بازدید 7067

برگزارش جشن مرگ تاچر در لندن!

کد خبر: ۳۱۳۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۱ 14 April 2013
صدها نفر از منتقدین سیاست‌های تاچر با حضور در مرکز لندن مراسم جشن مرگ وی را برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از الجزیره؛ صدها نفر از مخالفین تاچر در میدان ترافالگار لندن تجمع کردند تا مرگ نخست‌وزیر سابق بریتانیا در اواسط هفته گذشته را جشن بگیرند.

منتقدین تاچر قبلا نیز اعلام کرده بودند که تجمعی در مرکز لندن برگزار خواهند کرد. جشن‌های روز گذشته (شنبه) لندن نشان دهنده عمق نفرتی است که برخی از انگلیسی‌ها نسبت به نخست‌وزیر سابق کشورشان احساس می‌کنند.

متعاقب جشن‌های خیابانی پس از مرگ تاچر در روز دوشنبه هفته گذشته در سن 87 سالگی درگیری‌هایی بروز کرد که همین امر باعث حضور بسیار پررنگ پلیس در این تجمع شده بود. اما راهپیمایی دیروز در فضایی آرام و بدون تنش انجام شد.

در میان جمعیت شرکت کننده معدنچی‌‌های سابق مناطق شمالی انگستان نیز حضور داشتند که شاهد نابودی شغل‌هایشان در دوران قدرت 11 ساله تاچر از سال 1979 تا 1990 بودند.

طرفداران تیم لیورپول نیز در لیگ برتر پلاکاردهایی حمل می‌کردند که بر روی آنها نوشته شده بود "ما میهمانی می‌گیریم" و فریاد می‌زدند "مگی مرده، مرده، مرده!".

چندین نفر از شرکت‌کنندگان همچنین اعلام کردند قصد دارند با حضور در مراسم تشییع تاچر و پشت کردن به تابوت وی اعتراض خود را ادامه دهند.

قرار است جسد تاچر از خیابان‌هایی که نیروهای نظامی در آنها حضور خواهند داشت به کلیسای جامع سن‌پل منتقل گردد.

مرگ تاچر مجادلات و بحث‌های زیادی در انگلستان پدید آورده است.

طرفداران وی معتقدند او به پایان جنگ سرد و نیز احیای اقتصاد انگلستان پس از چندین دهه رکود کمک شایانی کرد.

در مقابل مخافین بر این باروند که تاچر برنامه‌های ریاضتی بسیار سختی را به اجراء گذارد و با اصلاحات بازار آزادی رادیکال میلیون‌ها نفر را بیکار کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست