بازدید 11515

تحریم آمریکا علیه ریال و خودروسازی ایران

کد خبر: ۳۲۳۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۵ 04 June 2013
دولت آمریکا اعلام کرد با هدف متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران تحریم‌های جدیدی را علیه واحد پول ملی و صنعت خودروسازی ایران اعمال کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز؛ دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، در جدیدترین دور تحریم‌های یکجانبه علیه ایران، واحد پول ملی و همچنین صنایع خودروسازی کشورمان را به فهرست تحریم‌ها افزود.

از این پس اتباع آمریکایی نمی‌توانند با استفاده از "ریال"، واحد پول ملی کشورمان، به داد و ستد بپردازند و در صورت بروز این امر مشمول مجازات خواهند شد. بر اساس تحریم‌های جدید شرکت‌ها و مؤسساتی که دارایی‌های زیادی به ریال دارند نیز تحریم خواهند شد.

بر اساس این تحریم‌های همچنین فروش، تهیه و انتقال تجهیزات و خدمات مرتبط با تولید یا مونتاژ خودروهای سبک و سنگین به ایران نیز ممنوع خواهد بود. این تحریم‌های شامل تمام انواع خودروها می‌شود.

این نهمین بار است که اوباما فرمان اعمال تحریم‌های  اقتصادی و تجاری علیه ایران را صادر کرده است. تحریم‌های جدید آمریکا همچنین شامل کلیه افرادی خواهد شد که در زمینه صنعت خودروسازی با ایران همکاری کنند.

بر اساس این تحریم‌ها شرکت‌ها و افرادی که پشتیبانی تجهیزاتی و مادی به افراد و مؤسسات تحریم شده ایرانی ارائه می‌کنند نیز مجازات خواهند شد. البته خط لوله گازی که گاز آذربایجان را به اروپا و ترکیه می‌رساند و برخی مؤسسات مالی ایرانی در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند، از این قانون مستثنی شده است.

این تحریم‌ها از ابتدای جولای اجرا خواهد شد. آمریکا و قدرت‌های غربی تحریم‌های غیر قانونی زیادی را علیه ایران اعمال کرده‌اند تا تهران را برای متوقف‌سازی برنامه هسته‌ای خود متقاعد کنند. این تحریم‌ها بر پایه ادعاهای بی‌اساس کشورهای غربی در خصوص تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای اعمال شده است.

ایران عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و پیمان ان‌پی‌تی را امضا کرده است. کشورمان تا کنون بارها بر مسالمت آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود تاکید کرده و همکاری کاملی با آژانس داشته است.

اعمال تحریم‌های جدید آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ایران صورت گرفته است. این انتخابات قرار است 14 ژوئن 24 خردادماه برگزار شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
آخرین اخبار
وب گردی