بازدید 20633
مرحله انتخابی جام جهانی در قاره آسیا

پیروزی دلچسب ایران در روز جهانی شدن ژاپن

ملي‌پوشان در دوحه چنان نمایش خوبی از خود نشان دادند كه تمام معادلات يك‌شبه بر هم خورد و حالا همه با اميدواري درباره تيمي صحبت مي‌كنند كه حتي مي‌تواند بالاتر از كره‌ جنوبي و ازبكستان بايستد و با اقتدار به جام‌جهاني راه یابد. تيم ملي ايران، پیش از رويارويي با قطر در آستانه حذف از مسابقات مقدماتي جام‌جهاني قرار داشت، ولی به واسطه برد يك بر صفر در برابر قطر، ده امتيازي شده و با توجه به تساوي لبنان و كره‌جنوبي، شانس‌هايش براي حضور مستقيم به جام‌جهاني 2014 افزايش يافته است.
کد خبر: ۳۲۳۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۲:۲۵ 06 June 2013
 پیروزی دلچسب ایران در روز جهانی شدن ژاپنمرحله انتخابی جام جهانی در قاره آسیا با جهانی شدن ژاپن در پایان هفته هشتم همراه شد. در این هفته ایران با پیروزی برابر قطر به صعود امیدوار شد و اما استرالیا و لبنان در ثانیه‌های پایانی مسابقه پیروزهای ارزشمندی را از دست دادند تا استرالیا به رده سوم سقوط کند و لبنان شانس حضور در برزیل را از دست بدهد.

به گزارش «تابناک»، هفته هشتم از مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2014 برزیل در قاره آسیا، سه‌شنبه با برگزاری چهار دیدار از گروه‌های دوگانه پیگیری شد که با راهیابی ژاپن به جام جهانی، امیدواری تیم‌های ایران و عمان به صعود به جام جهانی، ناکامی استرالیا و پایان یافتن شانس‌های لبنان برای صعود به جام جهانی همراه بود.

در گروه A تیم ایران، ‌کار بزرگی کرد و با تک گل رضا قوچان‌نژاد، قطر را در ورزشگاه خانگی با یک گل شکست داد تا بار دیگر به مسیر جام جهانی باز‌گردد. قطر با این باخت تنها شانس صعود به دیدار پلی‌آف را دارد؛ آن هم به شرطی که ایران در دو بازی آینده‌اش برابر لبنان و کره‌جنوبی امتیازی نگیرد.

در بیروت هم لبخندهای فوتبال‌دوستان لبنانی در دقیقه 7+90 به غم و اندوه تبدیل شد، زیرا این تیم پیروزی را با تساوی یک بر یک عوض کرد و شانس خود را برای صعود به جام جهانی از دست داد. لبنانی‌ها نخستین حذف شده آسیا لقب گرفتند اما کره‌ای‌ها به لطف این یک امتیاز، به صدر جدول گروه A بازگشتند.

با توجه به این نتایج، در هفته نهم از دیدارهای این گروه، تیم ایران در حالی در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم حذف شده لبنان می‌رود که امیدوار است با پیروزی در این مسابقه و تساوی تیم‌های کره‌جنوبی و ازبکستان، به صدر جدول این گروه صعود کند. البته برد کره یا ازبکستان در آن مسابقه اگر با پیروزی مردان کی‌روش همراه باشد، تیم ایران را به رده دوم خواهد رساند.

مهمترین دیدار این هفته در ورزشگاه سایتاما برگزار شد؛ جایی که ژاپن در دقیقه 1+90 شکست خانگی برابر استرالیا را با ضربه پنالتی هوندا با تساوی عوض کرد و با تکیه بر همین یک امتیاز، نخستین تیم آسیا و جهان لقب گرفت که به جام جهانی 2014 بزریل راه یافته است.

در دیگر مسابقه گروه B هم عمان با گل دقیقه 3+45 اسماعیل العجمی، موفق شد عراق را شکست داده و با این پیروزی شیرین به رده دوم این گروه راه یابد. با این نتیجه استرالیا به رده سوم سقوط کرد و موقعیتش برای صعود مستقیم به جام جهانی به خطر افتاد.

در هفته بعدی دیدارهای این گروه استرالیا در دیداری حساس خانگی به مصاف اردن می‌رود؛ مسابقه‌ای که باید در آن پیروز شود تا شانس به دست آوردن بلیت برزیل را داشته باشد. عراق هم در خانه میزبان ژاپن صعود کرده است و تنها شانس خود برای ماندن در کورس رقابت‌ها را پیروزی برابر چشم بادامی‌ها می‌داند.

در گروه B تیم ملی فوتبال عمان با شکست عراق، خود را به عنوان یکی از مدعیان راهیابی به جام جهانی 2014 معرفی کرد.

اسماعیل العجمی در دقیقه 45 برای عمان گلزنی کرد. عمان با این برد 9 امتیازی شد و به رده دوم گروه صعود کرد و تبدیل به یکی از مدعیان صعود به جام جهانی شد.

در این گروه صعود ژاپن به جام جهانی قطعی شده است. ژاپن با نتیجه یک بر یک برابر استرالیا متوقف شد.

جدول این گروه به شرح زیر است:

1 ـ ژاپن چهارده امتیاز
2 ـ عمان نه امتیاز
3 ـ استرالیا هفت امتیاز
4 ـ اردن هفت امتیاز
5 ـ عراق پنج امتیاز

نتایج و جدول رده‌بندی گروه‌های دوگانه مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2014 برزیل در قاره آسیا به شرح زیر است:

گروه A:

قطر صفر ایران یك ـ گل: رضا قوچان‌نژاد (66) برای ایران

لبنان یك كره‌جنوبی یك ـ گل‌ها: حسن ماتوك (12) برای لبنان ـ كیم چی وو (7+90) برای كره‌جنوبی

گروه B:

ژاپن یك استرالیا یك ـ گل‌ها: كیسوكه هوندا (1+90) برای ژاپن ـ توماس اُر (82) برای استرالیا

عمان یك عراق صفر ـ گل: اسماعیل العجمی (3+45) برای عمان

برنامه بازی‌های باقی‌ مانده گروه A

سه‌شنبه، 21 خرداد

كره‌جنوبی ازبكستان (ساعت 19) ـ ایران لبنان (ساعت 21)

سه‌شنبه 28 خرداد (ساعت 16:30)

ازبكستان قطر ـ كره‌جنوبی ایران

مقدماتی جام جهانی قاره آسیا گروه A
 
  تيم بازيها برد مساوی باخت گل زده گل خورده تفاضل گل امتياز
1 كره جنوبي 6 3 2 1 12 6 6 11
2 ازبكستان 6 3 2 1 6 4 2 11
3 ايران        6 3 1 2 3 2 1 10
4 قطر 7 2 1 4 4 8 4- 7
5 لبنان 7 1 2 4 3 8 5- 5


مقدماتي جام جهاني قاره آسيا گروه B 
 تيمبازيهابردمساویباختگل زدهگل خوردهتفاضل گلامتياز
1ژاپن74211551014
2عمان7232792-9
3استراليا61417707
4اردن62136126-7
5عراق6123462-5
حذف لبنان، خبر خوش 

با توجه به برد سرنوشت ساز تیم ملی ایران در دوحه و تساوی كره‌جنوبی و لبنان، معادلات گروه A پیچیده‌تر شده؛ اما بررسی احتمالات دو هفته باقی‌ مانده مسابقات، نشان می‌دهد كه سه امتیاز دوحه تا چه اندازه شانس صعود تیم ملی ایران برای رسیدن به دروازه‌های ریودوژانیرو را افزایش داده است؛ مسابقاتی كه سه‌شنبه هفته آینده برگزار می‌شود و تیم ملی ایران در ورزشگاه آزادی، میزبان لبنان است و كره‌جنوبی هم در خانه به مصاف ازبكستان خواهد رفت.

به این ترتیب، با نتایجی كه سه‌شنبه شب رقم خورد، گره كور گروه A مسابقات مقدماتی جام‌جهانی در آسیا تا اندازه بسیاری باز شد اما هنوز نمی‌توان گفت كدام تیم‌ها مستقیم‌ به جام‌جهانی راه می‌یابند و كدام تیم باید برای حضور در پلی‌آف آماده شود!

 سه‌شنبه شب گذشته قطر به ایران باخت و لبنان هم در دقایق پایانی برد مقابل كره‌جنوبی را با تساوی عوض كرد. این دو نتیجه باعث شد قطر و لبنان بخت ناچیز حضور مستقیم در رقابت‌های جام‌جهانی را از دست بدهند. لبنان به‌كلی حذف شد و قطر تنها در شرایط بسیار استثنایی ممكن است به پلی‌آف برسد. حذف قطعی لبنان از دور مسابقات یكی دیگر از خوش‌شانسی‌های بزرگ تیم ملی ایران در سه‌شنبه شب به‌یادماندنی خرداد محسوب می‌شود. لبنان كه در دقیقه 97 گل تساوی را از كره‌جنوبی دریافت كرد، اكنون هیچ شانسی برای حضور در مرحله پلی‌آف هم ندارد و به این ترتیب سه‌شنبه آینده با ناامیدی كامل در ورزشگاه آزادی مقابل تیم ملی كشورمان صف آرایی می‌كند. این موضوع برای تیم ملی ایران كه نیاز مبرمی به بالا بردن تفاضل گل دارد یك اتفاق خوشایند به شمار می‌رود.

آمار و احتمالات

با نتایجی كه سه‌شنبه شب رقم خورد اكنون كره‌جنوبی و ازبكستان با یازده امتیاز صدرنشین هستند و ایران با ده امتیاز سوم است.

با این حساب از بین ایران، كره‌جنوبی و ازبكستان، دو تیم ‌‌مستقیم به جام جهانی ‌و یك تیم به مرحله پلی‌آف راه پیدا می‌كند. شرایط جدول گروه A به ‌گونه‌ای است كه تیم ملی ایران از شانس بالایی برای صعود مستقیم به جام‌جهانی برخوردار است. سرنوشت تیم ملی كشورمان البته به نتیجه بازی ازبكستان و كره‌جنوبی كه هفته آینده در سئول برگزار می‌شود گره خورده است.

برای توصیف شرایط صعود مستقیم تیم ملی به جام‌جهانی سه احتمال را می‌توان بررسی كرد. اول اینكه ازبكستان با برد در خانه كره صعود خود را قطعی می‌كند. در این صورت ازبك‌ها چهارده امتیازی می‌شوند و به همراه ایران یا كره مسافر جام‌جهانی برزیل خواهند شد. در چنین حالتی اگر ایران لبنان را ببرد، سیزده امتیازی می‌شود و با یك تساوی در خانه كره و كسب چهار امتیاز در دو بازی باقی‌مانده به جام‌جهانی راه می‌یابد.

احتمال دوم این است كه نبرد ازبكستان و كره‌جنوبی با نتیجه مساوی به پایان می‌رسد و ایران با برد مقابل لبنان صدرنشین گروه خواهد بود. در چنین شرایطی یك تساوی در خانه كره هم ما را به جام‌جهانی می‌برد كه البته در این حالت هم بازی آخر بسیار دشوار می‌شود چون كره نیاز به پیروزی در آن مسابقه خواهد داشت چون رقیب مستقیم ما خواهد بود. احتمال سوم و بهترین حالت این است كه كره‌جنوبی ازبكستان را ببرد و ما هم لبنان را شكست بدهیم.

در چنین شرایطی كره‌جنوبی چهاردهم امتیازی می‌شود و تفاضل گل ما از ازبكستان بهتر خواهد شد. ازبك‌ها هم یازده امتیازی می‌مانند و ما هم سیزده امتیازی می‌شویم. در این حالت احتمالا یك مساوی در خانه كره‌جنوبی هم ما را به جام‌جهانی می‌رساند و هم كره‌ای‌ها را و بازی آخر دو تیم در سئول حساسیت چندانی نخواهد داشت.نكته مهم این است كه تفاضل گل ما یك گل از ازبكستان كمتر است. در هر صورت ما نیاز به بردن لبنان با گل‌های فراوان داریم چون مشخص نیست در بازی ازبكستان با قطر چه اتفاقی رخ بدهد. البته باید امیدوار باشیم كه كره‌جنوبی هم ازبكستان را با تفاضل گل خوبی ببرد. تیم ملی ایران تنها در صورتی مستقیما به جام‌جهانی صعود نخواهد كرد كه هر دو بازی باقی‌مانده خود را به قطر و لبنان ببازد و قطر هم با نتیجه خوبی ازبكستان را شكست دهد و به پلی‌آف راه پیدا كند. ازبكستان و كره‌جنوبی نیز در بدترین حالت ممكن است به مرحله پلی‌آف بروند. هر تیمی كه به پلی‌آف برود شرایط دشواری را پیش رو خواهد داشت؛ از یك‌سو تمامی تیم‌هایی كه ممكن است در گروه B سوم شوند رقیبانی بالقوه خطرناك برای ما هستند، و در صورت برد مقابل آنها هم بعید نیست به شیلی، اروگوئه یا كلمبیا برخورد كنیم! ایران باید روز 21 خرداد در ورزشگاه آزادی به مصاف لبنان برود و 28 خرداد در كره‌جنوبی آخرین دیدار خود را برابر این كشور برگزار خواهد كرد.

ژاپن، نخستین مسافر برزیل

در دیگر بازی‌های مرحله مقدماتی جام‌جهانی در قاره آسیا، ژاپن با تساوی یك بر یك مقابل استرالیا چهارده امتیازی شد و به عنوان اولین تیم آسیایی به جام‌جهانی 2014 صعود كرد. عمان هم با برد یك بر صفر مقابل عراق به مكان دوم جدول صعود كرد و معادلات این گروه را دشوار‌تر كرد. در حال حاضر عمان 9 امتیازی است و برای صعود مستقیم باید با استرالیا و اردن كه هفت امتیاز دارند مبارزه كند؛ افزون بر این كه عراق پنج امتیازی هم روی كاغذ شانس صعود دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۱۰
قطر شانس پلی آف هم ندارد
در صورتی که تیمها هم امتیاز شوند بازی رودر رو را نگاه می کنند نه تفاضل گل.
مطمئن باشید این قطری های نامردی میکنن بازی با ازبک ها صد تا گل به خودی میزنن :))
یادشون رفته ما بحرین رو حذف کردیم تا اینا بیان تو گروه A
باید در کره شکست نخوریم
به هیچ عنوان قطر شانسی برای حضور در پلی آف نداره .چون در رویارویی مستقیم با ایران یک باخت و یک مساوی داره .
انشاا... شاهد اون صحنه باشیم که با شنیده شدن سوت پایان بازی ایران و کره کی روش و بازیکنان به داخل زمین بدوند و همگی صعود به جام جهانی را جشن بگیریم
کره ازبکستان مساوی می کنند...ایران لبنان رو می بره
روز اخر هم کره ایران رو می بره و از بکستان قطر رو
در نتیجه کره و ازبکستان مستقیم صعود و ایران راهی پلی اف میشه
به دلم افتاده بازی کره و ازبکستان مساوی میشه
و ما لبنان رو میبریم
در بازی آخر ازبکستان قطر رو میبره و صعود میکنه
ایران تا دقایق پایانی بازی یک بر صفر از کره عقب خواهد بود و کره ای ها صعودشون به جام جهانی رو قطعی می بینند اما در وقت های اضافه ناگهان ورق بر میگرده و ایران بازی رو مساوی میکنه و ما به جام جهانی صعود میکنیم و کره رو به پلی آف میفرستیم
پیروزی ایران بر لبنان اگر با امتیاز گرفتن قطر از ازبکها در
یک بازی جوانمردانه همراه شود نور علی نور است .
امیدوارم ایران با تفاضل گل بالا لبنان رو شکست بده و بازی ازبکستان و کره هم مساوی یا با برد کره تمام بشه و در بازی آخر قطر این بار هم برای ما خوش یمن باشه و بتونه ازبک ها رو در خانه متوقف کنه تا ایران در صورت شکست محتمل برابر کره هم بعنوان تیم دوم به جام جهانی صعود کنه
اگر با ازبکستان مساوی کرده بودیم الان صعودمون قطعی شده بود!! حیف....
من نمیدونم چرا همه ازبکستان رو مقابل قطر از پیش برده میدونن

ما حتی در صورت مساوی برابر لبنان هم شانس صعود مستقیم به جام جهانی رو داریم چون 11 امتیازی میشیم و چنانچه ازبکستان در بازی با کره ببازه اون ها هم 11 امتیازی میمونن و به شرط توقف ازبک ها مقابل قطر ما در بازی با کره حتی با یک مساوی هم میتونیم مستقیم صعود کنیم
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
آخرین اخبار
وب گردی