بازدید 3359

تسخیر بازار با عسل های تقلبی

کد خبر: ۳۲۹۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۲ 01 July 2013
عضوکمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس، بابیان راهکاری مبنی برارتقا سطح صادرات عسل درکشور،گفت: دلالان عسل غیرطبیعی یا تقلبی خود را که برای تولید آن هزینه کمتری خرج کرده‌اند با قیمت بسیارزیاد در بازارمصرف به فروش می رسانند و به علت اینکه کیفیت این نوع عسل ها پایین است با نبود استقبال بازارهای صادراتی مواجه شده اند.

 حبیب برومند داشقاپو ،با بیان اینکه ایران دومین تولید کننده عسل در جهان است واین محصول می‌تواند موجب رونق بخش صادرات غیر نفتی کشورشود،گفت:استان های اردبیل ،آذربایجان و اصفهان به علت داشتن کوهستان های بکربرای پرورش زنبورو تولید عسل ازموقعیت جغرافیایی مطلوبی برخوردارند.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سواردرمجلس شورای اسلامی، با تأکید براینکه تولیدکننده های عسل به جای استفاده از باغات گل ازشکربرای تغذیه زنبورها استفاده می کنند،تصریح کرد: متأسفانه تولیدکنندگان غیرحرفه ای عسل به دنبال راه هایی برای کسب سود بیشترهستند به همین جهت برای افزایش راندمان تولید عسل از شکر برای تغذیه ی زنبورها ونیز فرآوری عسل استفاده می‌کنند که این مهم منجر به کاهش اعتبار این محصول در بازارهای جهانی شده است.

این نماینده مردم درمجلس نهم،با انتقاد ازاینکه متأسفانه بازارآشفته عسل موجب راهیابی دلالان به این حوزه شده است، افزود: دلالان با ورود عسل های غیرطبیعی و مضربه بازارمصرف منجربه ضررو برشکستگی تولیدکنندگان عسل های طبیعی و مرغوب شده اند.

وی،ادامه داد: دلالان عسل نامرغوب وغیرطبیعی یا تقلبی خود را که برای تولید آن کمترین هزینه ای خرج کرده اند با قیمت بسیارزیاد در بازارمصرف به فروش می رسانند و به علت اینکه کیفیت این نوع عسل ها پایین است با نبود استقبال بازارهای صادراتی مواجه شده اند.

برومند داشقاپو، بابیان راهکاری مبنی برارتقا سطح صادرات عسل درکشور،گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید لیستی از تولیدکنندگان عسل های طبیعی وغیرطبیعی تهیه کند که ضمن برخورد با تولید کنندگان متخلف بتوانیم با شناسایی عسل مرغوب و طبیعی وزدن برچسب طبیعی بودن ازسوی دولت علاوه بر تأمین نیاز داخلی بازارهای صادراتی وهدف راهم مورد توجه قراردهیم.

این نماینده مردم درمجلس نهم، نداشتن بسته بندی مناسب و استاندارد را یکی دیگر از دلایل نبود موفقیت در صادرات عسل دانست وافزود: متأسفانه کشوردرصادرات عسل هم ازنظر بسته بندی وهم ازجهت کیفیت با مشکلات جدی مواجه است.

عضوکمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس، با تأکید برحمایت همه جانبه کمیسیون کشاورزی درتوسعه صادرات عسل،گفت: درکشورانواع مختلفی ازعسل تولید می شود که با طراحی بسته بندی مناسب واستاندارد برای صادرات عسل های طبیعی ونیزشناسایی و تبلیغ عسل طبیعی ازغیرطبیعی دربازارهای جهانی به طورحتم می توانیم بازارهای صادراتی را مورد توجه قرار دهیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی