بازدید 38152

وزارت خارجه آمریکا: اگر ایران هم بخواهد مذاکره کند، عالی‌ست!

ما نمی خواهیم اراده مان را بر ایران تحمیل کنیم. این‌که مذاکره نیست. مذاکره همان بده و بستان است و هر دو طرف مواضع خود را دارند، از این نظر ما آماده‌ایم با ایران مذاکره کنیم. این هزینه‌ای ندارد. این به نفع هر دو ما است که مذاکره کنیم. و اگر طرف ایرانی هم می‌خواهد مذاکره کند، عالی‌ست!
کد خبر: ۳۱۰۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۲ 28 March 2013
آلن ایر سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا گفته است که این کشور آماده احتمال مذاکره مستقیم با ایران است. 

به گزارش «تابناک»، وی در مصاحبه ای که با خبرگزاری آلمان دویچه وله انجام داده است، به سخنان نوروزی رهبر انقلاب واکنش نشان داده است. وی در پاسخ به پرسشی که آیت الله خامنه‌ای گفته است، «به مذاکره با آمریکا خوشبین نیستم، اما مخالفتی هم ندارم». شما در این مرحله مذاکره‌ مستقیم بین ایران و آمریکا تا چه حد امکان‌پذیر می دانید گفته است که  اوباما، جان کری و دیگران مسئله‌ مذاکرات دو طرفه را مطرح کرده‌اند. ما آماده‌ این احتمال هستیم. ما آماده هستیم که با ایران مذاکره کنیم.  
 
وی ادامه داده است که ولی فراتر از این موضوع، در مورد مسئله‌ هسته‌ای و برنامه‌ی هسته‌ای ایران و نگرانی‌های فزاینده‌ جامعه بین‌المللی درباره‌ ماهیت صلح‌آمیز برنامه‌ی هسته‌ای ایران در چارچوب گروه ۱ + ۵، در مورد این موضوع کار می‌کنیم. ما واقع‌بین هستیم. همان‌طور که آقای اوباما اظهار کرده‌اند، ترجیح همه‌ی ما یعنی جامعه‌ی بین‌المللی، این است که از طریق دیپلماسی به توافقی برسیم و ما روی این موضوع تمرکز می‌کنیم.
 
وی همچنین اضافه کرده است که این‌که مثلا ما می‌خواهیم ایران را به زانو درآوریم و ایران خودش را تسلیم کند، این طور نیست. ما فقط دنبال آن هستیم که ایران مثل تمام کشورهای عضو ان پی تی (پیمان‌نامه منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای) در مورد برنامه‌ هسته‌ای‌اش به وظیفه‌اش عمل کند. یعنی پای حرفش بایستد. ما دنبال تسلیم یا تعظیم ایران نیستم.
 
وی همچنین درباره این پرسش که تا چه حد امکان‌پذیر است که سران ایران و آمریکا دور یک میز بنشینند و احتمالا بخواهند تمام مشکلاتی که وجود دارد را حل کنند، گفته است که هر کشور و هر مملکتی منافع و مصالح عالی خودش را دارد. برخی در ایران معتقدند ما می‌خواهیم اراده‌ی‌مان را بر ایران تحمیل کنیم، این طور نیست، این‌که مذاکره نیست. مذاکره همان بده و بستان است و هر دو طرف مواضع خود را دارند، ولی مذاکره معنایش این است که تبادل نظر و مصالحه شود. از این نظر ما آماده‌ایم با ایران مذاکره کنیم. این هزینه‌ای ندارد. این به نفع هر دو ما است که مذاکره کنیم. و اگر طرف ایرانی هم می‌خواهد مذاکره کند، عالی‌ست.
 
وی در مورد مذاکرات ایران و 1+5 در شانزدهم فروردین در قزاقستان هم گفته است که همان طور که می‌دانید ما دورهم جمع شدیم و پای میز مذاکره در آلماتی رفتیم. این مذاکرات سودمند و مفید بود. بعد از آن هم در شهر استانبول کارشناسان ما باهم در مورد جزییات بسته‌ پیشنهادی ما، ملاقات و مذاکره کردند و در مورد جوانب و ابعاد مختلف و جزییات پیشنهاد ما توضیح دادند. بعد از آن، همان گونه که قرار شده، ما در آلماتی دوباره باهم ملاقات خواهیم کرد، در سطح مدیران سیاسی، تا بیشتر روی این موضوع صحبت کنیم. چیزی که مهم است این‌که ما باید از این روند نتیجه‌ ملموسی به‌دست آوریم. یعنی هر دو طرف اظهار کرده‌اند که گفت‌وگو فقط برای گفت‌وگو مطلوب ما نیست. ما باید به سوی راه‌حلی درازمدت و جامع حرکت کنیم.
 
اما ظاهرا این مقام آمریکایی به سخن رهبر انقلاب به دقت گوش نداده اند. رهبر انقلاب در آن سخنرانی اظهار داشتند که اگر آمریکائیها واقعاً تمایل به حل موضوع هسته ای ایران دارند ، راه حل آن نیز آسان است و باید به حق غنی سازی هسته ای ایران برای اهداف صلح آمیز اعتراف کنند.

ایشان با تاکید بر اینکه اجرای مقررات نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز می تواند نگرانی ها را  از بین ببرد ، خاطرنشان کردند : تجربیات و شرایط صحنه نشان می دهد که آمریکائیها بدنبال حل این موضوع نیستند و می خواهند با باقی ماندن آن، بهانه ای برای فشار به ملت ایران و به قول خودشان فلج کردن ملت داشته باشند .گر آمریکائیها صادقانه می خواهند ، قضایا تمام شود ، راه حل پیشنهادی ما این است که در گفتار و عمل ، دست از دشمنی با ملت ایران بردارند.
 
رهبر انقلاب همچنین تصریح کرده بودند که ما بارها گفته ایم که بدنبال سلاح هسته ای نیستیم اما آمریکائیها می گویند باور نمی کنیم. در این شرایط چرا ما باید حرف آمریکا را در مورد صادقانه بودن پیشنهاد مذاکره ، باور کنیم.برداشت ما این است که پیشنهاد مذاکره یک تاکتیک آمریکائی برای فریب افکار عمومی دنیا و مردم ایران است و اگر اینگونه نیست ، باید آمریکائیها این موضوع را در عمل ثابت کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۳۸
انتشار یافته: ۴۳
یعنی 1% هم نمیتونم باور کنم مگه اینکه واقعا اتفاق بیفته
به نظر من این سخنان نشان می ده که 5+1 حق هسته ای ایران را به رسمیت شناخته.
امريكايى ها نه به مذاكره فكر ميكنند نه چيز ديگر فقط دنباله بهانه گيرى هستند.ايران هم اعلام كرده ما فقط حق مسلم ملت را مي خواهيم.اين اقاي سخنگو هم ملت ايران ابله فرض كرده شما دنباله چه مذاكره اي هستيد كه مدام براي ايران دردسر درست ميكنيد؟! شما امريكايي ها در اصل دنبال گفتگو هستيد نه مذاكره .مي خواهيد دور يه ميز بشينيد و خواسته هاي نامشروع و استعماري خودتان را به ملت ايران ديكته كنيد.
پاسخ ها
بهروز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۸
اونایی که منفی دادن واقعا نمی دونن که صلاح اسرائیل تو اینه که ما هسته ای نشیم! امریکا نمی خواد ما تبدیل به یه قدرت منطقه ای بشیم چون خطری می شیم برای اسرائیل !
ناشناس
| Austria |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۸
اعتماد به نفس کاذب آمریکایی ها از آمریکا و 4 تا کشور دیگه جامعه بین الملل ایجاد کرده!
جمعیت اینها کلا روی هم چند نفره که فقط خودشون رو جامعه بین الملل می دونن؟!
همون اجلاس غیرمتعهد ها پاسخ دندان شکنی بود به اینها، بد نیست یک یادآوری به این سخنگوی فارسی زبان بشود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۸
آقا رضا بعضی ها می گویند اصلا استعماری وجود نداشته که آمریکا ادامه دهنده آن باشد. دقت کنید که این بندگان خدا هیچ وقت از خود سوال نمی کنند که چرا بعضی از کشورهای اروپایی اینقدر ثروتمند شدند. آیا به قول دکتر زیبا کلام فقط عقلانیت آن ها باعث رشد اقتصادی شد یا از اندونزی تا خود آمریکا را استعمار کردند تا به اینجا رسیدند؟ آیا حدود 70 سال نیست که آمریکایی ها خون مردم دنیا را در شیشه کرده اند و با چاپ دلار مشکلات اقتصاد خود را به دوش دیگران می اندازند؟ آیا سال گذشته میزان واردات آمریکا 2357 میلیارد دلار و میزان صادراتش 1612 میلیارد دلار نبود؟ مابه التفاوت این مقدار از کجا آمده؟ غیر از اینکه از چاپ دلار!!!!!!!!! برای اطلاعات بیشتر به سایت سازمان سیا مراجعه بفرمایید.
https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/us.html
مهرداد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۸
اونا با ایران و ایرانی مشکل دارن
اون ها حاضرن گندم هاشون تو دریا بریزن ولی به ایرانی جماعت ندن بخوره
آیا حاضرمیشن که تو مذاکره بیان طبق میل ما عمل کنن؟
حالاکه جلوی غرب ایستادیم وتحریم هاروتحمل میکنیم بی انصافی اگه مسولین پشت مردم خالی کنن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۸
آقا آخه مذاکره چه اشکالی داره؟ آخرش بعد مذاکره اگه دیدیم همین حرفای برادرمون درسته، میگیم نخواستیم! این سخته؟!
عارف
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۸
مذاکره در شرایط تحریم بی تدبیری تمام عیار هست

تا زمانی که تمام تحریم ها لغو نشود مذاکره هیچ معنایی ندارد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۸
اگر آمریکائیها صادقانه می خواهند ، قضایا تمام شود ، راه حل پیشنهادی ما این است که در گفتار و عمل ، دست از دشمنی با ملت ایران بردارند.
موضوع هسته اي بهانه اي بيش نيست اينها با مساله ديگري مشكل دارند و آن استقلال -آزادي - جمهوري اسلامي است
وجدانا اصلا به این آمریکایا اعتمادی نیست ولی از روسیه بهترند.
ما مطیع امر رهبری هستیم
با مذاکره کردن ما با امریکا چیزی از ما کم نمیشه الان بهترین فرصت برای مذاکره س.شاید با مذاکره هر دو طرف به توافق برسند
انصافا آدم متعصبی نیستم! خیلی جاها، خیلی هم منتقدم! ولی به درایت و هوش این رهبر می نازم، اصلا کاری هم به نظام و... ندارم! ایشون یه دونه است...
از صحبتش معلومه که دارن کم میارن امریکا همیشه اولین گزینش نظامیه نه اخرین گزینش واسه همین چون میدونه با زور و تهدید کارش پیش نمیره داره ضمینه سازی میکنه کاش یکم به فکر منافع ملی خودشون بودن نه اسراییل
حرف آقا درسته
آمريكايي ها حقوق مارو به رسميت نميشناسند مگر مجبورشون كنيم
كلآ اينكه ابر قدرتها حرف حساب سرشون نميشه بايد با درشتي باهاشون صحبت كرد
ایران از این فرصت پیش آمده باید بهترین استفاده رو بکنه
لامصب (لامذهب) این تحریمو بردار اگر مذاکره بده وبستان منظورته
اگر به دنبال بهانه هستندبایدبهانه را از آمریکایی ها گرفت ومثل تمام ملت های آزاده دنیا بدون ترس وباشجاعت وارد مذاکره شد وبه منافع ملت بها دادودایم برطبل بی اعتمادی وجنگ ودشمن تراشی نکوبید تامردم روی آسایش رفاه وامنیت را ببینند .استقلال وعزت کشور در فقروجنگ بدست نمی آید در ثروت ورفاه بدست می آیدوبس مثل تمام کشور های مسلمان مرفه...این بهانه را هم از آمریکایی ها بگیرید
من میگم یک بار هم که شده قبول کنیم بدون هیچ پیش شرطی از دو طرف رسما بشینیم سر میز مذاکره. اونا که قرار نیست ما را بخورن!! نتیجه اش هر چه بشه بدتر از وضع فعلی که نیست. بالاخره نیت هر دو طرف هم روشن میشه دنیا را چه دیدی شاید...
حالا اگر سر یک میز بنشینیم گفتگو کنیم چی میشود اگر هم به نتیجه هم نرسیم مشکلی پیش نمی آید لااقل این کشورهای اطراف حواسشون را جمع میکنن
تو لحظه افاضات این یارو و تو همین لحظه که کامنت میذارم آمریکا در حال بررسی این هست که چه تحریم جدیدی رو به تصویب برسونه که بیشتر رو اعصاب ملت بره...
هارتلند جهانی از دیگاه غرب بسوی جنوبشرق اسیا دگرگون شده است بی شک امریکا در انجا یکه تاز نخواهد بود اما در خاورمیانه امریکا دنبال این موضوع است بافشار بر ایران برای دوری هرچه بیشتر ایران از چین وروسیه حداقل منافع بازار بزرگ خاورمیانه که امریکا روز بروز عقب تر افتاده است رقیبانش را مجازات ویا تهدید کندنفرت مردم خاورمیانه از امریکا روزبروز بیشتر شده است از سوی دیگر با اشکار شدن حقایق حمله به عراق وزندانهای مخفی امریکا دراروبا وگوانتانما وابوغریب وبگرام وهولوکاست فلوجه امریکا در همه ی زمینه ی به یک بازنده بزرگ تبدیل شده است وبرای سربوش نهادن براین شکست های بزرگ ناچار به فشار بیهوده به ایران شده است که این هم بایانش شکست حتمی امریکا است زیرا مشروعیتی بشت ادعاهای امریکا نیست
آیا زیان مذاکره نافرجام از مذاکره نکردن بیشتر است؟
امام راحل دریکی از سخنرانی های خود فرموذه بودند (ملت ما دوچیز راهرگز نباید فراموش کند اول خون شهیدان دوم دشمنی با آمریکا) این امریکائی که هرروزش یک توطعه برعلیه ملت ما بوده چگونه می تواند صادق باشد .امریکا وصداقت اصلا باهم جور نیست.
همین دو هفته پیش یکی از فرماندهان نظامی امریکایی گفت باید ایران رابه زانو در بیاوریم آدرس http://www.infowars.com/top-u-s-commander-says-it-is-possible-to-bring-iran-to-its-knees/
آخه برای گفتگو که نیاز به میز مذاکره نیست.تو یکی از کشورهای جهان میتونند سفیرشون با سفیر ایران گفتگو کنند و موضوعات رو مطرح کنند و اگر به توافق رسیدند بعد هم نمادین جلسه بگیرند و توافق ها را اعلام کنند.
این که می خواهند جلسه بگیرند یعنی سود تبلیغاتی داره و یه کاسه ای زیر نیمکاسه است.
سلام بر ملت ايران و روح شهيدان
انشالله نتيجه 5+1 در16 فروردين طوري باشد كه ملت ايران راضي باشند
و نتيجه طوري باشد كه از اين فشار اقتصادي كاسته بشه
يا علي
به نظر من ، انگار دارد اتفاقات خوبي دارد مي افتد و بايد يه خورده خوش بين بود چون غير از اين راهي وجود ندارد. تاكنون ، رفتار ايران در مقابل زياده خواهي غرب ، حكيمانه و موقرانه بوده و به قول وزير خارجه آمريكا ، در مذاكرات دو طرفه ، چيزي از شأن ملت ايران ، كاسته نخواهد شد.به اميد روزي كه همه به هم احترام بگذارند با هر مرامي كه دارند.
ما بارها گفته ایم که بدنبال سلاح هسته ای نیستیم اما آمریکائیها می گویند باور نمی کنیم. در این شرایط چرا ما باید حرف آمریکا را در مورد صادقانه بودن پیشنهاد مذاکره ، باور کنیم.


بهترین جواب برای وزارت خارجه آمریکا همین هست
امريكايى ها باید به مردم دنیا و نیز ایران احترام بگذارند و دست از لجبازی بردارند.
دوست عزیز چرا فکر می کنی آنها مارا ابله فرض می کنند .آنها میدانند ما ملتی بزرگ با اهدافی بزرگتر هستیم ؛میز مذاکره محل تشخیص دانا وابله نیست بلکه جائی است که بزرگی ، دانائی ،زیرکی وصلح دوستی کشوری را به رخ می کشد.اما اینکه از روبرو شدن هراس داشته باشیم آنوقت طوری دیگر روی ما حساب باز کرده وخواسته های نامشروع خود را مثل الان بر ما دیکته کرده وبر ملت ما نیز ایجاد ابهام می نماید.دوست گرامی دور یک میز نشستن می توتاند منجر به ترک مذاکره واعلام به جهانیان در عدم صداقت آنها نیز باشد.
وافعا مرحبا به تدبیر رهبر فرزانه انقلاب که این چنین مشت دشمن را باز می کنند و دولتی که خود را ابرقدرت اول میداند این گونه سعی در راضی کردن ایران دارد
ایشان فقط می توانند فارسی صحبت کنند، ولی ظاهرا نمی توانند فارسی بشنوند!!! وگرنه دریافت پیام رهبر معظم انقلاب، که در واقع واگو کننده منافع ملی کشور ما است، چندان سخت نبود. برخی هموطنان ما فکر می کنند که علت کنار نیامدن آمریکا با ایران بی تدبیری های سیاسی است، اگر این بی تدبیرها در سالهای اخیر بهانه به امریکا برای اعمال فشار بیشتر به ایران داده است، ولی فراموش نکنیم که مشکل امریکا با ایران مستقل از سالها پیش (قبل از انقلاب اسلامی) شروع شده است. در همان سالها، اگر مسئولین ایران کوچکترین انحرافی از تبعیت از امریکا برمی داشتند، بلافاصله فشارها بر ایران افزایش می یافت. در این مورد می توانید به تاریخ و مطالعه موضوع تقاضای امریکا برای اچرای اصل 4 ترومن، مقاومت اولیه ایران، تحریم ایران از کمک های اقتصادی و نهایتا کوتاه آمدن ایران (شاه) رجوع کرد. ضمناً این موضوع را می توانید از منابع غربی بخوانید و نه تاریخ نوشته شده در سالهای اخیر تا از صحت موضوع اطمینان بیشتری یابید. بنابراین نظر رهبر معظم انقلاب در این مورد سابقه تاریخی دارد و باید حفظ منافع ملی را سرلوحه افکار و اعمال قرار داد.
واقعیتش امریکایی ها حرف و عملشون فرق داره هر دفعه که دولتشون میگه مذاکره سریع تحریم های بیشتری رو اعمال میکنند
گره رابطه ایران امریکا در رابطه اسراییل است که ایران خواهان نابودی اسراییل و امریکا متعهد به حفظ آن.
مردم برای تحریم بشینید فکر کنید برای اینده که چکار کنیم مذاکرات تا 100سالم ادامه داشته باشه زندگی ما فرقی نمی کنه برا اینده فکر کنید که چکار کنیم فکر کنیم که تا ابد تحریم هستیم و چطور می تونیم زندگیمونو بهتر کنیم
امریکا از صادق باشد چرا به رای دادگاه اروپا در مورد دو بانک ایرانی اینگونه برآشفته شد. این نمونه ای از خروار است.
امریکا هزاران بمب اتمی در سراسر جهان آماده شلیک دارد. آنوقت ایران را تهدید جامعه جهانی معرفی می کند. شما با این بمب ها جامعه جهانی که سهل است جامعه فضایی را هم تهدید می کنید.
به نظر من با مذاکره همه چیز حل خواهد شد البته اگه 2طرف با صداقت وارد مذاکره شوند
آقا رضا صحبت های کلیشه ای نکن ، هنر مذاکره از هنر جنگ برتر است ، هنر در این است که بون هزینه به حق خود بررسی.
از ژاپن که رو سرش بمب اتم ریختن که بدتر نیستیم الانم با آمریکا رابطه خوبب داره یا حتی ویتنام
آقاي الن اير شيطنت از چهرهات ميبارد
اولا بهیچ وجه قادر نیستید ایران را بزانو در آورید اگر می توانستید این کار را انجام میدادید دوما در دنیا کسی نیست حرف های شما را قبول داشته باشد چون بغض کینه ودشمنی شمانسبت به ایران آنقدر زیاد بوده در ایران کسی نیست که نداند در حال حاضر هم از طرفی دم ازمذاکره می زنید واز طرفی شدیدا تحریم و دشمنی میکنید با حرفهای فریبانه می خواهید بدانید اثر تحریمها چقدر است تا گام های بعدی خصمانه را بر دارید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست