بازدید 8964

دستگيری جيب‌برهای بی.آر.تی

کد خبر: ۳۲۰۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۱ 19 May 2013
کارآگاهان پليس آگاهي تهران‌بزرگ جيب‌برهاي خطوط اتوبوس بي.آر.تي را دستگير کردند. در پي وقوع سرقت‌هاي جيب‌بري در ايستگاه اتوبوس‌هاي بي. آر.تي بويژه در محدوده ميدان انقلاب و خيابان آزادي‌، موضوع جهت رسيدگي تخصصي در دستور کار اداره هفدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت‌.

به گزارش مردم سالاری، بررسي اظهارات شکات و مالباختگان حکايت از آن داشت که تعدادي از سارقان جيب بر ضمن تردد در ايستگاه‌هاي اتوبوس بي.آر.تي و با استفاده از شلوغي ايستگاه و به بهانه سوار شدن‌، اقدام به هل دادن مسافران کرده و در اين فاصله زماني اقدام به سرقت به شيوه جيبب بري کرده‌اند .

يکي از مالباختگان در اظهارات خود به کارآگاهان گفت‌:«ساعت 20:30‌، در خيابان آزادي ـ ايستگاه اتوبوسِ دکتر قريب منتظر آمدن اتوبوس بودم‌؛ به محض رسيدنِ اتوبوس‌، ناگهان جواني تنومند ضربه اي محکم از پشت سر به من زد بگونه اي که حتي در يک لحظه تعادلم را از دست دادم‌؛ اين جوان به بهانه ي سوار شدن‌، مرا به سمت دربِ اتوبوس هل داد و زمانيکه به خاطر اين نوعِ رفتار‌، قصد اعتراض داشتم موفق به ديدن چهره وي شده اما در آن لحظه متوجه سرقت نشدم و اين جوان نيز که تا آن لحظه اصرار به سوار شدن به اتوبوس را داشت‌، نهايتا در ايستگاه باقي ماند و سوار اتوبوس نشد».

کاراگاهان اداره هفدهم در ادامه رسيدگي به پرونده‌هاي جيب بري بويژه در ايستگاه‌هاي اتوبوس بي.آر.تي ‌، با شناسايي و دعوتِ تعدادي از مالباختگان اقدام به چهره‌نگاري تصاوير متهمان کرده و در بررسي بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار موفق به شناسايي دو مجرم سابقه‌دار در زمينه سرقت‌هاي جيب بري به نام‌هاي علي . م ( 40 ساله ) و اردشير . الف ( 40 ساله ) شدند که داراي سوابق متعدد دستگيري در سال‌هاي 84‌، 87‌، 88‌، 89‌، 90 بودند‌. با شناسايي علي و اردشير‌، کارآگاهان اداره هفدهم موفق به شناسايي عضو سوم گروه سارقان جيب بر به نام امير‌.‌گ ( 33 ساله ) و در ادامه موفق به شناسايي مخفيگاه هر سه متهم در مناطق شهران‌، شهرري و ميدان امام حسين (ع) شدند .

با شناسايي اعضاي گروه سارقان‌، اقدامات پليسي جهت دستگيري متهمان آغاز و سرانجام هر سه متهم در حين ارتکاب سرقت و در ايستگاه اتوبوس بي.آر.تي پل چوبي دستگير و به اداره هفدهم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شدند . سرهنگ کارآگاه علي غياثوند‌، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ‌، با اعلام اين خبر گفت‌:«با شناسايي متهمان از سوي دهها مالباخته‌اي که به شيوه جيب بري در ايستگاه‌هاي اتوبوس بي.آر.تي مورد سرقت قرار گرفته و با توجه به احتمال افزايش تعداد شکات و مالباختگان‌، دستور انتشار بدون پوشش تصاوير هر سه متهم از سوي بازپرس محترم شعبه ششم دادسراي ناحيه 12 تهران صادر شده است‌؛ لذا از کليه شکات و مالباختگاني که موفق به شناسايي تصاوير متهمان شدند دعوت مي‌شود تا جهت طرح و پيگيري شکايات خود به اداره هفدهم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه کنند».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی