بازدید 16497
۷

ژنرال آمریکایی به افشای اطلاعات مربوط به ایران متهم شد

در شرایطی که ضعف در زمینه حفاظت اطلاعات، به معضلی جدی برای دولتمردان آمریکایی تبدیل شده و هر روز اطلاعات جدیدی از پروژه‌های سری آمریکا در رسانه‌های جهان منتشر می‌شود، دولت ایالات متحده نیز فشار خود را بر مظنونین احتمالی این وقایع افزایش داده است. در آخرین مورد، صحبت از بازجویی یک ژنرال ارشد بازنشسته ـ مظنون به افشای اطلاعات پروژه استاکس نت ـ است.
کد خبر: ۳۲۸۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۲ 28 June 2013
در شرایطی که ضعف در زمینه حفاظت اطلاعات، به معضلی جدی برای دولتمردان آمریکایی تبدیل شده و هر روز اطلاعات جدیدی از پروژه‌های سری آمریکا در رسانه‌های جهان منتشر می‌شود، دولت ایالات متحده نیز فشار خود را بر مظنونین احتمالی این وقایع افزایش داده است. در آخرین مورد، صحبت از بازجویی یک ژنرال ارشد بازنشسته ـ مظنون به افشای اطلاعات پروژه استاکس نت ـ است.

به گزارش «تابناک»، اخبار منتشره در برخی رسانه‌های آمریکایی، حاکی از آن است که «جیمز کاترایت»، ژنرال بازنشسته آمریکایی هم اکنون در معرض بازپرسی‌های وزارت دادگستری این کشور قرار دارد تا ارتباط احتمالی وی با انتشار اسرار مربوط به عملیات «استاکس نت»، ویروسی که در سال 2010 تأسیسات هسته ای ایران را هدف قرار داد، روشن شود.

شبکه خبری «ان بی سی» گزارش داده، کاترایت که زمانی دومین مقام بلندمرتبه نظامی آمریکا (معاون رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور) به شمار می‌رفت، به اتهام افشای اطلاعات محرمانه مربوط به استاکس نت، ‌بازجویی شده است.

این بازجویی و تحقیق و تفحص، پس از آن انجام می‌گیرد که در ماه ژوئن سال گذشته میلادی، روزنامه «نیویورک تایمز» گزارش مفصلی ‌از عملیات استاکس نت منتشر کرد. در این گزارش آمده بود که باراک اوباما از آغاز دوره ریاست جمهوری خود، تصمیم گرفت برنامه حملات سایبری آمریکا را که از زمان جرج بوش آغاز شده بود، سرعت بخشد.

نیویورک تایمز مدعی بود، این گزارش بر پایه هجده ماه مصاحبه با مقامات فعلی و گذشته آمریکایی و اروپایی دخیل در این عملیات و همچنین شماری از متخصصان دیگر به دست آمده است.

گفته می‌شود، استاکس نت در سال 2010 موجب توقف موقت فعالیت 1000 سانتریفیوژ ایران شد.

به هر حال، انتشار این گزارش، انتقادات شدیدی را در میان سیاستمداران آمریکایی نسبت به ضعف حفاظت اطلاعات در این کشور برانگیخت و سبب شد، «اف بی آی» مستقیم‌ وارد تحقیق این موضوع شود. اکنون جیمز کاترایت، ژنرال چهار ستاره بازنشسته آمریکایی که در فاصله سال‌های 2007 تا 2011 معاون رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور بود، در این زمینه در مظان اتهام قرار گرفته است.

اما اخبار مربوط به بازجویی از کاترایت در حالی منتشر می‌شود که هم اکنون ایالات متحده تلاش دارد روسیه را به بازگرداندن «ادوارد اسنودن»، همکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا ـ که اطلاعات مربوط به بزرگترین پروژه جاسوسی این کشور را افشا کرد ـ قانع کند.

اسنودن چند روز پیش از انتشار رسمی اطلاعات افشا شده از سوی وی در روزنامه «گاردین»، از آمریکا به مقصد هنگ کنگ گریخت و اکنون نیز گفته می‌شود که از چند روز پیش‌ در سالن ترانزیت فرودگاه مسکو است.

به هر حال، همزمان شدن این دو رویداد با یکدیگر، می‌تواند نشانگر نگرانی شدید دولت آمریکا از ضربه خوردن به حیثیت اطلاعاتی‌اش و تلاش برای کاستن از بار انتقادات در این زمینه باشد. بی‌گمان هم اکنون اوباما تحت فشار شدیدی از سوی جمهوری خواهان کنگره قرار دارد تا کاری مشخص را در این زمینه انجام دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۷
بشنو باور نکن !!!!!
ان بی سی بیاد کاری کنه که سیستم اطلاعاتی آمریکا بره زیر سوال (به پدر خودش خیانت کنه).
2 حالت داره.
1 - یا خبر سوخته هست و دیگر ارزشی برای آمریکا نداره.(که احتمالش کمه)
2 - یا اینکه قرار هست از این خبر استفاده کنن تا در آینده یک توطئه سازی جدید کنن.
زیاد جدی نگیر تابناک!!
در مورد حمله به کامپیوتر های تاسیسات هسته ای امروز الجزایر انگلیسی یک خبر ویک مصاحبه (اگر اشتباه نکنم با ریچار راجرز)داشت که باید بادقت مظالعه شود. برای مثال ایشان اشاره می کند که این حملات کامپیوتری جنگ کامل است مثل حمله نظامی یا اقتصادی.
موفق باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
دوستانی که منقی داده اند محبت کنند بفرمایند به چه منفی داده اند؟ چون شاید نکته مهمی در پس این منفی ایندوستان وجود داشته باشد که دانستن آن با اهمیت است.
محمد رضا
| Netherlands |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
نه دوست عزیز دولت آمریکا در دکترین نظامی خود حملات سایبری را به مثابه حمله نظامی به منافع ایالات متحده تلقی کرده و بیان می دارد که در صورتی که ایالات متحده مورد حملات سایبری قرار گیرد (در صورتی که مفهوم مخاصمه بر اساس قواعد حقوق بین الملل به وقوع بپیوندد) دولت امریکا می تواند منافع نظامی دولت متخاصم رو مورد حمله نظامی قرار دهد. به خاطر همین رویکرد هست که دولت آمریکا و برخی از کارشناسانشان حملات سایبری را جنگ تلقی می کنند. البته بحث حنگ سایبری بحث بسیار پیچیده ای در حقوق بین الملل هست و در مورد اینکه چه موقع حمله سایبری مفهوم مخاصمه مسلحانه و جنگ راتداعی می کند بسیار مورد بحث است.
سیستم حفاظت اطلاعات ایران در پروژه استاکس نت نظیر چندین عملیات اطلاعاتی موفق دیگر توسط خود نیروهای اطلاعاتی ایران در مراحل اولیه کشف و خنثی شد فقط آمریکایی ها باور این مسئله برایشان سنگین است و بدنبال عاملی در درون سازمانهای اطلاعاتی خود میگردند.
این حق ایران است که از آمریکا به دلیل زیر پا گذاشتن بیانیه الجزایر و قرارداد مودت ، از آمریکا شکایت کند. آمریکا خلاف همه حقوق بین الملل عمل میکند . همچنین ایران باید از آمریکا به دلیل تحریم های یکجانبه که زندگی وسلامت مردم را به خطر انداخته شکایت کند
سلام...
من به عنوان یک ایرانی خوشحالم که این اتفاق (ویروس استاکس نت )برای ما رخ داد
به دو دلیل
1: میزان دقتمان را تا نهایت بالا ببریم وحراست از سایت های کنترل نرم افزاری را جدی بگیریم
2: خدای مهربان را شکر میکنیم که این اتفاق در ابتدای کارهای هسته ای برایمان رخ داد و مارا هوشیار کرد تا در اینده حواس و هوشمان 100 در 100 جمع باشد تا در مراحل پیشرفته این مدعیان دروغین حقوق بشر به ما و کشورما و تاسیسات ما نتوانند ضربه بزنند
از تمام بروبچه هایی که شبانه روز چشمان نازنینشان به صفحه مونیتورهای حراستی هست ممنونیم و به شخصه برای همگیشان از صمیم قلبم و از کنار ایمان و اعتقادم دعا میکنم و ممنونشان هستم...
راه عبور من برای رفتن به روستای پدری مان از کنار تاسیسات نطنز است و من همیشه هنگام عبور از کنار این محل برایشان دعا میکنم ....
روح بزرگ تمام اساتید شهیدی که در راه اعتلای ایران جان فدا کردند شاد باد...
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی