بازدید 23141
۱
زمان دادگاه بعدی کهریزک تعیین شد؛

احضار قاضی معزول کهریزک بابت شکایت جدید

چهارمین نشست دادگاه کهریزک، در حالی قرار است به فاصله حدود پنجاه روز از نشست سوم به زودی برگزار شود که اظهارات جنجالی یکی از متهمان در جمع خبرنگارانی که در محوطه بیرونی دادگاه بودند، وی را با شکایت جدیدی روبه‌رو کرده ‌که به مراتب سنگین‌تر از اتهامی است که پیشتر به وی وارد شده بود!
کد خبر: ۳۱۴۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۳ 17 April 2013
سرانجام زمان دادگاه بعدی کهریزک پس از وقفه نسبتا طولانی مدتی که تعطیلات نوروز هم در شکل‌گیری آن بی‌تأثیر نبود، تعیین شد تا بار دیگر ماجرای جنایت رخ داده در بازداشتگاه کهریزک به صدر اخبار بازگشته و اشتیاق برای شنیدن جزییات دادگاهی که متهم ردیف اول آن در بطن بسیاری از جنجال‌های یک سال اخیر نقش داشته، روزافزون شود.

به گزارش «تابناک»، چهارمین نشست دادگاه متهمان پرونده کهریزک، روز دوشنبه مورخ ۹۲/۲/۹ برگزار خواهد شد.

میرمجید طاهری، وکیل مدافع خانواده روح‌الامینی در پرونده بازداشتگاه کهریزک با اعلام این خبر‌ گفت: «روند این جلسه احتمالا ‌این گونه خواهد بود که متهم ردیف دوم به خواندن لایحه دفاعیه خود خواهد پرداخت و در ادامه، فرصت در اختیار وکیل مدافع وی قرار خواهد گرفت تا در پایان این فرصت در اختیار سومین و آخرین متهم پرونده و وکیل وی قرار گیرد».

طاهری افزود: «از آنجا که اصحاب دعوی (شکات و متهمان) جهت احضار برخی افراد به عنوان مطلع درخواست داده بودند، دادگاه افرادی را برای ادای توضیحات و شنیدن اظهاراتشان احضار نموده است و با توجه به اینکه احتمال دارد، ‌این روند دچار تغییراتی شود و‌ نواقصی در کیفرخواست تنظیم شده برای متهم ردیف نخست پرونده وجود داشته است، در صورت رفع نقص، فرصت دفاع برای خانواده مرحوم روح‌الامینی و مرحوم جوادی فر و وکلای ایشان و متهم وجود خواهد داشت».

برای آگاهی یافتن از سخنان علی اکبر حیدری فر که شکایت جدیدی برای وی رقم زده، اینجا را کلیک کنید؛
«من مقصرم، مرتضوی بی گناه است!»
وی در ادامه با اشاره به احتمال پیگیری این شکایت در دادگاه کهریزک گفت: «البته تا کنون تنها متهم به دادسرا احضار شده، ولی با توجه به اصل رسیدگی توأمان به اتهامات متهم در دادگاه واحد، شاید این شکایت در قالب کیفرخواست جدیدی به پرونده مطرح در شعبه ۷۶ کیفری استان الحاق شده و رسیدگی به آن در دستور کار قضات قرار بگیرد».

بدین ترتیب، حیدری فر که پیشتر تنها با اتهام «مشارکت در بازداشت غیرقانونی» مواجه بود، با اتهام «معاونت در قتل» و برخی اتهامات دیگر در شرایط بغرنجی قرار خواهد گرفت، چراکه از جنبه کیفری، مجازات تعیین شده برای این اتهام جدید به مراتب شدید‌تر از مجازات در نظر گرفته شده در قانون برای اتهام نخست وی است.

گفتنی است، ‌با پایان یافتن نشست سوم دادگاه، بار دیگر شاهد انتشار غیرقانونی لایحه دفاعیات متهم ردیف نخست پرونده در خبرگزاری‌های دولتی بودیم که این مهم با توجه به تذکر اکید رئیس دادگاه به متهمان و شاکیان در آغاز نشست دوم، می‌تواند بار دیگر با واکنش رئیس و مستشاران قضایی دادگاه همراه شود.

وکیل مدافع والدین یکی از جان باختگان کهریزک در پاسخ به پرسشی درباره شکایت جدیدی که از علی اکبر حیدری فر، دادیار معزول و متهم ردیف دوم پرونده مطرح کرده‌اند، گفت: «سخنانی که ایشان در جمع خبرنگاران بیان کرد، حکایت از پذیرش جرمی دارد که رسیدگی به آن در دستور کار دادگاه ۷۶ کیفری استان قرار نداشت، ولی شکایتی که پیرو این اظهارات تسلیم دادسرا کردیم، منجر به احضار وی شده است».
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۱
چرا یک دادگاه 4 سال طول کشیدددددددددددددددد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست