بازدید 32602
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

موضع آمریکا، انگلیس و رژیم اسرائیل در قبال مذاکرات آلماتی

با پایان یافتن دومین روز از مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در آلماتی، یکی از مطالب اصلی همه مطبوعات و رسانه‌های انگلیسی زبان به این موضوع اختصاص یافته و همگی نیز از ناکامی مذاکرات در رسیدن به نتیجه مطلوب سخن گفته‌اند. در این میان، برخی با دیدگاهی بدبینانه‌تر، از «شکست» مذاکرات سخن به میان آورده و برخی موضوع «ناکامی» یا «پابرجا بودن اختلاف نظر‌ها» را مطرح کرده‌اند.
کد خبر: ۳۱۲۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰ 07 April 2013
با پایان یافتن دومین روز از مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در آلماتی، یکی از مطالب اصلی همه مطبوعات و رسانه‌های انگلیسی زبان به این موضوع اختصاص یافته و همگی نیز از ناکامی مذاکرات در رسیدن به نتیجه مطلوب سخن گفته‌اند. در این میان، برخی با دیدگاهی بدبینانه‌تر، از «شکست» مذاکرات سخن به میان آورده و برخی موضوع «ناکامی» یا «پابرجا بودن اختلاف نظر‌ها» را مطرح کرده‌اند.


به گزارش «تابناک»، هرچند‌‌ همان گونه که اشاره شد، این موضوع تقریباً در همه مطبوعات جهانی بازتاب یافته، ‌می‌توان برای نمونه، به «واشنگتن پست» اشاره کرد که مذاکرات آلماتی در فضایی ناامیدکننده پایان یافته، زیرا با این که دو طرف این گفت‌و‌گو‌ها را سازنده دانسته‌اند، ‌ولی اشاره کرده‌اند که در ‌‌نهایت این مذاکرات در حل موضوع هسته‌ای ایران بی‌نتیجه بوده است.

این روزنامه در ادامه به گفته‌های شرکت کنندگان در این دور از مذاکرات اشاره کرده است؛ از کا‌ترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ـ که درباره پابرجا بودن فاصله بسیار میان طرفین سخن گفته ـ تا سرگئی ریابکف، نماینده روسیه در مذاکرات که می‌گوید مذاکرات قطعاً گامی رو به جلو و دارای بحث‌های ماهوی بوده، اما اختلافات میان دو طرف‌ هنوز حل نشده است. 


خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نیز در گزارش خود از مذاکرات می‌نویسد، به طول انجامیدن مذاکرات و ادامه آن در نوبت بعدازظهر، این امید را پدید آورد که می‌توان انتظار پیشرفت را داشت؛ اما اظهارات مطرح از سوی دو طرف پس از مذاکرات، آشکار کرد که آن‌ها هنوز به آن میزان از پیشرفت دست نیافته‌اند که بتوان از آن با نام موفقیت یاد کرد.

این خبرگزاری در ادامه به بخش‌هایی از سخنان کا‌ترین اشتون و سعید جلیلی پس از مذاکرات اشاره می‌کند و می‌افزاید، ایران در مذاکرات خواستار امتیازاتی بیش از آن چیزی است که تاکنون از سوی طرف مقابل مطرح شده است. این خبرگزاری همچنین اشاره می‌کند که سعید جلیلی با بیان این که طرف مقابل باید تمایل و صداقت خود را نشان دهد، این موضوع که ایران باید گام نخست اعتمادسازی را بردارد، رد کرده است. 


سایت شبکه خبری «راشا تودی» نیز محور مطلب خود درباره مذاکرات را سخنان سعید جلیلی قرار داده و می نویسد تهران از قدرت های جهانی خواسته اعتماد مردم ایران را به دست آوردند. این سایت ضمن اشاره به بخش هایی دیگر از سخنان جلیلی به نقل از وی می نویسد فرایند اعتمادسازی یک مسیر دوطرفه است و ایران تاکنون گام هایی را برای ایجاد اعتماد برداشته است. این سایت همچنین با مقایسه سخنان جلیلی با اظهارات اشتون، می نویسد جلیلی دیدگاه های خوشبینانه تری را مطرح کرده است. راشاتودی اشاره می کند در جریان مذاکرات آلماتی، دو بسته پیشنهادی مجزا که از سوی ایران و گروه 1+5 ارائه شده بود مورد بحث قرار گرفته است. 


اما موضع دولت انگلیس نسبت به مذاکرات، موضوعی است که مورد توجه خبرگزاری کویت قرار گرفته است. به نوشته این خبرگزاری، انگلیس نیز همچون دیگر طرف‌های حاضر در مذاکرات، از فاصله زیاد دیدگاه‌های طرفین و ناکامی مذاکرات در رسیدن به نتیجه لازم سخن گفته است.

ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلیس در این زمینه اظهار داشته: «بحث‌هایی طولانی درباره برخی موضوعات انجام گرفت؛ اما فاصله بسیاری میان طرفین باقی مانده است. موضع کنونی ایران بسیار کمتر از آن چیزی است که برای رسیدن به یک پیشرفت دیپلماتیک مورد نیاز است».

وی در ادامه با لحنی تهدیدآمیز گفته است: «ما از ایران می‌خواهیم با دقت این موضوع را در نظر بگیرد که آیا می‌خواهد به رویه کنونی خود ادامه داده و با فشار و انزوای بیشتر از جامعه جهانی روبه‌رو ‌شده و یا وارد مذاکراتی معنادار شود». 


روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارانوت» هم به موضع مقامات آمریکایی نسبت به مذاکرات و چشم انداز انجام گفت‌و‌گوهایی دیگر میان طرفین پرداخته است. این روزنامه به نقل از یک مقام عالی‌رتبه آمریکایی ـ که از وی نام نبرده ـ می‌نویسد، هنوز مشخص نیست که آیا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در ماه ژوئن، دور جدیدی از مذاکرات هسته‌ای با این کشور برگزار خواهد شد یا خیر.

این روزنامه می‌‌افزاید: به باور برخی تحلیلگران، شاید آماده شدن ایران برای انتخابات،‌‌ روند تصمیم گیری در تهران را پیچیده کرده و ارائه هر گونه امتیاز از سوی این کشور درباره برنامه هسته‌ای را دشوار سازد. 


در پایان، خبرگزاری فرانسه نیز اظهارات یک مقام اسرائیلی را بازتاب داده که با استفاده از فرصت، خواستار تشدید فشار‌ها بر ایران شده است. به نوشته این خبرگزاری، «یووال استینیتز»، وزیر اطلاعات و امور راهبردی رژیم اسرائیل گفته، اکنون زمان آن رسیده که قدرت‌های جهانی «موضعی سخت‌تر» در قبال برنامه هسته‌ای ایران در پیش گیرند.

وی ضمن تکرار ادعاهای پیشین مقامات این رژیم گفته، ایران از روند مذاکرات برای خرید زمان جهت پیشبرد برنامه غنی سازی اورانیوم خود و دستیابی به سلاح هسته‌ای استفاده می‌کند. وی مدعی شده باید برای جلوگیری از این امر، تهدیدی معتبر و مهم علیه ایران ‌باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷۴
انتشار یافته: ۵۲
اگه صد سال هم این مذاکرات انجام بشه بازهم به شکست میرسه چون همین گروه با کره شمالی هم این کارو کرد درحالی که کره شمالی سالهای قبل برج خنک کننده خودشو داوطلبانه منفجر کرد بازهم این گروه به وعدهاش عمل نکرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
اونهایی که منفی میدن حتما میخوان ایران هم مثل کره چند تا سایتشو کامل ببنده تا خیال جامعه به اصطلاح جهانی راحت بشه!!!
بنظر من وضع بد اقتصادی ما بیشتر به دلیل مشکلات داخلی است نه قدرت های جهانی! ما در داخل اگر بتونیم جلوی مشکلات اقتصادی رو بگیریم وضعمون بهتر میشه
سیا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
این ها مشکل اصلی شون غنی سازی هست نه چیز دیگه میگن هر چی غنی کردیت بدیت و غنی سازی هم نکنید.(یکی نیست بگه اخه مغز دارین شما که همچین چیزی میخواین به نظر من ایران نباید گوش کنه و در صورتی که به ایران حمله کردن ایران سریع تمام بازرس های اژانس رو اخراج و شروع به ساخت بمب اتم کنه بعد از ساخت و انباز 100 بمب اتم من میخوام ببینم این ها هنوز نفس میکشن یا نه)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
آفرین. بعد از گذشت چند سال، تحریمهای کره شمالی را کمتر که نکردند، بیشترش هم کردند. حالا کره دوباره تصمیم گرفته رآکتورها را راه اندازی کنه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
مشکل اینا غنی سازی نیست ! مشکل اینه که یه کشور و نظامی تو دنیا ظهور کرده که بعد از 1400 سال میگه هم میشه پیشرفت کرد هم دین داشت ! اونا با این مسله مشکل دارن! 100 سال دارن به مردم دنیا دروغ میگن دین در خلاف علم هست! اما الان میبینن دروغشون داره ضایع میشه
از قبل هم معلوم بود که مذاکرات بدون هدف است.
اسراییلی ها خودشان بمب اتم دارند ومیدانندکه ایران به دنبال بمب اتم نیست ونخواهدبود اینها همش بهانه های اسراییلی هاست ازایران اسلامی میترسند.میدانندکه اسلام ریر بار زور نمی رود
واقعا این غربیا شورشو درآوردند به نظر من مذاکره با اینا هیچ سودی نخواهد داشت.اینا زبون آدمیزاد حالیشون نمیشه.
پاسخ ها
ایران اسلامی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
واقعا درسته ،باید مثل کره شمالی باآمریکا واتحادیه ی اروپا برخورد کرد.
ویلیام هیگ خیلی غلط اضافی کرده ایران را تهدید کرده خودشان موشکها وسلاحهای اتمی خودرا بروز میکنند آن موقع باقلدر باز ی وفشار میخواهند ایران از حق قانونی خود صرف نظر کند. اینها عجب روی دارند
این مزاکرات هیچ وقت نتیجه ای نخواهد داشت چون تصمیم گیرنده اصلی رژیم صهیونیستی هست و نه 5+1.

و از اطرفی در مورد انرژی هسته ای رهبری تصمیم میگیره و نه رییس جمهوری که بخوان به انتخابات ربتش بدن.
کشور های غربی نه حرفهایشان حرف است ونه بقول خود عمل میکنند اگر می بینید دم از مذاکره میزنند .می خواهند ببینند فشار وتحریمها اثر کرده یا نه آنها ثسلیم بدون قید وشرط ایران را میخواهند. ولی این آرزو را باید بگور ببرند.
به جای دیدار و مذاکرات دو جانبه با گروه های بی خاصیت چینی و روسی ، یک بار هم که شده برای همیشه بنشینند و با طرف آمریکایی هم رو در رو تمام سنگ هامونو وا بکنن،تمام بشه بره پی کارش.یا نتیجه میده یا نمیده .
رهبری هم که فرمودن مخالفتی با مذاکره مستقیم با آمریکا ندارن.
به قولی " یا رومی رومی و یا زنگی زنگی"
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
انگار فراموش کردید که تصمیم گیرنده اصلی و طرف اصلی در 5+1 امریکاست. امریکا کلا با غنی سازی مشکل داره حتی یک درصد. برای عوض کردن فکر امریکا نیاز به ابزار قدرت داریم یکی از این ابزارها برگزاری بدون دردسر و با شکوه انتخاباته
یا علی مدد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
آنوقت فرانسه را که آتیشش تند تر همه است را کجای دلمون بگزاریم ؟
به نظر من ! شیوه پوئن گرفتن از غربیها و امریکا اینه که به شیوه قلدرمآبانه خودشون عمل کرد و به طور کلی از معاهده ان پی تی خارج شد کوچکترین پا پس کشیدنی جلو کشیدن حریف را در پی خواهد داشت
این مذاکرات صرفا" وقت کشی و بهانه ای برای زیر فشار گذاشتن جمهوری اسلامی است ، آنها می خواهند اصل نظام را ازمیان بردارند چه کار به انرژی هسته ای دارند ،این وسط ما باید پشت رهبری را خالی نکنیم ان شاءالله این تحریمهابا مقاومت به شکست خواهد انجامید.
نظرت چیه بهشون حمله کنیم..?ها?
یکبار دیگر میگوئیم مرگ بر سه مفسدین.
آمریکا و اسرائیل و روباه پیر .
غرب وحشی چه میداند مذاکره وانسانیت چیست. آنها فقط قلدری ووحشی گری بلدند. شما ملاحظه کنید هرجا که زورشان رسیده آنجا قتل وجنایت انجام دادند نمونه از آن کشورها عراق. افغانستان. مالی. لیبی.گرانادا. سومالی .ویتنام .و یابا هواپیماهای بدون سرنشین خود در یمن وپاکستان چه جنایتها میکنند. لذا آنها چه می دانند مذاکره چیست. از مذاکره کم می آورند چون مذاکره گفتار انسانهاست
تا اینجا که مقابل خواسته های نا مشروع آنها وایسادیم اگه جا بزنیم در هر مسئلهای میگند فشار زیاد کنید تا بازم جا بزنند اگه پیروز بشیم میگند امتیاز بهشون بدید چون اونا هر چی میگند عمل می کنند.
گروه 1+5 اگه به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در مشهد مقدس توجه کنه میتواند در مذاکرات نتیجه بگیره والا ایران زیر با زور نمیره.
اساسا شيوه ي مزاکره اين گروه به شيوه اي است که امکان جواب دهي ندارد .
به نظر من نتیجه را با پنالتی مشخص کنند. خسته شدیم حاجی
غربیها میخواهند با دادن یک امتیاز کوچک مانند مبادله طلا وپتروشیمی فیلا غنی سازی 20درصد را تعلیق کنند بعداز ان مذاکرات را به فرسایش بکشند چون با این کار خیالشان از غنی سازی با در صد بالا راحت میشود میماند 5درصد که زیاد دغدغه ان را ندارند با این کار هم تحریمها پا بر جا میماند هم احساس خطر از انها دور میشود حالا میتوانند بگویند اکر میخواهید تخریمهای دیگر رابرداریم باید غنی سازی را کلا قطع کنید باتوجه به اینکه ایران تعهد در این مورد راقبول کرده اگر به سطح 20درصد باز گردد به عنوان خاطی در دنبا معرفی میشود ومیتوانند اجماع بیشتری را در جهان بوحود بیاورند واگر برنگردد همین روال را تا هر زمانی که بخواهند ادامه میدهند به نظر من ایران باید راه حلی را انتخاب کند که شروع وپایان ان به صورت کاملا روشن وشفاف مشخص شده باشد و هر راه حلی به طور کامل در بر گیرنده همه موارد وحقوق ایران باشد به قول میوه فروشها میوه میفروشیم در هم سوا کرده نمیشه با تشکر
واقعا برای کسانی که منفی داده اند متاسفم همه افرادی که نظر داده اند حرف منطقی و درستی زده اند امریکا و کشورهای غربی ایران اسلامی هسته ای (حتی برای اهداف صلح آمیز) را به هیچ وجه نمی توانند تحمل کنند و تمام اینها بازیهای سیاسی است .
1-این حصر اقتصادی که غربیها بر علیه کشور ما درپیش گرفته اند مربوط به امسال وپارسال نیست و ارتباطی به فناوری هسته ای ایران بصورت خاص ندارد پس می با یستی در مذاکرات این نکته را مد نظر داشته باشیم. 2-غرب در درون این مذاکرات بدنبال حل موضوع هسته ای با کشورمان نیست ومطمعنا خود بهتر میداند که ما بدنبال ساخت سلاح هسته ای نیستیم پس اصرار غرب مبنی بر اعتماد سازی بیشتر از سوی ایران یک بازی سیاسی است.3-آیا وقت آن نرسیده قواعد این بازی را هوشمندانه یک تغییراتی بدهیم؟تا آنها بدانند که با این ملت رشید وانقلابی نمیتوان بازی وشوخی کرد.والسلام
يك دهه مذاكره با گروه 1+5 و نبود كوچكترين انحرافي در خلال اين سالها سبب شد تا جامعه جهاني ابعاد صلح آميز برنامه هسته اي ايران رو كاملا درك كنه، اين مذاكرات كمك كرد تا همگان به اين نتيجه برسند كه برنامه هسته اي ايران بعد امنيتي نداره و قدرت هاي جهاني از اون به عنوان ابزاري براي اعمال فشار بر ايران استفاده مي كنند
از طرف ديگه پيشرفت هاي هسته اي و تكنولوژي پشتيبان اين فناوري از همين كانال به سرعت در فضاي اطلاع رساني جهاني پخش شد و اين يك امتياز بزرگ براي ايرانه چون در شرايط عادي اطلاع رساني از توان علمي و فناوري ايران با اين سرعت غير ممكن بود
حالا دنيا ايران رو يك كشور صاحب نظر و توانمند و در عين حال مستقل و مقتدر مي شناسه
اگه پیشرفت درعلم هسته ای چیزبدیه وباعث تحریم وانزوا میشه پس امریکا واسراییل باید غرق در انزوا باشند.ایران هرگز زیربار این سیاست یک بامودوهوا نخواهدرفت وتااخرعلم وپیشرفت هسته ای به کوری چشم دشمنان ادامه خواهد داد.اخه مگه اونا پیشرفت کردن ماگفتیم چرا که حالا میخوان مانع ما بشن
با مذاکره عزت و غیرت ایرانی را نفروشید زیرا دشمن در مقابل هر عقب نشینی یک گام پیش می آید چون قرار نیست فاصله ها کمتر یا بیشتر شود پس شما پیش بروید تا ناچار دشمن به عقب برود.
من مطمئن هستم این بازی کره شمالی و بی نتیجه موندن مذاکرات آلماتی برنامه ریزی شده هست ! رهبر جدید کره شمالی با غربیها به تفاهم رسیده که این بازی را دربیاره تا آمریکا و انگلیس بتونن به مردمشون القا کنند که ایران اگر تکنولوژی هسته ای داشته باشه مثل کره شمالی همه را به جنگ هسته ای تهدید میکنه ! و نطر آنها به انجام عملیات نظامی در ایران را جلب کنند ، همه میدانند که شبهه جزیره کره برای غربیها ارزش اقتصادی و استراتژیک نداره و این خلیج فارس و خاورمیانه هست که در برنامه های انهاست . و این که کره آمریکا را تهدید به حمله نظامی میکنه فقط یک اقدام هماهنگ شده هست ... باید به هوش باشیم که انها دارن برای ما نقشه میکشند تا همه را علیه ما متحد کنند ...... این برداشت من از اخبار این روزها هست
غرب می خواهد حرف خودشو به کرسی بشونه، اینجاست که اگه ایران کوتاه بیاد غرب وارد مرحله جدید میشه و درخواستاشو میبره تو حوزه های دیگه مثل هوافضا و خواستار توقف تولید موشک های برد بلند میشه!!!
واقعا کوتاه اومدن تو این مرحله خیلی بیشتر از قبل به ضرر ماست! قبلا اگه کوتاه میومدیم کم تر ضرر میکردیم!ولی الان دیگه باید تا اخر خط رفت!
بابا اینا دارن ما رو بازی میدن ولی به گفته امام هیچ غلطی نمیتونن بکنن
وقتی با انسانهایی که منطق سرشان نمیشود باید به زور متوسل شد!
اسراییل نابود باید گردد!
چیزی که الان از همه چیز اهمیت بیشتری داره و اقتصادی فعلی که تحت تاثیر این مذاکرات است ما بایدباخودمون روراست باشیم آیا مسئله هسته اهمیت بیشتری داره یا وضعیت فعلی ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
وضعیت فعلی هیچ ربطی به مساله هسته ای نداره
خدا بخیر کنه
با امریکایی ها و اروپایی ها باید با منطق خودشون برخورد کرد : یعنی اگر تحریم جدیدی اضافه کردند ایران هم بازدیدهای اژانس رو به همون اندازه محدود کنه تا در مذاکرات اتی ما یک قدم به عقب نرفته باشیم. چون در غیر اینصورت اینا ما رو تحریم میکنند و در مذاکرات بعد میگن ما این تحریم های اخیر رو برمیداریم!
ذره ای هم نباید جلوی این زورگوها کوتاه آمد،هرچی ما عقب نشینی کنیم آنها خواسته های غیر منطقی و زورگویی هایشان بیشتر می شود،تجربه تاریخی نشان داده که اونا نمی خواهند کشورهای اسلامی پیشرفت کنند،اما به کوری چشم دشمنان با رهبری آیت الله خامنه ای و حمایت مردم ایران پوزه ی آنها به خاک مالیده خواهد شد. ان شاالله
ما هم باید مثل کره شمالی،آمریکا رو تهدید به جنگ کنیم. فکر کردن کی هستن که با سرنوشت و زندگی ایرانیها اینجور بازی میکنن. چقدر تحریم بسه دیگه تاکی میخواین پیش برین به کجا میخواین برسین.بسه دیگه
بد بخت و بیچاره مردم هستن که ضرر میکنن
اين مذاكرات هيچ سودى براى ايران ندارد فقط به جامعه نگرانى تزريق ميكند و طرف غربى دنبال همين هست
ما وارد رالی ای شده ایم که ترمز و ایست در آن معنا ندارد، آمریکا و شریکانش تمام قدرتشان را با انواع تحریم ها نشان داده اند
و اکنون فکر میکنم تحریمی نمانده که بخواهند بکنند ولی اوضاع مثل قبل است. در زندگی به من و من نوعی فشار بسیاری وارد میشود، اما پای حیثیت و کل کل با یک قدرت، ارزش دارد که ناهار ظهر را نخوریم و مسابقه را نظاره کنم، وضعیت امریکا مانند کسیست که با یک فرد دیگر - که فکر میکرده ضعیف است - مچ انداخته، و حالا میبیند که طرف مقابل اگر زور بردن ندارد، ولی قدرت مقاومت دارد؛ اکنون این مسابقه برای طرف قوی تر در هر دو حالت باخت است، چه مسابقه را ادامه دهد ( طول کشیدن زمان مسابقه و عدم توفیق او ) و چه مسابقه را ترک کند، که در اینصورت زیردستانش هم از او حساب نخواهند برد
مشکل اصلي اين جا نيست. مشکل سر سوريه است که آرزوي کوتاه اومدن ما رو بايد به گور ببرند. اگر خداي نکرده سوريه سقوط کند ما هم چندان فاصله اي تا سقوط نخواهيم داشت.
انها گرگهای به تمام معنا هستن حتی اون روسیه و چین...
فقط باید حواسمون باشه ما رو به سرنوشت کره شمالی دچار نکنند
آنها بدشون نمیاد ما هم راه کره شمالی رو بریم.

اتفاقا این انگلیس خیلی هم صبور هست و مثل کفتار اروم و پیوسته منتظر رسیدن به اهدافشون میشه!!!
شده 1000 تا مذاکره دیگه هم راه بندازه!
به خدا توکل و ایمان داشته باشیم ما بااتحادو تدبیر وتعقل انشاء الله پیروز این میدان میشیم
داستان همه ازاینجاآب می خوره که بعداز فروپاشی شوروی امریکا قدرت جهان شد حالا باید این قدرت رابه رخ جهانیان نشان بدهد کسی یارای مقابله با خودش ندید می خواست نظم جهانی به پا کنه که انقلاب ایران مثل استخوان توگلوش گیر کرد هرروز که می گذشت از برنامه هایش عقب می افتاد مردم هم بیدارتر می شدند دیدند این غول که در ذهن داشتند طبل توخالی است به همین خاطر نقشه هامی کشد همه از قبل برنامه ریزی شده است قضیه برجهای 2قلو حمله به عراق وافغانستان پیش کشیدن جنگ های صلیبی از زبان جورج بوش وهمچنین محور شرارت ایران سوریه کره شمالی که چندین سال از ان می گذرد الان می بینیم کره شمالی بابدترین وضع تحریم سوریه هرروز جنگ وایران هم به بهانه های هسته ای وجنگ اقتصادی درداخل بینش ودوراندیشی امام ما از آینده انقلاب وخنثی کردن بسیاری از توطِه هادشمن رابیش از بیش مایوس کرده نمونه آن فتنه 88خداراشکر این چنین رهبری داریم امسال سال حماسه سیاسی وحماسه اقتصادی است همیشه بیشترین حرف رهبرما این است که درتمام زمینه هابصیرت داشته باشیم وباهم باشیم همدیگررابه دست خودمان نابودنکنیم متاسفانه جریانهای سیاسی ما فقط برای گرفتن قدرت دست به همه کارمی زنند این یعنی بهانه دادن به دشمن
نباید در برابر 5+1 کوتاه آمد نهایتش اینه که مجبور به جنگ میشیم!!! ایها نمیخواهند ببینند که کشور مثل ایران داره قدرت منطقه میشه!!! و تلاششان اینه که نفوذ ایران را در منطقه کم کنند!!! اینو اعراب هم میخواهند!!! انها میخوان با تحریمها کشور را به زانو در بیارن!!! ولی مردم ما زیر بار زور نمیروند!!! البته ناگفته نماند سوء مدیریت هم این فشارها را چندین برابر کرده !!! هر ضربه ای از دشمن بخوریم نهایتا میگیم دشمنه ولی ضربه های داخلی نابخشودنی است!!! امیدوارم مسوولین به وعده هاشون عمل کنند مردمی که مظلومانه در مقابل همه چیز ایستادند و تنها چیزی که میخوان کمی راحتی در تهیه معیشتهاست واقعا انصاف نیست مردم شریف ما چنین گرفتار باشتد
جهان مدعی تمدن و حقوق بشر چگونه است که چشم خود را بروی سلاحهای هسته ی رژیم جنایتکار اسراییل می بندد ولی اجازه غنی سازی اورانیم حتی برای مصارف دارویی را به ایران نمی دهد؟.....
مطمئن باشید غرب بدنبال اطاله مذاکرات است چون با این عمل تحریم ها بتدریج فشار بیشتر و بیشتری را به مردم وارد و کشور را ضعیفتر و ضعیفتر میگرداند.به نظر من هدف نهایی انها بخصوص انگلیس خبیث حمله نظامی است.باید هوشیار و اماده به جلو گام برداریم . دشمنان ملت های مسلمان از یک طرف به اختلافات در سطوح داخلی کشورها واز طرف دیگر در سطوح منطقه ای بین کشورها دامن میزنند.دوستان ما نیز بجز حزب الله لبنان هیچکدام قابل اعتماد و اتکا نیستند.پس ما مندهایم تنها با این کارزار سنگین بنابراین عقل حکم میکند در کنار هم هحکم و استوار بایستیم و تا میتوانیم هم بستگی را بین احاد مردم ترویج دهیم هر کس چنین کند منافع ملت را در نظر دارد و هر که غیر از این گام بردارد برای منافع شخصی گام بر میدارد.
اگر ذهن ملت ایران روشن شود و بدانند که قصد گشورهای سلطه گر داشتن بمب اتم ایران نیست بلکه توان علمی و روشنگری است که سایر گشورهای منطقه را از زیر یوغ آنها خارج می کند و از منابع غنی منطقه بی نصیب میشوند و فشار اقتصادی آنهارا وادار خواهد کرد گه دریابند طرف مقابل هم فهمش کمتر از آنها نیست آنوقت است که هم تحریمها برداشته خواهد شد و هم ما راحساب خواهند کرد.
این فشارها را که با بستن راه منابع غنی کشور ما بر روی ملتهای خودشان باعث فشار بر ملتهای خودشان نیز هستند و نمونه عینی آن با اعتصابات وتظاهرات در کشورهای آنها مشهود است. چند صباعی دیگر تحمل خواهند کرد واین قدرتهای ضالم فرو خواهند ریخت به امید خدا.
به نظر من اين مذاكرات با اين روند به نتيجه دلخواه ما نخاهد انجاميد.چرا وقتي اونا تو تحريم ما اينقدر قاطعيت دارند ما نرمش نشون مي ديم.
به نظر من بايد ما نيز بر اساس اهدافي كه در مذاكرات دنبال مي كنيم براي اونها ضرب العجل تعيين كنيم.
بايد بر روي رسانه اي كردن روند غير منطقه اي كه كه اونا در مذاكرات دارند خيلي كاركنيم .
فكر نمي كنم وضع كشور با تحريمهاي جديد خيلي بدتر از الآن بشه .ما كه بدنبال ساخت سلاح هسته اي نيستيم.پس طولاني شدن مذاكرات با اين شرايط به ضرر ماست.
بهتره در نقشه راهي كه براي مذاكرات ترسي م ميكنيم، مرحله به مرحله متناسب با تحريم ها اقدامات متقابل انجام بديم.من به عنوان يك ايراني اينو از دولت مردامون مي خوام
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار