بازدید 25694
بررسی دیدگاه‌های کاربران «تابناک»؛

تنها این گرانی به شیرینی ختم شده است!

به باور نیمی از کاربران، افزایش نرخ جریمه کارسازترین عامل شکل‌گیری این اتفاق خرسند کننده است؛ نزدیک 50 درصد شرکت کنندگان بر این باورند که گران شدن نرخ جریمه‌ها، عاملی برای کاهش تصادفات و در نتیجه، حفظ جان هم‌وطنانمان بوده ‌تا جایی که می‌توان گفت، تنها این گرانی است که نیمی از مردم از وقوع آن خرسند شده‌اند، چراکه نتایج شیرین آن را می‌توانند ‌‌ملموس درک کنند.
کد خبر: ۳۱۵۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۵ 28 April 2013
با پایان یافتن تعطیلات نوروزی، دولتمردان جشنی به نام تقدیر از ستاد سفرهای نوروزی در استادیوم آزادی تدارک دیدند که از فرط سیاسی بودن، مانع از دیدن نکات خرسند کننده‌ای شد که در نوروز رقم خورده بودند؛ نکاتی که بر خلاف آمارهای نوروزی، با برنامه‌ریزی محقق شده و به امید خدا تداوم خواهند یافت!

به گزارش «تابناک»، در میان آمارهای نامطلوبی که از شرایط کشورمان در قیاس با دیگر کشورهای جهان منتشر می‌شود، در میان مباحثی همچون مصرف نوشابه، مصرف نمک، آمار تلفات ناشی از سقوط هواپیما، آمار جان باختگان رویدادهای طبیعی و ... به جرأت می‌توان گفت که آمار تصادفات جاده‌ای و به دنبال آن، میزان مرگ و میر این نوع حوادث طی سالیان طولانی همواره بد‌ترین رتبه اول کشورمان در جهان را به خود اختصاص داده بود اما آمارهای ارائه شده در یکی دو سال اخیر حکایت از آن دارد که دیگر رتبه اول تصادفات و به تبع آن، آمار جان باختگان حوادث جاده‌ای متعلق به کشور ما نیست.

این مهم که ماه‌ها پیش در سخنان رئیس پلیس راهور ناجا مورد تأکید قرار گرفته بود، در تعطیلات نوروزی اخیر و به رغم گسترش سفرهای جاده‌ای ـ که هر ساله ‌افزایش داشته ‌ـ به بوته آزمایش گذاشته و سرانجام به گواه آمار و ارقام، بار دیگر ‌تأیید شد؛ کاهش ۷ درصدی تصادفات در نوروز که البته آنقدر ملموس است که بسیاری از هم‌وطنانمانی که تجربه سفر جاده‌ای در نوروز را داشته‌اند، می‌توانند تأییدش کنند.

هرچند این کاهش که فرجامی نیک‌تر چون حفظ جان عده‌ای از هم‌وطنانمان را به همراه آورده، هنوز تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصل زیادی داشته باشد، اما از این روی درخور تقدیر خواهد بود که بدانیم تبدیل به روند شده است، چراکه تقریبا پس از گران شدن نرخ جرایم رانندگی، هم در نوروز ۹۱ کاهش آمار تصادفات و جان باختگان را رقم زد، هم در ‌سال گذشته استمرار یافت و در پایان بار دیگر در آمار حاشیه‌ای نوروز امسال، نشان داد که نه با یک اتفاق، بلکه با نتیجه قطعی یک برنامه ریزی روبه‌رو هستیم.

قطعا این رویداد می‌تواند حاصل مؤلفه‌های گوناگونی باشد اما با نگاه به مثلثی که کار‌شناسان در شکل‌گیری تصادفات رانندگی مؤثر می‌دانند (عامل انسانی، خودرو و راه)، برای ارزیابی موفقیت حاصل شده، باید به همین عوامل رجوع کرد. این در حالی است که بیش از یک سال از تصویب قوانین جدید راهنمایی و رانندگی نیز می‌گذرد که نمی‌توان از کنار نقش کارساز آن بر عامل انسانی ـ که به باور بسیاری، بیشترین سهم در تصادفات را نسبت به دو عامل دیگر دارد ـ به سادگی گذشت.

بدین ترتیب، نظرسنجی درباره «مهمترین دلیل کاهش تصادفات جاده‌ای» با ‌دخیل کردن همه مؤلفه‌هایی که می‌توانند در کاهش تصادفات جاده‌ای موثر باشند، در معرض انتخاب کاربران «تابناک» قرار گرفت.


به باور نیمی از کاربران شرکت کننده در نظر سنجی (به طور دقیق ۴۹.‌۱۱ درصد)، «افزایش نرخ جریمه و نظارت بر اجرای قوانین» کارآمدترین عامل شکل‌گیری این اتفاق خرسند کننده است؛ به عبارتی بهتر، نیمی از کاربران بر این باور هستند که گران شدن نرخ جریمه‌ها، عاملی برای کاهش تصادفات و در نتیجه، حفظ جان هم‌وطنانمان بوده ‌تا جایی که با یک استقرای ریاضی می‌توان گفت، تنها این گرانی است که نیمی از مردم از وقوع آن خرسند شده‌اند، چراکه نتایج شیرین آن را می‌توانند ‌ملموس درک کنند.

البته بسیار روشن است که اگر جدیت پلیس برای حضور در جاده‌ها و اعمال قانون نبود، تنها تکیه بر گران شدن نرخ جریمه‌ها، به راه بیهوده‌ای می‌مانست که نه تنها هرگز به مقصد نمی‌رسید، بلکه می‌توانست همه چیز را به حاشیه رانده و راه اصلاح آمار فاجعه بار جان باختگان سوانح رانندگی در کشورمان را کیلومتر‌ها از مسیر درست دور کند. با این تفاسیر، شاید پر بیراه نباشد که رأی مردم به این گزینه را به نوعی تأیید کارکرد مسئولان در ‌تصمیم افزایش نرخ جرایم بدانیم.

اما از این گرانیِ ختم به شیرینی ـ که البته در نوع خود نادر است ـ که بگذریم، ۳۶ درصد کاربران «بهبود فرهنگ رانندگی» را مهمترین عامل کاهش تصادفات جاده‌ای دانسته‌اند که می‌تواند برگرفته از چند عامل باشد.

به عبارتی بهتر، اینکه فرهنگ رانندگی درست تا اندازه‌ای در جامعه رواج یافته که کاهش تصادفات را به همراه آورده است، اتفاق رضایت بخشی است که اگر قصد موشکافی دلایل وقوع آن را داشته باشیم، می‌توان به عواملی همچون بهبود وضعیت آموزشی، گرفتن تصمیمات نیکی همچون طرح «همیار پلیس»، ساماندهی آموزشگاه‌های راهنمایی و رانندگی و حتی گران کردن هزینه تخلف از قوانین اشاره کرد.

این مؤلفه بیش از پیش ثابت خواهد کرد که برای بهبود یک رفتار نادرست اجتماعی، می‌بایست از چند بعد به آن نگریسته و به دنبال مجموعه عوامل شکل دهنده یک عارضه اجتماعی گشت که دست‌کم نتایج به دست آمده در عرصه رانندگی هم‌وطنانمان در جاده‌ها و در فصول گوناگون، می‌تواند مؤید دور اندیشی خوبی مسئولان در این زمینه باشد چراکه کاهش آمار تصادفات، به روندی تبدیل شده ‌که نتایج آن روز به روز شکوفا‌تر می‌شود.

اما نکته‌ای که باید به عنوان هشدار به مسئولان گوشزد کرد، سهم بسیار اندک بهبود راه و خودرو، به عنوان دو عامل کارآمد در شکل گیری تصادفات است که ایجاد نکردن تغییر در آن، می‌تواند در آینده رشد مثبت آمار کاهش تصادفات را کند کرده و در مرز خاصی متوقف کند، چراکه وقتی شیب رشد فرهنگ رانندگی کاهش پیدا کرده و گرانی‌های روز افزون، نرخ سنگین جرایم را تبدیل به اعداد معمولی کند، برای کاهش هر چه بیشتر تصادفات تنها می‌توان به بهبود جاده‌ها و خودرو‌ها دل بست که هر چند تا اندازه‌ای به وقوع پیوسته (به رأی ۱۴ درصدی کاربران به گزینه سوم توجه کنید) و برای نمونه، با سخت‌گیری‌های پلیس در شماره‌گذاری منجر به ارتقای سیستم ترمز خودرو‌ها به نوع ضد قفل و تجهیز بسیاری از خودروهای تولیدی به کیسه هوا شده است، اما هنوز تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله زیادی دارد؛ مؤلفه‌هایی که اگر آن‌ها را کنکاش کنیم، تکمیل نشدن طرح‌هایی مانند اتوبان تهران شمال، مهلت دادن به خودروسازان برای تجهیز محصولاتشان به کیسه هوا آن هم در شرایطی که نرخ محصولاتشان‌ گاه تا چند برابر افزایش یافته و ... نگران کننده به نظر رسیده و جای تأمل خواهد داشت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۴۲
شاید نظر عده کثیری نظارت بر اجرای قوانین با شد بهتر بود این دو گزینه را از هم جدا میکردید.
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
موافقم این گزینه ها نا کافی بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
دقیقا! منم به اجراش رای دادم نه نرخش!
من جای مسئولین ایران بودم نرخ جریمه ها را برای حفظ جان مردم ایران و حل این مشکل قدیمی میلیونی می کردم.
پاسخ ها
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
سلام کجا زندگی میکنی لابد هنوز گذرت به جادهها نرسیده همینطوری هم با دو تا جریمه حقوق یک ماهمونو باید براش کنار بزاریم عزیز امسال نظارت زیاد بود هر جا زندگی میکنی هنوز گذرت به خراسان شمالی نرسیده بعید میدونم کسی تونسته باشه در سفرهای نوروزی از این استان بدون جریمه عبور کرده باشه فرهنگ رانندگی در کنار فرهنگ نظارت صورت پذیر میباشد ممنون از تابناکیها و ملت عزیزمون ایران بزرگ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
درست می گه جرمیه باید چند برابر بشه
با سلام
بر خلاف ادعای دوستان عزیز من معتقدم جریمه ها در تناسب با وضع معیشتی مردم بسیار بالاست.دولت باید کار را از خود آغاز کند و الا در بیشتر تصادفات منجر به فوت سرعت خودرو بالا نبوده است.در بسیاری از کشورهای دنیا امروزه سرعت مجاز خیلی بیشتر از حداکثر سرعت مجاز در ایران است.این یک واقعیت است که آمار سوانح رانندگی در ایران بالاست ولی برای حل این مشکل،دولت نهایتا جریمه ها را افزایش داده که بنظر می رسد بیشتر دنبال منافع شخصی خود بوده تا سلامت هموطنان.دولت محترم اگر واقعا به فکر سلامتی مردم است و دغدغه جان آنها را دارد به فکر بالا بردن امنیت اتوموبیلهای داخلی و کاهش و یا حذف گمرک اتومبیلهای با ایمنی بالای وارداتی باشد.دولت به وضع راهها و جاده ها برسد و با چند بانده کردن راهها و اصلاح هندسی نقاط کور آمار تصادفات را کاهش دهد.پلیس راهنمایی رانندگی بجای کمین در کنار جاده و استرس انداختن به جان رانندگان(که در مواردی خود باعث تصادف می شود) و جریمه کردن آنها به راهنمایی و آموزش آنها بپردازد.چون در خیلی از موارد با یک تذکر راننده متوجه عمل اشتباهش می شود و نیازی به جریمه کلان نیست.این درست که پاره ای از مردم تخلف می کنند که در نهایت پلیس با آنها برخورد نموده و جریمه هایی برای آنها در نظر می گیرد که بعضا بهیچوجه منصفانه نیست ولی انصافا تا بحال دولت، ایران خودرو و سایپا را بدلیل تولید محصولاتشان که از حداقل استانداردهای ایمنی جهانی برخوردار نیست چندبار و چقدر جریمه کرده؟چرا تمام کاسه کوزه ها سر راننده بیچاره باید خرد شود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
اتفاقا بر خلاف نظر شما در اغلب تصادفات سرعت و سبقت غیر مجاز منجر به تصادفات شدید و منجر به فوت شده اند. آمار سالانه پلیس را ببینید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
احسنت. خودرو عامل اصلي تشديد صدمات ناشي از وقوع حادثه است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
ناشناس محترم اول
به آماری که پلیس ارائه میده هرگز اعتماد نکن.منکر خطرات سرعت بالا و غیرمجاز نیستم همچنین منکر این هم نیستم که در مواردی سرعت بالا باعث حادثه میشه ولی نباید کوتاهی های دولت را نادیده گرفت و صرفا عامل انسانی(راننده) را مقصر دانست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
درود بر شما اقا ناصر . قبل از اینکه حکم صادر کنن اول فرهنگ درست رانندگی کردن را به مردم اموزش بدهند . متاسفانه در مملکت ما مجریای قانون کنار می ایستان تا جرم اتفاق بیفته تا مجرم دستگیر کنن تا بجای اینکه با گشت زدن جلوی جرم جنایات را بگیرن. در اصل اول باید به مجریای قانون اموزش بدند تا مردم بیسواد
اگر واقعا گرانی اثر کرده پس این یک مورد را گرانتر کنید!!!!!
گران شدن خودرو و بالا رفتن هزینه‌ی سفر باعث شده که تعداد سفرهای نوروزی کاهش محسوسی داشته باشد پس تلفات هم کم‌تر است. چرا گزینه‌ای که به این مسأله اشاره داشته باشه تو گزینه‌ها نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
چرا توجه به رشد مسافرت ها در امسال ننموده ای بعدا تحلیل ارائه بدی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
دوست عزيزي كه فرموده اي چرا به رشد مسافرتها توجه ننموده اي! بعيد است با اينهمه گرانتر شدن هزينه ها آمار سفرها بيشتر شده باشد . همگي ما خانواده هاي زيادي را دور و بر خودمان ميشناسيم كه امسال بدليل گراني از خير سفر نوروزي گذشتند و در خانه نشستند.
نظرسنجی اشکال دارد
باید بهبود راه و خودرو را مجزا برای رای دادن قرار میدادید. زیرا دوبانده شدن بسیاری از راهها تاثیر بسزایی در کاهش تصادفات داشته است. ولی خودروها هیچ پیشرفتی نداشته اند. بودن این 2 گزینه باهم، باعث مخدوش شدن آرا شده است
یک گزینه کم داشته که میشه کم شدن تعداد مسافرت ها به دلیل سوخت.
باید یه گزینه هم با عنوان مگه چقدر کاهش داشتیم؟؟ اضافه میکردین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
۲۰ درصد کاهش داشتیم که با توجه به افزایش تعداد خودروها و افزایش تعداد سفرها رقم قابل ملاحظه ای محسوب میشه
عباسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
سوخت امسال همون سهمیه سوخت پارسال هست. ضمنا امار نشون می ده مسافرتهای داخی اتفاقا به خاطر گرانی سفرهای خارجی و مساعد بودن آب و هوا افزایش پیدا کرده
قوانين راهنمايي و رانندگي ، بدون نظارت بر اجرا و حضور واقعي پليس هيچ كارايي ندارد و به هيچ دردي نميخورد.
کاش بدون فشار مثل آدم رفتار می کردیم ، اونجوری زیبا تر بود .
كاهش در تعداد تصادفات جاي أميد و خرسندي است. بدون شك برخورد جدي با متخلفين تنها راه كاهش تصادفات خواهد شد. براي مثال يك شهروند ايراني وقتي در كشورهاي كه مقرارات جدي راهنماي و رانندكي دارند، در زمان كوتاهي تبديل به يك راننده خوبي شود. اين تقيير تنها به دليل كنترل شديد و جدي همراه با مجازاتهاي سخت و مؤثر بوجود ميايد. اين در عين سادكي با سرعت اتفاق ميافتد.
جريمه نقدي، از دست دادن تصديق رانندكي، افزايش نرخ بيمه و تاثير در يافتن شغل عواملي هستند كه يك راننده متخلف را فورأ اگاه و تبديل به يك راننده خوب ميكند. نرخ بىمه براي افراد زير ٢٥ سال بأيد چندين برابر نرخ معمول باشد بدليل واضح كه أفراد در سن جواني باعث اكثريت تصادفات بوده و اين يك كنترل مؤثر ميباشد. مقاله خوبي بود، متشكر!
افزایش نرخ جریمه و نظارت بر اجرای قوانین» موثر ترین عامل شکل گیری این اتفاق خرسند کننده است؛
قصد ندارم که کار کسی رو بی ارزش جلوه بدم ولی واقعا با گران کردن همه سربه لاک خودشون می برند ولی وقتی تنها باشن حتما خلاف میکنند
بهتر بود گزینه های سه و دو درست می شد تجویز مسکن دردی رو دوا نمیکنه
من هميشه از انصاف تابناك لذت بردم شرمنده من هميشه به غلط املايي حساس بودم اين بار هم كلمه تامل در خط آخر اشتباها تعمل نوشته شده است لطفا"اصلاح فرماييد
افزایش جریمه
تابناکعزیز لطفا تحقیق و اعلام فرمایید در موردجریمه های صادره بناحق و اشتباهی که برای مردم صادر می گردد چکار باید کرد این موارد را به حساب شیرینی محسوب کنیم قبض جریمه ای برای خودرو من صادر شده در شهرستان الیگودرز خیابان امام که در مدت عمرم الیگودرز را ندیده ام و تاکنون بهسه حوزه راهنمایی و رانندگی مراجعه کرده ام ولی هنوز موفق به پبت اعتراض نشده ام
در همه ی دنیا درمان بر پیشگیری غلبه دارد
یعنی جریمه و مجازات بر تربیت و فرهنگ سازی نظر سنجیه درستیه
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
البته وقتی به خاطر پارک کردن در جایی که اصلا جای پارک وجود نداره جریمه بشید اونم با نرخ جدید اصلا براتون شیرین نخواهد بود!
اما اگر قانونی تصویب میشد که با درامد این جریمه ها حداقل چندتا پارکینگ بسازن بسیار هم خوب بود
مشکل اصلی فرهنگ رانندگی وعدم نظارت مستمر پلیس میباشد جماعتی راننده را بدون نظارت درجاده ها رها وبه هر شکلی رانندگی میکنند ودر موقع اجرای طرحهای ترافیکی با جریمه مواجه وامار جریمه ها بالا میرود وکماکان رانندگی بد تا طرح بعدی ادامه پیدا میکند
افزايش جريمه فقط براي سازمان هاي تابعه شيرين شده نه مردم چرا كه اونها نفع ميبرند نه مردم .بايد فرهنگ درست رانندگي كردن و رفت و امد در خيابان را به مردم آموزش داد واين كه ما در قبال جان همديگر مسول هستيم ونبايد كاري بكنيم كه كسي آسيب ببيند والا وقتي كسي در حين رانندگي يا عبور از خيابان باعث بروز حادثه بشود آيا آن عابر جريمه ميشود يا اصلا كسي هست كه اون راننده يا عابر را جريمه بكند
سلام
اینجانب متخصص ترافیک نیستم ولی به عنوان یک استاد دانشگاه در رشته ای که غالب اصول فنی رانندگی بر اساس نتایج علمی این شاخه است (فیزیک) بایستی ضمن احترام شدیدا با این نظر مخالفت کنم. رعایت قوانین قطعا مهمترین راه کاهش تلفات خواهد بود لیکن پلیس کدام قانون را بیشتر اعمال می کند؟ سرعت، سرعت و سرعت چرا چون ساده ترین تخلفی است که با ابزارهای مکانیزه قابل کشف است به هیچ عنوان منکر خطر سرعت نیستم ولی معترض به سهم نسبت داده شده به ان هستم در قیاس با سایر عوامل. انحراف به چپ شاید مهمترین عامل تلفات باشد اما کدام جریمه یا اعمال قانون برای آن انجام می شود. برای خواب آلودگی چه جریمه ای اعمال می شود؟ برای راننده ای که با سرعت 80 کیلومتر لاین سبقت را اشغال کرده و کنار نمی رود و گاها رانندهای پشتی به ویژه اگر صبور نباشند را وادار به سبقت از راست می کند و شروع یک سناریوی خطرناک است چه طور؟ برای راننده ای که بدون راهنما زدن به ناگاه به لاین دیگری تغییر مسیر می دهد؟ و مهمتر از همه راننده ای که در یک کلام صلاحیت رانندگی را به طور کل یا در برخی شرایط ندارد چه؟ ملاک صلاحیت چیست؟ البته گواهینامه ولی آیا معیار صدور آن صحیح است؟ صدور گواهینامه به شیوه آموزشگاهی جایگزین روش قبلی شد تا اول رانندگی و فرهنگ آن آموزش داده سپس در صورت صلاحیت گواهینامه صادر شود اما واقعا همین اجرا می شود؟ متاسفانه آفتی که آموزش عالی را فراگرفته (هر کس وارد دانشگاه شد الزاما باید با مدرک، خارج شود) خیلی زود در آموزشگاه هم رسوخ کرد و به شکلی بسیار بد مجوز رانندگی برای کسانی که غالبا الفبای رانندگی صحیح را هم نمی دانند(منظور فقط کلاچ و ترمز و پارک دوبل نیست) صادر می شود تا در جاده و به شیوه تجربی و ان شا الله در صورت زنده ماندن توانایشان (البته فقط در بخش مهارت کنترل خودرو ) بهبود یابد. سوال : چرا هر کس در آموزشگاه ثبت نام کرد حتما بعد از حداکثر یکی دو ماه باید مجوز خودرو سواری بگیرد؟ پلیس محترم و البته زحمت کش در کنار جریمه سرعت اولا برای سایر تخلفات بنا به سهمشان چه کرده ثانیا مشکل اصلی که آموزشگاه است را چقدر رفع کرده؟ ما به سادگی برای یک لباس جهت یک شب مهمانی هزینه ای از مرتبه 300 و 400 هزار می کنیم چرا نباید برای آموزش رانندگی صحیح (قوانین به طور کامل و عملی، اصول مواجه با شرایط بحرانی بازهم عملی و ...) که ممکن است به قیمت جان خود و دیگران تمام شود نباید یک دوره مفصل بگذرانیم جون گران خواهد شد؟ چرا برای اینکه بفهمیم شخصی علمی را یاد گرفته یا نه در دانشگاه 100 بار از وی آزمون می گیریم ولی تست توانایی رانندگی را در 4 دقیقه آن هم غالبا با اغماض تمام می کنیم؟ اگر مشکلات جاده و خودرو را هم بخواهیم اضافه کنیم این کامنت از اصل خبر هم فراتر می رود لذا فقط سوالی که همیشه در ذهنم بوده را بپرسم: چرا در کشوری که حداکثر سرعت راننگی در بهترین جاده های آن 120 است خودرویی تولید می شود که به سادگی 250 را هم درک خواهد نمود؟ این برای صادرات به آلمان ساخته شده؟ یا همه حتی پلیس قبول نموده اند که گاهی می شود غیر قانونی رفت؟ (به دوستانی که احتمالا این توانایی سرعت را جهت فرار از حوادث ضروری می دانند یادآوری می شود موضوع شتاب را با سرعت اشتباه نکنید می توان با تغییر در دیفرانسیل خودرو را پر شتاب ولی کم سرعت ساخت )
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
استاد حسین عزیز با نظر شما کاملا موافقم
از این دست تخلفات مخصوصا در شهر ها زیاده و پلیس هم فقط حواسش به رد نشدن از چراغ قرمز هست.
آمار نخوندین، ریاضی هم بلد نیستین؟
اگر در یک سال 100 سفر داشته باشیم احتمال خطر و نرخ تصادف ایجاب میکنه 10 کشته داشته باشیم حالا اگه 50 سفر داشته باشیم چند تا کشته داریم؟
به اذعان همه عقلا نه این آمارهای آبکی تعداد مسافرتهای نوروزی امسال حدود 40 تا 50 درصد کاهش داشته است که با این حساب کاهش مرگ و میر ناشی از کاهش سفر بوده نه از اعجاز افزایش جرایم.
پاسخ ها
صالح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
ببخشید خود شما این امار ابکی 40-50 درصد کاهش سفر رو از کجا اوردید؟ ما که نوروز امسال همش تو جاده ها ماشین و ترافیک دیدیم مسیرهای شمال و مشهد هم که کل تعطیلات ترافیک سنگین و وحشتناکی داشت
اردکان یزد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
آمار رو از کجا آوردی عزیزم
ماکه تو شهرمون امسال بیشترین حجم مسافر رو داشتیم
جای تاسف داره که با یه اشتباه کوچیک اونم تو یه جاده پر تردد 245 هزار تومان جریمه کرد .
پس سهم من از جاده و خودرو خوب کجاااااااااااست ؟ !
نباید وقتی جریمه میشید با پلیس حرفی بزنید چون بعد از آن دوباره تو روز دیگه بدون حتی بیرون رفتن , جریمه خواهید شد .
پس مواظب باشی .
آخه كاهش سرعت هم شد راه حل. خودتون رو گول ميزنيد؟ نكنه مريض تو ماشين بود.
جای تاسف داره که با یه اشتباه کوچیک اونم تو یه جاده پر تردد 245 هزار تومان جریمه کرد .
این نظر سنجی کی و کجای سایت برگزار شد؟!
همونطور که یک عزم گذاشتن رو جریمه و نظارت حالا باید یک عزم جدی بذارن رو راهها، به خودروسازها که امیدی نیست، حداقل یه جوری نشه که فقط فشار روی مردم باشه. اگر راهها درست بشه این تأثیر خیلی چشمگیر خواهد بود. ما حتی راههای دوباندمون هم خیلی از استاندارد دورن.
کسی که اصولی رانندگی کنه می فهمه راه چقدر موثره.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار