بازدید 2846

احتمال اجماع معتدلین دو جناح بر هاشمی

کد خبر: ۳۱۹۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۴ 15 May 2013
یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت که احتمال دارد معتدلین دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب در مورد هاشمی رفسنجانی به توافق برسند.

حسین امیری‌خامکانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به نظر می‌رسد با ورود هاشمی رفسنجانی به عرصه انتخابات، اجماعی بین اکثریت اصلاح‌طلبان و بخش قابل توجهی از اصولگرایان به وجود می‌آید. چند سالی است که بحث‌هایی مطرح است که از معتدلین دو طرف وارد عرصه شوند و کشور را از این وضعیت در بیاورند. من فکر می‌کنم معتدلین دو جناح روی آقای هاشمی توافق می‌کنند تا بشود کشور را از این وضع در آورد.

وی با بیان اینکه حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات کار را برای اصولگرایان سخت‌تر کرده، اظهار کرد: قطعا معادلات عوض می‌شود، زیرا اصولگرایان برنامه و نقشه ورود به انتخاباتشان را بدون هاشمی طراحی کرده بودند و شاید یکی از دلایل تعدد کاندیداها در بین اصولگرایان همین بود که خودشان را قوی‌تر از احمدی‌نژاد و در حد ریاست جمهوری می‌دیدند، اما با ورود هاشمی احتمالا فرمول‌های آنها عوض می‌شود و این امر بر تصمیمات ائتلاف‌ها نیز تاثیرگذار است.

نماینده مردم زرند در مجلس اضافه کرد: در بین اصلاح‌طلبان با توجه به عدم ورود آقای خاتمی گرایش زیادی به آقای هاشمی وجود دارد و به نظر می‌رسد آقای عارف هم با حضور هاشمی رفسنجانی اصراری بر کاندیداتوری نداشته باشند؛ لذا اصلاح‌طلبان با توجه به وضع کشور و مشکلاتی که در چند سال گذشته گریبانگیر مردم بوده، ترجیح می‌دهند کسی مثل هاشمی بیاید و کشور را جمع کند تا اینکه خودشان بخواهند وارد عرصه رقابت‌های انتخاباتی شوند یا با هاشمی رفسنجانی رقابت کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: اصلاح‌طلبان در واقع از سر دلسوزی برای نظام احساس می‌کنند از بین کاندیداهای موجود که بین مردم طرفدار دارند، هاشمی بهترین است و لذا با او همکاری خواهند کرد، زیرا اگر خود اصلاح‌طلبان وارد می‌شدند، ممکن بود تنش‌هایی ایجاد شود و کار برایشان سخت شود.

امیری خامکانی با اشاره به حضور چهره‌های مختلف در انتخابات خاطرنشان کرد: خیلی‌ها تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند و می‌گویند به نفع کسی کنار نمی‌روند. شاخص‌های ریاست جمهوری هم در این چند سال قدری تغییر کرده اما به نظر می‌رسد همه چیز به نظر شورای نگهبان بستگی دارد که چطور رجل سیاسی را تفسیر کند.

وی اضافه کرد: با توجه به تعداد زیاد کاندیداها هرقدر هم که این تعداد کاهش یابد، باز چند نفری در صحنه خواهند ماند اما با اقبالی که مردم نسبت به معتدلین دو جناح دارند، هاشمی رفسنجانی شانس بالایی در انتخابات دارد.

این نماینده مجلس درباره حضور اسفندیار رحیم‌مشایی در انتخابات نیز گفت: مشایی را باید در چارچوب اصولگرایان دید، اما با توجه به عملکرد دولت در چند دوره گذشته و اینکه مردم عملکرد جناح‌های مختلف را در دولتمداری دیده‌اند به نظر می‌رسد کاندیدای دولت شانس چندان زیادی ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست