بازدید 10834

پخش اولین اذان از تلویزیون انگلیس در ماه رمضان

کد خبر: ۳۲۹۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۴ 03 July 2013
مرکز تلویزیونی انگلستان اعلام کرد: برای اولین بار در طول تاریخ این کشور شاهد پخش مستقیم اذان در طول ماه مبارک رمضان از شبکه‌ی 4 خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه " الرای" در اقدامی بی سابقه و بحث‌انگیز مدیر شبکه‌ی 4 تلویزیون انگلستان تصمیم به پخش مستقیم اذان و برنامه‌هایی پیرامون دیانت اسلام و مسلمین گرفت. این کار با هدف مبارزه طلبی آشکار جمعیت‌های افراط‌ گر‌ای انگلیسی و جنبش‌های مخالف اسلام و مسلمانان و تروریست دانستن آنها است.

رالف لی یکی از مسوولان عالی رتبه این شبکه گفت: ماه رمضان اهمیت ویژه‌ای در تفکر اسلامی دارد و برنامه‌های این شبکه در مقابل پوشش کامل مراسم ششمین جشن یادبود پادشاهی الیزابت پنجم از اهمیت و توجه بیشتری برخوردار است.

وی با تاکید بر این‌که «شبکه‌ی 4 خصوصی است» اعلام کرد: این شبکه اولین شبکه‌ی انگلیسی خواهد بود که به صورت روزانه و مستقیم اذان پخش می‌کند. این کار همزمان با پخش اذان در مساجد لندن و حتی بعضی از مساجد خود انگلستان است. اذانی که پخش می‌شود با صدای حسن رسول موذن آسیایی تبار است. وی موسس شبکه‌ی 4 نیز هست و با هدف پخش اذان و برنامه‌های اسلامی آن را تاسیس کرده است.

رالف لی فت: بیشتر مردم انگلستان نسبت به تزکیه نفسی که مسلمانان در این ماه به آن دست می‌یابند، بی‌اطلاع هستند.

وی گفت: ماه رمضان و در کل برنامه‌های مذهبی مسلمانان در میان برنامه‌های پخش شده توسط مسلمانان که فقط سخن از افراط گری و تروریسم در منطقه می‌زنند نقش کمرنگی دارد.

رییس شبکه‌ی 4 گفت: پخش اذان در سحر و افطار و نشان دادن زندگی مسلمانان و عباداتی که در این ماه انجام می‌دهند از برنامه‌های این شبکه در ماه مبارک رمضان است.

وی در پاسخ به نحوه برخورد این شبکه با عکس‌العمل‌هایی پیرامون این برنامه گفت: بدون شک ما با انتقادهایی مواجه می‌شویم و در واقع خواهان آن هستیم که فرصتی در مقابل گروه‌های به حاشیه رانده شده ایجاد کنیم تا با اسلام و مسلمانان آشنا شوند.

وی به این حقیقت اشاره کرد که اسلام در کنار سایر ادیان در سراسر انگلستان حضور دارد و هر روزه بر تعداد پیروانش افزوده می‌شود و تا امروز حدود 3 میلیون مسلمان در انگلستان زندگی می‌کند که اکثرا از میان جوانان زیر 25 سال هستند و گروه اصلی مخاطبان این شبکه را تشکیل می‌دهند.

انجمن‌های اسلامی انگلیس از تصمیم این شبکه استقبال کردند. سخنگوی شورای اسلامی انگلستان گفت: ماه رمضان در نظر مسلمانان جایگاه ویژه‌ای دارد و به رسمیت شناختن آن از طرف یکی از شبکه‌های اصلی تلویزیون انگلستان نه تنها نشان دهنده‌ی همبستگی مسلمانان است، بلکه انتظار می‌رود در نشان دادن چهره واقعی اسلام و مسلمین کمک کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار