بازدید 8161
۳
رئیس دستگاه قضا مطرح کرد:

استفاده از امکانات دولتی در اغراض انتخاباتی جرم است

نشست امروز رئیس قوه قضا‌ئیه با مسئولان عالی قضایی با ابراز تأسف از حملات تروریستی به وقوع پیوسته در آمریکا آغاز شد و در ادامه به سوژه‌ای گره خورد که این روز‌ها بحث آن به شدت فراگیر شده است؛ برگزاری همایش دولتی‌ها در استادیوم ورزشی آزادی ‌که شاید بارز‌ترین گواه بر دریافت «گزارش‌هایی مبنی بر سوءاستفاده از امکانات دولتی و بودجه عمومی در اغراض انتخاباتی» است!
کد خبر: ۳۱۴۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۴ 17 April 2013
در حالی که مطرح‌ترین سوژه روز محافل خبری، همایش قریب الوقوع دولتی در استادیوم ورزشی آزادی است، رئیس قوه قضائیه در سخنان امروز خود با بیان اینکه استفاده از امکانات دولتی در اغراض انتخاباتی جرم است، از شورای نگهبان خواست تا جهات نظارتی خود را تشدید کند.

به گزارش «تابناک»، به نقل از اداره‌ کل روابط‌ عمومی و تشریفات قوه قضاییه، آیت‌الله آملی ‌لاریجانی در نشست امروز مسئولان عالی قضایی تأکید کرد: از این ‌که عده‌ای بیگناه در کشوری بر اثر حملات تروریستی کشته بشوند، متأسفیم و به عنوان کشوری که سال‌هاست آماج حملات تروریستی بوده، کاملا عمق چنین وقایع ناگواری را درک می‌کنیم و البته در کنار آن، این پرسش را از دولتمردان آمریکا می‌پرسیم که آیا ناگوار بودن این‌گونه حملات تنها برای آمریکاست یا کشور‌ها و مردم نقاط دیگر دنیا نیز حق و حقوقی در این زمینه دارند؟

رئیس قوه قضاییه سیاست‌های آمریکا در قبال تروریسم را سیاست‌هایی دوگانه و یک بام و دو هوا نامید و با طرح این پرسش که چنین سیاست‌های دوگانه و متناقضی تا کی باید ادامه یابد، به ماهیت گروهک منافقین و برخورد آمریکا و اروپا با شرایط این گروهک اشاره و از آن به عنوان نمونه‌ای از برخوردهای دوگانه غربی‌ها با مسأله تروریسم یاد کرد و افزود: متأسفانه منافقین کارنامه بسیار سیاهی دارند؛ در ‌سال‌های پس از انقلاب جنایت‌های فراوانی علیه ملت ما داشته‌اند و هزاران نفر از مرد و زن و پیر و جوان این کشور را به خاک و خون کشیده‌اند و عالی‌ترین مسئولان ما را ترور کردند. با این حال با این کارنامه سیاه و خونین اکنون از فهرست سیاه تروریست آمریکا بیرون رفته‌اند و حتی دفترشان در واشنگتن افتتاح شده است.

رئیس دستگاه قضا نمونه‌ای دیگر از رفتارهای دوگانه در موضوع تروریسم را رویکرد غرب و به ویژه آمریکا در قبال سوریه اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون سوریه قربانی واقعی تروریسم است و هر روز در دانشگاه‌ها و مدارس این کشور و سایر مناطق پرجمعیت آن و در روز روشن، عده زیادی به خاک و خون کشیده می‌شوند و در عین حال متأسفانه آمریکایی‌ها از این گروه‌های تروریست و دشمن حمایت می‌کنند.



آیت‌الله آملی‌ لاریجانی با تأکید بر این‌که چنین رفتارهای نامناسب و غیرانسانی در قبال تروریسم و برخورد دوگانه با آن موجب رواج تروریسم خواهد شد، اظهار کرد: ‌اگر بناست تروریسم رواج پیدا کند، قطعا دامن خود غربی‌ها را خواهد گرفت، همان گونه ‌که در افغانستان از گروه تروریستی طالبان حمایت و آن‌ها را مسلح کردند و در پایان خودشان به تمام معنا گرفتار تروریسم این گروه شدند.

رئیس قوه قضاییه افزود: اگر تروریسم اشکال دارد، باید همیشه و در همه‌ جا اشکال داشته باشد، نه این‌که هر گاه علیه خودشان است، مقابله با تروریسم را بزرگ کنند و هر گاه نیاز دارند از همین گروه‌های تروریستی علیه دیگر کشور‌ها استفاده و از آن‌ها حمایت کنند.

آیت‌الله آملی لاریجانی در ادامه سخنان خود با اشاره به این‌ که «گزارش‌هایی مبنی بر سوءاستفاده از امکانات دولتی و بودجه عمومی در اغراض انتخاباتی دریافت کرده‌ایم» افزود: استفاده از امکانات دولتی در اغراض انتخاباتی جرم است و از شورای محترم نگهبان می‌خواهیم جهات نظارتی خود را تشدید کند؛ هرچند مطمئنیم چنین نظارت‌هایی همچون دوره‌های گذشته، به خوبی اعمال شده و می‌شود و قوه قضاییه نیز به حسب وظیفه خود، حتما فعالیت‌های انتخاباتی را رصد می‌کند.

رئیس قوه قضاییه تأکید کرد: متأسفانه پاره‌ای اقدامات که با بودجه‌های دولتی به معنای اعم آن صورت می‌گیرد، رنگ و بوی انتخاباتی دارد.



آیت‌الله آملی ‌لاریجانی افزود: امیدواریم همه کسانی که به گونه‌ای در معرض کاندیدا شدن هستند، هواداران آن‌ها به این موضوع توجه کنند و از بودجه نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی و عمومی در انتخابات استفاده نکنند و بدانند هم برخورد نظارتی شورای نگهبان و هم برخورد قوه قضاییه را در پی خواهد داشت.

آیت‌الله آملی ‌لاریجانی در آغاز این نشست با تبریک ۲۹ فروردین، روز ارتش و نیز دوم اردیبهشت سالروز صدور فرمان تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:‌‌ یکی از علل مهم عزت و اقتدار کشور، نیروهای مسلح کشور هستند.

رئیس دستگاه قضا افزود: در ‌سال‌های پس از انقلاب، ارتش و سپاه و نیروهای مسلح، موجب سربلندی و عزت این کشور شدند؛ به ویژه در ایام دفاع مقدس، مجاهدت‌ها و افتخارات نیروهای مسلح بر همه روشن است.

آیت‌الله آملی ‌لاریجانی با اشاره به حمایت‌های حضرت امام (ره) از ارتش در مقابل شیطنت‌های منافقین درباره انحلال ارتش، تصریح کرد: حضرت امام (ره) با جدیت در مقابل این دسیسه ایستادند و از ارتش حمایت و با درایت خودشان، ارتش را به یک نیروی مومن، معتقد و پایبند تبدیل کردند؛ ارتش مقتدر در ‌سالیان سال در کنار سپاه ‌پاسداران انقلاب اسلامی مدافع انقلاب بوده و هستند.

در نشست امروز مسئولان عالی قضایی، بحث و بررسی پیش‌نویس آیین‌نامه نحوه بازرسی، نظارت و ارزشیابی رفتار و کارکرد قضات ادامه یافت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۱
انتشار یافته: ۳
جرم است؟ وای چه خبر مهمی، هیچکس این رو نمی دونست....... "جرم است" که نشد راه حل، عمل کنید، مجازات کنید، بازخواست کنید.
عجب !!!!
با سلام
شما می دانید امروزه برای ورود از دبستان به راهنمایی ---از راهنمایی به دبیرستان--- دبیرستان به دانشگاه دوره کارشناسی-- از کارشناسی به ارشد ---از ارشد به دکتری--- از دکتری به هیئت علمی والی آخر-- چقدر مشکلات سر راه یک طالب علم قرار می گیرد و چقدر زیرو رو می شود چه تست هایی که باید بگذراند

بنابراین پیشنهاد می شود

هرکس برای ثبت نام بعنوان کاندید ریاست جمهوری می رود 200- 300 سئوال در مورد اقتصاد قانون اساسی قوانین مجلس به تصویب رسیده---مفاهیم مختلف-- پرسیده شود او را در مقابل دوراهی ها و چند راهی ها قرار داده شود اگر از حداقل ها به صورت کتبی عبور کرد مراحل آزمون شفاهی بصورت زنده پرسیده شود این آزمون توسط جمعی از اقتصاددانان حقوق دانان و.... روانشناسان صورت بگیرد یک امتیازدهی واقعی صورت پذیر
آزمون کتبی بدون سربرگ بدون نام تصیحح شود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی