بازدید 7804
۱

جزئيات قتل دختر جوان با شال نخی

کد خبر: ۳۲۲۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰ 29 May 2013
کارآگاهان پليس آگاهي تهران‌بزرگ مردي را که دختري جوان را با شال نخي به قتل رسانده بود را دستگير کردند.در روز هفدهم ارديبهشت ماه سال جاري فردي با مراجعه به کلانتري 127 نارمک به مأموران اعلام کرد که خواهرش به نام مريم . ص( 25 ساله ) از منزل خارج و تاکنون مراجعتي نداشته است .

به گزارش مردم سالاری، با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع «فقداني» و به دستور قاضي هاشميان،‌ داديار شعبه اول دادسراي امور جنايي،‌ پرونده جهت انجام تحقيقات تخصصي در اختيار اداره يازدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت . با آغاز رسيدگي به پرونده در اداره يازدهم پليس آگاهي، برادر فقداني در اظهاراتش به کارآگاهان گفت:‌ «خواهرم حسابدار يک شرکت خصوصي در خيابان آزادي است و طبق روال هر روز،‌ در ساعت 8 روز هفدهم ارديبهشت92 به قصد رفتن به شرکت از خانه خارج اما پس از آن مراجعتي به منزل نداشت؛ طي تماسي که با شرکت داشتيم،‌ به ما اعلام کردند که مريم تا ساعت 14 در محل کارش حضور داشته و پس از آن به قصد گرفتن يک فقره چک از شرکت خارج و به خيابان ولي‌عصر رفته است » .

برادر فقداني در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت:‌ «تماس با تلفن همراه خواهرم ادامه داشت تا اينکه در ساعت 20،‌ فرد ناشناسي پاسخگوي تلفن همراه خواهرم شد و عنوان داشت که تلفن همراه را در مقابل درب غربي استاديوم آزادي پيدا کرده است » .

برادر فقداني در پاسخ به اين سؤال که «آيا خواهرتان با فرد يا افرادي مشکل خانوادگي و يا شخصي داشته است ؟» به کارآگاهان گفت:‌ «خواهرم طي دو سال گذشته با يکي از همکارانش به نام مصطفي آشنا شده بود و حتي تا چندي قبل قصد ازدواج با يکديگر را داشتند اما به دليلي که ما از آن بي اطلاع هستيم،‌ ناگهان مريم از ازدواج با اين شخص منصرف شد و به همين دليل،‌ از حدود دو ماه گذشته اين شخص اقدام به تهديد خواهر ما مي‌کرد.»

با توجه به ادعاي اعضاي خانواده فقداني مبني بر تهديد خواهرشان توسط مصطفي،‌ کارآگاهان به تحقيق از محل شرکت و همکارانِ فقداني پرداختند؛‌ در شرايطي که مصطفي منکر هرگونه ارتباط نزديک خود با فقداني در خصوص تصميمشان براي ازدواج شده بود،‌ کارآگاهان در تحقيقات از اعضاي شرکت و ديگر اقدامات پليسي اطمينان پيدا کردند که فقداني و مصطفي تا حدود دو ماه پيش ارتباط نزديکي با يکديگر داشته اما به تدريج رابطه آنها با يکديگر سرد و نهايتا قطع شده است . در ادامه تحقيقات و با توجه به تناقضات بدست آمده در اظهارات اوليه مصطفي،‌ به دستور مقام قضايي و در ساعت 13 روز 28 ارديبهشت 92،‌ وي در محل شرکت دستگير و جهت انجام تحقيقات به اداره يازدهم منتقل شد . همزمان با دستگيري مصطفي،‌ کارآگاهان در ادامه تحقيقات خود اطلاع پيدا کردند که مصطفي پيش از اين نيز يک بار ازدواج کرده و در حدود دو سال پيش از همسر سابقش و با وجود داشتن پسري 10 ساله متارکه کرده است .

در شرايطي که تمامي‌شواهد و دلايل بدست آمده نشان از وقوع جنايت در پرونده داشت،‌ کارآگاهان ضمن انجام هماهنگي قضايي و در بازرسي از محل سکونت مصطفي در شهر جديد پرند موفق به کشف تعدادي از وسايل شخصي متعلق به فقداني شدند .

با توجه به دلايل بدست آمده،‌ مصطفي سرانجام در روز ششم خرداد92 لب به اعتراف گشود و در اعترافاتش به کارآگاهان گفت:‌ « چند سال پيش بود که به واسطه اختلافات خانوادگي و با وجود داشتن فرزند،‌ از همسرم متارکه کردم؛‌ پس از آن و در داخل شرکت با مريم آشنا و به تدريج به يکديگر علاقه مند شديم و اين در حالي بود که در تمام اين مدت من کوچکترين اشاره اي به ازدواج اول خود و داشتن فرزند نکرده و موضوع را از مريم و ديگر اعضاي شرکت مخفي نگه داشته بودم».

متهم در ادامه اعترافات خود به کارآگاهان گفت:‌ «چندي پيش،‌ همسر سابقم تصميم به زندگي دوباره با من گرفت؛‌ من نيز به واسطه اصرار بستگان و خانواده ها و بيشتر از همه به خاطر فرزندم تصميم گرفتم تا مجددا با او ازواج کنم؛‌ زمانيکه مريم از موضوع اطلاع پيدا کرد،‌ درگيري ما دو نفر آغاز شد و مريم تهديد کرد که موضوع درخواست ازدواج مرا به همسرم اطلاع خواهد داد و مانع از زندگي ما دو نفر خواهد شد » .

متهم در خصوص روز جنايت نيز به کارآگاهان گفت: « در ساعت 15 روز هفدهم ارديبهشت92،‌ مريم در حاليکه بسيار عصباني بود سوار ماشين من شد و مجددا تهديد کرد که ...؛‌ با توجه به اينکه بسيار ترسيده و نگران بودم،‌ نمي‌دانم چگونه شد که در يک لحظه کنترل خود را از دست داده و با شال نخي مشکي رنگي که در داخل خودرو بود،‌ مقتوله را خفه و نهايتا جسدش را در فاز 6 شهر جديد پرند و در داخل گودال لوله آب که حفر شده بود،‌ انداخته و خاک کردم».

سرهنگ کارآگاه آريا حاجي زاده ،‌ معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ،‌ در ادامه اعلام اين خبر گفت:‌ « با توجه به اعترافات صريح متهم به ارتکاب جنايت،‌ جسد مقتوله در ساعت 17 روز ششم خرداد92 در شهر جديد پرند کشف و به دستور مقام محترم قضايي به پزشکي قانوني انتقال داده شد؛‌ همچنين در ادامه رسيدگي به پرونده،‌ پرونده با موضوع قتل عمد در دستور کار اداره دهم پليس آگاهي قرار گرفت و متهم نيز با قرار بازداشت موقت در اختيار کارآگاهان ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است » .

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
متهم بهتر بود به همسرش میگفت که قصد ازدواج مجدد داشته و با برگشت او فرزندش منصرف شده ولی ان طرف دست بر دار نیست تا در خفا از ترس همسرش مرتکب قتل شود.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی