بازدید 77125
نگاهی به فیلم‌های اکران نوروزی

نخستین انیمیشن تاریخ سینمای ایران شکست تجاری خورد؟

بازگرداندن هزینه تولید این انیمیشن نیازمند فروشی بیش از دو و نیم میلیارد است... این انیمیشن با بهره گیری از کاراک‌تر و صداپیشگی مهران مدیری، هدیه تهرانی، بهرام رادان، گوهر خیراندیش، مهتاب نصیرپور، حبیب رضایی و... از جذابیت در شخصت‌پردازی نیز برخوردار بود و نقطه ضعف اساسی‌اش داستان پردازی‌اش بود...
کد خبر: ۳۱۲۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۸ 08 April 2013
نوروز ۹۲ با حواشی فراوانی در اکران همراه بود؛ حواشی که «تابناک» همزمان با نقد تک تک فیلم‌های نوروزی به آن‌ها خواهد پرداخت و در گام نخست شاید ضروری باشد سراغ نخستین انیمیشن بلند سینمای ایران رفت که از کیفیت بالایی برخوردار بود و به واسطه نوع پردازش و نگاه کمیکی که در ‌داستان پررنگ بود، کیفیت داستان پردازی‌اش چندان مورد توجه واقع نشد.

به گزارش «تابناک»، ماراتن اکران نوروزی به عنوان مهمترین فصل درآمدزایی سالن‌های سینما در سومین هفته‌اش با فروش‌های میلیاردی سه فیلم و فروش‌های کمتر فیلم‌های دیگر همراه شد و البته این اتفاق به سادگی نیز رخ نداده است. تقریباً همه نهادهای متولی سالن‌های سینمای تهران و شهرستان‌ها مشتمل بر شهرداری، معاونت سینمایی ارشاد و حوزه هنری، فیلم‌های متعلق به خود را در صدر توجه قرار دادند و در واقع رقابت شدید اکران میان مدیران در جریان بود.



«تهران ۱۵۰۰» ساخته ارزشمند بهرام عظیمی نیز که مدت‌های طولانی در صف اکران بود و پس از دو سال موفق به دریافت مجوز اکران نوروزی شده بود، در چنین شرایطی مقابل دیدگان خریداران بلیت‌های سینما در ایام نوروز قرار گرفت. بهرام عظیمی از زمان رونمایی از این فیلم در جشنواره سی‌ام و ‌قرار نگرفتن در بخش مسابقه تاکنون همه توانش را برای چنین روزهای سرنوشت‌سازی به کار گرفته بود؛ روزهایی که شاید برای صنعت انیمیشین ایران هم سرنوشت ساز بود.

این انیمیشن بلند سینمایی به دلیل حجم بالای هزینه‌های ساخت هر دقیقه انیمیشن در مرحله تولید، بیش از دو میلیارد تومان هزینه در بر داشت و از این حیث، بازگرداندن این هزینه نیازمند فروشی بیش از دو و نیم میلیارد خواهد بود که به نظر می‌رسد با ورود این فیلم به باشگاه میلیاردی‌ها، رسیدنش به یک و نیم یا دو میلیارد تومان دور از دسترس نباشد اما با این حال این سطح فروش نیز پاسخگوی هزینه‌ها نخواهد بود، چرا که با کسر سهم سالن‌ها از رقم فروش، در پایان هزینه و درآمد برای چنین اثری سر به سر خواهد شد اما با این حال نمی‌توان گفت که این حرکت بزرگ شکست تجاری خورده، چرا که چنین فروش عظیمی برای یک انیمیشین یک اتفاق بزرگ به شمار می‌رود..



این در حالی است که این انیمیشن با بهره‌گیری از کاراکتر و صداپیشگی مهران مدیری، هدیه تهرانی، بهرام رادان، گوهر خیراندیش، مهتاب نصیرپور، حبیب رضایی، حسام نواب صفوی و مرحوم محسن رسول‌اف از جذابیت در شخصت‌پردازی نیز برخوردار بود و بواقع مشخص نیست، در صورتی که انیمیشی بدون دو سال تبلیغات مکرر کارگردان و عواملش و در زمانی به جز نوروز اکران شود، چه اتفاقی برایش رخ خواهد داد. البته این نکته را نیز نباید نادیده گرفت که قطعاً دست‌کم بیست درصد هزینه این مجموعه مربوط به دستمزد همین بازیگران است و با خلق شخصیت‌های غیرحقیقی نظیر سیاساکتی که عظیمی سبقه‌اش را دارد، می‌توان انیمیشن‌هایی با همین کیفیت و هزینه کمتر خلق کرد.

بهرام عظیمی که در ابتدا با خلق همین کاراکترهای راهنمایی و رانندگی شناخته می‌شد، با انتصاب به‌ عنوان مدیر خانه انیمیشن در سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران طرح ساخت یک فیلم سینمایی و یک مجموعه تلویزیونی انیمشین را در دستور کار قرار داد. در طرح سریال قرار بود که مجموعه صندلی داغ با کیفیتی بالا به عنوان انیمیشین ساخته شود اما کثرت چهره‌های سیاسی، فرهنگی و ورزشی و اعتراضاتی که ممکن بود از جانب برخی از ایشان صورت پذیرد، منجر ‌به نتیجه نرسیدن آن مجموعه و در ‌‌نهایت در دستورکار قرارگیری ساخت «تهران ۱۵۰۰» شد که قرار بود نگاهی به مناسبات و چهره پایتخت در حدود ۱۰۷ سال دیگر داشته باشد.



بی‌گمان آنچه بهرام عظیمی با بهره‌گیری از بیش از ۲۵۰ تن از عوامل توانمند به عنوان نخستین انیمیشن ایرانی ارائه کرد، یک گام بزرگ در انیمیشن ایران است و به لحاظ کیفی تنه به تنه برخی از انیمیشن‌های روز جهان می‌زند و از این دید، حفظ و تقویت چنین جریانی ولو آنکه سودآور نباشد، یک رخداد مهم تلقی می‌شود و می‌توان گفت، «تهران ۱۵۰۰» به عنوان حرفه‌ای‌ترین پروژه انیمیشن ایران اتفاق مهم در این صنعت محسوب می‌شود که اگر چهره‌ای با پشتکار همچون عظیمی نبود، هیچ‌ گاه به نتیجه نمی‌رسید؛ اما این همه ماجرا نیست.

فیلم با وجود برخورداری از این کیفیت، از قصه منسجمی برخوردار نیست و ظاهراً عمده فکر نویسندگان بر طراحی فضای داستان بوده که من باب مثال خودرو‌ها به چه شکل باشند، گشت ارشاد در سال ۱۵۰۰ به چه شکل در‌می‌آید و یا ربات‌های خانم با چه کیفیتی در آن سال در زندگی ایرانیان نقش آفرین خواهند بود و این جزییات کوچک و مهم نتوانسته با چینشی بهتر در بستر داستانی پرکشش، مخاطب را تا پایان درگیر نماید و در واقع با گذشت یک سوم از زمان فیلم، مخاطب در‌می‌یابد داستان آنچنان قوی پیش رویش نیست و در دقایق بعدی تنها با دیدن اتفاقاتی که با گذشت بیش از یک سده در تهران رخ داده، سرگرم باقی می‌ماند.



فیلمنامه اصلی که استوری‌بورد و شامل دو هزار تصویر بوده توسط مانی وطن دوست طراحی می‌شود اما تمام طراحی‌های این کار از سوزن تا آسمان‌خراش توسط حمید بهرامی کاریکارتوریست و طراح صورت پذیرفته و پیمان معادی نیز در زمینه فیلمنامه مشاور داده بود و در واقع جای یک فیلمنامه نویس حرفه‌ای در کنار دیگر عوامل این اثر خالی است و فیلم نیز از همین موقعیت ضربه خورده است.

در واقع نقطه ضعف اساسی این فیلم داستان پردازی‌اش است و ‌ای کاش در بستر داستانی منسجم‌تر که داستان‌های فرعی جدی‌تر نیز داشت تا مخاطب بزرگسال که این اثر بیشتر برایش مناسب است، ارتباط عمیق‌تر و وسیع‌تری با این فیلم برقرار می‌کرد، هرچند اگر داستان و نقاط ضعیف این اثر پوشانده می‌شد، دیگر این انیمیشن در سطح ایران نبود و جنبه بین‌المللی نیز می‌یافت؛ اتفاقی که انتظار می‌رود در آثار بعدی‌اش شاهد باشیم و با استمرار سرمایه‌گذاری برای ساخت انیمیشن‌های با کیفیت‌تر، سهم ایران به مرور در فضای پویانمایی نه به لحاظ کمی که به لحاظ کیفی افزایشی منطقی داشته باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۵۳
انتشار یافته: ۱۲۳
چیزی که جالبه اینکه گربه ای هم که در عکس پایانی می بینید یک گربه ایرانی ست که به آن persian cat می گویند.(یکی از زیباترین نژاد های گربه)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
جون من راس میگی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
گربه نیست عزیزم سگه اون. برو انیمیشینش رو بیبین. ملت هم مثبت دادن اساسی!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
برادر جان برو چشم پزشکی فرق سگ و گربه !!! اون گربه اس یه نگاه به دیوارتون بنداز گربه رو میبینی که با سگ فرق داره
hamed
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
الكي ميگي... گربه است بابا. سگه ربات بود.
مانی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
نه بابا گوسپنده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
اینجا هم بگیرین همدیگرو بزنید!!!بالاخره باید ادعای با فرهنگ بودنمونو نشون بدیم تو همه زمینه ها!!!!!آخه این چه ادبیاتیه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
همتون اشتباه می کنید اسب آبیه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
نه بابا جیگره
گفتم یا نگفتم گفتم یا نگفتم گفتم یا نگفتم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
با تشكر از آقاي حميد بهرامي و ماني وطن دوست كه طراحي هاي زيبايي در اين انيميشن داشتند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
حتما نژاد اين گربه هم آريايي است ، مگه نه ؟ !
رسول
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
اصلا خون خودتون رو کثیف نکنید ،با توجه به اینکه این یارو گربهه به چشم هر کسی یه موجود دیگست به نظر من می تونه از نسل دراکولاها باشه که به هر شکلی در می یاد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
ملت تا یک کلمه persian میبینن مثبت میدن حالا ربطی نداره یارو چی گفته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
به نظر من این حیوون یه خر آفریقایی است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
چون سیاهه......!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
این یه اژدهای ملوسه که از کارتون شرک فرار کرده..........
حیوووووونی!!!!!!!
همه میشناسنم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
چون ملت کلمه ی persianرو میبینن ذوق میکنن من میگم این "persianجیگره"
آزاده ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
میگم غیر از سگ (یا گربه یا اسب یا جیگر یا ...) یه فرش(یا موکت یا نمد یا روفرشی یا مفرش یا...) هم تو این تصویر هست
بسم الله شروع کنید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
ولی از نیمرخ بیشتر شبیه هدیه تهرانی است که!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
گمان كنم گربه هه پسره!! آخه نگاهش را دوخته به سمت چپي!
آخرش چي شد؟ گربه؟ سگ؟ دراكولا؟ اسب آبي؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
آقا یه جستجو کن توی وب تا بدونی که ایشون درست میگه و persian cat هست.
فیلم واقعی درست می کردن آی فروشی می کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
خيلي خوب درست کردن واقعا ايرانيا ساختن/
علت شکستش اینه که کاراکترهاش، از بازیگران هستند. کاراکترهای تخیلی قطعا بهتر بود. مردم کشته مرده این از خود راضیها نیستند که تحمل برای دیدن انیمیشنشان هم به سینما هجوم ببرند.
پاسخ ها
پرستو
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
خیلی شدیدا موافقم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
راست میگه به نظرم باید بازار رو سنس میکرد بعد در این مورد تصمیم میگرفت تازه خلق کارکترهای جدید در صورت موفقیت این انیمیشن زمینه موفقیت بعدیها هم بود
AMir
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
من هم با نظر شما موافق هستم اگه به خاطر این بازیگران بود ،خوب فیلم سینمایی می ساختند بهتر بود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
ایول. واقعا درست بود. یه قیلم تاریخی با از داستانه شاهنامه می ساخت قشنگتر بودش.
داریوش
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
دو هزار تا مثبتوالبته بهتر بود میگفتی .... های خودراضی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
ای گفتی!
behnam
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
کاملا موافقم با نظرتون
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
جداً باحال گفت ، میدونی تابناک نوستالژی من به عنوان یک گیمر بسیاری از شخصیت های خیلی بود که تو بازی های سگا مخصوصاً و کامپیوتر داشتم حالا نمیخوام اسم ببرم مثلاً مکس پین یا هیتمن اینقدر محبوب شدن که از انمیشن یا بازیشون فیلم ساختن با بازیگرهای واقعی !
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
به نظر اینجانب حضور کاراکترهای معروف، امری است که در انیمیشن های بزرگ دنیا نیز مشاهده می شود، لذا بنده با نظر کارگردان و تهیه کننده موافق هستم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
امیر خان. جنابعالی که مدعی هستی حضور بازیگران معروف در انیمیشنهای بزرگ دنیا عادیه، میشه یک مثال بزنی؟! ما که هر چی انیمیشن بزرگ و مشهور دیدیم، شخصیتهاش غیرواقعی بودند. اتفاقا نظر این ناشناس عزیز مبنی بر اشتباه کارگردان، کاملا صحیحه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
حساس نشو حساس نشو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
شاهنامه چیه بابا
واقعا متأسفم كأشكي اين همه بي مسؤوليتي وجود نداشت واقعا خسته كننده بود داستان بد تبليغ بانك ملي به صورت مستقيم بد كاشكي إعدادي فيلم كارتون خارجي را نكاه ميكردنند٠
نخستین انیمیشن تاریخ سینمای ایران شکست تجاری خورد؟ نمی دونم
ولی به نظر من باید ازشون حمایت بشه چون این کارا باعث میشه تا ایران هم وارد این صنعت بزرگ و پر درآمد بشه...چند مدت پیش شنیدم که میگفتن درآمد انیمیشن پاندای کونگ فو کار 2 برابر درآمد یه سال ایران از نفت بوده..راست یا دروغش مهم نیست مهم اینه که ارز آوری این محصولات می تونه خیلی بالا باشه...
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
خشت اول گـــَــــــــر نِهَد معمار کَج ،".
"تا ثـُــــــٌریا مـــــــــــی رود دیوار کج !"

داستانش ضعیف مثل خیلی از فیلمهای ایرانی ما که باید واقع جداً چرت و پرت هستن !
فیلنامه مهم هست ، یک خط داستانی خوب مهم هست ، بعد انیمیشن و افکت و صداگذاری و اینا !
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
کامنت شما رو خوندم بی اختیار یاد حمایت از صنع خودرو سازی افتادم
تینا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
کاملا موافقم . باید ازشون حمایت بشه تا بیشرفت کنند
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
با سلام .
سفر 500 فرسخ با یه قدم شروع می شه!!
اگه یه کاری رو بخواهیم شروع کنیم باید کار انجام بدیم نه اینکه 500 یال فیلمنامه بنویسیم 500 سال کاراکتر ایجاد کنیم 500 سالم دنبال کارگردان بدویم بعد ببینیم دنیا داره 4 بعدی فیلم می سازه ما تو یه داستان ساده موندیم و باید حمایت صورت بگیره و با بالا رفتن تعداد انیمیشن کیفیت اون هم خوب می شه چون تماشاگرا خوباشو می بینن بداش شکست می خوره
بابک
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
اگه راست و دروغش مهم نیست برا چی میگی پس
توی یه سایت خبری دیگه هم که در مورد این فیلم مطلب کار کرده بودن نویسنده گفته بود تکنیکش به روزه! آقا چرا در چیزی که ازش سر در نمیارید نظر میدید؟!
کجا تکنیک این فیلم به روزه؟! از نظر فنی واقعا ضعیفه و چیزی برای گفتن نداره. اگه فیلم های الان هالیوود 100 باشه این به زور به 10 برسه!
مهمترین ضعف این اصطلاحاً فیلم، قصه بچگانه و فیلمنامه ابتدایی اونه.
اونایی که فیلم رو دیدن تایید می کنن که تقریبا جایی از فیلم نیست که دیالوگ نداشته باشه و کاراکترها یه سره در حال حرف زدن هستن. دلیلش اینه که اگه دیالوگی نباشه یعنی چیزی برای گوش کردن نباشه بیننده باید یه چیزی ببینه! بهرام عظمیی هم چون میدونسته چیزی براری نشون دادن نداره پس بهتره با حرف زدن و تیکه انداختن کاراکترها حواس بیننده رو از ضعف فاجعه آمیز تکنیک و قصه پرت کنه.
پاسخ ها
حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
خوب بايد از يه جا شروع كرد. به نظرم واسه شروع بد نبود. ايشاالله از خارجي هاش جلو مي زنيم.
من
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
راس میگه واقعاً
شما انیمیشن وال ای رو ببینید،با اینکه خیلی خیلی کم دیالوگ داره ولی چقدر عالی درست شده و در زمان خودش بیشترین فروش رو کرد و اول شد
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
شما که واردی یکیشو بساز ده میلیون فروش کنه!
تنه به تنه انیمیشن های خارجی میزنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
اره! یارو تو خارج به دوستش میگه بریم عصر یخبندان بیبنیم ! دوستش میگه:نه بابا مگه نمی دونی تهران 1500 اکران شده! 1ماه پیش بلیط رزور کردم
افرین به بهرام عظیمی به عنوان ایرانی تبریک میگویم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
عظیمی تو خیلی خوبی !!!
بیچاره روباتها که در ایران ساخته میشوند در آن سالهها.باید روسری سرشان کنند....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
حالا چرا تو 1500 اون ربات بدبخت باید چاقد سر کنه؟
مگر موی ربات باعث انحراف میشه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
لطفا به حجاب که از احکام اساسی اسلام و اعتقادات مردم است توهین نکنید. بیچاره آنان که درک فلسفه و موهبت حجاب را ندارند و خوشبختی را در عریانی و بی حیایی می دانند...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
روسری سر بد بخت کرده بودند، ولی خدا رو شکر قر تو کمرش رو ازش نگرفته بودند.
در ضمن خوش به حال شما که از فلسفه سر در میاری!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
درست صحبت کنین لطفاً
شما اگه اعتقاد ندارین به....ولی حق توهین و مسخره کردن هم ندارین.هر کسی هر اعتقادی داره واسه خودشه به هیچ کسی هم ربطی نداره.شما اگه اعتقاد نداری ادب هم نداری؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
به خدا اینا توی فیلم می خواستن حجاب رو مسخره کنن
خیلی خوبه من عاشق انیمیشن و آقای عظیمی هستم. من دوست دارم بیشتر این اقایون روی کار باشن .
به شخصه نظرم اینه که بهتر بود در مورد شخصیت های باستانی و حماسی انیمیشن میساختن، مطمئنا خیلی بیشتر فروش میکرد و مورد استقبال قرار میگرفت.
البته بازهم دستشون درد نکنه که همت کردند و چنین اثری را خلق کردند، تا به عنوان اولین حرکت در صنعت انیمیشن ایران به ثبت برسه.
امیدواریم که بعد از این، در ایران گامهای بزرگتری در صنعت انیمیشن سازی (که انحصارا در دست ژاپن، آمریکا و چند کشور معدود دیگر است) برداشته شود.
بازم استارت این کارو زدن از هیچی که بهتره .به امید روزی که با یه پشوانه قوی از بازیهای رایانه ای گرفته تا انیمیشن خبر های خوبی بشنویم . حرکت کردن حتی یه مقدار بهتر است از حرکت نکردن و درجا زدنه .
واقعا داستان مسخره ای داشت علت شکست داستان فوق العاده کلیشه ای و بی محتوایی داشت
با 10 تا سینما انتظار فروش هم دارید ؟
شما جوش نزن . به کوری چشم شما و ... از 3 میلیارد هم رد میکنه!!!!!!
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
چه بی ادب!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
بی ادب، واه
من این فیلمو دیدم درسته داستانش ضعیفه اما به عنوان اولین انیمیشن ایرانی بد نیست ومردم باید از این فیلم حمایت کنن
در 1500 صدا و سیما با چه روشی با شبکه های آن طرفی رقایت می کند. مسلما در آن زمان هرکس خودکارش یک پروژکتور تمام عیار با قدرت گیرندگی همه شبکه های جهان خواهد بود!
تا وقتی داستان فیلم سر شکل خوبی نداشته باشد و همچنین مردمی که علاقه ای به رفتن به سینما ندارند و قیمت بلیط سینما ها متناسب نشود رغبتی برای رفتن به سینما به وجود نمی آید همچنین فیلم های امروزی فقط با استفاده از بازیگران مطرح سعی در جالب مخاطب می کنند ولی به محنوا و ساخت فیلم اینقدر اهمیت نمی دهند
انیمیشن شخصیت ها انصافا واقعیه اما مثل اینکه آقای عظیمی بیشتر وقت را صرف شخصیت ها کرده ودر عوض وقت کمتری را برای فضا سازی و میزانسن و صحنه آرایی و واقعی جلوه دادن فضای محیط کرده . البته فکر می کنم مردم از چندتا از این شخصیت ها که این قدر روی آنها کا شده و بهشون ارزش داده شده راضی نیستن. به هر حال آقای عظیمی خسته نبتشید کارتون فوق العادست
فیلم را در سینما شهرتماشای کرمان دیدم به نظرم بهترین فیلم نوروزی بود دستشان درد نکند
واقعا اين فيلم مسخره و جالب نيست
پاسخ ها
سجاد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
حالا اين فيلم مسخره است یا جالب نيست؟
مخملي
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
بابا استاد فن نگارش بدم !
اگر بجای اینکه مهران مدیری نقش "سیاباز" را بازی کنه نقش طنز قبلیش با همون اداهاش را در میاورد خیلی جذاب میشد. مثلا 107 سال دیگه بود.
اه ها.. بیا... آرد نخود در وکنم
جالبه ولی با وجود این هزینه های زیاد تنها چیزی که سر آدمو به در د میاره خوشمزگی های ارشاده که پس از صرف این همه هزینه و وقت میگه آیا بدم یاکه ندم...(مجوز)
با سلام.
عزیزان هر سال تعداد زیادی فیلم و سریال بدرد نخور که بسیاری از مردم حتی تحمل پنج دقیقه تماشای اونو ندارن باپول بیت المال ساخته میشه .برای اولین بار جوانان ایرانی یک اثر انیمیشن زیبا ساختند که تا حالا بالای یک و نیم میلیارد فروش داشته پس بهتر بجای حرف بدرد نخور یه کم عرق ایرانی داشته باشیم و سازندگان این فیلمو حمایت کنیم و دست مریزاد بهشون بگیم.
پاسخ ها
مرتضی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
این شد یه حرف حساب
قطعا اگر در انتخاب چهره ها دقت میکرد موفق میشد .
کاش این زحمت را برای یک افسانه ی زیبای ایرانی میکشیدند ، ما که در زمینه ی غنای ادبی مون چیزی کم نداریم، چیزی که زیاده داستان ها و افسانه های زیباست
امیدوارم انیمیشن تو ایران خیلی پیشرفت کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
نمی دونم این رای های منفی رو کی داده.آخه این بده که یه نفر دعا کنه برای پیشرفت مملکتش
سلام ایا شد یکمم به مسائل ضد فرهنگی فیلم و ترویج بی حجابی و بد حجابی و مانکن شده پیر زن فیلم و....و میزان بار فرهنگی فیلم بپردازید
خوب شما ميگي نخستين نبايد انتظار زيادي داشته باشي
حيف از اون وقتي كه براي ديدن اين كارتون!گذاشتم.موضوع ندارند مجبورند بسازند؟
فیلم نامه فوق العاده ضعیف است. صدا ی هدیه تهرانی خیلی خشک و بی روح است.
دوبلرهای ایران صدای زیبا و کار دوبله را خوب بلدند وبا صداشان شخصیت را روح میدهند چرا از هنرپیشه برای دوبله استفاده کردند؟
کدو شکست ؟تازه 20 روز گذشته . . .
هر شكست پلي براي پيروزيه
أولين كار حتما نبايد سود بده
قطعا بعدي بهتره بهرام جان خدا پشت و پناهت
ولي خداييش هيچي شكرستان نميشه
این همه فیلم به درد نخور و زرد داریم این یکی هم روش. در این سینما ها رو یا باید گل بگیریم یا فیلم خارجی وارد سینما کنیم.
فیلم را ندیدم اما می تونست قابل پیش بینی باشه که مورد توجه قرار نمی گیره ، در خارج از کشور که اصلا ،استفاده از چهره و صدای بازیگران واقعی و موضوع انتخابی عوامل اصلی عدم موفقیت هستند . و یک نکته در مورد بزرگسالان ایرانی وجود دارد هم بچگی نمی کنند و هم به شدت از اعلام ان در عموم پرهیز می کنند مثال کوچک خوردن پوفک و یا دیگر خوراکی های کودکانه ،در خفا می خورند ولی در جمع از خوردن آن با فرزندشان امتناع می کنند همین فیلم را من اطمینان دارم در خانه راحت بزرکترها حتی پدر بزرگ ها و مادر بزرگها هم می بینند .ولی هیچ پدر بزرگی با نوه خود به دیدن این فیلم به سینما نمی رود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
منم پوفک میخوام !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
اول برو ببین بعد حرف بزن. ضمنا اگه نمی خوای ببینی حرف نزن. اتفاقی نمی افته. حتما نباید در هر مورد همه اظهار نظر کنن!!
من اين فيلم رو نديدم ولي بدون شك در سال 1500 اكثر مردم در روستاها زندگي ميكنند و شهر نشيني كه بيشتر حاصل انقلاب صنعتي بود از بين خواهد رفت.
در عصر فراصنعتي و نانو تكنولوژي آينده با بهره گيري از هوش مصنوعي زندگي بشر در كنار طبيعت خواهد بود .
در آينده روباتها به اين شكلي كه در فيلمها و مسابقات ديده ميشن وجود نخواهد داشت . رباتها در كنار انسانها با هارموني خاص طبيعي در خدمت بشر هستند .
ولی بازم من میگم گربس!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
نخیر پاندا است !
میممصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
چقد ما ایرانی ها نکته سنجیم، همچین می چسبیم به یه مطلب چرت که کلا اصلا موضوع یادمون میره
اگه فیلم رو آقای ده نمکی ساخته بودن حتما فروش میکرد!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
صد در صد
به نظر من درسته که فیلم نامه جذابی نداشت ولی به عنوان اولین فیلم انیمیشن باید حمایت بشه تا انگیزه ای بشه برای فیلم سازان که در این زمینه کار کنند لطفا به جای دانلود به سینما برید و این فیلم رو که انیمیشن خوبی داره (در مقایسه با کارهایی که تا به حال در ایران شده) ببینید
دم همتون گرم
من فکر میکنم ترکیب شرکن سازنده انیمیشن با یه شرکت قوی دوبله انیمیشن مثل گلوری میتونست خیلی جالب تر در بیاد
پاسخ ها
masi
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
100 % موافقم
فوق العاده میشد
هر ایرانی به سهم خود می بایست در مسیر توسعه فرهنگی گام بردارد لذا از همگان خواهش می کنم در صورت تولید نسخه خانگی محصول فوق از خرید آن استقبال کنند تا مقدمات تولید محصولات بهتر فراهم گردد.
من اين فيلم را ديدم. به عنوان يك اثر متفاوت در سينماي ايران ( با توجه به آداب و فرهنگ خاص ايرانيان كه اين انيميشن را از نوع خارجي مستثني ميكند) به نظرم ارزش ديدن را دارد.
فراموش نكنيد كه بستر هر فيلم يا انيميشن حرفه اي ادبيات حرفه اي است كه متاسفانه در كشور ما كمتر به آن پرداخته شده. گرايش شديد آقاي بهرامي به طراحي اروپايي و آمريكايي و عدم آشنايي تيم طراحي در حركات بدن و پارچه هاي پوشش كاراكتر ها و عدم آشنايي عوامل در به كار بردن اكسسوار ها در سال 1500 از نقطه ضعف هاي عمده اين انيميشن است. به نظر بنده اين تلاش هم مانند تلاش در زمينه هاي فرهنگي ديگر راه خطر ناكي در پيش دارد.
مانی جان گوسفپند نه گوسفند
کارگردان و بازیگر تلویزیون.خوانندگی.بازی در سینما.کارگردان و بازیگر سریال های بی محتوا که کلی واسه ملت هزینه کرد و آخرش هم هیچ .حالا هم دوبلری؟ چقدر از خودت متشکری آقا؟ خیلی فکر میکنی خوش صدایی؟ آقای همه فن حریف ؟دست از سر مردم بردار.
پاسخ ها
ehsan
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
ما ایرانی ها فقط بلدیم نیمه خالی رو ببینیم.
بعضی ها واقعا حسودی می کنند فقط
به جای پایین کشیدن بقیه خودتون رو بالا بکشید لطفا...
آخه این فیلم نباید در مراکز استان ها پخش بشه؟
اهواز مرکز استان خوزستان این فیلمو اکران نکرده بود ... .
اصلا فیلم نامه و داستان نداشت !
پاسخ ها
قلی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
خوب بود بلدید قشنگ تر از این بسازید ما هم مدافع شما میشیم. یا علی پاشو بساز دیگه
مرد باش و بساز
مردونه بساز
ندیید میگمانیمیشن ضعیفییه
امیدوارم خیلی خیلی زودتر از سال 1500 خورشیدی مهدی فاطمه (س) ظهور کند و تمام مردم جهان در صلح و آزادی حقیقی زندگی کنند.
برای پیشرفت صنعت انیمیشن ابتدا احتیاج به داستان قوی و متناسب با فرهنگ کشور است.
انیمیشن معمولا برای رنج سنی کودکان و نوجوانان با شخصیت های غیرواقعی ساخته می شه معلوم نیست رنج سنی این انیمیشن کیا هستن. درکل مسخره بود حیف نیست شرک و باربی و عصر یخبندان و ول کنی بیای این اراجیف ببینی! ان
250 نفر کار کردند برا 2 میلیارد تومن 250 نفر هنرمند که چه کار مشکلی هست ساخت انیمیشن سه بعدی واقعا تخصص و تمرکز و زحمت زیادی میبره 3 سال کار شبانه روزی که تو 1 ساعت میشه دیدش ولی من از زاویه دیگری میخوام به قضیه نگاه کنم که واقعیت متناقض جامعه امروز ماست 2 میلیارد تومن ارزش یک آپارتمان 4 طبقه در یک جای متوسط تو همین تهرونه حالا ببینید زحمات متخصصین چقدر بی بها شده.
انقدر از نظر داستانی ضعیف بود که پشیمون شدم رفتم سینما. نهایتا اینقدری ارزش داره که با یه مبلغ جزیی از ویدئو کلوب اجاره اش کنی نه بیشتر
من فیلم انیمشن ایشان به نام ماسوله دیدم عالی بود .خیلی جالب بود . دستنان درد نکند . موفق باشید.
بازم دمش گرم با این جرات و اراده
سلام
اولین انیمیشن ایرانی نبود بلکه اولین انیمیشن اکران شده در سینمای ایران بود...
شبکه توزیع خانگی رو هم اگر لحاظ کنید این پروژه به سود دهی خواهد رسید.
نه فیلم نامه داشت نه تکنیک. مثل همه صنایعمون ما عجله داریم که زود بهره برداری کنیم. اول زیرساختش رو بسازید و خوب فکر کنید بعد فیلم بسازید. اینقدر هم حمایت حمایت نکنید. باید شکست بخورند تا درس بگیرند که فیلم آبکی نباید ساخت. فیلم خوب فکر و سرمایه و هنر و مطالعه و صرف وقت میخواد.
كاش توى برنامه فتيله كودك پخش ميشد تا مخاطب زيادى جذب ميكرد چون بچه ها گربه را بيش إز سگ دوست دارند
اصلا ارزش وقت گذاشتن و تماشا نداشت!
من خودم 34 سال است که فیلم واقعی اینها را نگاه نمیکنم چه برسد به انیمیشن چرا وقت را هدر و پول خود را بیهوده به جیب اینها بریزیم تا در بالای شهر ساکن و پرادو سوار شوند و بعدا هم به ریشمان بخندن .
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی