بازدید 4898

توقف شماره‌گذاری خودروهای فاقد یورو ۴

کد خبر: ۳۲۴۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۹ 08 June 2013
قائم مقام سازمان محیط زیست از توقف شماره‌گذاری خودروهای بدون استاندارد یورو ۴ از ابتدای تیر سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی‌محمد شاعری در نشست خبری صبح امروز خود که در سازمان محیط زیست برگزار شد،‌ اظهار داشت: از ابتدای سال جاری قرار بود خودروها با استاندارد یورو 4 تولید شود اما خودروسازان الزام این قانون را 2 ماه به تعویق انداختند.

وی ادامه داد: طبق مهلت قانونی این مهلت 2 ماهه ابتدای تیر ماه به پایان می‌رسد و بعد از آن شماره‌گذاری خودروهای غیر استاندارد به ویژه پراید،‌سمند و پژو متوقف خواهد شد مگر اینکه خودروسازان بخواهند قانون را دور بزنند اما ما همچنان بر مواضع خود پافشاری می‌کنیم.

قائم مقام سازمان محیط زیست تصریح کرد: توزیع بنزین یورو 4 در 3 شهر تهران،‌اراک و کرج از خرداد سال جاری توزیع می‌شود و برای شهرهای تبریز و اصفهانن از ابتدای مرداد  آغاز خواهد شد.

به گفته وی، تا پایان سال جاری پالایشگاه‌های تهران، اراک،‌آبادان،‌لاوان،‌ تبریز،‌اصفهان و بندرعباس به صورت کامل سوخت با استاندارد یورو 4 تولید خواهند کرد.

شاعری همچنین درباره ارتقای  استاندارد تولید سوخت در کشور از طریق وزارت نفت، اظهار داشت: میزان گوگرد موجود در سوخت از 7 هزار به 100 پی.پی.ام در تهران کاهش یافته است.

وی در ادامه اظهارات خود به موضوع مدیریت پسماند اشاره کرد و گفت: در 10 کلانشهر تهران، اصفهان،‌شیراز، تبریز، اهواز، قزوین، کرج،‌مشهد و همه شهرههای گلستان جشن پایان دفع سنتی زباله برگزار شد.

به گفته شاعری،‌ در حال حاضر 85 درصد بیمارستان‌‌های کشور اعم از بخش دولتی و خصوصی به سیستم بی‌خطر سازی پسماندها مجهز هستند که طبق برنامه تا پایان سال 92 این میزان به 100 درصد خواهد رسید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: چالش پیش روی همه سیاست‌گذاران زیست محیطی است و فردی که می‌خواهد اداره امور کشور را به عهده بگیرد باید نخستین اولویت خود را حفاظت از محیط زیست قرار دهد زیرا اگر سلامت و بهداشت مردم به خطر بیوفتد به اهداف توسعه کشور نخواهیم رسید.

قائم مقام سازمان محیط زیست همچنین با اشاره به اصلاح فرآیند‌های صنعتی،‌گفت: بخشی از آلودگی‌‌ها مربوط به فرآیند‌های صنعتی در بخش صنعت و کشاورزی است و ما در این زمینه توانستیم مراکز آلاینده صنعتی را به 45 درصد کاهش دهیم.

وی در جریان این نشست در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم درباره فروش خاک ایران، اظهار داشت: سازمان محیط زیست با فروش خاک مخالف است زیرا خاک یک منبع لایزال نیست و برای تولید هر سانتی متر آن 800 سال وقت لازم است ضمن اینکه خاک ایران در بخش‌هایی تخریب شده و سازمان وظیفه خود را حفاظت از این منبع می‌داند.

به گفته شاعری، اگر فروش خاک نیز صورت گرفته،‌ بدون مجوز سازمان محیط زیست بوده است.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره استخراج معادن گفت: استخراج معادن در مناطق آزاد و در صورت استعلام سازمانی بلامانع است اما در مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست در صورت مخالفت سازمان امری خلاف است ضمن اینکه درباره پروژه‌های بزرگ معدنی در کارگروه ماده 2 اظهار نظر می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی