بازدید 6845
مرور اتفاقات سال 91 ورزش - شهریور؛

ناکامی بزرگ فوتبال و اولین صعود والیبال به لیگ جهانی

کد خبر: ۳۱۰۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۸ 26 March 2013
ششمین ماه از سال 91 با اتفاقات خوب و بد زیادی برای ورزش ایران همراه بود که همه آنها در سایه درخشش کاروان دلوار در رقابت های پارالمپیک لندن، صعود تیم ملی والیبال به لیگ جهانی و شکست تیم ملی مقابل لبنان قرار گرفتند.
در شهریور سال گذشته ورزش ایران اتفاقات زیادی مانند افتخار آفرینی کاروان دلوار در رقابت های پارالمپیک لندن، صعود تیم ملی والیبال ایران برای نخستین بار به رقابت های لیگ جهانی، تساوی بدون گل تیمهای استقلال و پرسپولیس در هفتاد و پنجمین دربی پایتخت و شکست تیم ملی برای نخستین بار در تاریخ خود در رقابت های مقدماتی جام جهانی مقابل لبنان را به خود دید اما هیچکدام به اندازه شکست تیم ملی ایران مقابل لبنان خبرساز نشد چون این باخت شانس حضور ایران در رقابت های جام جهانی 2014 برزیل را تا حدود زیادی کاهش داده بود.

اول شهریور؛
* کمیته داوران فدراسیون فوتبال محسن ترکی را برای قضاوت هفتاد و پنجمین دربی پایتخت معرفی کرد. حسن کامرانی فر و رضا سخندان کمک‌های او در این دیدار بودند، ضمن اینکه احمد صالحی نیز به عنوان داور چهارم در هفتاد و پنجمین دربی پایتخت حضور داشت.

* در ادامه رقابتهای روز دوم از هشتمین دوره رقابتهای ووشو قهرمانی آسیا تیم ملی کشورمان به یک نشان طلا توسط شهربانو منصوریان دست پیدا کرد.

دوم شهریور؛
* احسان حدادی دارنده مدال نقره رقابت های پرتاب دیسک المپیک 2012 در مسابقات لیگ الماس که در سوئیس برگزار شد در جایگاه هفتم قرار گرفت و به رده دوم جدول رده بندی سقوط کرد.

* ملی‎پوشان والیبال کشورمان نخستین دیدار تدارکاتی خود در اسلوونی را با پیروزی برابر تیم ملی پرتغال به پایان رساندند.

* حمیدرضا قلی پور سانداکار سنگین وزن کشورمان در ادامه پیکارهای روز سوم از رقابت‌های ووشوی قهرمانی آسیا به نشان نقره دست یافت.

* سومین روز از هشتمین دوره رقابت‌های ووشوی قهرمانی آسیا با کسب مدال نقره توسط خدیجه آزادپور پیگیری شد.

* ملـی‌پوشان جانباز و معلول کشــورمان برای حضور در چهاردهمین دوره بازی‌های پارالمپیک در قالب کاروان فرهنگی، ورزشی " دلوار" با 79 ورزشکار در 13 رشته ورزشی، عازم لندن شد.

* خسرو قمری سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری با رای قاطع اعضای مجمع این فدراسیون ورزشی برای چهار سال پیش رو به عنوان مسئول اول دوچرخه سواری ایران انتخاب شد.

* در پایان رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان جهان که طی روزهای 31 مرداد تا اول شهریورماه در شهر باکو پایتخت آذربایجان برگزار شد، تیم ایران با کسب یک مدال طلا و 6 برنز و مقام سومی به کار خود خاتمه داد.

سوم شهریور؛
* دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال در هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر که هفتاد و پنجمین دربی پایتخت بود، در حضور بیش از 90 هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه آزادی با تساوی بدون گل به پایان رسید.

* در چهارمین روز از رقابتهای ووشو قهرمانی آسیا هانیه رجبی موفق شد اولین مدال تاریخ ووشو بانوان ایران در بخش تالو مسابقات قهرمانی آسیا را کسب کند.

چهارم شهریور؛
* ملی‏ پوشان والیبال ایران پس از گذشت دو روز از پیروزی مقابل پرتغال در دومین دیدار تدارکاتی مغلوب این تیم شدند.

* ملی پوشان ووشوی کشورمان در آخرین روز از مسابقات ووشوی قهرمانی آسیا به چهار مدال طلا و نقره دیگر دست یافتند.

* در ادامه پیکارهای روز پایانی از هشتمین دوره از رقابتهای آسیایی هوشی مینه ویتنام صدیقه دریایی و علی بختیاری، دو عضو  تیم ملی ووشو ایران با برتری مقابل رقبای خود در بازی نهایی موفق به کسب مدال طلا شدند.

* محمدسیفی، قهرمان بازی‌های آسیایی گوانگجو چهارمین مدال طلای تیم ایران در هشتمین دوره مسابقات ووشوی قهرمانی آسیا را کسب کرد.

* در پایان هشتمین دوره رقابت‌های ووشوی قهرمانی بزرگسالان آسیا در هوشی مینه ویتنام، تیم ملی ایران با کسب شش مدال طلا، چهار نقره و سه برنز به عنوان نایب قهرمانی آسیا دست یافت.

پنجم شهریور؛
* تیم بسکتبال مهرام در پایان دیدارهای سی و چهارمین دوره مسابقات جام ویلیام جونز در رده دوم جدول رده بندی قرار گرفت.

* رقابتهای کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی جهان در باکو آذربایجان، در حالی به پایان رسید که تیم ایران با کسب دو مدال نقره و یک مدال برنز به کار خود خاتمه داد و در جایگاه هشتم قرار گرفت.

* تیم بسکتبال جوانان ایران با پیروزی مقابل ژاپن، ضمن کسب عنوان سوم رقابت‎های قهرمانی آسیا سهمیه حضور در پیکارهای جهانی را هم بدست آورد.

* مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال آوران سی‌امین دوره بازیهای المپیک 2012 لندن در شرایطی با حضور رئیس جمهور و مسئولان ورزش برگزار شد که طی آن از برخی ورزشکارانی که مدال هم نیاورده بودند تجلیل شد و محمد بنا بر دستان مادرش بوسه زد.

* نخستین روز از رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان جهان در حالی در شهر باکوی آذربایجان به پایان رسید که رضا خدری در وزن 50 کیلوگرم و مهدی فلاح در وزن 69 کیلوگرم به مدال نقره دست یافتند.

ششم شهریور؛
* تیم ملی والیبال که به منظور برگزاری دیدارهای دوستانه به اسلوونی سفر کرده بود در چهارمین دیدار تدارکاتی خود موفق به شکست کرواسی شد.

هشتم شهریور؛
* مراسم افتتاحیه چهاردهمین دوره بازیهای پارالمپیک از روز 8 تا 18 شهریورماه به میزبانی شهر لندن برگزار شد.در این دوره از بازیها بیش از چهار هزار ورزشکار از 140 کشور جهان حضور خواهند داشت. کاروان ورزشى پارالمپیک ایران با نام شهید رئیسعلى دلوارى و به پرچمدارى عبدالرضا جوکار در رقابت‌هاى لندن حضور پیدا کرد.

نهم شهریور؛
* حسن جانفشان مقابل پینگ پنگ باز شماره هشت جهان در بازی‌های پارالمپیک لندن به برتری رسید.

* روز نخست رقابتهای گلبال بازیهای پارالمپیک لندن با دیدار تیم های ملی ایران و چین پیگیری شد که طی آن تیم ایران برابر حریف خود به برتری 9 بر 5 دست پیدا کرد.

* تنها نماینده شنای ایران در مسابقات شنای ماده200 مترSM10 مختلط انفرادی با قرار گرفتن در جایگاه هفتم به کار خود پایان داد.

* سعید رحمتی عضو تیم ملی جودو در وزن 66- کیلوگرم رقابت های پارالمپیک لندن به مصاف "مارکوس فالکون" از ونزوئلا رفت و با ضربه فنی برابر حریف شکست خورد. وی با توجه به حذف حریف ونزوئلایی خود از گردونه رقابت ها حذف شد.

دهم شهریور؛
* ساره جوانمردی نماینده تیراندازی ایران در تفنگ بادی 10 متر بانوان به مدال برنز بازی‌های پارالمپیک لندن دست پیدا کرد.

* میر حسین نتاج جودوکار وزن 81- کیلوگرم ایران با شکست مقابل "آناتولی شوچنکو" از روسیه از دور رقابت‌های جودوی پارالمپیک لندن حذف شد.

* علی شنانی جودوکار پارالمپیکی وزن 73- کیلوگرم کشورمان با شکست مقابل جودوکار ژاپنی از صعود به مرحله بالاتر برای کسب مدال برنز پارالمپیک 2012 لندن بازماند.

* تیم فوتبال پنج نفره ایران نخستین دیدار خود در چارچوب مرحله گروهی مسابقات فوتبال پنج نفره بازی‌های پارالمپیک لندن را با شکست مقابل آرژانتین پشت سر گذاشت.

* تیم والیبال نشسته ایران پنج شنبه شب به وقت لندن در سالن اکسل با نتیجه 3 بر صفر (11-25، 6-25، 8-25) در گروه دوم مسابقات پارالمپیک از سد روآندا گذشت.

یازدهم شهریور؛
* جلیل باقری عضو تیم ملی دوومیدانی جانبازان و معلولان ایران در رشته پرتاب وزنه موفق شد نخستین مدال کشورمان در چهاردهمین دوره بازی‌های پارالمپیک را برگردن بیاویزد.

* نادر مرادی وزنه بردار دسته 60- کیلوگرم ایران موفق به کسب دومین مدال طلای کاروان "دلوار" در بازی‌های پارالمپیک لندن شد تا این کاروان بعد از مدال طلای جلیل باقری به دومین مدال زرین در روز سوم بازی‌ها دست یابد.

* حمزه ندری و حامد علیزاده دو جودوکار سنگین وزن تیم نابینایان و کم بینایان کشورمان با شکست مقابل رقبای خود شانس رسیدن به مدال برنز مسابقات جودوی پارالمپیک لندن را از دست دادند.

* عساکره جودوکار وزن 90- کیلوگرم تیم ناببنایان و کم بینایان کشورمان با شکست مقابل حریف آرژانتینی خود به عنوان پنجم مسابقات جودوی بازی‌های پارالمپیک لندن دست پیدا کرد.

* حسین ممی پور عضو تیم ملی تنیس با ویلچر ایران در بازیهای پارالمپیک لندن برابر تنیسوری از لهستان شکست خورد.

* تیم ملی والیبال نخستین دیدار خود در چارچوب رقابت‎های گزینشی لیگ جهانی 2013 را با پیروزی سه بر صفر مقابل تیم ملی مصر به پایان رساند.

دوازدهم شهریور؛
* روح الله رستمی وزنه‌بردار تیم ملی معلولان و جانبازان ایران با درخشش در بازی‌های پارالمپیک، مدال نقره این رقابت‌ها را برای ایران به ارمغان آورد.

* تیم ملی والیبال با پیروزی در گیم نخست دومین دیدار خود مقابل مصر در رقابت‎های گزینشی لیگ جهانی به مرحله نهایی این مسابقات راه یافت.

* تیم فوتبال پنج نفره ایران نتیجه دومین دیدار خود در مرحله مقدماتی بازی‌های پارالمپیک لندن را به اسپانیا واگذار کرد.

* مهرداد کرم زاده پرتابگر دیسک ایران در چهاردهمین دوره بازی‎های پارالمپیک، در روز چهارم این بازی‌ها موفق به کسب مدال نقره شد.

* سید علی حسینی وزنه بردار دسته 75- کیلوگرم تیم وزنه برداری معلولان ایران با دستیابی به مدال طلای این وزن به کار خود در چهاردهمین دوره بازی‎‌های پارالمپیک خاتمه داد و بدین ترتیب کاروان دلوار به چهارمین مدال طلای خود در این بازی‌ها دست یافت.

سیزدهم شهریور؛
* تست داوران لیگ دسته اولی درحالی برگزار شد که در جریان دور سوم این تست رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال توسط یکی از داوران خط خورده به شدت مضروب شد و این درگیری در نهایت با حضور نیروی انتظامی خاتمه پیدا کرد.

* تیم فوتبال هفت نفره ایران در دومین دیدارش در مسابقات فوتبال پارالمپیک 2012 برابر آرژانتین به پیروزی پرگل 8 بر یک دست یافت.

* ابراهیم رنجبر کماندار ایران در رقابت‏های تیر و کمان بازی‏های پارالمپیک در بخش ریکرو انفرادی ایستاده مردان نتیجه دیدار خود در مرحله رده بندی این مسابقات را واگذار کرد و از دستیابی به مدال برنز بازماند.

* اعضای هیات مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با حضور چهار فرد جدید تکمیل شد تا فعالیت باشگاه‌های پرطرفدار پایتخت وارد دورانی تازه شود. این اعضا در حالی معرفی شدند که رئیس دانشگاه آزاد حاضر نشد به جمع مدیران پرسپولیس بپیوندد. طی احکام جداگانه‌ای از سوی محمدعباسی وزیر ورزش و جوانان، احمد شهریاری و بهرام افشارزاده به جمع علی فتح ا... زاده، مقداد نجف‌نژاد و امیدوار رضایی در هیات مدیره باشگاه استقلال اضافه شدند. در هیات مدیره باشگاه پرسپولیس نیز فداحسین مالکی و مهدی تاج به جمع سایر اعضای هیات مدیره که محمد رویانیان، محمدحسین نژادفلاح و علی پروین هستند، اضافه شدند.

چهاردهم شهریور؛
* پیمان نصیری، دونده معلول کشورمان مدال طلای مسابقات دوومیدانی بازی‌های پارالمپیک لندن در کلاس T 20 ماده 1500 متر را برگردن آویخت و یازدهمین مدال را برای کاروان دلوار به ارمغان آورد.

* تیم ملی والیبال نشسته کشورمان با برتری سه بر یک مقابل بوسنی به عنوان صدرنشین گروه خود به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات والیبال نشسته بازی‌های پارالمپیک لندن صعود کرد.

* حامد صلحی پور وزنه بردار دسته 90 کیلوگرم کشورمان از دستیابی به مدال این وزن در مسابقات وزنه برداری پارالمپیک 2012 لندن بازماند و چهارم شد.

* تیم ملی فوتبال پنج نفره ایران آخرین دیدار خود در مرحله گروهی مسابقات فوتبال نابینایان بازی‌های پارالمپیک لندن را با پیروزی یک بر صفر مقابل میزبان مسابقات پشت سر گذاشت.

* مجید فرزین وزنه بردار دسته 5/82 کیلوگرم کشورمان پس از دستیابی به مدال طلای مسابقات وزنه برداری پارالمپیک لندن در بهبود رکورد این وزن ناکام ماند.

* عبدالرضا جوکار پرتابگر نیزه ایران در چهاردهمین دوره بازی‎های پارالمپیک، در روز ششم این بازی‌ها موفق به کسب مدال نقره شد و نهمین مدال را برای کاروان ورزش کشورمان به ارمغان آورد.

* هشتمین مدال کاروان ورزش ایران در بازی‏های پارالمپیک 2012 لندن توسط زهرا نعمتی و در رقابت‏های ریکرو انفرادی ایستاده زنان به دست آمد.

* محمود احمدی نژاد در حکمی "نشان درجه یک شجاعت" را به پاس زحمات ثمربخش در به اهتزاز درآوردن پرچم پرافتخار کشورمان و کسب عناوین قهرمانی کشتی فرنگی در عرصه جهانی به "محمد بنا" اعطا کرد.

پانزدهم شهریور؛
* سیامند رحمان وزنه‌بردار سنگین وزن کشورمان در شب پایانی مسابقات وزنه‌برداری پارالمپیک لندن غوغایی به پا کرد و با ارتقای چندباره رکورد پارالمپیک ضمن دستیابی به مدال طلای پارالمپیک چهاردهم، قوی‌ترین مرد معلول این بازی‌ها لقب گرفت.

* تیم ملی فوتبال کشورمان در دیداری تدارکاتی مقابل تیم ملی اردن به تساوی بدون گل رسید.

* در رده‌بندی تیم‌های فوتبال جهان، فوتبال ایران با شش پله سقوط به رده پنجاه و چهارم جهان تنزل کرد.

* علی محمدیاری نماینده ایران در مسابقات پرتاب دیسک مردان بازی‏های پارالمپیک لندن موفق به کسب مدال برنز شد.

* علی صادق زاده وزنه بردار دسته 100 کیلوگرم کشورمان با دستیابی به مدال برنز مسابقات وزنه‌برداری پارالمپیک 2012 لندن چهاردهمین مدال را برای کاروان دلوار به ارمغان آورد.

* تیم ریکرو مزدان ایران با شکست برابر کره جنوبی از صعود به مرحله نیمه نهایی رقابت‎های تیر و کمان بازی‏های پارالمپیک بازماند.

* جواد حردانی پرتابگر ایران در رقابت‏های پرتاب وزنه مردان بازی‏های پارالمپیک لندن در کلاس F37/38 مدال برنز گرفت.

* مهدی دزفولی فرنگی کار وزن 84 کیلوگرم تیم کشتی ناشنوایان ایران موفق شد نخستین مدال طلای کشورمان در رقابت‌های جهانی بلغارستان را به دست آورد.

* محسن کائیدی، پرتابگر کشورمان در مسابقات پرتاب وزنه بازی‌های پارالمپیک 2012 به مدال نقره دست یافت.

شانزدهم شهریور؛
* بهمن گلبارنژاد تنها رکابزن ایران در مسابقات دوچرخه سواری پار المپیک لندن بخش جاده پیش از رسیدن به خط پایان از مسیر مسابقه خارج شد.

* شاهین ایزدیار در مسابقات شنای 100 متر آزاد کلاس S10 بازی‎های پارالمپیک به عنوان هفتم دست یافت.

* سجاد نیک پرست پرتابگر ایران به مدال نقره پرتاب نیزه مسابقات دوومیدانی بازی‌های پارالمپیک 2012 لندن در کلاس F12/13 رسید.

هفدهم شهریور؛
*  نهمین روز از پارالمپیک 2012 لندن برای کاروان افتخارآفرین دلوار با دستیابی کامران شکری به مدال نقره مسابقات پرتاب نیزه کلاس F42 آغاز شده بود.

* ملی‌پوشان والیبال ایران با برتری قاطع سه بر صفر مقابل ژاپن در یکقدمی حضور در مسابقات لیگ جهانی قرار گرفتند.

* فرزاد سپه‌وند، پرتابگر کشورمان در مسابقات پرتاب دیسک کلاس F44 بازی‌های پارالمپیک لندن به مدال برنز رسید.

 هجدهم شهریور؛
* شاهد ایزدیار عضو تیم ملی شنای معلولان ایران به عنوان هشتم رقابت‌های 100 متر قورباغه بازی‌های المپیک دست پیدا کرد.

* تیم فوتبال جوانان ایران با پیروزی برابر جوانان ازبکستان به عنوان قهرمانی تورنمنت چهار جانبه ویتنام دست یافت.

* تیم فوتبال پنج نفره ایران با شکست برابر چین در ضربات پنالتی و کسب عنوان ششم بازی‎های پارالمپیک لندن به کار خود در این بازی‎ها پایان داد.

* جلال خاکزادیه عضو تیم ملی دوومیدانی ایران در رقابت‌های پرتاب دیسک به مقامی بهتر از عنوان نهمی دست پیدا نکرد.

نوزدهم شهریور؛
* تیم ملی والیبال ایران  با پیروزی قاطع سه بر صفر مقابل ژاپن برای نخستین بار راهی رقابت‌های لیگ جهانی شد.

* تیم فوتبال هفت نفره ایران با شکست 5 بر صفر تیم برزیل در دیدار رده‌بندی رقابتهای پارالمپیک لندن به عنوان سوم این رقابت ها رسید و مدال برنز این رشته را بدست آورد.

* پرونده کاروان "دلوار" در چهاردهمین دوره رقابت های پار المپیک لندن با کسب 10 مدال طلا، 7 نقره و 6 مدال برنز و عنوان یازدهمی در این رقابت ها بسته شد.

*مراسم اختتامیه چهاردهمین دوره بازی‌های پارالمپیک امشب در غیاب مسئولان و ورزشکاران کاروان ایران برگزار شود.

بیستم شهریور؛
* تیم کشتی آزاد جوانان ایران موفق شد با کسب سه مدال طلا در اوزان 60، 84 و 96 کیلوگرم و یک مدال برنز در وزن 50 کیلوگرم عملکرد مطلوبی از خود نشان داده و با سه امتیاز اختلاف با تیم آذربایجان، برسکوی سوم جهان بایستد.

بیست و یکم شهریور؛
* تیم ملی فوتبال کشورمان در ادامه روند نزولی خود در مرحله چهارم از مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی 2014 در قاره آسیا، این بار شاهکاری تازه خلق کرد و برای اولین بار در تاریخ فوتبال کشورمان در زمین ناهموار ورزشگاه اسپورت سیتی شهر بیروت نتیجه را یک بر صفر به تیم ملی  لبنان واگذار کرد.

بیست و دوم شهریور؛
* تیم ملی موتای ایران با کسب دو مدال برنز در رقابت های قهرمانی جهان در کشور روسیه به کار خود در این رقابت ها پایان داد. مسعود مینایی در وزن 67- کیلوگرم و مهرداد صیادی در وزن 51-  کیلوگرم مدال های تیم ایران را در این دوره از رقابت ها کسب کردند.

بیست و پنجم شهریور؛
* با برگزاری رقابت فینال روئینگ تک نفره مردان در مسابقات قایقرانی قهرمانی جوانان آسیا، امید عابد موفق به کسب مدال برنز در این رقابت ها شد.‏

* مهرداد امینی قهرمان چند دوره مسابقات دو چرخه‌سواری کشورتوسط افراد شرور در کرج به قتل رسید.

بیست و ششم شهریور؛
* رقابتهای بین المللی کشتی آزاد جام الکساندر مدوید، در حالی به پایان رسید که تیم منتخب ایران با کسب یک مدال طلا، یک مدال نقره و 3 مدال برنز به کار خود خاتمه داد.

* صفرعلی براتی مدیرعامل شرکت سهامی ذوب آهن، احمدرضا مهنام مشاور ورزشی استاندار اصفهان، علی اکبر ابرقویی نژاد رئیس هیات فوتبال استان اصفهان، داوود شیران رئیس هیات کشتی استان اصفهان و محمد مهدی محمدرضایی معاون خرید شرکت سهامی ذوب آهن را به عنوان اعضای جدید هیات مدیره این باشگاه منصوب کرد.

بیست و هفتم شهریور؛
* تیم ملی فوتسال روسیه نخستین دیدار دوستانه خود مقابل تیم ملی فوتسال کشورمان را با برتری دو بر یک پشت سرگذاشت. این بازی در سالن پیروزی شهر اصفهان برگزار شد.

بیست و نهم شهریور؛
* تیم فوتبال سپاهان ایران دور رفت از مرحله یک چهارم نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا را با تساوی بدون گل مقابل الاهلی عربستان در ورزشگاه فولاد شهر پشت سر گذاشت.

* ناصر شهبازی به عنوان مدیر عامل جدید باشگاه صنعت مس کرمان رسما کار خود را آغاز کرد. وی جایگزین نصرالله گنجعلی خانی شد.

سی و یکم شهریور؛
* سپیده شاکریان در ادامه روند مدال‌آوری خود در رقابت‌های ووشوی قهرمانی جوانان جهان در ماکائو موفق به کسب مدال طلا شد تا سومین مدال را در این مسابقات از آن خود کند. وی پیش از این دو مدال نقره و برنز در بخش تالو کسب کرده بود.

مهر
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار