بازدید 5046

کابینه یازدهم، دولت مدیران دهه ۷۰ نباشد

کد خبر: ۳۲۷۳۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۱ 21 June 2013
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس،‌ با اشاره به اینکه انتخاب جناحی و جریانی برای روحانی اولویت اول نیست، دولت ژنرال‌ها، دولت مدیران دهه ۷۰ نباشد.

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت درباره نتیجه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، گفت: اصولگراها در این انتخابات شکست نخوردند زیرا نقش آنها در خلق حماسه سیاسی، برجسته بود ضمنا فرد منتخب ملت نیز اظهار می‌کند که اصلاح طلب یا قطب مقابل اصولگرایی نیست.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی در این باره که روحانی اگرچه ادعای اصلاح‌طلبی ندارد ولی عارف به نفع وی کنار رفت، توضیح داد: عارف به نفع روحانی کنار نرفت؛ همچنان که حداد هم برای فرد و جریانی انصراف نداد.

وی بیان کرد: آنچه روحانی دنبال می‌کند این است که مشی اعتدال را در پیش گرفته و از تمام نیروهای متعهد، متخصص و با تجربه استفاده می‌کند.

روحانی می‌تواند دولت فراجناحی تشکیل دهد/دولت ژنرال‌ها، دولت مدیران دهه ۷۰ نباشد

این نماینده اصولگرای مجلس در خصوص کابینه فراجناحی روحانی و میزان قابل تحقق بودن آن، بیان کرد: ظاهرا انتخاب جناحی و جریانی برای روحانی اولویت اول نیست؛ بنابراین، چنین مشی و تفکری زمینه خوبی فراهم می‌کند تا تمام ظرفیت‌های مدیریتی و سیاسی کشور، به کمک دولت او بیاید و دولت فراجناحی محقق شود؛ ضمن آنکه تندروها و افراطیون هیچ یک ازجریان‌ها در دولت وی جایی نخواهند داشت.

وی در پاسخ به این سوال که کابینه دولت ژنرال‌ها برای کشور مطلوب‌تر است یا سربازهای مطیع رئیس‌جمهور، گفت: اگر ژنرال‌ها به معنای برگشت حلقه مدیریتی دهه ۷۰ است، حرف درستی نخواهد بود و بعید است روحانی این کار را بکند؛ اما اگر منظور استفاده از مدیرانی باشد که تخصص، تعهد و تجربه کافی در حوزه مدیریتی داشته باشند مطلوب است.


نقوی افزود: یکی از انتقادات احمدی‌نژاد به نظام مدیریتی این بود که تنها ۲۰۰ نفر در حلقه مدیریتی کشور حضور دارند و مابقی را راهی به آن نیست بنابراین، شعار کابینه ۷۰ میلیونی، مورد استقبال مردم قرار گرفت.

مردم مدیریت روحانی را در مذاکرات هسته‌ای موفق‌تر از جلیلی تشخیص دادند

وی به این پرسش که مقایسه مدیریت روحانی و جلیلی بر مذاکرات هسته‌ای ایران در مناظرات، چقدر در رأی‌آوری روحانی تاثیرگذار بود، پاسخ داد: مناظره‌های تلویزیونی زمینه خوب مقایسه کاندیداها برای شهروندان را ایجاد کرد و نقش حائز اهمیتی در انتخاب مردم داشت.


مسئول ستاد انتخاباتی استان تهران سعید جلیلی، ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از موضوعات مطرح شده، بحث هسته‌ای بود و آقای روحانی نیز سابقه خوبی در این حوزه دارد، در دیالوگی که بین روحانی و جلیلی به وجود آمد، استنباط مردم این بود که عملکرد روحانی در دوران مدیریتش موفق‌تر بوده ولی فرصتی فراهم نشد تا شرایط این دو برهه تاریخی نیز مورد بحث واقع شود؛ زیرا شرایط دوره آقای روحانی کاملاً متفاوت از زمان مدیریت جلیلی در شورای عالی امنیت ملی بود.

وی در پاسخ به این سوال که حمایت جریان اصلاح طلب و هاشمی و خاتمی را چقدر در انتخاب روحانی تأثیرگذار می‌دانید، گفت: انتخابات یک فرآیند تک‌علتی نیست و تمام عناصر در شکل‌گیری آن به اندازه سهم خودش تأثیر دارند؛ بنابراین هر کدام از این عوامل – حمایت آقای هاشمی و آقای خاتمی، گرایش روحانی به اعتدال، جذب شخصیت‌های معتدل - می‌تواند در انتخاب روحانی اثرگذار باشد.

روحانی می‌تواند شکاف میان جامعه روحانیت و مجمع روحانیون را پر کند

نقوی با اشاره به عضویت روحانی در جامعه روحانیت مبارز، توضیح داد:تعلق روحانی به جامعه روحانیت مبارز و مشی اعتدال وی می‌تواند شکاف بین جامعه روحانیت و مجمع روحانیون پر کند و این دو را به یکدیگر نزدیک کند.

وی افزود: البته تمام احتمالات در این خصوص به چگونگی مدیریت مشی اعتدال از سوی روحانی بستگی دارد و اینکه چنین رویکردی توسط جریانات خاص مصادره نشود.

نماینده مردم ورامین در مجلس گفت: مشکل‌ترین کار روحانی، مدیریت این اعتدال خواهد بود؛ زیرا اگر مصادره توسط گروه‌ها قطعاً دولت وی را دچار مشکل خواهد کرد و بخشی از ظرفیت‌ها را از دست می‌دهد.

فرمان نافرمانی مدنی از سوی احمدی‌نژاد کذب بود

وی درباره سکوت اخیر احمدی‌نژاد، تصریح کرد: اینگونه مطرح می‌شد که احمدی‌نژاد تهدید کرده اگر کاندیدای او رد صلاحیت شود، آرام نمی‌نشیند، فرمان نافرمانی مدنی می‌دهد، شورش می‌کند و امثالهم، ولی بخشی از اینها واقعی نبود و منصوب به او و تیمش شد.

نقوی بیان کرد:البته طبیعی است احمدی‌نژادی که به همراه کاندیدای مورد نظرش آمده بود، تلاش می‌کند تأیید صلاحیت او را بگیرد اما او نظر شورای نگهبان را پذیرفت و از قانون تمکین کرد.

احمدی‌نژاد بعد از ریاست جمهوری کار مطالعاتی می‌کند/شاید احمدی‌نژاد عضو مجمع تشخیص شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: احمدی‌نژاد به حاشیه نرفته زیرا رئیس جمهور رسمی کشور است و تا آخرین روز ریاست جمهوری نیز کار شبانه‌روزی می‌کند.

نقوی درباره سرنوشت احمدی‌نژاد پس از پایان دولتش، تصریح کرد: رئیس جمهور پس از پایان مأموریتش معمولاً دو روش را می‌پسندد؛ یا به مطالعات و کارهای علمی می‌پردازد یا به دعوت برخی نهادها برای همکاری پاسخ مثبت می دهد مثلاً حضور در مجمع تشخیص مصلحت، ریاست دانشگاه یا عضویت در مجامع تصمیم‌ساز کشور می‌تواند مقصد بعدی وی باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی