بازدید 37413
۶

تصاویر: چشمه مرتضی علی

طبس ـ خبرگزاری مهر: چشمه آبگرم مرتضی علی از جاذبه های گردشگری طبیعی در شهرستان طبس است. وجود این چشمه جوشان با دو نوع آب گرم و سرد در کنار هم در دل کویر کشورمان جاذبه گردشگری بسیار زیبا و شگفت انگیزی ایجاد کرده است که سالانه قریب به ششصد هزار نفر از این جاذبه گردشگری دیدن می کنند.
کد خبر: ۳۲۰۸۵۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۳ 21 May 2013
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۶
به عنوان یک طبسی عالیییی!!! ولی عکس هایی زیباتر و با کیفیت تر میشد گرفت و گذاشت چون واقعا این مکان خیلی زیباتر از این عکس هاست. در ضمن این چشمه آب گرم است و در بین محلی ها به حمام مرتضی علی معروف است.
چشمه بسیار زیبایی است و قدرت خدا را در دل کویر نشان می دهد بنده آن را از نزدیک دیدم . چه تماشایی است . توصیه می کنم که ببینید.راهش در دل کوه طولانی است همانطور که طبس در دل کویر طولانی است . از شمال کشور
بنام خدا
ضمن تشكر، مسير ي كه به زيبائي به تصوير كشيده شده، مسيري است كه آب نهرين طبس از آن مي گذرد. در قسمت كوهستاني اين مسيرۀ آب گرمي از دروز عار كوچكي جاري مي شود كه در طبس به نام نام علي(ع) حمام مرتضي علي نام گرفته است.
بعد از همام نيز سد تنظيمي شاه عباسي قرار دارد. بنا به گفته يكي از مهندسان متبحر كشور در امور سد سازي، ژاپني بعد از مشاهده اين سد و مطالعه آن به اهميت اين نوع سد پي برده و توانستند از قبل آن دو ميليارد دلار كسب درآمد نمايند.
در فاصله يك كيلومتري از مسيري كه به آن اشاره شدۀ روستاي خور طبس واقع شده كه بسياز زيباست و در انتهاي روستا . دو درخت تنومند كه عمر هزاران ساله دارند و همچنين قلعه اي بر بالاي يك كوهيايه را ميتوانيد مشاهده و از ديدن آن لذت بريد.
یه کم شبیه تنگه واشی است . 120 کیلومتری تهران ، نرسیده به فیروزکوه .
تا فرهنگ برخی تغییر نکند، معرفی این اماکن خیانت است به طبیعت و جفاست در حق اهل محل،
عالی بود
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی