بازدید 2205

دولت اجازه افزایش قیمت شیر و لبنیات را ندهد

کد خبر: ۳۳۰۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۶ 08 July 2013
 مشاور مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران با اشاره به این‌که دولت نباید اجازه افزایش قیمت شیر و فرآورده‌های لبنی را در شرایط کنونی بدهد، گفت: در صورت تامین علوفه موردنیاز دامداران با قیمت سال گذشته قیمت محصولات لبنی نیز افزایش نخواهد یافت.

حسین چمنی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ افزایش قیمت محصولات لبنی گفت: این افزایش قیمت باعث کاهش هرچه بیشتر مصرف شیر و فرآورده‌های لبنی در کشور می‌شود که اتفاق خطرناکی است و نباید بگذاریم این اتفاق بیفتد.

وی افزود: جو روانی حاکم بر جامعه آماده‌ افزایش قیمت محصولات لبنی آن هم در آستانه ماه مبارک رمضان و پس از خلق حماسه سیاسی نیست و دولت می‌تواند با هزینه‌ای نه چندان زیاد علوفه را به قیمت سال قبل در اختیار دامداران قرار دهد و مانع افزایش قیمت شیر و لبنیات شود.

چمنی با بیان این‌که شرکت صنایع شیر ایران امسال تاکنون به جز بحث افزایش مالیات بر ارزش افزوده، افزایش قیمت دیگری نداشته است، گفت: شیرخام سهمی 70 درصدی در قیمت فرآورده‌های قیمت شیری دارد و به طور طبیعی افزایش قیمت آن باعث بالا‌ رفتن قیمت فرآورده‌های لبنی خواهد شد اما ما تا جای ممکن این افزایش قیمت را تحمل می‌کنیم و مانع افزایش قیمت محصولاتمان می‌شویم.

مشاور مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران با اشاره به این‌که دامداران معتقدند علوفه موردنیازشان با قیمت سال قبل در اختیار آنها قرار نگرفته است، گفت: افزایش قیمت شیرخام و محصولات لبنی در نهایت به کاهش مصرف این محصولات در بازار منجر می‌شود که اتفاق خوبی برای صنایع لبنی نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، در همین حال دبیر انجمن صنایع فراورده‌های لبنی از افزایش 15 درصدی قیمت شیرخام و فراورده‌های لبنی خبر داد و گفت که برخی شرکت‌های صنایع لبنی از دیروز قیمت‌ محصولات تولیدی خود را افزایش دادند.

به گفته رضا باکری افزایش قیمت شیرخام و فراورده‌های لبنی بر پایه گزارش کارشناسی وزارت دادگستری انجام شده و در همین راستا قیمت شیرخام از کیلویی 960 به 1110 تومان (15.6 درصد) افزایش یافته است. اجازه افزایش قیمت تا سقف 15 درصد نیز به تولیدکنندگان فراورده‌های لبنی داده شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی