بازدید 2346
۱

ده درصد هدفمندسازی باید برای تامین دارو پرداخت شود

کد خبر: ۳۲۱۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۳ 24 May 2013
نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: قرار بود دولت ۱۰ درصد از هدفمندسازی یارانه‎ها را برای تامین دارو پرداخت کند که تاکنون محقق نشده است.

علی کائیدی افزود: در حال حاضر داروها با ارز مرجع وارد می‎شوند و چنانچه با ارز مبادله‎ای وارد شوند قیمت آنها دو چندان می‎شود.

وی با بیان اینکه داروهایی به ارزش ۶۸ میلیون یورو در گمرک دپو شدند، اظهار کرد: از این میزان داروی دپو شده ۲۰ میلیون یورو دارو آزاد شده که مابقی ارزش دارویی نداشتند و بیشتر آرایشی بودند.
کائیدی متذکر شد: این میزان داروی آزاد شده مشکل دارویی کشور را حل و فصل نمی‎کند و حل این مشکل بستگی به پول ارز دارد که باید دولت پرداخت کند.

به گزارش ایسنا نماینده مردم پلدختر در مجلس خاطرنشان کرد: برای وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ۶۰ میلیارد تومان جهت اجرای طرح پزشک خانواده تصویب شد و قرار بود دولت ۱۰ درصد از هدفمندسازی یارانه‎ها را برای تامین دارو پرداخت کند که تاکنون محقق نشده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
خواهش میکنم این نظر ثبت شود زیرا که مطالبی در این خبر امده که کاملا کذب است و بنده چون در صنعت دارو هستم میدانم چه میگذرد:
اولا از ابتدای سال هر ارزی به دارو تعلق گرفته ارز مبادله ای است و یک دلار هم ارز مرجع تخصیص نیافته. دوم حتی اگر ارز مرجع پیش از عید حواله شده ولی دارو بعد از عید ترخیص شده باید مابه تفاوت با ارز مبادله پرداخت شود.
سوم ، هنوز بالای شصت میلیون دلار دارو در گمرک است و اینها دارو هستند نه ارایشی بهداشتی . دلایل عدم ترخیص انها مختلف است ولی مهمترین دلیل ان ناهماهنگی بین دستگاههای ذیربط است
تا زمانیکه مسولین خودشان به بهترین دارو ها دسترسی دارند مشکل مردم دردمند حل نخواهد شد .
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی