بازدید 30538
تشدید موج اخراج شیعیان از کشورهای منطقه

کشورهای عرب، انتقام سوریه را از تمامی شیعیان می‌گیرند

در ماه‌های اخیر و با اعلام علنی حضور نیروهای حزب‌الله در سوریه و مبارزه آن‌ها با گروه‌های شورشی سوری، کشورهای عرب حامی شورشیان، مجموعه کارهایی را در ابعاد گوناگون علیه این سازمان آغاز کردند؛ کارهایی که اینک از سطح خود این گروه فراتر رفته و سبب شده، اقدامات خصمانه این کشورها علیه کلیه شیعیان شدت بگیرد.
کد خبر: ۳۳۰۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۸ 07 July 2013
کشورهای عرب، انتقام سوریه را از تمامی شیعیان می‌گیرند
در ماه‌های اخیر و با اعلام علنی حضور نیروهای حزب‌الله در سوریه و مبارزه آن‌ها با گروه‌های شورشی سوری، کشورهای عرب حامی شورشیان، مجموعه کارهایی را در ابعاد گوناگون علیه این سازمان آغاز کردند؛ کارهایی که اینک از سطح خود این گروه فراتر رفته و سبب شده، اقدامات خصمانه این کشورها علیه کلیه شیعیان شدت بگیرد.

به گزارش «تابناک»، بنا بر‌ روندی که در هفته‌های اخیر در کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس شکل گرفته، این کشورها برای اینکه به زعم خود، حزب الله لبنان را به سبب نقش آفرینی در سوریه «مجازات» کنند،‌ لبنانی‌هایی را اخراج می‌کنند که به ادعای مقامات دولتی این کشورها، به این سازمان وابسته هستند.

اما گزارشی که روزنامه «عرب تایمز» به تازگی منتشر کرده، حاکی از آن است که این روند خصومت‌ورزی و اقدامات شدید، بیشتر دامن افراد عادی را می‌گیرد که صرفاً به جرم شیعه بودن در مظان اتهام قرار گرفته و ناچار می‌شوند با رها کردن خانه و کاشانه خود در این کشورها‌ به لبنان بازگردند.

این کار پس از آن انجام می‌گیرد که در جریان نشست ماه گذشته شورای همکاری خلیج فارس، شش کشور عضو این شورا ضمن محکوم کردن آنچه «مداخله حزب الله در سوریه» خواندند، اعلام کردند که در شرایط اقامت افراد وابسته به این گروه در کشورهایشان تجدیدنظر کرده و منابع مالی و تجاری آن‌ها را هدف قرار خواهند داد.

در این باره باید گفت، این دست اقدامات، بیش از هر چیز، نشانگر ماهیت فرقه ای درگیری‌های سوریه و شکل‌گیری دو قطبی شیعه ـ سنی در این کشور است که بر اثر اقدامات آشکار کشورهای عرب سنی مذهب منطقه، به ویژه عربستان و قطر، بیش از پیش تشدید شده و اینک به کل منطقه راه یافته ‌است.

در جریان دیدار روز پنجشنبه مقامات امنیتی شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، معاون وزیر کشور بحرین مدعی شد، دلیل اصلی ‌تصمیم اخیر از سوی این شورا، کشف هسته‌های تروریستی مرتبط با حزب الله در کشورهای منطقه بوده است.

با این حال، «عبدالخالق عبدالله»، یک استاد علوم سیاسی اماراتی در این زمینه اشاره می‌کند: «متأسفانه‌ برخی افراد بدون اینکه در ماجرا درگیر باشند، هزینه آن را می‌پردازند».

«علیان» سخنگوی شیعیان لبنانی اخراج شده از کشورهای منطقه نیز گفته، تنها در ماه گذشته، بیست تا سی تن شیعه از عربستان سعودی اخراج شده‌اند. وی گفته: «من نمی‌دانم نفع آن‌ها در اخراج افرادی که چندین دهه در کشورهایشان زندگی کرده و بهترین خدمات را به آن‌ها ارائه داده اند، چیست».

وی اشاره کرد، انجام کارهایی از این دست، چیز تازه‌ای نیست و در سال‌های گذشته نیز سابقه داشته؛ اما انجام آن به صورت کاملاً آشکارا و نیز هماهنگی شش کشور حاشیه خلیج فارس در این زمینه، ‌بی سابقه است. علیان می‌گوید، در سال 2009 نیز 400 خانواده لبنانی از امارات اخراج شده بودند.

این در حالی است که بر پایه اخبار و گزارش‌های روزهای اخیر، این موج اخراج‌ها از کشورهای عرب منطقه، تنها به شیعیان لبنانی محدود نشده و ایرانیان را نیز دربر می‌گیرد. در این زمینه، گزارش شده که اخراج ایرانیان مقیم امارات متحده عربی در چند هفته گذشته شدت یافته و باعث نگرانی ایرانیان مقیم امارات شده است.

در چند ماه گذشته، اجازه اقامت ده‌ها ایرانی ساکن امارات که بیش از ۲۵ سال سابقه اقامت در این کشور را داشته‌اند، بدون هیچ دلیلی لغو شد و این ایرانیان از امارات اخراج شدند. گفته می‌شود تاکنون بیش از ۵۰۰ ایرانی که بیش از ۲۵ سال سابقه اقامت در امارات را دارند از این کشور اخراج شده‌اند.

بر پایه این گزارش‌ها، وزارت امنیت امارات با تماس تلفنی با تعدادی از ایرانیان از آنان می‌خواهد ‌با در دست داشتن گذرنامه به اداره امنیت این کشور مراجعه کنند و پس از مراجعه این افراد، گذرنامه آنان را توقیف و اقامت آنان را نیز کنسل می‌کند و بعد یک فرصت دو هفته‌ای یا یک ماهه به آنان می‌دهد تا از امارات خارج شوند.

به هر حال، مجموعه این کارها حاکی از آن است که کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، اکنون بیش از هر زمان دیگری نوک پیکان حملات خود را علیه شیعیان نشانه گرفته و تلاش دارند به نوعی‌ انتقام ناکامی‌های خود در سوریه را از کل شیعیان منطقه بگیرند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۱۸
انتشار یافته: ۴۱
الهم عجل لولیک الفرج
ایران باید امارات را تهدید کنه اون سیصد نفر پاکستانی و هندی تبعه امارات که در ابوموسی هستند را اخراج خواهد کرد
پاسخ ها
ساسان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
اشتباه مثبت دادم ان 300 نفر چه گناهی دارند
شیعیان همیشه مظلوم بوده اند 30/40سال پیش هم ایرانیان زیادی توسط صدام از عراق با مظلومیت اخراج شدند و تمام اموال انها مصادره شد و جوانان انها به شهادت رسیدند و در طول تاریخ همیشه اینطور بوده است.کویی شیعه بودن دلیلیست برای مظلومیت.
رابطه اعراب حاشيه جنوبي خليج فارس با ما رابطه انگل با ميزبان است؛ از منابع ما استفاده می کنند و چاق ميشوند وبه ما ضرر مي رسانند؛ بايد يكبار براي هميشه انگلها را ريشه كرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
یک جور دیگه هم میشه گفت، اینها اسمشون مسلمونه اما دقیقاً مصداق ضرب المثل "دوست نادان" هستند، در مقابل اینها نباید هیچ امتیازی داد، دوست نیستند و فقط اسم مسلمانی دارند!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
درود بر شرفت . گل گفتی
با توكل به خداي متعال كاري از پيش نمي برند
در یک اقدام نیز باید مناسبات اقتصادی را با این کشورها نظیر سفر حج و یا سفرهای تفریحی و . . . کاهش داد .
با عرض سلام. اخراج از امارات همچنان ادامه داره. خیلی از ایرانیا که اقامت امارات رو داشتند اخراج میکنند.ازشون اگر توضیح بخوای فقط یک جمله میگن. حرف نزن.
دوستانی هم بودند که در ایران بودند به محض اینکه وارد فرودگاه میشدند پاسپورت ازشون گرفته و مهر اخراج زده میشد.البته یک توضیحاتی هم باید بدم.
دولت امارات براش فرقی نداره طرف سنی هست یا شیعه.فقط به جرم ایرانی بودن
دوم اینکه اخراج ایرانیا در تمام شهرهای امارات اجرا میشه بغیر از دبی. کسانی که اقامت دبی رو دارند مشکلی ندارند.
بسمه تعالي - لِيَجْعَلَ مَا يُلْقِي الشَّيْطَانُ فِتْنَةً لِلَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ وَالْقَاسِيَةِ قُلُوبُهُمْ وَإِنَّ الظَّالِمِينَ لَفِي شِقَاقٍ بَعِيدٍ ( حج 53) ترجمه: تا آنچه را كه شيطان القا مى‏كند، براى كسانى كه در دلهايشان بيمارى است و [نيز] براى سنگدلان آزمايشى گرداند، و ستمگران در ستيزه‏اى بس دور و درازند.

وصف حالي بهتر از آيه مذكور براي شيوخ گمراه وابسته به غرب نمي توان يافت، اينان تصور كرده اند كه سلفي ها و دست پروردگان غربي القاعده را در اين ساليان مجالي است، به زودي باور خواهند كرد، بدتر از اين رفتارها با خودشان از جانب كشورهاي غربي و پس از آنها اسلامي خواهد شد، همه اقداماتي كه تا كنون كرده اند جز بر آگاهي مردمان مسلمان سني و شيعه جهان اسلام نيفزوده، تصور كرده اند با چنين اقداماتي خطر تخيلي را از خود دور مي كنند، نمي دانند اسلام محمدي دست به كار شده است تا بساط ظالمانه، اشرافي، احمقانه و وابسته آنان را بر چيدند، انشاء الله عاقبت اين گونه رفتارها را همگان به زودي خواهند ديد.
ما بايد كاري كنيم كه دولتهاي عربي و دلتهاي غربي سر تعظيم به كشور ما داشته باشند، نه اينكه ما احساس سرخوردگي در برابر انها كنيم، اگر اقتصاد، ارزش پولي، احترام به مردم، صداقت با مردم و اينكه در زمانی هم قوي باشيم، انموقع هست كه ميتوانيم سرمان را با افتخار بالا بگيريم،انشاءا،،،
ترخدا ارتباط ایران با کشورهای غرب و آمریکا رو عادی کنید تا این کشورهای حاشیه خلیج فارس حتی جرات اظهار نظر هم نکنند (مثل قبل که اینطو بوده)
پاسخ ها
ابرایم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
آقای تک تیر انداز میشه بگی کامنت شما چه ربطی با خبر داشت؟
امید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
یعنی ما باید اقتدارمون را از غرب و آمریکا بگیریم؟چه پیشنهاد عجیبی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
جناب تک تیرانداز, رگبار تمامی این اقدامات از سوی خود غرب و لابی صهیونیسمه, این عربا فقط نوچه اند
وحدت شیعه وسنی لرزه بر اندام کفار می اندازد این تصمیم سران عرب فقط کفار را خوشحال میکند واشک مسلمانان را در می اورد برادر کشی شیوه ی هابیل و قابیل بود که قران برای عبرت گرفتن ما داستان را بیان فرمود حیف کجا ست گوش شنوا
شیعه و سنی مهم نیست. به فکر منافع کلی جهان اسلام باشید. تمام خاور میانه در آتش شیعه - سنی در حال سوختن است. شما را به خدا بس کنید.
واقعا بعضی ها همین کارها رو میکنند که منزلت اسلام نزد غرب و شرق پایین میاد
یه همکار ژاپنی میگفت اینها( مسلمانان) که با خودشون هم در گیری دارند با ادیانه دیگر چگونه اند !
میخوام بگم این رفتار چهره اسلام و مسلمان را نزد افکار عمومی دیگر نقاط جهان خراب میکند
کشور های عرب اگه خیلی مرد هستند بروند و انتقام فلسطین را از صهیونیست های اشغالگر بگیرند .
شیعیان همیشه شیر دلیر لشکر اسلام بوده اند و هستند .
افرادی خواستار تنش وجنگ بین شیعه وسنی هستندعلماءعالی رتبه بایدمراقب سوءتفاهم های بوجودآمده باشندوباهم هماهنگ باشندشیخ الازهرفردی منطقی متعادل درکل جنگ فرقه ای به ضررجهان اسلام است
هیچ وقت جشن و شادی این نامردها رو زمانی که با با عراق درگیر جنگ بودیم و جوانهایمان شهید میشدند. از یاد نخواهم برد.
متاسفانه بي عملى وزرارت خارجه در مقابل اعمال ضد ايرانى و ناشايست اماراتي ها انان را كستاختر كرده. بايد متقابلا و مثل خودشان با انها بر خورد كرد. إنشااله دولت جديد با عادى سازى رابطه با غرب شر اين نوكيسه هاى امارتى رااز تجارت ايران كوتاه مى كند.
خدایا تو را به مقدسات عالم
انتقام خون بچه های بی گناهی که در سوریه به دست ظالمان ریخته شده است را بگیر آمین
متاسفانه این اخراج تنها شامل برادران تشیع نیست دولت امارات بلوج های سنی را که چندین سال در کشور امارات کارگری میکردند را به جرم ایرانی بودن اخراج کرده اند
بازسازى رابطه با غرب و لغو تحريمها كابوسى براى إسرائيل ، امارات وبرخى از كشورهاى خاورميانه است. حالا كه بوى بهبود در سياست خارجى ايران به مشام شيوخ اماراتى رسيده دست به أقدامات كودكانه زده اند و عصبانيت خود را با رفتار نا بخردانه نشان ميدهند.
تنها راه رابطه مستقيم با غرب وكوتاه كردن دست دلالهاى اماراتى از اقتصاد ايران است.
اصلاً دیوانگی ست اقامت در کشورهای منطقه خلیج فارس . یعنی همین کشورهای عضو شورای همکاری . عمرتون رو هم که اونجا صرف کنید آخر سر بیگانه ای و بیرونت می کنند. پدر مرحوم من بیش از پنجاه سال مقیم کویت بود . دوستان و آشنایان کویتش به مراتب بیشتر از دوستانش در ایران بودند . نفوذش در ادارات دولتی و شرکت های خصوصی اونجا صدها برابر اون در کشور خودش ایران بود . ولی باید هر دو یا سه و چهار سال یک بار بسته به سنواتی که کفیلش درخواست داشت در اداره مهاجرت مدارک وآزمایش و انگشت نگاری و کارهای دیگه رو انجام می داد تا اقامتش تمدید بشه . دست آخر هم به دلیل سن بالا کفیلش نتونست یا نخواست اقامت او را انجام بده و هیچ . یک ماه فرصت دادند تا از کشور خارج بشه .فکرش رو بکنید . بعد از پنجاه سال . بُنَک دار بود پدرم و بین 35 تا 40 تا کارگر داشتیم تو معرض . چهارصد متر معرض و برّاد و چهار تا وانت و دو دستگاه هایس تویوتا و خدا می دونه چقدر چیزی دیگه . همه رو پدر من پولش رو داده بود در طی این سالها و خریده بود ولی هیچکدوم به نام خودش نبود به غیر از اتوموبیل ها . حالا اگه این پنجاه سال پدرم تو آمریکا بود الان می تونست خودش رو حتی کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا کنه . یا بسیاری از کشورهای اروپایی که سرشون به تنشون می ارزه . اینا رو گفتم تا اگه یکی خواست سرمایه و زندگیش رو ببره این کشورها تجدید نظر کنه . می بخشید طولانی شد . یا علی
امام خمینی : (وحدت شیعه و سنی عزای استعمار است) کسانی که به وحدت معتقدند و در راستای آن عمل میکنند ، به امنیت منطقه اهمیت میدهند و کسانی که اختلاف و تفرقه را دوست دارند ، آگاهانه یا ناآگاهانه با انگلیس همراهند ((تفرقه بیانداز و حکومت کن ))
انقلاب چین بدون توجه به ماهیتش تاثیر عجیبی بر مردمش خاصا جوانانش گداشت نقل قول از محمد حسنین هیکل.دکتری با تخصص بیهوشی از طریق طب سوزنی به همراه همسرش با همین تخصص بعد ازچندین سال زندگی اشرافی در امریکا به چین برگشته بود (در امریکا در خانه ای بیش از هزار متر مربع و هر نفر دارای خودرو شخصی انهم با چند ساعت کار در هفته ) در چین ساعت 5صبح انهم با دو چرخه سر کار میرفت . و در خانه ای با مساحت 20 متر مربع زندگی میکردند . اگر ما بتوانیم جوانانمان را طوری ترغیب کنیم که به ان جایگاه برسند قطعا دنیا در برابرشان سرتعظیم فرود می اورند .
لطفا قبل از هر چیز انسان باشید و به دیگران احترام بگذارید چون ما در زمانی که شما هنوز آب شیرین نداشتید برای شما آب شیرین مجانی می آوردیم .آن زمان که شما در شرایط اقتصادی بی ثباتی بودید ما به شما کمک کردیم حق همسایگی را به جا آوردیم امروز خواهد گذشت و زمانی خواهدرسید که ما دوباره بزرگواری و انسانیت را به شما یاد خواهیم داد
سلام
وقتی ما ایرانیان به جای سرمایه گذاری در کشور خودمان به اینها کمک می کنیم تا پولدار تر بشن و دست به کشتن ما بزنن و امثال ریگی رو پرورش بدهند
ان شا الله به جایی خواهیم رسید البته با تلاش که که با فرهنگ و پیشرفت خودمان و فرهنگمان را به اینان تحمیل کنیم
یادمان باشد هر ایرانی یک سفیر فرهنگی است مهمنیست چه قومی است مهم ایرانی بودن است
بابا 1000 بار گفتم شونصد هزار بار دیگه هم میگم.القاعده عامل و دست وهابی هاست.اینا به همراه آمریکا نشستن یه گروه تشکیل دادن باهاش به هر کشوری دارن حمله میکنن. اگر شیعیان بخوان بشینن هی بگن شیعه مظلوم بود شیعه مظلوم بود هیــــچ فرجی حاصل نخواهد شد.لازم هست شیعیان ایران و پاکستان و عراق و لبنان هم متحد بشن یه گروه شبه نظامی شیعی تشکیل بدن که اونم به مواضع غرب و کشورهای متخاصم حوزه خلیج فارس حمله کنه.اعراب تحمل سختی رو ندارن.وقتی هزینه درگیری رو ملموس ببینن و تو کشور خودشون درک کنن، اونوقت از تصمیمشون صرف نظر میکنن.
به این فتنه دامن میزنند مواظب باشید در دام نیفاید
اين سران کشورهای عرب از قديم با ايرانيان خوب نبودن و از اين به بعد هم خوب نخواهند شد ... فقط چند مورد هست كه اگر ما انجام بدهيم اينها با ما خوب كه ميشن هيچ حتي براي رابطه با ما التماس هم ميكنن چون اين خصلت شان است ... اول اينكه ما رابطه خود با كشورهاي غربي و در راس ان با امريكا حتي شده به صورت -- صوري و ظاهري برقرار كنيم ... دوم اينكه مردم و تمام احزاب و مسئولين متحد بشيم و كشور را از لحاظ اقتصاد و نظامي اينقدر توسعه بدهيم كه پيشرفته ترين و قويترين كشور منطقه و خاورميانه بشيم ... اون موقع است كه بدون رايزني ديپلماتيك خود اعراب براي رابطه با ايران سروكله ميشكونن .
هلال شیعی را که در شکل نشان داده اید اصلاح کنید ساکنان جنوب عراق همه شیعه هستند (در شکل شمال عراق نشان داده شده ) این هلال از جنوب عراق به سوریه و اردن میرسد و خیلی هم قوی تراز این هلالی است که شما رسم کرده اید این هلال اول ماه است.!
فقط باید گفت مرگ بر منافقین و در رأس اونا عربستان و قطریهای کافر وهابی و گوش به فرمان آمریکا و اسرائیل غاصب لعنت خدا بر همشون
از خواب خرگوشی بیدار شویم . غرب شمیرش را برای ما از رو بسته . عملیات علیه ایران شروع شده و مطمئن باشید هیچ کسی به ما کمک نخواهد کرد.
نوشته : بیش از هر چیز نشانگر ماهیت فرقه ای درگیری های سوریه و شکل گیری دو قطبی شیعه- سنی در این کشور است.
جنگ در سوره ، جنگ غربي ها و نوكرانشان وهابيت است (كه نه شيعه آنها را قبول دارد نه سني) با كشوري كه يكي از مهترين كشورهاي مقاومت در جهان است.
مقاله به گونه اي نوشته كه دعواي شيعه سني را جا بياندازي درحالي كه در سوريه مردم سني و شيعه هيچ مشكلي ندارند. در ضمن اين كه حزب الله ايران و سوريه سه محور مقاومت هستند كه عرب هاي جيره خور و باج ده آمريكايي به هر محور مقاومت حمله كردند. نه اون تحليل كه چون جنگ سوريه شيعه سني است و حزب الله شيعه و ما ايران هم همين طور .
ناشناس جان گفتی :ایران باید امارات را تهدید کنه اون سیصد نفر پاکستانی و هندی تبعه امارات که در ابوموسی هستند را اخراج خواهد کرد .... ]چرا تهدید کنه برادر؟ واقعا اخراجشون کنه.
اسلام
از شروع انقلاب ملت ودولت ایران اسلامی
از کشورهای تحت ستم اسلامی دفاع کرده وهمواره حمایت .
از فلستین گرفته تاافغانستان وسوریه وعراق ودیگربرایش شیعه وسنی مطرح نبوده این امر باعث توجه جهان اسلام به ایران شد.ادامه این وضعیت ودرنهایت نتیجه وحدت بین مسلمین ونمایان شدن حکومتهای وابسته به شیاطین است ترس استکبار وصهیونیزم درادامه این روند
محوریت قرار گرفتن اسلام در جهان است واکنون ناچار به تشکیل گروههای تروریستی تحت عناوین دینی مختلف را ه اندازی وبا هزینه کردن بی حد ومرز واخذ چند برابری از دولتهای ذینفع بحث زشت وبی معنی شیعه وسنی را به اوج رسانده وامروز اگر مسلمین آگاهانه دربرابراین سیاست
کثیف نایستند باید تاوان سنگینی راجهان اسلام متحمل شود .برای مثال ارائه وانتشار تصوریرهای وحشتناک از اقدامات تعدادی اندک
از مزدوران وابسته به تروریسم جهانی .
برادران شیعه وسنی بدانندهدف امروز اسرائیل وحامیان او نابودی اسلام است و اکنون زمان زمان بیداری است.الله واکبر
سلام : الهم عجل لولیک الفرج همانطور که میدانید بالاترین درآمد عربستان از حجاج ما است پس بیائید برای مدتی از رفتن حج خوداری کنیم تا تجار عرب برشکست شوند تا شاید بر الیهه دولتش قیام کنند مگر عربستان می تواند برای کل مسلمانان جهان مخصوصا" شیعیان تصمیم بگیرد؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم