بازدید 34786

ادعای ذوالنور درباره تماس احمدی‌نژاد با هاشمی

کد خبر: ۳۱۹۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۳ 14 May 2013
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تماس احمدی‌نژاد با خاتمی و هاشمی برای به عقب افتادن انتخابات بیان داشت گفت: رئیس جمهور با نوع برخوردی که در معرفی مشایی انجام داد به یک عمل خلاف شرع بیّن اقدام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در حسینیه شهدای پاسدار این شهرستان با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اظهار داشت: مصداق حماسه سیاسی انتخابات پیش‌رو است که می‌توان ارتباط معناداری میان شعار سال جاری و این رویداد مهم ملی برقرار کرد.

وی افزود: اگر خروجی انتخابات شخصی بوده که معیارهای اصلح بودن نظیر ولایت‌مداری، دین‌باوری، ارزش‌گرایی، اعتقاد به شایسته سالاری، دارای طرح و برنامه اقتصادی بودن، مدیریت تحول و بحران، قدرت خطرپذیری و کارآمدی را دارا باشد می‌توان به رقم خوردن حماسه اقتصادی به تبع حماسه سیاسی امیدوار بود اما در غیر این صورت رسیدن به حماسه اقتصادی هم قابل تحقق نیست.

جانشین سابق نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با تأکید بر اهمیت بی‌نظیر انتخابات ریاست جمهوری به تشریح دلیل مهم‌تر بودن آن نسبت به سایر انتخابات پرداخت و گفت: تنها انتخاباتی که دشمن می‌تواند با بهره‌گیری از دستگاه‌های تبلیغاتی و عملیات روانی سنگین خود و از طریق برجسته‌سازی برخی نمادها و ساخت سوژه‌ها کشور را از بالا به پایین به دو رنگ و دو جبهه تبدیل کرده و آنها را با یکدیگر درگیر کند انتخابات ریاست جمهوری است.

ذوالنور با بیان اینکه از زمان کودتای آمریکای لاتین و روی کار آمدن پینوشه تاکنون 71 انقلاب رنگی اتفاق افتاده که در بسیاری از آنها استکبار موفق بوده است، عنوان کرد: 93 درصد این انقلاب‌های نرم و به اصطلاح رنگی در بستر انتخابات ریاست جمهوری روی داده است.

*سه هدف دشمن در قبال انتخابات ریاست جمهوری

وی سپس رفتارشناسی دشمن برای انتخابات ریاست جمهوری را از سه جهت مورد تحلیل قرار داد و گفت: در هدف نخست دشمن سعی می‌کند با بهره‌گیری از همه امکانات برای جلوگیری از خلق حضور و مشارکت حداکثری بتواند مشروعیت و مقبولیت نظام را مورد هدف قرار دهد.

به گفته وی هدف اصلی دشمن این است که با جلوگیری از مشارکت حداکثری مردم بتواند به بهانه آن عملیات گسترده مشروعیت‌زدایی از نظام را مطرح کند و نظام با بحران مشروعیت در دنیا جلوه پیدا کند.

این استاد حوزه و دانشگاه سپس به ذکر هدف دوم دشمن در انتخابات پیش رو پرداخت و گفت: اگر دشمن نتوانست از خلق حماسه و حضور حداکثری مردم در انتخابات جلوگیری کند سعی خود را معطوف به خروجی انتخابات گزینه‌ای باشد که با نظام اسلامی فاصله‌دار بوده و با رهبری زاویه‌دار باشد تا از این طریق بتواند شرط حاکمیت دوگانه را در آینده برای خود فراهم کند.

وی تصریح کرد: در این صورت حضور مردم را پشت سر ریاست جمهوری همراه با شعارهای گذشته‌ای چون «یک مملکت، یک دولت آن هم به رأی ملت» مطرح کرده و طوری القا می‌کنند که ملت پشتیبان رهبری نبوده تنها انتخاب‌شان رئیس جمهوری است که با آرمان‌ها و ارزش‌های نظام فاصله دارد و به نوعی توطئه بحران حاکمیت دوگانه را در کشور پیاده‌سازی کنند.

به گفته وی، دشمن در صدد است با حاکم کردن خط فکری خود و یا جریان نزدیک به آن و فاصله‌دار با نظام یک نوع دگرگونی و تغییر از درون در نظام به وجود آورد.

جانشین سابق نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با ذکر هدف سوم دشمن در انتخابات پیش رو یادآور شد: در این مرحله اگر خروجی صندوق رأی به نفع آنها نبود سعی می‌کنند با اقداماتی نظیر کوچک شمردن و اهمیت‌زدایی از انتخابات، ارائه آمار نادرست و پایین آوردن مشارکت گسترده مردم و متهم کردن نظام به دروغگویی مشروعیت نظام را زیر سؤال برده و با طرح ادعاهایی نظیر «گزینه منتخب کس دیگری بود خروجی فرد دیگر» شیرینی انتخابات و عامل استحکام امنیت ملی را به تلخی و بحران تزلزل در نظام تبدیل کنند یعنی همان کاری که در سال 88 انجام دادند.

ذوالنور با تأکید بر اینکه دشمن به صورت گام به گام به دنبال تحقق اهداف خود نیست گفت: القای یأس و نومیدی، تشریفاتی بودن حضور مردم، از پیش تعیین شدن نتیجه انتخابات و بی‌تأثیر بودن آن در سرنوشت مردم واژه‌های مشترکی است که توسط دشمن برای کاستن از حضور حداکثری مردم به کار گرفته می‌شود.

ذوالنور در ادامه با اشاره به تمرکز تبلیغات دشمن روی افرادی چون خاتمی، هاشمی و مشایی ابراز داشت: در وهله نخست با عدم حضور خاتمی در عرصه انتخابات، آزاد نبودن و فرمایشی بودن آن را مطرح کردند و ادعا کردند در زمانی که موسوی و کروبی در حصر خانگی هستند و خاتمی به عنوان رهبر جریان اصلاحات به صحنه نیامده بنابراین انتخابات ایران آزاد نیست همان طور که اگر هاشمی و مشایی در صحنه حاضر نمی‌شدند همین اتهامات را بیان می‌کردند.

*هاشمی روحیه سیاست‌باز دارد/غربی‌ها هم می‌دانند مشایی تأیید صلاحیت نمی‌شود

وی خاطرنشان کرد: دشمن که به مردود بودن مشایی و نداشتن صلاحیت وی از دیدگاه شورای نگهبان پی برده‌اند از اکنون رد صلاحیت احتمالی وی را به معنای عدم انتخابات آزاد در ایران القا می‌کنند.

ذوالنور با بیان اینکه هاشمی روحیه سیاست‌بازی دارد به نقل قول وی مبنی بر منوط بودن حضورم پس از تأیید رهبری اشاره و عنوان کرد: در زمانی که هاشمی می‌داند رأی متدینین و اصولگرایان با وی نیست در صورت حضورش ولایت‌مداری و با اجازه رهبر وارد صحنه شدن دلیل حضور هاشمی ذکر شود و به این طریق در میان اصولگرایان برای وی وجهه‌سازی کنند و در صورت عدم حاضر شدنش در صحنه ادعای عدم اجازه رهبری و در نتیجه تهمت‌های ناروایی چون انحصارطلبی و عدم تحمل رقیب به ایشان زده شود.

وی در ادامه با اشاره به گسترش بیداری اسلامی در منطقه و قرار گرفتن جمهوری اسلامی در مرکز این کانون بیان داشت: زمانی که دشمن مشاهده می‌کند در تقابل دو قطبی سکولاریزم و دین‌زدایی از زندگی بشر با حاکمیت دین در متن زندگانی انسان‌ها برگ برنده در اختیار جمهوری اسلامی از طریق گسترش فرهنگ بیداری اسلامی قرار گرفته می‌کوشد تا در برابر آن بایستد.

وی سپس به دستاوردهای گسترش بیداری اسلامی در صورت تحقق کامل آن در منطقه اشاره کرد و گفت: تحکیم پایه انقلاب اسلامی در منطقه، محدود کردن دامنه منافع غرب و آمریکا و هم‌پیمانان‌ آنها، زمینه تنفس مقاومت و تضعیف صهیونیست‌ها و ایجاد همسویی، هم‌افزایی و هماهنگی بین جمهوری اسلامی و کشورهای حوزه بیداری اسلامی از جمله نتایج این خیزش‌های بزرگ اسلامی در منطقه است.

جانشین سابق نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران متذکر شد: ختم انقلاب را اعلام کردن، با اسرائیل دعوا نداشتن، آمریکا کدخدای جهانی بودن و لزوم سازش با آن و لغو تحریم‌ها در صورت روی کار آمدن جریان موافق غرب القائاتی است که دشمن از طریق روی کار آمدن کاندیدای مورد نظرشان به دنبال مطرح کردن آن هستند.

وی با تأکید بر ضرورت انتخاب کاندیدای اصلح متذکر شد: در صورت گزینش کاندیدای اصلح علاوه بر تحقق حماسه سیاسی می‌تواند دشمن را نسبت به پوچ دادن توطئه‌ها، فشارها و تحریم‌هایش آگاه سازد و همچنین موجبات بهبود وضعیت معیشتی مردم به همراه داشته باشد.

ذوالنور همچنین در مورد رفتار احتمالی احمدی‌نژاد پس از رد صلاحیت احتمالی مشایی اظهار داشت: آقای احمدی‌نژاد پیچیده عمل می‌کند و اعمال و رفتار ایشان قابل پیش‌بینی نیست و هر روز ممکن است کار جدیدی از ایشان سر زند.

* پایان جنگ زرگری هاشمی و احمدی‌نژاد

وی با اشاره به تماس احمدی‌نژاد با خاتمی و هاشمی برای به عقب افتادن انتخابات بیان داشت: اینجا است که جنگ زرگری وی که تاکنون با هاشمی مطرح بوده فراموش شده و دو جریان به ظاهر متضاد برای هدف مشترک به وحدت می‌رسند.

جانشین سابق نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با اذعان بر احتمال بروز بداخلاقی‌هایی از سوی احمدی‌نژاد در صورت عدم تأیید صلاحیت مشایی عنوان کرد: ممکن است وی با عزل تعدادی وزیر بخواهد دولت را از نصاب قانونی انداخته و یا حتی به استعفا روی آورد.

* اصلاحات با همه امکانات نتوانستند انتخابات را عقب بیاندازند

ذوالنور با یادآوری تلاش اصلاحات برای عقب‌انداختن انتخابات ابراز داشت: در این دوره که هر دو قوا و همه تشکل‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد و...در اختیار اصلاح‌طلبان بود نتوانستند حتی یک روز با صلابت رهبری انتخابات را به تعویق بیاندازند حال آنکه احمدی‌نژاد چنین امکانی در اختیار ندارد بنابراین نباید دست به چنین تلاش‌های مذبوحانه و بی‌نتیجه زده شود.

* نوع برخورد احمدی‌نژاد در معرفی مشایی خلاف شرع است

وی با انتقاد از نوع برخورد رئیس جمهور در معرفی مشایی تصریح کرد: با وجود تأکید رئیس جمهور مبنی بر عدم دخالت دولت به نفع کاندیدای خاص اما با نوع برخوردی که در معرفی مشایی انجام داد به یک عمل خلاف شرع بیّن اقدام کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه دولت نمی‌تواند به نفع کاندیدا وارد عمل شود تأکید کرد: آقای رئیس جمهور قانون اساسی، میثاق ملی و قانون رسمی را زیر پا می‌گذارد و به طور عملی منافع مردم و نظام را به موضوعی داخلی می‌فروشد.

*مرخصی گرفتن رئیس جمهور برای حضور در مراسم ثبت‌نام مشایی توجیه است

وی ادعای مرخصی گرفتن رئیس جمهور برای حضور در مراسم ثبت‌نام مشایی و استفاده از حقوق شهروندی عادی را توجیه خواند و گفت: سؤال این جا است که آیا همه شهروندان می‌توانند همراه با کاندیدای مورد نظرشان وارد ستاد انتخابات شده و هنگام ثبت نام نامزد مورد علاقه‌شان سخنرانی‌ کنند؟

ذوالنور توصیف رئیس جمهور از مشایی را نوعی ثناگویی و تبلیغاتی انتخاباتی دانست و آن را نوعی مداخله در انتخابات پیش از شروع رقابت قلمداد کرد.

* پیام وعاظ‌السلاطین کلید رمز آشوب بود

جانشین سابق نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران مصاحبه یکی از عناصر جریان انحرافی را مبنی بر احقاق حق در صورت مطالبه مردم پس از رد صلاحیت احتمالی مشایی، آن را مصداق اسم رمز آشوب دانست و گفت: این نشانه صدور فرمان آشوب قبل از آغاز انتخابات است که توسط یکی از وعاظ‌السلاطین این جریان منحرف صورت گرفته است.

به گفته وی، سفرهای استانی اخیر هیئت دولت به طور ویژه به تبلیغات مشایی اختصاص پیدا کرده که می‌تواند به عنوان استفاده سوء از امکانات دولتی و بیت‌المال تلقی شود.

* همین یک مورد برای رد صلاحیت مشایی کافی است

ذوالنور با اشاره به تصمیم شورای نگهبان مبنی بر گزارش جریان اخیر به عنوان عمل مجرمانه رئیس جمهور به قوه قضائیه بیان داشت: بر این اساس اگر مشایی بر فرض هیچ مشکلی در تأیید صلاحیت نداشت همین یک مورد می‌تواند دلیل رد صلاحیت او باشد حال آنکه هیچ گونه تعریف رجل سیاسی و مذهبی برای مشایی مصداق پیدا نمی‌کند و او از حداقل‌های یک کاندیدای ریاست جمهوری بی‌بهره است.

وی رفتار رئیس جمهور را رفتاری کاملا فتنه‌انگیزانه نامید و با اشاره به سخنرانی وی در سفرهای استانی اخیر ابراز داشت: رئیس جمهور در این سفرها با ادبیاتی مشابه از تمایل دولت برای پرداخت یارانه نقدی 250 هزار تومانی و بعضی فشارها برای عدم تحقق این اقدام سخن می‌گوید حال آنکه از پیامدها و تبعات این اقدام چیزی بر زبان نمی‌آورد.

* هزار مشایی هم رد صلاحیت شوند آب از آب تکان نمی‌خورد

ذوالنور با تأکید بر اینکه اگر یک‌هزار مشایی هم رد صلاحیت شوند آب از آب در این مملکت تکان نمی‌خورد تصریح کرد: جریان انحرافی هیچ عمق، ریشه و موجودیت قابل اعتنایی حتی در بدنه دولت نداشته و به مانند غده‌ای بدخیم چند گرمی است که در بدن چند صد کیلویی دولت قرار گرفته است.

وی افزود: اگر امروز خدای نکرده مقام معظم رهبری مشروعیت دولت را  زیر سؤال ببرند تا فردا چیزی از ته دولت باقی نمی‌ماند.

به گفته وی، کاهش استقبال مردم از سفرهای استانی اخیر را نشانه ناراحتی آنان از فاصله ایجاد شده از ارزش‌های و آرمان‌های اصیل قلمداد کرد.

ذوالنور همچنین در مورد احتمال رد صلاحیت شدن هاشمی اظهار داشت: با توجه به اینکه شورای نگهبان بر اساس قانون به بررسی صلاحیت‌ کاندیداهای انتخابات می‌پردازد و به سایر اظهارنظرها و یا هیاهوهای موجود توجه ندارد اما به نظر من هاشمی تأیید صلاحیت می‌شود و می‌تواند وارد صحنه انتخابات شود.

*در صورت وحدت اصولگرایان هاشمی پیروز انتخابات نمی‌شود

وی با تأکید بر اینکه اگر اصولگرایان به وحدت برسند هاشمی نمی‌تواند پیروز انتخابات باشد گفت: چراکه هاشمی پس از شکست انتخاباتی در سال 84 تا کنون نه تنها نکته مثبتی به وی اضافه نشده و ذهنیت مردم نسبت به وی بهتر نشده بلکه جرایم خویشاوندان و اطرافیان و همچنین پاک نشدن لکه فتنه 88 از دامان وی نیز به عنوان نکات منفی به آن افزوده شده و طبق این تحلیل نمی‌تواند پیروز میدان باشد.

*حمایت اصلاح‌طلبان شمشیر دو لبه است

این استاد حوزه و دانشگاه حمایت شورای مشورتی اصلاح‌طلبان از هاشمی را نوعی شمشیر دو لبه توصیف و خاطرنشان کرد: این تأیید و حمایت‌ها می‌تواند موجب دوری بیشتر اصولگرایان از هاشمی شود و تردید کسانی که هنوز در جبهه اصولگرایی فاصله‌ای برای هاشمی از فتنه و اصلاح‌طلبان قائل هستند به یقین مبدل کند.

*اصلاح‌ط‌لبان رأی چندانی ندارند

ذوالنور با اشاره به اذعان رهبر اصلاحات مبنی بر اینکه حداکثر رأی ما 20 درصد است عنوان کرد: با توجه به تحلیل خاتمی در شورای مشورتی اصلاح‌طلبان دلیل به صحنه انتخابات نیامدن وی خطر جدی شکست در انتخابات حتی در صورت تأیید صلاحیت بوده اما در شرایط کنونی و در صورت پیروزی هاشمی می‌توانند اهداف خود را محقق شده یافته و در عوض خطر شکست وی را به عنوان باخت اصلاح‌طلبان در میان افکار عمومی جلوه ندهند.

وی با تأکید بر اینکه اصلاح‌طلبان رأی چندانی ندارند گفت: رسانه‌های بیگانه از فضای سخت اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم سوءاستفاده کرده و با نامیدن هاشمی به عنوان ناجی کشور او را به عنوان نجات دهنده اقتصاد معرفی کنند و حتی پایین آمدن ارز و سکه را با به صحنه آمدن وی مرتبط دانسته‌اند.

*هاشمی معتقد به آزادسازی یک باره قیمت‌ها است

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به علاقه هاشمی به مبانی اقتصاد غرب بیان داشت: هاشمی ذره‌ای به اقتصاد یارانه‌ای اعتقادی ندارد بلکه با اقتصاد کوپنی مخالف بوده و معتقد است باید یک بار آزادسازی اقتصاد اتفاق بیفتد.

ذوالنور با یادآوری تصمیم برای خریداری تجهیزات سرکوب برای اعتراض‌های احتمالی پس از آزادسازی قیمت‌ها در دوره سازندگی ابراز داشت: هاشمی اعتقاد داشت برای رسیدن به الگوی کشورهایی چون مالزی، ژاپن و... باید عده‌ای از مردم ناگزیر زیر این چرخ گذار اقتصادی له شوند چراکه بر اساس مدل اقتصاد غربی عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی معنایی ندارد.

وی به جهش یک‌باره 100 برابری دلار در دوران سازندگی اشاره و خاطرنشان کرد: این در حالی است که می‌خواهند از این فاصله سپری شده 17 ساله گذشته برای منحرف ساختن افکار عمومی با یک مانور رسانه‌ای گسترده‌ بهره برده و نام وی را به عنوان یک ناجی در کشور مطرح کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات
وب گردی