بازدید 27800

محاکمه مرتضوی و رأی اعتماد وزیر کار، ارتباطی با هم ندارند!

در روزی که قرار است مجلس بررسی صلاحیت عباسی، وزیر پیشنهادی رئیس جمهور برای تصدی وزارت رفاه را آغاز کند، در سوی دیگر شهر، دادگاه سعید مرتضوی به دلیل اتهامات کهریزک برگزار می‌شود. مرتضوی‌‌ همان کسی است که وزیر پیشین به خاطر او برکنار شد؛ اکنون مدت‌هاست که وزیر سابق رفته و مرتضوی همچنان پابرجا مانده است.
کد خبر: ۳۱۷۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۴ 04 May 2013
در پانزده اسفند سال گذشته، شیخ‌الاسلامی، وزیر کار و امور اجتماعی از سوی مجلس شورای اسلامی با ‌۱۹۲ رأی موافق، استیضاح و از کار برکنار شد. علت استیضاح شیخ‌الاسلامی، نصب سعید مرتضوی به عنوان مسئول صندوق تأمین اجتماعی و پافشاری وی بر ‌برکنار نشدن مرتضوی از این سمت بود.

اکنون پس از گذشت سه ماه از برکناری وزیر، فردا مجلس شورای اسلامی جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی این وزارت‌خانه را دارد و این در حالی انجام می‌شود که هنوز مرتضوی ـ که از قضا فردا جلسه ششم دادگاه وی برای رسیدگی به اتهامات وارده است ـ هنوز در پست خود پابرجاست.

به گزارش «تابناک»، هنوز نطق آتشین توکلی که در جلسه استیضاح شیخ الاسلامی گفت: ما به عنوان نماینده مجلس قسم خورده‌ایم که همواره منافع مردم را حفظ کنیم و بر همین اساس امروز وزیر کار را استیضاح می‌کنیم؛ از یادها نرفته است.
 
همچنین این سخن وی را ‌که گفت، حرف اساسی ما این است که نباید یک سازمان پیچیده اقتصادی و اجتماعی نظیر تأمین اجتماعی را به فردی سپرد که به اتهامات گوناگون از استفاده از قدرت تا معاونت در قتل متهم است، از یاد نبرده‌ایم.

وی گفت که او‌ از قضاوت نیز معلق شده و حرف ما این است که گماردن چنین فردی از سوی‌ وزیر کار غیرقانونی و غیرعقلانی بوده و برای ‌ثروت سازمانی زیانبار است که البته به کارگران با شرافت این مملکت تعلق دارد. ما نمی‌توانستیم شاهد این رویداد تلخ و زیانبار باشیم که خدای نکرده در هیأت مدیره صد‌ها شرکت این سازمان چنین مدیرعاملی ‌باشد که به هر چیزی فکر کند ‌جز کارگران.

در همین ارتباط عباس قائید رحمت، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با تابناک اظهار داشت: به دلیل فرصت اندکی که به پایان دولت دهم باقی مانده است و وزارت خانه به این مهمی هم نباید بلاتکلیف باشد احتمال رای آوری وی بالا است، البته مجلس تمام موضوعات را لحاظ خواهد کرد.

وی با ادعای این ‌که به احتمال زیاد، فردا عباسی خواهد توانست از مجلس رأی اعتماد بگیرد، به این پرسش که پس چرا وزیر پیشین عزل شد، گفت: در آن جلسه استیضاح این شیخ‌الاسلامی نبود که استیضاح شد، بلکه رئیس جمهور استیضاح شد و رأی عدم اعتماد مجلس در واکنش به اظهارات وی بود، در غیر این صورت شیخ الاسلامی رأی تضمین شده‌ای داشت.

نماینده مردم دورود و ازنا گفت: همه مردم و نمایندگان می‌دانند که ماندن مرتضوی در تأمین اجتماعی، خواست شخص احمدی‌نژاد هست چرا که دولت به هر قیمت که شده خواستار ماندن وی در این پست است، از سوی دیگر شیخ الاسلام تابع دستور بود و اگر رئیس جمهور در جلسه استیضاح آن اظهارات را نمی‌کرد، رأی اعتماد می‌آورد.

این نماینده در پاسخ به این پرسش که آیا پش از رأی اعتماد احتمالی به وزیر جدید، مرتضوی در جایگاه خود خواهد ماند، گفت: این موضوع مشخص نشده و‌ البته باید مد نظر قرار گیرد که وزیر بالا دستی دارد و فشار‌ها کاهش پیدا نکرده است و بنا بر قانون، وزیر باید معرفی شود و مجلس هم بنا بر مصلحت بعید است خیلی مقاومت کند.

این نماینده درباره همزمانی جلسه رأی اعتماد وزیر پیشنهادی رفاه، کار و امور اجتماعی و ششمین نشست محاکمه سعید مرتضوی گفت: این دو موضوع ارتباطی به هم ندارند و یک فرایند از پیش تعیین شده بوده و ‌‌تصادفی این دو موضوع تلاقی پیدا کرده است.

اکنون پرسش این است، اگر قرار است مجلس از کار خود عقب‌نشینی کند، چه لزومی داشت که چنین هزینه‌ای بر مردم تحمیل می‌شد و وقت مجلس و دولت گرفته ‌و باعث می‌شد تا این وزارت‌خانه سه ماه‌ بلاتکلیف بماند؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار