بازدید 12930

امير قطر بعد از 18سال از قدرت کناره‌گیری کرد

حمد بن خليفه آل ثاني در آخرين سخنراني خود به عنوان امير قطر، خواستار اولویت دادن به نسل جوان در این کشور شد و اظهار داشت که وقت آن رسيده که صفحه جديدي با سرپرستي نسل جديدي از مسئولان براي قطر بگشاييم.
کد خبر: ۳۲۷۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۳ 25 June 2013
حمد بن خليفه آل ثاني امير قطر قدرت را به تميم بن حمد وليعهد خود واگذار کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الجزيره، امير قطر در سخنراني، کناره گيري خود از قدرت را پس از 18 سال اعلام کرد.

حمد بن خليفه آل ثاني در آخرين سخنراني خود به عنوان امير قطر، همچنين خواستار اولویت دادن به نسل جوان در این کشور شد و  اظهار داشت که وقت آن رسيده که صفحه جديدي با سرپرستي نسل جديدي از مسئولان براي قطر بگشاييم. امروز من قدرت را به شيخ تميم واگذار کرده و مطئنم که وي شخصي مسئول بوده و توانمندي به دوش کشيدن اين امانت را دارد.

حمد بن خلیفه در سخنان کوتاه خود گفت: همانطور که در سال 1996 قدرت را برای حفظ منافع ملی قطر در دست گرفتم، اکنون هم به همین علت قدرت را به تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی ولیعهد واگذار می کنم.

حمد بن خلیفه پس از اعلام رسمی واگذاری قدرت به ولیعهدش افزود: مسئولیت هر اشتباهی را که در مدت حکومتم رخ داد برعهده می گیریم و هر توفیقی هم در این مدت از طرف خداوند بوده است.

حمد بن خلیفه که خود در سال 44 سالگی قدرت را در سال 1996 با کودتا علیه پدرش در دست گرفته بود، امروز قدرت را به پسر 33 ساله خود واگذار کرد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی