بازدید 19861

آخرین شرایط کسر خدمت فرزندان ایثارگران

کد خبر: ۳۲۳۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۸ 03 June 2013
تمامی مشمولان غیر غایب متولد سال ۷۲ و ماقبل که تا پایان سال ۹۰ به سن مشمولیت رسیده باشند می‌توانند از کسر خدمت ایثارگری استفاده کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ حجت اله واعظی نژاد معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی گفت: برابر آخرین مصوبه روز جاری از طریق ستاد کل نیروهای مسلح رسیده است، تمامی مشمولان متولد 72 و ماقبل که تا پایان سال 90 به سن مشمولیت رسیده و فاقد غیبت باشند چنانچه درسال 91 به خدمت اعزام شده و یا به دلایل قانونی تا کنون به خدمت اعزام نشده‌اند در شمول کسر خدمت ایثارگری قرار دارند.

وی مواردی از دلایل قانونی اعزام نشدن به خدمت در سال 90 را اینگونه برشمرد: افرادی‌ که هنوز مهلت معرفی آنان برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی سپری نشده یا اعزامشان با مجوز وظیفه عمومی به تعویق افتاده و یا اینکه با اخذ معافیت تحصیلی و یا با داشتن شرایط قانونی مشغول به تحصیل شده باشند و یا درخواست دیگر آنان مانند معافیت کفالت و پزشکی در دست رسیدگی باشد.

واعظی نژاد افزود: مشمولان غایبی که در مهلت اعتبار مقررات بخشش غیبت یعنی تا تاریخ 3 خرداد سال گذشته خود را معرفی و به خدمت اعزام شده‌اند در حکم مشمول غیر غایب بوده و از تسهیلات کسر خدمت ایثارگری بهره مند خواهند شد.

وی در ادامه گفت: با اجرای این مصوبه، دیگر، شرط ثبت کسر خدمت تا پایان سال 90 ملاک نبوده و شرط اصلی این است که افراد تا پایان سال 90 در سن مشمولیت قرار داشته و وارد غیبت نشده و در شمول بهره مندی از کسر خدمت قرار گرفته باشند.

معاون مشمولان وامور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی تاکید کرد: با توجه به اینکه، تنها افرادی در شمول تسهیلات کسر خدمت قرار می‌گیرند که تا پایان سال 90 به سن مشمولیت رسیده باشند بنابراین فقط مشمولان متولد 72 و ماقبل می توانند از این امتیاز استفاده کنند و شامل مشمولان متولد 73 و به بعد نخواهد شد.

وی در خصوص مشمولان دارای گواهی کسر خدمت به تاریخ 88 و 89 گفت: این دسته از افراد، چنانچه کسر خدمت خود را تا تاریخ 24 آبان سال 90 از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) ثبت کرده و یا اینکه تاییدیه کسر خدمت آنان در سامانه وظیفه عمومی به ثبت رسیده باشد و به دلایل قانونی مانند معافیت تحصیلی اعزام آنان به تاخیر افتاده باشد، چنانچه در پایان تحصیل، بدون غیبت به خدمت اعزام شوند، از مقررات سال 89 برای کسر خدمت برخوردار خواهند شد.

وی در ادامه افزود: این دسته از افراد چنانچه کسر خدمت خود را تا تاریخ مذکور به ثبت نرسانده باشند، همانند سایر مشمولان از مقررات کسر خدمت سال 90 برخوردار شده که در این صورت باید نسبت به اصلاح گواهی کسر خدمت، برابر آخرین مقررات اقدام کنند.

واعظی نژاد اظهار داشت : سربازان حین خدمت چنانچه تاکنون گواهی کسر خدمت خود را برابر مقررات سال 90دریافت نکرده‌اند می‌توانند گواهی مربوطه را به یگان خدمتی ارائه کنند و از کسر خدمت بهره مند شوند، همچنین مشمولان دارای برگ آماده به خدمت نیز می‌بایست پس از اعزام به خدمت گواهی کسر خدمت را به یگان خدمتی ارائه کنند.

وی در ادامه بیان داشت : افرادی که با داشتن معافیت تحصیلی در حال تحصیل بوده و درحال حاضر در شرایط اعزام به خدمت قرار ندارند نیازی به دریافت گواهی کسر خدمت و ثبت آن ندارند لیکن هر زمانی که موعد اعزام آنان فرا رسید می توانند به هنگام ثبت در خواست اعزام، مدارک کسر خدمت را نیز به دفاتر پلیس +10 ارائه کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۱۱
سلام ببخشید در این قانون جدید به ازای هر ماه جبهه چند روز كسر خواهد میشود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
فکر میکنم 9روز !!
سلام ممنونم از اينکه نگاهي هم به اين برادراي رزمنده کردين
سلام من الان سربازم و پخ شهریور 91 هستم در برگه اعزام غیبت دارم شامل حال من نمیشه کسر خدمتی یا مشیه ممنون؟
سلام.چرا این بخشنامه برای ارتشیها ارسال نشده،تافرزندانشون بتونن استفاده کنن
راس میگن 72 ایا نسل سوختن.بعد از 14 ماه خدمت تو مرزبانی بانه میخوان بهم کسریبدن ... 14 ماه کسری داشتم پدرم هم جانبازه و هم رزمنده
چرا کسره خدمت ایثار گری به متولدین 1373و1374نمیدن امسال که اعزام به خدمت میشوند که.......
چرا کسره خدمت ایثار گری به متولدین 1373و نمیدن امسال که اعزام به خدمت میشوند که.......
من متولد 1.1.1373.هستم و برای یه روز چیکار کنم.....البته من 22 اسفند به دنیا امدم اما شناسنامه 1.1.73
سلام من اعزامی 91 هستم آیا کسرخدمت میتونم بگیرم درسال جدید
ببخشیدا.قانون مگه برای همه یکسان نیست.پدر من که متولد 1373 هستم هم رفته جبهه پدر کسی هم که متولد 1372 هست اونم رفته جبهه.حالا تقصیر ما چیه.خودتون میگین قانون واسه همه یکسان است بعد میگین یه عده رو شامل میشه یه عده رو نه.خواهش میکنم رسیدگی کنین
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار