بازدید 6589
۶

دستگيري همدستان زورگير اعدام شده

کد خبر: ۳۱۴۴۷۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۵:۰۲ 20 April 2013
دو تن از همدستان زورگير اعدام شده خيابان خردمند که اقدام به تشکيل باند زورگيري به همراه دو تن ديگر کرده بودند، توسط پليس دستگير شدند.

به گزارش مردم سالاری، در مهر ماه سال گذشته فردي با مراجعه به کلانتري 104 عباس آباد به مأموران اعلام کرد: در خيابان سليمان خاطر توسط سرنشينان دو دستگاه موتورسيکلت مورد زورگيري قرار گرفته و با وجود سرقت لپ تاپ و کيف دستي همراهم، سارقان با چاقو مرا از ناحيه پشت و دست راست مورد اصابت ضربات چاقو قرار دادند » .

با تشکيل و ارجاع پرونده با موضوع «سرقت به عنف ( زورگيري )» به اداره پنجم، مالباخته در اظهاراتش ضمن معرف خود به عنوان يکي از نخبگان علمي کشور و داراي مدرک دکتري در رشته مهندسي مرتبط با علوم رياضي و بيان اين مطلب که نتيجه چندين سال کار تحقيقاتي وي در داخل دستگاه لپ تاپ سرقت شده قرار داشته، در اظهارات خود و در خصوص نحوه چگونگي سرقت به کارآگاهان گفت: « حوالي نيمه شب، ماشين خود را در ابتداي خيابان سليمان خاطر از طرف خيابان بهار شيراز، پارک و پياده شدم؛ درب صندوق عقب را باز و پس از برداشتن کت و قفل کردن ماشين، به پياده رو وارد شدم که ناگهان متوجه شدم، چندين نفر با دو دستگاه موتورسيکلت، دور مرا گرفته‌اند؛ در آن شرايط تنها چاقوهاي بلند آنها را مي‌ديدم؛ کيف حاوي لپ تاپ و دسته چک را رها و تنها عنوان کردم «نزنيد»؛ سارقان گوشي تلفن همراهم را نيز مي‌خواستند و من نيز از ترس جان خود آنرا نيز دادم اما با اين وجود آنها کتف و دست راستم را با چاقو زدند و به همين علت، با کمک يک ماشين رهگذر که از موضوع اطلاع پيدا کرده بود به بيمارستان منتقل و بستري شدم » .

در ادامه رسيدگي به پرونده، کارآگاهان بلافاصله مشخصات چک هاي مسروقه را به کليه شعبات اعلام کرده و سرانجام از طريق پليس آگاهي قزوين اطلاع پيدا کردند که فردي با مراجعه به يکي از شعبات بانکي شهر قزوين قصد داشته تا يکي از چک هاي مسروقه را نقد کند که پس از اطلاع از مسورقه بودن آن به پليس مراجعه و طرح شکايت کرده است .

با شناسايي و مراجعه اين فرد به اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ، وي در اظهارات خود و در خصوص نحوه تحصيل چک به کارآگاهان گفت: «در روز هشتم آبان91، دو نفر ناشناس براي خريد يک رأس گوساله نزد من آمده و بابت خريد آن مبلغ دو ميليون و 660 هزار تومان پول پرداخت کردنند که از اين مبلغ يک ميليون را به صورت نقد و مابقي آنرا در قالب يک چک پرداخت کردند . البته من عادت دارم که در هنگام گرفتن چک از مشتري غريبه، شماره تلفن ثابت و يا شماره پلاک ماشين آنها را در پشت چک يادداشت کنم و بر روي همين عادت و بدون آنکه اين دو نفر متوجه شوند، شماره پلاک خودرو 206 سفيد رنگ آنها به شماره .... را در پشت چک خودشان يادداشت کرده‌ام » .

با بدست آمدن شماره پلاک، کارآگاهان اداره پنجم پليس آگاهي ضمن شناسايي آخرين مالک خودرو و انجام تحقيقات از اين شخص اطلاع پيدا کردند که چک توسط يکي از دوستانش به هويت «مرتضي . ل»، به او تحويل داده شده است .

بررسي هاي انجام شده از طريق بانک اطلاعات پليس نشان داده «مرتضي . ل» ( 24 ساله ) و معروف به پيمان، از مجرمان سابقه دار در زمينه اعتياد، داراي پرونده مظنونيت به قتل، سرقت، حمل و نگهداري مواد مخدر و ... است که بارها دستگير و روانه زندان شده است؛ با شناسايي هويت دقيق مرتضي و همچنين محل هاي تردد و سکونت وي در محدوده ميدان شهدا، کارآگاهان اداره پنجم پليس آگاهي وي را در روز شانزدهم اسفند91 دستگير و به پليس آگاهي منتقل کردند .

«مرتضي . ل» در اظهارات خود به کارآگاهان عنوان داشت: «دسته چک مسروقه را به مبلغ 100 هزار تومان، از دو نفر از دوستانم به اسامي «علي . ظ» و «محسن . م» خريداري کرده اما در زورگيري از افراد هيچ مشارکت و نقشي نداشتم « که با حضور مالباخته در اداره پنجم و ديگر اقدامات و تحقيقات پليسي، اظهارات وي در خصوص عدم مشارکت در زورگيري مورد تأييد قرار گرفت .

شناسايي و دستگيري اعضاي گروه زورگيري

با اعترافات مرتضي و معرفي «علي» و «محسن»، بلافاصله اين دو نفر به عنوان مجرمان سابقه دار متواري و تحت تعقيب مورد شناسايي قرار گرفتند؛ «علي . ظ» ( 23 ساله ) و «محسن . م» ( 23 ساله )، هر دو از مجرمان سابقه دار در زمينه زورگيري و از اعضاي گروه سابق «علي . م» هستند که تصاوير زورگيري وي در خيابان خردمند جنوبي منتشر و نهايتا پس از دستگيري، در همان محل ارتکاب جرم اعدام شده بود؛ «علي . م»، پيش از اجراي حکم اعدام و در اعترافات خود عنوان داشته بود که دهها فقره از زورگيري هاي خود را به همراه «علي . ظ» و «محسن . م» انجام داده، اما اين دو متهم پس از اطلاع از دستگيري سرکرده گروه و صدور حکم اعدام براي وي، زندگي مخفيانه‌اي را براي خود انتخاب کرده بودند . کارآگاهان اداره پنجم در ادامه رسيدگي به اين پرونده و با تجميع اطلاعات بدست آمده از تحقيقات پيشين خود در خصوص شناسايي مخفيگاه متهمان متواري، موفق به شناسايي مخفيگاه «علي . ظ» در منزل يکي از بستگانش شده و نهايتا، پس از اطمينان از حضور وي در مخفيگاهش وي را در اسفندماه سال گذشته دستگير و به اداره پنجم پليس آگاهي منتقل کردند؛ «علي . م» پس از دستگيري، صراحتا به سرقت از مالباخته و همچنين سرقت هاي مشابه به همراه علي . م ( سرکرده گروه ) و تشکيل گروه زورگيري جديد به همراه «محسن . م» و به همراه دو متهم ديگر به اسامي «سعيد» و «کامران» اعتراف کرد . در ادامه و با شناسايي مخفيگاه «محسن . م» در محدوده ميدان شهدا، او نيز دستگير و در اعترافات مشابه عنوان داشت که پس از اعدام «علي . م»، مدتي از تهران متواري گشته اما پس از گذشت مدت زمان کوتاهي، مجددا و اينبار به همراه «علي . ظ» و دو نفر ديگر (سعيد و کامران) که آنها نيز از مجرمان سابقه دار هستند، با تشکيل گروه جديدي اقدام به زورگيري و گردنبند در سطح شهر تهران داشته است .

با توجه به اعترافات هر دو متهم و معرفي «سعيد» و «کامران» به عنوان همدستان خود، کارآگاهان اداره پنجم در ادامه رسيدگي به اين پرونده، ضمن شناسايي مخفيگاه «کامران» در ميدان غياثي اين محل را تحت مراقبت هاي پليسي قرار داده و سرانجام وي را نيز در زمان خروج از مخفيگاهش دستگير کردند؛ کامران پس از دستگيري، صراحتا به زورگيري و گردنبند قاپي اعتراف و ضمن تأييد اعترافات علي و محسن، در ادامه اعترافات خود عنوان داشت که در زمان سرقت طلا و بويژه گردنبند، آنها را از طريق دختر مورد علاقه اش به فروش رسانده است که بلافاصله هماهنگي لازم قضايي انجام و اين شخص به هويت «شيما» نيز دستگير شد .

در ادامه رسيدگي به اين پرونده و در شرايطي که عضو چهارم گروه سارقان زورگير به هويت «سعيد . ر» ( 24 ساله ) جا و مکان مشخصي براي زندگي نداشت، کارآگاهان ضمن شناسايي محل تردد وي در قهوه خانه اي در چهار راه مخبرالدوله اين محل را تحت مراقبت هاي پليسي خود قرار داده و سرانجام موفق به دستگيري سعيد در داخل قهوه خانه شدند .

سرهنگ کارآگاه علي غياثوند ، معاون مبارزه با سرقت هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ، در ادامه اعلام اين خبر با اشاره به اعترافات متهمان به ارتکاب سرقت هاي مشابه با استفاده از دو دستگاه موتورسيکلت هوندا 125 آبي و مشکي، گفت: « در ادامه رسيدگي به پرونده و اعترافات متهمان به دهها فقره سرقت در مناطق مختلف سطح شهر تهران بويژه در مناطق شريعتي، سيدخندان، هفت تير، سهروردي و .... . با توجه به سوابق متعدد متهمان در ارتکاب جرايم مختلف بويژه سرقت هاي به عنف و احتمال افزايش مالباختگان و شکات پرونده، دستور انتشار بدون پوشش تصاوير متهمان از سوي داديار محترم پرونده صادر شده است؛ لذا از کليه شکات و مالباختگان که موفق به شناسايي تصاوير متهمان شدند دعوت مي‌شود تا جهت طرح و پيگيري شکايات خود به اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه کنند؛ همچنين از کليه شهروندان محترم که از ديگر اقدامات مجرمانه متهمان اطلاعاتي در اختيار دارند، درخواست مي‌شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طريق شماره تماس 51055237 و 51055505 در اختيار کارآگاهان اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند » .

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۶
آخ آخ، چطوری میشه جوونکهای 23 ساله مجرمان سابقه دار با انواع و اقسام پرونده های مجرمیت باشند
بارها دستگیر و روانه زندان شده دوباره آزاد شده دوباره دستگیر و روانه زندان شده تا اینکه یکیو بکشه تازه ببینیم بعد از 10 سال اعدام میشه یا نه
ميزان آسيب روحي و جسمي ناشي از اعمال كثيف هريك از اينان بر مالباختگان قابل احتساب نمي باشد اينها غده هاي سرطاني هستند بايد از ميان جامعه نابود شوند
فقط اعدام.اگر رییس آنها اعدام نمی شد،او هم زور گیری می کرد.اینها محارب هستند.باید از جامعه حذف شوند.
اعدام اون متهمان چقدر عبرت‌انگیز بوده که حتی همکاران نزدیکشون هم دست از این کار خلاف نکشیدند!
من وقتی متهمین قبلی اعدام شدند یادداشتی گذاشتم مبنی بر ااینکه اعدام برای عبرت گرفتن این چنین افرادی کارساز نیست برای جلوگیری از وقوع مجدد جر. و می بینیم که این افراد پس از گذشت مدت کوتاهی از اعدام دوستشون مجددا گروه دیگه های تشکیل دادن بدون ترس از اعدام. این آسیب های اجتماعی باید ریشه ای و کارشناسنانه و علمی بررسی بشه و الا روزی ده نفر م اعدام بشه از میزان جرم نخواهد کاست.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی