بازدید 3313

شورای شهر کم از ریاست جمهوری ندارد

نامزد اصلح كسي است كه جامع‌نگر، دلسوز بوده و از تخصص لازم برخوردار باشد؛ افزون بر اين، مورد اعتماد مردم و فردي امين و با صداقت باشد.
کد خبر: ۳۲۱۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۸ 23 May 2013
استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی واگذار می‌شوندانتخابات شوراهاي شهر و روستا در حالي برگزار مي‌شود كه استقبال مردم‌ در اين انتخابات نشان از رونق انتخابات شورا‌ها در كنار انتخابات رياست‌جمهور دارد.

به گزارش «تابناک»، سال 92 متفاوت از سال‌هاي پیش از انتخابات شوراهاي شهر و روستا همزمان با انتخابات رياست‌جمهوري برگزار مي‌شود. تشكيل شوراها بواقع ايران را يك گام به اجراي كامل قانون اساسي نزديكتر كرد. رهبر معظم انقلاب، انتخابات شوراها را گامي به سوي تحقق كامل قانون اساسي خواندند.

ايشان تشكيل شوراها را راهكاري براي حل مشكلات مردم خواندند و فرمودند: «هيچ عبادتي بالاتر از خدمت به مردم نيست؛ چه در شهر، چه در بخش و چه در روستا. وظايفي كه براي شوراها در قانون ذكر شده، همان وظايفي است كه اگر شوراهاي ما انشاءالله بتوانند اين وظايف را ‌كامل به انجام برسانند، بسياري از مشكلات جاري مردم برطرف خواهد شد و اين موارد را قانونگذاران با دقت در قانون اساسي و در قانون عرفي معين كرده‌اند‌».

افزايش جمعيت برخي شهرها باعث شده تا در اين دوره از انتخابات، شمار اعضاي شوراها نيز اضافه شود و اين موضوع تنور انتخابات و رقابت براي كسب كرسي‌هاي شوراهاي شهر را داغ‌تر كرده است.

‌محمدعلي عبدالله‌زاده در این باره گفت: تنها راه شناخت نامزدها در شهر‌هاي كوچك، شناخت افراد بنا به سابقه آنهاست، زيرا در شهر‌هاي كوچك ساز و كار حزبي نیست.

وي نقش شوراها را در توسعه شهر‌ها و روستا‌ها مثبت ارزيابي ‌و تصريح كرد: مردم بايد در انتخابات شوراها شركت كنند و افرادي را برگزینند كه وقت و توان اجرايي براي انجام كارهاي مردم را داشته باشند.

نماينده بافق و مهريز در مجلس شوراي اسلامي درباره ويژگي‌هاي نامزدهاي اصلح شوراها گفت: نامزد اصلح كسي است كه جامع نگر، دلسوز بوده و از تخصص لازم برخوردار باشد؛ افزون بر اين، مورد اعتماد مردم و فردي امين و با صداقت باشد.

دخيل عباس زارع زاده تصريح كرد: نامزد اصلح فردي است كه در سابقه كاري خود نشان داده باشد، از بعد اجتماعي قوي است و دوست دارد به جامعه خدمت كند و از همه مهم‌تر به مباني ديني ايمان داشته و از تقواي لازم برخوردار باشد.

وي ادامه داد: مردم بايد از انتخاب افرادي كه داراي عقده‌هاي روحي و تنگ نظري هستند خودداري كنند؛ افزون بر اين، افراد خود محور كه براي جامعه ارزشي قائل نيستند و به‌ دنبال اين هستند كه از جايگاه خود براي تأمين منافع فردي، خانواده‌اي و طايفه‌اي استفاده كنند نيز براي حضور در پست‌هاي مهم خطرناك هستند.

وي در پايان گفت: نامزدهاي شوراها بايد داراي روحيه جوانمردي بوده و خود را وقف مردمي كنند كه به آنها رأي دادند.

محمدرضا تابش نيز اسفند ماه سال 91 در ديدار اعضاي هيأت نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستاي شهرستان اردكان با اشاره به اين‌ كه يكي از دستاوردهاي مهم انقلاب اسلامي، اعمال حق حاكميت توسط خود مردم و انتخاب مسئولان با آراي آنهاست، به اهميت خردجمعي و مشورت از ديدگاه قرآن كريم و توجه به نقش شوراها به‌ عنوان يكي از اركان تصميم‌گيري در اداره كشور پرداخت.

وي گفت: خوشبختانه شوراهاي اسلامي شهر و روستا در سال 1378 تشكيل شد و يكي از اصول معطل مانده قانون اساسي را ـ كه مظهر حضور جدي مردم در مديريت شهري و روستايي است ـ به منصه ظهور رساند.

عضو هيأت حل اختلاف و رسيدگي به شكايت شوراهاي اسلامي استان يزد همچنين با تبيين كاركردها و چالش‌هاي فراروي شوراها افزود: هر قدر توان شوراها بيشتر شود، ضمن تقويت وجهه مردمي مديريت كشور، كارهاي بهتري را مي‌توان با هزينه كمتري انجام داد.

نماينده مردم اردكان گفت: در انتخابات آينده كه حساسيت حضور مردم به لحاظ شرايط کنونی كشور و اعمال فشار همه جانبه قدرت‌هاي استكباري افزو‌ن‌تر است، بايد از همه عوامل و ابزارهايي كه مشاركت مردمي را تسهيل مي‌كند، بهره برد.

عضو هيأت عالي نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستاي استان يزد با تأكيد بر ضرورت حضور افراد با سلايق گوناگون در انتخابات شوراها، خواستار توجه اعضاي هيأت نظارت به اصول قانون اساسي به‌ ویژه فصل سوم آن يعني حقوق ملت و پرهيز از تنگ‌نظري شد و گفت: هيأت‌هاي نظارت بايد با اتكای به قانون و به دور از اعمال سليقه و ملاحظات جناحي و گروهي نسبت به بررسي صلاحيت كانديداها اقدام كنند و اسباب حضور گسترده كانديداها و اعتماد مردم به برگزاري انتخاباتي پرشور و مردمي را فراهم سازند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی