بازدید 2480

گزارشي از مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا

کد خبر: ۳۱۶۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۰ 02 May 2013
مرحله گروهي رقابتهاي ليگ قهرمانان آسيا در حالي با صعود تنها يک تيم ايراني از بين سه نماينده کشورمان در اين جام به مرحله حذفي، به پايان رسيد که کاشيوا ريسول ژاپن عنوان بهترين تيم مرحله گروهي را به خود اختصاص داد.

مرحله گروهي يازدهمين دوره رقابتهاي فوتبال ليگ قهرمانان آسيا چهارشنبه درحالي با برگزاري 8 ديدار به پايان رسيد که چهره 16 تيم صعود کننده معلوم و برنامه ديدارهاي مرحله يک‌هشتم نهايي اين مسابقات هم مشخص شد.

به گزارش مهر، در اين بين تيم‌هاي الشباب عربستان و الجيش قطر از گروه A، لخويا قطر و الشباب امارات از گروه B، الاهلي عربستان و الغرافه قطر از گروه C، استقلال ايران و الهلال عربستان از گروه D، اف‌سي سئول کره‌جنوبي و بوريام يونايتد تايلند از گروه E، گوانگجو اورگرانده چين و جئونبوک هيونداي کره‌جنوبي از گروه F، بنيادکار ازبکستان و بيجينگ گوآن چين از گروه G و کاشيوا ريسول ژاپن و سنترال کوآسک مارينرز استراليا از گروه H توانستند جواز حضور در مرحله حذفي را بدست آوردند.

با نگاهي به تيم‌هاي صعود کننده به مرحله حذفي مي‌‎توان گفت کشورهاي عربستان و قطر با داشتن 3 نماينده در مرحله يک‌هشتم نهايي بهترين کشورها در اين مرحله محسوب مي‌شوند اما کشورهاي ايران، امارات، تايلند، ژاپن و استراليا و ازبکستان تنها يک نماينده در اين مرحله دارند. البته بايد به اين مسئله توجه کرد که کشور استراليا تنها يک نماينده در مرحله گروهي داشت که آن هم به مرحله دوم صعود کرد.

بر پايه اين گزارش، تيم کاشيوا ريسول ژاپن که در مرحله گروهي با 4 برد، 2 تساوي، بدون باخت، 14 زده، 4 خورده، تفاضل گل 10+ و 14 امتياز عنوان بهترين تيم را به خود اختصاص داد، بهترين برد مرحله گروهي را هم به خود اختصاص داد. اين تيم در هفته سوم در زمين سوون سامسونگ کره‌جنوبي با نتيجه 6 بر 2 به پيروزي دست يافت، مسابقه‌اي که پرگل‌ترين بازي مرحله گروهي هم لقب گرفت.

اين مسابقه بهترين برد خارج از خانه در مرحله گروهي هم محسوب مي‌شود اما بهترين پيروزي داخل خانه را تيم اف‌سي سئول کره‌جنوبي در هفته اول اين مسابقات کسب کرد که توانست در زمين خود با نتيجه 5 بر يک جيانگ‌سو چين را شکست دهد.

تيم‌هاي اولسان هيونداي کره‌جنوبي، السد قطر و ايلهوآچونما کره‌جنوبي، گامباز اوزاکا ژاپن و الاتحاد عربستان که پيشينه قهرماني در اين مسابقات را داشتند، مجوز حضور در اين دوره را بدست نياورند اما تيم‌هاي پوهانگ استيلرز کره‌جنوبي قهرمان سال 2009، اوراواردز ژاپن قهرمان سال 2007 و العين قهرمان سال 2003 هم نتوانستند از مرحله گروهي صعود کنند تا تنها جئونبوک موتورز کره‌جنوبي که سال 2006 قهرمان آسيا شده است، شانس تکرار اين موفقيت را داشته باشد و يا جام يازدهم به يک تيم جديد برسد.

در زير اشاره به بهترين‌ها و بدترين‌هاي مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا شده است:

بيشترين برد: استقلال ايران، الشباب، الاهلي و الهلال هر سه از عربستان و کاشيوا ريسول ژاپن با 4 برد

بيشترين مساوي: جئونبوک هيونداي، سوون سامسونگ و پوهانگ استيلرز هر سه از کره‌جنوبي، بنيادکار ازبکستان و بوريام يونايتد تايلند با 4 تساوي

کمترين باخت: الاهلي عربستان، بنيادکار ازبکستان، جئونبوک هيونداي کره‌جنوبي و کاشيوا ريسول ژاپن بدون باخت

بيشترين گل‌ زده: الاهلي عربستان با 16 گل زده

کمترين خورده: بيجينگ گوآن چين با 2 گل خورده

بهترين تفاضل گل: کاشيوا ريسول ژاپن با 10+

بيشترين امتياز: الاهلي عربستان و کاشيوا ريسول ژاپن با 14 امتياز

بهترين تيم: کاشيوا ريسول ژاپن (4 برد، 2 تساوي، بدون باخت، 14 زده، 4 خورده، تفاضل گل 10+ و 14 امتياز)

بدترين تيم صعود کرده: بوريام يونايتد تايلند و سنترال کوآسک مارينرز استراليا با 7 امتياز

کمترين برد: سوون سامسونگ کره‌جنوبي، سانفرانسيسکو ژاپن، موآتگ‌سونگ يونايتد تايلند و النصر امارات بدون برد

کمترين مساوي: الشباب و العين هر دو از امارات، سپاهان ايران و الهلال عربستان بدون تساوي

بيشترين باخت: موآتگ‌سونگ يونايتد تايلند و النصر امارات با 5 باخت

کمترين گل زده: سانفرانسيسکو ژاپن با 2 گل زده

بيشترين خورده: موآتگ‌سونگ يونايتد تايلند با 17 خورده

بدترين تفاضل گل: موآتگ‌سونگ يونايتد تايلند با 13-

کمترين امتياز: النصر امارات و موآتگ‌سونگ يونايتد تايلند با يک امتياز

بدترين تيم: موآتگ‌سونگ يونايتد تايلند (بدون برد، يک تساوي، 5 باخت، 4 زده، 17 خورده، تفاضل گل 13- و يک امتياز)
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست