بازدید 16862

محسن رضایی: به نحوه اداره کشور اعتراض دارم

ما به عنوان فرزندان امام راحل و سربازان رهبر معظم انقلاب، نحوه اداره کشور را قبول نداریم. مدیریتی که نتواند گرانی و بیکاری را حل کند، قبول نداشته و به آن اعتراض دارم، اداره کشوری که نتواند فقر، بیکاری و گرانی را حل بکند، در شأن ملت ایران نیست.
کد خبر: ۳۱۴۴۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۸ 19 April 2013
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما به عنوان فرزندان امام راحل و سربازان رهبر معظم انقلاب، نحوه اداره کشور را قبول نداریم.
 
به گزارش «تابناک»، محسن رضایی، پنجشنبه شب در جمع دانشجویان دانشگاه ارومیه با بیان این که مدیریتی که نتواند گرانی و بیکاری را حل کند، قبول نداشته و به آن اعتراض دارم، اظهار داشت: اداره کشوری که نتواند فقر، بیکاری و گرانی را حل بکند، در شأن ملت ایران نیست.
 
وی افزود: ما رزمندگانی که جان خود را برای انقلاب عرضه کرده‌ایم، تمایلی برای ورود به صحنه‌های اجرایی نداشتیم؛ اما در ‌سال‌های گذشته به هشدار‌های ما برای رفع مشکلات کشور مانند فقر، بیکاری و تورم توجه نشد. حتی وقتی نسبت به قرار گرفتن در وضعیت لبه پرتگاه هشدار دادیم هم توجه نشد. از این روی، تصمیم گرفتیم تا بیشتر در میدان حضور پیدا کنیم.

 
رضایی افزود: هم‌اکنون موضوع اصلی کشور را سیاست، اقتصاد و اخلاق می‌دانم. اگر این مسائل درست هدایت نشوند، انقلاب به مقاصد خود نمی‌رسد؛ بنابراین، باید به اقتصاد و فرهنگ‌ هدفمند توجه شود.
 
کاندیدای دوره یازدهم ریاست جمهوری یاد‌آور شد: امروز ما اتم را می‌شکافیم؛ اما در تأمین گوشت و مرغ مردم مشکل داریم. باید به این امور جهت، هدف و سامان بدهیم. در این راستا من اولویت نخست خود را اقتصاد انتخاب کرده‌ام؛ در حالی که دانشجوی علم و صنعت در رشته مکانیک در قبل از انقلاب بوده‌ام، پس از جنگ، رشته مکانیک را که علاقه اول من است، ادامه نداده و اقتصاد خواندم، چون هدف داشته‌ام و می‌دانستم روزی پشت این دیوار می‌مانیم. از این روی، دکترای اقتصاد گرفتم و در حال حاضر دانشیار دانشگاه هستم و محور برنامه‌ام اقتصاد است. البته اگر ما به جهش اقتصادی دست پیدا کنیم، حتما آن زمان اولویت‌ها تغییر پیدا می‌کند. امیدوارم بتوانیم با کمک خداوند و شما جوانان خوب اوضاع کشور را درست کنیم.

 

رضایی در پاسخ به پرسشی درباره مسائل و مشکلات اقتصادی کشور گفت: یک بخش از مشکلات اقتصادی ما مربوط به افراط و تفریط‌های سیاست خارجی است، اما اقتصاد ایران که پیش از انقلاب با غرب ارتباط داشت از دو عامل رنج می‌برد: یکی سوء‌مدیریت؛ یعنی مدیریت اقتصاد در ایران همواره با سیاسیون یا فرهنگی‌ها بوده ‌و عامل دیگر آن که ساختمان اقتصاد ایران اشتباه بنا شده است، به گونه‌ای که یک اقتصاد دولتی ‌روی یک ستون که‌‌ همان نفت است بنا شده،  ‌در حالی ‌که اقتصاد تک محصولی در دنیا منسوخ است. لذا باید همه این مسائل یعنی ساختار، سیاست خارجی، مدیریت و تحریم‌ها را حل و فصل کنیم. من معتقدم باید از مدیریت شروع کرده و موارد دیگر را به موازات آن پیش ببریم.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پرسشی درباره هدفمندی یارانه‌ها، یادآور شد: این راهی را که آغاز شده، با اقدامات جدید و اصلاح شده ادامه می‌دهیم. در برنامه‌ریزی که کرده‌ام، پرداخت ۴۵ هزار تومان فعلی را به مردم ادامه می‌دهم و با آغاز فاز دوم ۶۵ هزار تومان هم به حساب مردم واریز می‌کنیم، اما این صد و ده هزار تومان تا شش ماه قابل برداشت نخواهد بود و در پایان شش ماه پس از اینکه وارد چرخه تولید و اشتغال شد، به همراه سود آن به حساب مردم باز‌می‌گردد.

وی افزود: یارانه دیگری هم برای انجام فعالیت‌های بخش کشاورزی در نظر می‌گیریم، که یارانه سبز نام دارد؛ یعنی اگر کشاورزان بخواهند، کشاورزی مکانیزه و پیشرفته انجام دهند، از یارانه سبز ویژه این بخش برخوردار خواهند شد.


پرس‌و‌جو درباره اعضای کابینه رضایی در صورت موفقیت در انتخابات به ویژه در بخش اقتصادی، از جمله پرسش‌هایی بود که رضایی با آن مواجه بود و به آنان پاسخ داد:

وزیر اقتصاد را از میان اقتصاددانان با تجربه برگزیده‌‌ام که در وقت خود اعلام خواهد شد. فعلا همین را می‌گویم که برای بانک مرکزی، یکی از خانم‌های اقتصاد‌دان را در نظر دارم.
 
وی همچنین درباره پرسشی مبنی بر ضرورت مبارزه با مفاسد اقتصادی و ادعای یکی از متهمین پرونده فساد مالی اخیر کشور گفت: باید فساد را ریشه کن و با مفسدین مبارزه جدی کرد. اما مبارزه با مفسدین کافی نیست و باید ساختار‌هایی را که موجب فساد می‌شوند را اصلاح کنیم؛ که یکی از کارهای مهم در این زمین، رتبه‌بندی افراد در نظام بانکی خواهد بود.

وی افزود: موضوعی که در دادگاه توسط یکی از متهمین پرونده بزرگ فساد اقتصادی درباره م ـ ر در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته شد، دروغ محض است و وجود خارجی ندارد، ضمن این که در کشور م ـ‌‌ رهای زیادی وجود دارند.
 

کاندیدای احتمالی دوره یازدهم ریاست جمهوری در زمینه سیاستش در قبال رژیم غاصب اسرائیل گفت: اگر من رئیس جمهور شوم، اسرائیل باید برای مقابله راه‌های دیگری انتخاب کند، چون آن‌ها ما را می‌شناسند که اهل افراط و تفریط نبوده اما قاطع هستیم. نه از موضوع هولوکاست صحبت می‌کنم نه سایت نظنز را می‌بندیم. اما با قدرت و قاطعیت، توان دفاع از خود را داریم.
 
رضایی در پاسخ به پرسش یکی دیگر از دانشجویان درباره احتمال رد صلاحیتش در انتخابات با خنده اظهار داشت: البته از آقای جنتی بعید نیست، اما من با آقای جنتی رفیق هستم و بین ما دعوا درست نکنید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار