بازدید 24649
وال استریت ژورنال:

تمایل آمریکا به مذاکره مستقیم با دولت روحانی

در شرایطی که قرار است، نمایندگان گروه ۱+۵ این هفته در بروکسل با یکدیگر دیدار و درباره تعیین تاریخ جدیدی برای مذاکره هسته‌ای با ایران گفت‌و‌گو کنند، برخی منابع از تمایل آمریکا برای برگزاری مذاکره مستقیم با دولت جدید ایران سخن می‌گویند. به گفته مقامات آمریکایی، این تمایل در پی مواضع مثبت حسن روحانی پدید آمده است.
کد خبر: ۳۳۱۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۴ 13 July 2013
تمایل آمریکا به مذاکره مستقیم با دولت روحانی
در شرایطی که قرار است، نمایندگان گروه ۱+۵ این هفته در بروکسل با یکدیگر دیدار و درباره تعیین تاریخ جدیدی برای مذاکره هسته‌ای با ایران گفت‌و‌گو کنند، برخی منابع از تمایل آمریکا برای برگزاری مذاکره مستقیم با دولت جدید ایران سخن می‌گویند. به گفته مقامات آمریکایی، این تمایل در پی مواضع مثبت حسن روحانی پدید آمده است. 

به گزارش «تابناک»، مقامات آمریکایی می‌گویند، دولت اوباما آماده است در هفته‌های آینده، ضمن برقراری تماس با دولت جدید ایران، زمینه برگزاری مذاکره مستقیم با ایران بر سر موضوع هسته‌ای را فراهم کند.

روزنامه «وال استریت ژورنال» ضمن انتشار این خبر می‌نویسد، به باور مقامات آمریکایی، حسن روحانی از زمان انتخاب به عنوان رئیس جمهور جدید ایران، نشانه‌های مثبتی را مبنی بر تمایل به تعامل بیشتر با جامعه جهانی بر سر موضوع هسته‌ای از خود نشان داده است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که قرار است نمایندگان آمریکایی به همراه همکاران خود از دیگر کشورهای عضو گروه ۱+۵، روز سه‌شنبه در بروکسل گرد هم آمده و درباره تعیین نقشه راهی برای ادامه مذاکرات هسته‌ای با ایران به گفت‌و‌گو بپردازند. این گروه امیدوار است، بتواند دور جدید مذاکرات با ایران را در ماه سپتامبر برگزار کند.

در این شرایط، مقامات آمریکایی می‌گویند، کاخ سفید درصدد است به سرعت مواضع حسن روحانی را ‌آزمایش کرده و دریابد که آیا از نظر وی، شانسی برای پیشبرد مسیر دیپلماتیک وجود دارد یا خیر؟!

وال استریت ژورنال اشاره می‌کند، پیش از این، ارتباطات آمریکا با ایران‌ از طریق دفتر کا‌ترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا انجام گرفته است.

یکی از مقامات آمریکایی که قرار است در گفت‌و‌گوهای این هفته بروکسل شرکت کند، اظهار داشته: «ما از گفت‌و‌گوهای دوجانبه استقبال می‌کنیم و می‌خواهیم، ‌هر گونه شده بتوانیم‌ این فرایند را برقرار کنیم. ما مواضعی را می‌شنویم که نشان می‌دهد شاید ایران در جهت متفاوتی حرکت کند؛ اما هنوز در این باره مطمئن نیستیم».

به نوشته این روزنامه، هم‌اکنون مقامات آمریکایی‌ منتظر نخستین نشانه عملی از سوی ایران هستند؛ نشانه‌ای که می‌تواند در قالب تعیین مذاکره کننده هسته‌ای جدید ایران نمایان شود. مقامات آمریکایی می‌گویند، از انتقادات آشکار در مناظره‌های انتخاباتی نسبت به روند کار جلیلی در پرونده هسته‌ای شگفت‌زده شده و بر این باور ند که این امر می‌توان بیانگر آمادگی تهران برای تغییر مسیر در مذاکرات هسته‌ای باشد.

البته به نظر می‌رسد این ابراز تمایل مقامات آمریکایی با شرط و شروطی نیز همراه است که از آن جمله، می‌توان به ضرورت پاسخ ایران به بسته پیشنهادی گروه ۱+۵ در مذاکرات آلماتی اشاره کرد. در این راستا، هرچند برخی مقامات اروپایی و آمریکایی پیشنهاد می‌کنند کاخ سفید برای تشویق ایران، نخست تخفیف شدیدی را در تحریم‌ها اعمال کند، ‌مقامات ارشد آمریکایی می‌گویند ‌ایران باید نخست به بسته پیشنهادی ۱+۵ در آلماتی پاسخی روشن و مشخص دهد.

افزون بر این، آنها در عین حال لحن تهدیدآمیز خود را نیز کنار نگذاشته و می‌گویند، پیشرفت‌های ایران در برنامه هسته‌ای، بدون اینکه پاسخ مشخصی به پیشنهادهای غرب ‌دهد، ممکن است واشنگتن را «مجبور کند» که بازه زمانی خود برای تخمین رسیدن ایران به بمب هسته‌ای را کوتاه‌تر کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵۸
انتشار یافته: ۶۳
چه اشکالی داره مذاکره مستفیم کنیم؟
خب اگر حرف حساب نزدن قبول نمیکنیم.
اگر هم حرف حساب زدن قبول میکنیم.

الان هم که آنها دارن درخواست میکنند.
دیگه آمریکا هم حی بهونه نمیگیره که ایران مذاکره نمیکنه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
واقعا نمیشه به کشوری که امورش صرفا بر پایه مناعش تعریف میشه و منافع اون در ضرر ماست چندان خوشبین بود.
مثلا میخواد برای ما مرام بزاره؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
ببینید دوست عزیز مذاکره مثل دیکته هست که تا وقتی ننوشتی نمیشه ازش غلط گرفت پس قبل از انجام هر گونه مذاکراتی ما باید خیلی قوی رو خودمون کار کنیم و این بی سر و سامانی داخلی رو برطرف کنیم وگرنه شطرنج بازارن مذاکرات آمریکایی از اینی هم که الان میبینیند بیشتر موضع بر حق ما رو در دنیا محکوم می کنند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
آره خیلی هم خوبه ولی باید دید در عمل هم موافق مذاکره هستند یا خیر؟
خیلی وقت ها آنها در حرف می گویند مذاکره ولی در عمل با گذاشتن پیش شرط های سنگین، عملا اخلال ایجاد می کنند.
حسام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
آقای ناشناس، شما یک کشور نام ببر که امورش برمبنای منافع سایر کشورها تعریف میشه؟!
علي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
احتمالا آمريكا خودش موضوع مذاكره را به پذيرش و يا عدم پذيزش خواسته هاي خود از ايران سوق ميدهد تا اگر ايران زير بار نرفت بهانه براي توجيه جهاني و جنگ داشته باشه.مگر اينكه مذاكره در شرايط يكسان و برابر برگزار شود.
مجید
| - |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
یعنی تا حالا هنوز نفهمیدی که اونا حرف حساب نمیزنن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
هیچ خبری نمیشه بدتر میشه بهتر نمیشه
hamid
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
دوست عزیز یک سوال :
آیا وقتی یکی چاقوش رو روی گلوت گذاشته و بیاد بهت بگه من می خوام با منطق شما رو قانع کنم که فلان کار رو بکنی شما حاضری بشینی منطقش رو بشنوی؟؟!!!!
در ضمن شما فکر نکن که آمریکا بگه ما تحریم رو بر می داریم و فرداش برداره.20 سال پیش آمریکا گفت تحریم های عراق رو بر می داریم ، تازه 1-2 سال پیش عملی شد !!!!
زیاد دلت رو صابون نزن و مثل یک ایرانی مرد رزم و خوداتکایی باش !!! این حرفها وقت تلف کردنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
جناب آقای حسام.
عرض کردم صرفا بر پایه منافع. اصول خیلی از کشورها حفظ منافع درونی خودشون و ایجاد منافع مشترک بیرونیه. ولی آمریکا در منطقه و حتی جهان منافعی داره که عینا ضرر ماست و مشکل اینه که دستش رو بیش از حد تو خونه و دوروبر ما دراز میکنه. مگه اینکه واقعا حاضر بشه از بعضی منافع و نفوذش در خاور میانه و ایران دست برداره. وگرنه اصلا چه دلیلی داره آمریکا از اونور دنیا پاشه بیاد با ما اینجا مذاکره کنه. اصلا برای چی که چی بشه؟ ما بهش حمله نکنیم؟ تهدیدش نکنیم؟ کالا بهش بفروشیم؟ تسلیهاتمون رو کم کنیم که تراز هم بشیم؟ مذاکره چی؟ جز اینکه میخواد مارو مثل رمه گوسفند هر طرفی خواست برونه و ما هم بگیم بلا نسبت(نثار خودش) بع بع....
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
با عرض سلام خدمت همه خوانندگان عزیز این صفحه
در ادبیات غربی منظور از مذاکره با کشور های به قول آنها جهان سوم یعنی هرچه آنها گفتند طرف مقابل بپذیرد و الا اگر قصد آنان از مذاکره رسیدن به تفاهم عادلانه دو طرفه بود در طی این 10 سال به نتیجه ای رسیده بودیم. آنها فقط موقعی به حق ما اعتراف می کنند که راه دیگری نداشته باشند واین به دست نمی آید مگر با وحدت در داخل و استواری و مقاومت.
هرکس فکر می کند غرب با سلام وصلوات مواضع منطقی واصولی ما را می پذیرد در اشتباه است. تجربه ثابت کرده هر وقت آنها در مقابل منطق قوی ایران نمی توانند حرفی بزنند یک فرصت می خرند به بهانه هماهنگی با پایتخت هایشان یا چیزی مثل ان و بعد از مدتی حرف های دیگری می زنند تا بحث را منحرف کنند. و این داستان تکراری همچنان ادامه دارد.
به امید اینکه ایران با قدرت و قاطعیت حق خود را بگیرد چون حق گرفتنی است و الا آن ها هیچوقت حق ما را نخواهند داد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
آقا مجید جای توعین جوابت را از لایک های این کامنت بگیر
تنها راه هم مذاکره مستقیم است که یه نحوی مسائل بین دوطرف کاملا حل شود و گرنه هر توافقی صورت بگیرد امریکا بهم میزند چنانچه تابحال هم همین کار را کرده چون تا وقتی رابطه بین دوکشور ایجاد نشود بر خلاف طرفهای دیگر مذاکره از تفاهم هسته ای هیچ نفعی عاید امریکا نمیشود در صورتیکه با باقی ماندن تنش نفع امریکا خیلی هم زیاد است و مسئله هسته ای بهانه ای بیش نیست و اگر همه فعالیتهای هسته ای را هم لغو کنیم موقتا توافق میکنند دوباره سریعا بهانه جدیدی برای فشار خلق میکنند.
پاسخ ها
زماني
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
هدف آمريكا از مذاكره صرفا مذاكره است نه چيز بيشتر، مطمئنا قدرت گرفتن كشوري با سياستهاي مستقل و متفاوت از آمريكا به ضرر اين كشور خواهد بود لذا آمريكا تمام سعي خود را بر محدود كردن ايران بكار خواهد بست، هدف آمريكا از مذاكره هم شكستن تابوي ايران در مقابل مردم منطقه است و با اين اقدام مي خواهد به مردم كشورهاي تحت سلطه القا كند كه كشور قدرتمندي مثل ايران هم مجبور به مذاكره با آمريكا شده است لذا در پيش گرفتن راه و روشي مستقل از سياستهاي آمريكا راه به جايي نخواهد برد.
آمريكا اگر مايل به حل موضوع هسته اي ايران باشد كه نيست به راحتي در چارچوب 5+1 مي تواند اين كار را انجام دهد، اين كشور به دنبال خسته كردن مردم ايران از طريق افزايش تحريمها و در نهايت تسليم اين كشور است كه به فضل خداوند و يكپارچگي مردم موفق نخواهد شد.
بنظر من مذاکره مستقیم باید انجام بشود، حتی در خاک ایران.
قرار نیست که در مذاکره مستقیم چیزی از ما کم شود یا الزاما تن به پیشنهاد آن ها بدهیم. این مذاکره هم مثلا مذاکرات دیگر!
پاسخ ها
جوادمحسنی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
موافقم ولی لابی قدرتمند صهیونیست هیچ وقت نمیذاره ایران و آمریکا به توافق نزدیک بشن.
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
البته نظر شما کاملا محترمه !! ولی صرفا برای خودتون
کسی که با امریکا وارد گفتگو میشود بایستی با اگاهی کامل وارد کارزار شود که به درستی باید گفت کارزار ، کره شمالی و خیلی از کشورها با امریکا وارد گفتگو شده اند و قول های خوبی هم دریافت کرده اند اما پس از چندی که به تعهداتشان عمل کرده اند با واکنش منفی امریکا روبرو شده اند .بنابراین امتیاز روشن باید از امریکا گرفت و بعد و امتیاز هم سطح داد .در بازی سیاسی با امریکا کسی برنده است که در اغاز امتیاز بگیرد نه امتیاز بدهد که اگر امتیاز بدهد بدون دریافت امتیازی باید میدان را به امریکا واگذار کند و خبری از امتیاز مورد پذیرش امریکا نخواهد بود. شیطان بزرگ فقط وعده می دهد.
بنده هم بامذاكره موافقم .اگرچيزي به ما زيادنشود كم هم نميشود.
به هر حال مذاکره و صحبت منطقی بهتر از کشمکش و خودخواهی ها از جانب هر دو طفر است.و
نظربه اینکه هرتوافقی بااروپاییان بااجازه امریکاخواهدبودلذامذاکره با1+5 مسیرطولانی ترومشکل تری میباشد.مذاکره باآمریکا گزینه بهتریست.
مذاکره مستقیم خوب است .هرچند میدانیم که امریکا از زورگویی خود دست برنمی دارد ولی باید به گونه ای جلوبرود که از یک طرف نگذاریم حقوق مسلم ما را از ما بگیرد واز طرفی بقدری این مذاکرات علنی باشد تا دروغگویی امریکا ارادر صوت روی برگرداندن از مذاکرات برای تمام دنیا اشکار کند . باید در مذاکرات بسیار زیرک بود تا دوباره رودست نخوریم
ببینید عزیزان همه ما منتظر لغو تحریم ها هستیم.و هیچکس از این موضوع راضی نیست.
اما سوال اینجاست که اگر آمریکا از ما بخواهد که تنها شرطش برای لغو تحریم ها فقط تعطیل شدن هسته ای ایران است خوب جواب چیست ...
آیا بی خیال آن همه دست آورد شویم و زیر زور و ذلت آمریکا برویم...
فکر نمی کنم هیچ ایرانی که عرق ملی به وطنش داره و قلبش برای پیشرفت و سربلندی و سرافرازی ایران می تپه این اجازه رو بده که بی خیال هسته ای بشه و زیر زور و جبر آمریکا سر فرود بیاورد...
تا ببینیم نظر دوستان چگونه هست....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
مذاکره با امریکا را نباید مساوی تسلیم و ذلت پنداشت اصل مذاکره چیز بدی نیست فقط باید تیم کارشناسی قوی دارای اعتماد به نفس و عرق ملی و مدافع منافع ملی از طرف ایران در مذاکره حاضر شود و این زخم کهنه به تدریج علاج شود اینکه در مذاکره بسته باشد هیچ مشکلی حل نخواهد شد.
یه احتمال وجود داره اونم اینکه اگه رفتیم پای میز مذاکره و نتیجه ای حاصل نشد آنوقت بهانه خوبی برای حمله پیدا میکنن ...یعنی جامعه جهانی رو مجاب میکنن که تنها گزینه جنگ است
پاسخ ها
خسته
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
این هم حرفی است! اما مرگ یکبار شیون هم یکبار...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
فرقی نمیکنه!
مذاکره هم نکنیم باز میتونه همین بشه
amir
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
بابا بذار حمله كنن!به خدا اگه بميريم هم از اين همه مشكلات بهتره.مذاكره يكم ريسك داره ولي بايد بگم 50-50 هستش يعني اينكه بايد اين احتمال رو هم بديم كه ميتونه به نفع ما هم رقم بخوره.بايد در نظر داشت كه آمريكا هب هيچ وجه از منافع خودش نميگذره.
بنظر من مذاکره مستقیم وبدون هیچگونه پیش شرط و در شرایط مساوی راه بسیار مناسبی است در برون رفت ازمشکلات موجود وایجاد شرایط مناسب نه تنها برای ایران بلکه برای کل خاورمیانه. بهر حال تعامل بهتر از تقابل است
مذاکره مستقیم ورعایت احترام متقابل بهترین راه حل است
کارشناسان محترم بفرمایند که این افشاگری ها و کدورت های بین اروپا و آمریکا بر یر مسئله شنود غیر مجاز، روی مسئله مذاکرات چه تاثیری دارد؟
با امریکا مذاکره میکنیم ولی به شرطی که قول بدن سر میز مذاکره ما رو نخورن
اونا همیشه مذاکره رو اینطوری معنی کردن که در میز مذاکره به اهداف و منافع خودشون برسن نه اینکه به ارزش ها و منافع با توجه کنن%
پاسخ ها
سیاست مدار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
موسی جان معنی مذاکره در سیاست همینه.
مراد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
درسته .اما تيم مذاكره كننده بايد باسياست و فراست توان چانه زني و زور خود را به طرف مقابل تحميل كند. اونوقت ميشه اسمش را گذاشت مذاكره موفق .
طرح مذاکره مستقیم از طرف آمریکا یک تله و دام طراحی شده از طرف آمریکا است تا با تحریک مسکو آنها را از همین همراهی های ناقص با ایران هم دچار تردید کنند و پس از آن بتوانند روسها و چین را نیز در 5+1 با خود همراه کرده و کاملا ایران را در انزوا قرار دهند لذا تنها راه مذاکره با آمریکا از طریق 5+1 است ونباید فریب مکاریهای آنها را با ساده انگاری بخوریم .
این چه مسخره بازی است که دور می افتند در اینجا و اونجا مذاکره کنند!
این اسمش دیپلماسی است ؟
ایران این همه محل جلسه دارد آنها هر حرفی دارند هر چند بار بلند شوند بیایند ایران حرف بزنند. مگر کشور ما اندازه آلماتی و بغداد و استانبول و ... نیست .
از دکتر روحانی میخواهیم محل مذاکره را به صورت ثابت در تهران قرار دهد .
سلام
دولت آمریکا قبلاً هم برای مذاکره مستقیم اعلام آمادگی کرده بود و این موضوع چیز جدیدی نیست. اما مذاکره به سان یک شمشیر دو لبه است که جای هیچ گونه اشتباهی نیست و نمی توان با آزمون و خطا پیش رفت. لذا ضروری است همه جوانب سنجیده شده و از تصمیم گیری احساسی خود داری شود.
قضیه آمریکا با ایران قضیه گرگ ومیش است گرگه به میش می گفت چون روی یخ گرد وخاک راه انداختی لذا باید تو را بخورم دوستان آمریکا دنبال خوردن میش است صلح گرگ و میش خام خیالی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
ما میش نیستیم بچه شیریم
به نظر من ايراني ها همون ايرانيهاي زمان كوروش هستن و از هيچ كسي تو دنيا نمي ترسن و زير بار ظلم آمريكا نمي رن
كساييه مي ترسن منفي بدن
كسايي كه نمي ترسن مثبت
پاسخ ها
لیلی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
شما خیلی سریع یه لیوان آب سرد بخور.....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
نترسیدن فقط کافی نیست چون در مقابل اقدامات اونا باید کاری کرد کیسه بوکس بودن به بهانه ی نترسیدن تصمیم شجاعانه ای هست اما عاقلانه نیست.
امریکا عددی نیست که ما ازش بترسیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
همین خود بزرگ بینیه مارو تو دنیا منزوی کرده
با عرض سلام مذاکره با امریکا را چندین بار تجربه کردیم و هر بار ما به قول و وعده خود عمل کردیم ولی امریکا زیر حرف و قول خود زده باز هم این کار می کند ساده نباشیم او ما را قبول ندارد و جز به نابودی ما فکر دیگری ندارد حتما باید نابود و نیست شویم تا باور کنیم آن وقت چه سودی دارد می خواهید پس ازنابودی که آهی در بساط ندارید حالش را بگیرید و حق خود را پس بگیرید.
اگر هم امریکا بخواد با ایران رابطه داشته باشه به منافع خودش نگاه میکنه ، امریکا غارتگر جهانی هست به فکر رفاه من و شما نیست .
چرا باید مذاکره کنیم باید تو دهنی توی دهن استکبار جهانی و آمریکا بزنیم اونا دلشون به حال ما نسوخته می خوان از هر طریق ممکن سر ما کلاه بزارن ولی هیچ کاری نمی تونن بکنن
مذاکره براساس احترام و حفظ حقوق ملت ایران خیلی عالیست ایران باید موافقت کند
ما هرچی میکشیم از دست روسیه و چین میکشیم. شما مقایسه کنید پیشرفت،رفاه،و... کشورهایی که زیر سلطه روسیه و چین هستند را با کشورهاییکه تابع امریکا هستند. تاریخ هم مبین این نکته هست. یادمان باشد بزرگترین ضربه ای که ایران در طول تاریخ خود خورده همان تقسیم کشورمان هست که توسط همین روسیه انجام شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
پاکستان متحد آمریکاست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
اولا که ما کاملا مستقل هستیم و هیچوقت زیر سلطه کسی نخواهیم رفت دوما اینطور هم نیست کشورهای زیادی نوکری غرب را کرده اند یا میکنند و همگی هم بدبخت هستند، اگه کشوری مثل ژاپم یا کره پیشرفت کرده بخاطر زحمات مردم خودش بوده و مدیریت خوب سیاستمدارانشان و گرنه غربیها جز بازار مفت و منابع زیر زمینی ارزان به چیزی در کشورهای دیگر علاقه ندارند. در رایطه با ایران آنها چیزی مثل عربستان را میخواهند که نفت بدهیم و کالا از آنها بخریم.
هيچ وقت حرف هاي امام خميني در باره آمريكا فراموش نشود چه شده شما را پس مرگ بر آمريكا هايتان كجاست.
آنها اول بسیار دوستانه و با ژست بشردوستانه وارد می شوند و در اولین فرصت که به نفعشان نباشد طرف مقابل را متهم می کنند و روز از نو و روزی از نو.
نباید فریب آنها را خورد. یکبار، فقط یکبار را یادآوری کنید که غرب به خاطر منافع ایران از او حمایت کرده باشد، نه به خاطر منافع خودشان.
هیچ اتفاقی نمی افته اینا همه تحلیل یه روزنامه هست
هیچ دستاوردی هم نصیب مردم عادی نمیشه تجربه کردیم ایران رفت هر بار مذاکره کرده فشار بیشتر شد
مطمئمن باشید آب ما با آمریکا تو یه جوی نمیره چون آمریکا زیاده خواه وخود خواه وما هم زیر بار ظلم نمیریم.
دوستان مذاکره به معنای معامله است . فرض کنید شما به قصد خریدن آپارتمان برید مشاور املاک بگه یه واحد دارم فروشنده میگه مثلا متری 5 میلیون ، شما بگید اگه متری 4.7 میلیون بده می خرم ، اینجور مواقع شما به عنوان خریدار باید با فروشنده روبرو بشید و در حضور واسطه سر میز مذاکره بنشینید یه حد وسطی بگیرید معامله رو جوش بدید ، مثلا شما به ون می گید من متری 4.700 می خرم در عوض نقد میدم و اون قبول کنه . به این میگن مذاکره . تو مسایل سیاسی بین المللی هم همینطوره ، اگه ایران و آمریکا مذاکره مستقیم برگزار کنند شاید برخی پیشنهادات یا شرایط از جانب طرفین مطرح بشه که طرفین رو قانع کنه و با هم معامله ای بکنند و به توافق برسند . اما اینکه ما از این ور دنیا و اونا از اونور دنیا هی واسه هم خط و نشون بکشیم و رو مواضع خودمون پافشاری کنیم هیچ وقت توافقی حاصل نمیشه .
ترس از مذاکره مختص افراد بدون منطق است و مذاکره دلیل داشتن منطق است و خرد باعث پیشرفت در مذاکرات و حتماً به نفع ایران خواهد بود. ضمناً آقای روحانی در تبلیغات انتخاباتیشان فرمودند که غربیها یک کدخدا دارند که همیشه باید نظراتشان را از او بگیرند، چرا مستقیم با کدخدایشان صحبت نکنیم؟
انشاا... نتیجه مذاکرات با کلیه طرفها فقط یک نتیجه داشته باشد.و آن هم کاهش فشار زندگی از دوش ملت شریف ایران.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
خیلی دوست دارم علت این لایک منفی رو بدونم!
خیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلی!
اگه با حفظ حقوق متقابل باشه مذاکره اشکالی نداره ولی چشمم آب نمی خوره به جایی برسیم چون از اون طرف اسراییل نمی ذاره خدا عاقبتمون رو به خیر کنه انشاا...
الان شما کشوری مثل عراق را ببینید. این همه ما شهید و جانباز و آزاده توی هشت سال جنگ دادیم و خون به دل مردم ایران شد اما الان ایران و عراق با هم رابطه دارند و با هم به آینده می نگرند. چه ایرادی دارد که ایران و آمریکا هم حداقل تنش ها را کمتر کنند اگر نخواهند رابطه ای به آن صورت هم با یکدیگر داشته باشند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
عزیر من حرف شما کاملا صحیحه. ولی باید توج داشته باشین که عراق، و سیاست هاش کاملا دگرگون شده. آیا آمریکا کوچکترین تغییری در رویکردهاش نشون داده؟ اصلا دوستیشو نخواستیم. نشون داده که می خواد با ایران دشمنی نکنه؟؟؟
حرف همینه، ایران که زیاده خواهی نداره، دنبال حقوق قانونی خوشه. حرف دو دوتا چهار تاست اصلا مذاکره برای چیه؟
مثل اینکه شما کاملا قانونی در یک امتحان شرکت کنی و نمرت بشه 17 بعد بکن حالا بیا بشینیم مذاکره کنیم شاید بتونیم بهت 9 بدیم معدلت بالا بیاد مشروط نشی....
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست