بازدید 24682
رئیس مرکز سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت:

هر خانواده ایرانی باید ۵ تا ۶ فرزند داشته باشد

کد خبر: ۳۱۶۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۱ 01 May 2013
رئیس جدید مرکز سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت گفت: رشد جمعیت کشور در زمان حاضر حدود 1.8درصد است که باید دو برابر و به حدود 3.6 تا 3.8 درصد برسد بر این اساس به طور متوسط هر خانواده ایرانی باید 5 تا 6 فرزند داشته باشد.

به گزارش فارس علی سنگی که امروز حکم خود را به عنوان رئیس مرکز سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت از معاون وزیر بهداشت دریافت کرد، افزود:‌ سیاست جمعیتی وزارت بهداشت در سالهای گذشته با محوریت تنظیم خانواده دنبال و نتایج موثری در کنترل جمعیت و کاهش موالید در کشور داشت.

وی گفت: ‌اما اکنون این سیاست عوض شده و بر اساس منویات مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش جمعیت و رشد موالید به سمت تشویق زاد و ولد و افزایش فرزندآوری تغییر می‌کند و بر این اساس طرحی از دو سال پیش در وزارت بهداشت تدوین شده که با کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به عنوان کمیسیون اصلی و کمیسیون اجتماعی مجلس به عنوان کمیسیون فرعی در حال جمع بندی نهایی آن هستیم.

سنگی افزود: برای اجرای هر چه دقیق تر منویات مقام معظم رهبری در افزایش جمعیت کشور از نظرات همه صاحبنظران و کارشناسان مرتبط بهره خواهیم گرفت و در همین راستا مرکز سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت دستورالعمل های جدیدی را در حال تدوین دارد.

رئیس مرکز سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت ادامه داد: وزارت بهداشت با همکاری سایر ارگانها و نهادهای تأثیرگذار مانند صدا و سیما و خبرگزاریها برنامه‌های جدیدی را برای رسیدن به این هدف آرمانی دنبال می‌کند و به دنبال این هستیم که روند رشد جمعیت کشور به نرخ رشد معقولی برسد.

وی گفت: تلاش وزارت بهداشت این است که از کاهش رشد جمعیت که متأسفانه در سالهای اخیر رخ داده جلوگیری کند و برنامه کنترل جمعیت کشور را که قبلاً اجرا می شده است را اجرایی کند البته این برنامه اجباری نیست و افرادی که خودشان بخواهند جمعیت خانواده‌شان را کنترل کنند،روشهای جلوگیری از بارداری با هزینه خودشان برای آنها در کشور وجود دارد و کسی مانع آنها نمی‌شود.

سنگی افزود: هدف وزارت بهداشت این است که همزمان با افزایش نرخ رشد جمعیت شاخصها و دستاورهای مهمی که در سالهای گذشته در زمینه کنترل و کاهش مرگ و میر مادران و مرگ و میر کودکان زیر یکسال داشته‌ایم را هم حفظ کنیم.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در پاسخ به این پرسش فارس که اکنون نرخ رشد جمعیت کشور چقدر است و باید به چه میزانی برسد پاسخ داد:‌ نرخ رشد حمعیت کشور اکنون زیر 2 و حدود 1.8 درصد است که باید به حدود دوبرابر یعنی 3.6 تا 3.8 که ایده آل است برسد و معنای آن این است که هر خانواده ایرانی به طور متوسط باید 5 تا 6 فرزند داشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۲۷
انتشار یافته: ۱۷
بله حتما
با حقوق ماهی 700 تومن
فقط ماهیانه 150 هزار تومن پول پوشک بچه میدم
پاسخ ها
آرش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
گفتی و کردی کبابم
تازه دکتر ودارو ...
خوراک
وای یادم ننداز
بابای من سال 62 ازدواج کرده 4 تا بچه داره توخرجشون مونده اونوقت 6تا بچه اون هم تو سال 92 با تورم 50 درصد؟؟؟ واقعاً که!
ببخشید هزینه اش ،آینده اش،تحصیلش ،تربیتش و .........از کجا تامین شود با حقوق کارگری و کارمندی
بازم از اون ور بوم بیوفتیم؟ یه بار دهه 60 افتادیم عواقبش هنوز معلومه!!! 2-3 فزرند بهترینه که هم رشد جمعیتو در حد 1 درصد حفظ میکنه و هم امکان مراقبت ازشون هست...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
2-3 تا !
وضعت خیلی خوبه هااااااااااااا
مردم با يك بچه و يك كرايه خونه 500 - 600 هزارتوماني و حقوق هفتصد هزار توماني تو مايحتاج اوليشون موندن شما مي گيد 5 -6 تا اول مسئله بالا رو حل كنيد لطفا
از یک نظر درست میگه
باید هر خونواده پنج تا شش فرزند داشته باشه تا با کار کردن اون پنج شش نفر هزینه و مخارج یک خانواده تامین بشه
خیلی ها از توان هزینه های یک فرزند هم بر نمی آیند 5 تا 6 فرزند ؟؟؟
خرج این 5 تا 6 بچه رو که می خواد بده؟؟؟
فرض كنيم هر خانواده اي 5،6تا بچه داشته باشه،باز هم فرض كنيم اينها بروند مدرسه و انشالله سالم برگردند خونه(بخاري نفتي آتيششون نزنه)،بعد فرض كنيم بروند دانشگاه و ..و در اين مدت بر اثر تصادف هم نميرند،فارغ التحصيل بشوند، تازه اول بيكاري و سرگردوني شونه، خب چه كاريه؟ ما همين الان هم چند ميليون آدم بيكار داريم، به همين ها هم برسند بسه، خدا پدرشون رو بيامرزد!!!
من با این طرح موافقم چون حسرت داشتن برادر و خواهر زیاد مونده تو دلم ! پدر و مادرم برای داشتن کلاس و کلاس گذاشتن بچه زیاد نیوردن
قربونتون با یک بچه خونه اجاره ای بهم نمیدن میگن سرش ببر، صاحبخانه گفته به زن و شوهر میدم، حالا با 5 - 6 تا کجا بریم؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
با این جمعیت اینقدر بیکار داریم . اگه جمعیت بره بالا که دیگه همه باید کاسه گدایی دست بگیرن . اول یه فکری به حال ما جوونا بکنین بعد مساله افزایش جمعیت و مطرح کنین .
یه کار نون و ابدار دولتی به من بدید سالی چهار فرزند تحویل میدم تضمینی
یک حساب سر انگشتی
هر بچه روزی ۴ تا پوشک
هر بسته پوشک ۷هزار تومن شامل ۱۲ تا
برای ۳ روز
در ماه میشه ۱۰ بسته حدود۷۰ هزار تومن
۲ تا بچه ۱۴۰ هزار تومن فقط پوشک
شیر، لباس، دستمال مرطوب، ویزیت دکتر، ... بماند
خونه هم نمی خواد سر خیابان میخابه
پدرو مادرش گرسنه و...
ابتدا موانع ازدواج جوانان و بيكاري رو حل كنيد بچه درست ميشه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار