بازدید 94391
کوه فوجی یاما به جای دماوند نشست!

گاف رسانه ملی در مناظره کاندیداها

کد خبر: ۳۲۳۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۸ 05 June 2013
نخستین مناظره یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حالی از رسانه ملی پخش شد که در تصویر پشت سر کاندیداهای انتخاباتی کوه فوجی یاما ژاپن به عنوان نماد ایران معرفی شده است نه کوه دماوند!

به گزارش مهر، برنامه مناظره نامزدهای ریاست جمهوری که مدتی است از طریق رسانه ملی برای آشنایی بیشتر مردم با کاندیدای دوره یازدهم ریاست جمهوری اجرا می شود،به حدی برای ملت ایران مهم بوده و هست که کارگردان این برنامه اعلام کرده بود: طراحی برنامه ارائه شده بسیار زمان‌بر بوده و مسئولان سازمان صدا و سیما، کارشناسان حیطه روابط عمومی، روابط جمعی، برنامه‌سازان و تهیه‌کنندگان، با نظر مستقیم رییس سازمان صدا و سیما برنامه ای در خور ملت ایران را طراحی کرده اند.

گاف رسانه ملی در مناظره کاندیداها
تصویر کوه نمایش داده شده در برنامه مناظره انتخاباتی متعلق به ژاپن است

آنها قصد داشتند صحنه پردازی این برنامه را به گونه ای طراحی کنند که در خود شان ایران، مسئولان و ملتش باشد به همین دلیل در پشت سر کاندیدای ریاست جمهوری و در نمایی رو به روی دوربین ها، نمایی از یک کوه و پرچم ایران را انتخاب کرده اند تا نشان دهنده اقتدار و افتخار ایران و ایرانیان باشد. اما کوهی که عکس آن پشت سر کاندیدا نمایش داده می شود، کوه فوجی یامای ژاپن است نه کوه دماوند!

گاف رسانه ملی در مناظره کاندیداها
تصویری از کوه دماوند برگرفته از کتاب عکس نصرالله کسرائیان

بررسی دو عکس کوه دماوند در ایران و کوه فوجی یامای ژاپن نشان می دهد این دو کوه از نظر شکل فرم قله ها با یکدیگر متفاوت هستند به نحوی که قله کوه فوجی یاما دایره ای و قله دماوند دارای شیب تند است.

گاف رسانه ملی در مناظره کاندیداها
نمایی دیگر از کوه دماوند

در این باره، جاسم غضبانپور، یکی از عکاسان با تجربه ایران به خبرنگار مهر گفت: عکسی که در بک گراند دکور مناظرات استفاده شده، صددرصد متعلق به کوه دماوند نیست و اگر یک درصد احتمال این باشد که دماوند است، آنقدر در آن دخل و تصرف شده که به کوه فوجی یامای ژاپن بیشتر شبیه است این درحالی است که هیچکس حق ندارد، سمبل ملی یک کشور را آنقدر تغییر دهد که شبیه به سمبل کشور دیگری شود.

گاف رسانه ملی در مناظره کاندیداها
کوه فوجی یاما در ژاپن

وی پیشنهاد داد تا مخاطبان، کتاب عکس "دماوند" اثر "نصرالله کسرائیان" را ببینند چون عکسهای زیادی از کوه دماوند با زاویه های گوناگون در آن منتشر شده است بنابراین مخاطبان متوجه خواهند شد که هیچ کدام از این زاویه ها شبیه به عکس استفاده شده در برنامه مناظره های انتخاباتی نیست.

گاف رسانه ملی در مناظره کاندیداها
فوجی یاما شیب تند قله دماوند را ندارد

پیش از این متخصصان و فرهنگیان متعددی نسبت به اشتباه رسانه ملی در استفاده از کوه فوجی یاما به جای دماوند انتقاد کرده بودند آن چنان که یکی از این اعتراضات مربوط به برنامه فرهنگی "دو قدم مانده به صبح" بود که در تمام قسمتهای آن کوه فوجی یامای ژاپن به جای کوه دماوند نمایش داده می شد.

از این نوع اشتباه نه تنها در تلویزیون بلکه در جاهای دیگر نیز تکرار شده است به عنوان مثال عکس کوهی که در بیلبورد فرودگاه امام خمینی در زمان افتتاح این فرودگاه در جاده قم نصب شده بود نیز مربوط به کوه فوجی یاما بود نه دماوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۲۰
انتشار یافته: ۱۷
خيلي مسخره ست. ايراد ديگه اي پيدا نكرديد!
پاسخ ها
آشنا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
ایراد که زیاد بود اما گفتنش معنایی نداره.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
ادم نمیدونه چی بگه تو هر چیز یه سوتی
ناشناس
| - |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
خیلی بد بود. خیلی
فقط به جزئیات گیر بدیناااا.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
نتيجه عدم توجه به اين نكات كوچك، بوجود آمدن مشكلاتي بزرك خواهد بود.
همين جزئیات هست که فرق ها رو درست می کنه. یه مشکل بزرگ دیگه استفاده از اعداد انگلیسی برای نمایش زمان کاندیداها بود.
دقت در هرکاری خوب است ا ما دوست عزیز براساس آن ضرب المثل معروف انسان نباید همیشه نیمه خالی لیوان راببیند بلکه یک مقداری درخصوص زحمات کشیده شده هم بایست انصاف داشت بازبان نرم ومحبت آمیز این گونه موضوعات وحتی سایر نارساییها وکمیودها را می توان متذکر شد یادمان باشد همه موضوعات را همه جانبه بایست بنگریم بهر حال این برای اولین مرتبه واولین تجربه درمناظرات درکشور ماست وبدون شک خالی از نقصان نبوده ونخواهد بود،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
بعضی وقتها با یک عمل به ظاهر کوچک و از نظر خود پیش پا افتاده ، هرچه عمل خوب هم انجام داده اید به باد فنا میرود .
بالاخره از صدا و سیما انتظار داریم در همه چیز دقیق باشد. این هم مهم است و در پیدا کردن عکس قله دماوند هم باید دقیقتر می بود.
خب که چی؟
جزئیات هست که کلیات رو میسازه. مگه میشه بدون مدیریت چیزها خرد و ریز جامعه پایه ریزی و مدیریت برای مسائل کلان یک جامعه انجام داد؟!!!!!!!
واقعا هردو قله قشنگند اگر چه کار صدا و سیما قابل توجیع نیست اما می توان گفت قله نقطه بلندی است که برای رسیدن به آن
1- نیاز به راهنما دارید.
2- نیاز است که برای رسیدن به آن قبلا تمرین نمود
3- با کسانی همراه شوید که در نیمه را رهایتان نکند.
4- در هنگام رفتن بسوی قله آرام اما محکم و استوار قدم بر دارید.
5- در میان را زیاد صحبت نکنید.
6-مواظب پرتگاههای اطراف خود باشید
7- همانطور که به زیر پا نگا می کنید به طرف بالا نگاه کنید تا از مسیر منحرف نشوید.
8- مواظب سنگهای لق زیر پای خود که فکر می کنید محکم است باشید یکی از این سنگها می تواند شما را به قعر دره ببرد.
9-در میان گروه عده ای ضعیف ترند سعی نکنید با تند رفتن آنا را از آمدن با خودتان پشیمان کنید.
10 - بلاخره جوانمردی و روح فداکاری باید در شما در اوج باشد اگر همه اعضای گروه با طنابی به هم متصلند و دست بر قضا به داخل پرتگاه در حال سقوط هستید و اگر برای نجات گروه شما در موقعیتی هستید که با بریدن طناب دیگران نجات پیدا می کنند درنگ نکنید.
پس قله رفتن و به کوه رفتن خود درس زندگی است حالا به نظر شما این روزها که روز انتخاب اصلح ترین فرد است چه کسی خصوصیا فوق را دارا می باشد سوا از گاف صدا و سیما چه کسی می تواند به اصول رفتن به قله پایبند باشد که نهایتان خود را فدای کشورش کند هر کس که خصوصیات فوق را دارد در دادن رای به او تردید نکنید.
فک کنم منظور کوه بودن جریانه(استوار بودن ، پایداری و...) نه چه کوهی بودن
خب یعنی تیز بینی و حساسیت بجای این سایت خبری و اون نفری که این سوتی خنده دار رو شکار کرده.
مرهبا
مثل این میمونه که تیم ملی فوتبال در یک مسابقه تیم فوتبال برزیل را به زیبایی و اقتدار شکست بده و قهرمان جام جهانی بشه و بعد برد ، بازیکنان اشتباهی به جای پرچم ایران پرچم ایتالیا را دور زمین بگردونن !!!!! جواب اون که میگه خوب که چی ؟!!!!!
گاهی چشم پوشی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست