بازدید 50310
گزارش تصویری از تهرانِ اینروزها آرام

پایتخت پاک و خلوت، تهرانی رویایی!

مسافرت بخش عظیمی از مردم تهران به سایرشهرها،روستاها، استانها و یا حتی خارج از کشور در ابتدای فروردین ماه که متعاقب آن از حجم خودروهای داخل خیابانها به اندازه قابل ملاحظه ای می کاهد از یک سو و لطافت معجزه آسای هوای بهاری، بارش باران و وزش باد از سویی دیگر، این کلان شهر خاکستری را آنچنان زیبا و بی بدیل می نماید که زندگی در این لحظه ناب را به فرصتی مغتنم تبدیل می کند که شاید آرزوی هر ایرانی باشد.
کد خبر: ۳۱۰۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۶ 24 March 2013
تهران هر ساله در ایام تعطیل خصوصاً روزهایی که تعداد تعطیلی آن افزون باشد، خلوتی و پاکی کم نظیری را تجربه می کند.

به گزارش تابناک پایتخت کشورمان که همواره در دود و غبار و آلودگی های متنوع زیست محیطی روزگار می گذراند، در ایام تعطیلات نوروز آنچنان خلوت و پاک می شود که گویی این آرامش در قد و قواره آن نیست.

مسافرت بخش عظیمی از مردم تهران به سایرشهرها،روستاها، استانها و یا حتی خارج از کشور در ابتدای فروردین ماه که متعاقب آن از حجم خودروهای داخل خیابانها به اندازه قابل ملاحظه ای می کاهد از یک سو و لطافت معجزه آسای هوای بهاری، بارش باران و وزش باد از سویی دیگر، این کلان شهر خاکستری را آنچنان زیبا و بی بدیل می نماید که زندگی در این لحظه ناب را به فرصتی مغتنم تبدیل می کند که شاید آرزوی هر ایرانی باشد.

اما در پس ماجرا حقیقتی بسیار تلخ رخ می نماید و آن چیزی نیست جز باور اینکه این شرایط فقط برای اندک روزهایی در سال وجود دارد.

آب و هوای بهاری و خلوتی خیابانهای پایتخت همیشه هم به این منوال نبوده، بطوریکه بر اساس آمار و اسناد پنج روز ابتدای فروردین سالهای 86 و 88 و89 نسبت به امسال(سال92) تهران در ایام نوروز بسیار شلوغ تر بوده لیکن هیچ تضمینی وجود ندارد که همین خرده ایام پاک(نوروزی) نیز در سالهای آینده تبدیل به روزهای خاکستری نگردد.

به همین منظور بر آن شدیم تصاویری ناب از "خلوتی " منحصر بفرد تهران و البته نه زیبایی آن در ایام نوروز92 تهیه و به نمایش بگذاریم.البته شهرداری تهران نیز در این روزها بر زیبایی شهر و اماکن عمومی افزوده و مناظر چشم نوازی برای شهروندان پدید آورده است.

این تصاویر شامل بخشی از پر تردد ترین خیابانها و بزرگراه های تهران در چهارمین روز فروردین92 می باشد که تا همین هفته گذشته(ایام منتهی به پایان اسفند) اگر تصمیم داشتید مسیری کمتر از دو کیلومتر در آن طی کنید، باید وقتی حدود دو ساعت به آن اختصاص می دادید که در نوع خود از حیث اتلاف انرژی و سرمایه، کم نظیر و یا حتی بی مانند است.

شاید بد نباشد تهران نشینان و سایر هموطنانی که در این ایام به تهران سفر کرده اند، عکسی به یادگار از این خلوتی شهر ثبت کنند تا بعدها در موزه ها با حسرت در پی این تصاویر نگردند.

برای مشاهده تصاویر در ابعاد بزرگتر، لطفاً روی آنها کلیک کنید
تقاطع خ مطهری و خ میرزای شیرازی
ساعت :11:10صبح
تقاطع خ مطهری و خ میرزای شیرازی ساعت :11:10صبح
خیابان قائم مقام ساعت: 11:18 صبح
خیابان قائم مقام ساعت: 11:18 صبح
تقاطع مفتح و خ مطهری به سمت شرق ساعت :11:28 صبح
تقاطع مفتح و خ مطهری به سمت شرق ساعت :11:28 صبح
تقاطع مفتح و خ مطهری به سمت شمال شرق ساعت :11:30 صبح
تقاطع مفتح و خ مطهری به سمت شمال شرق ساعت :11:30 صبح
پل عابر پیاده - خ ولیعصر - بالاتر از خ سرو
ساعت : 13:40
پل عابر پیاده - خ ولیعصر - بالاتر از خ سرو ساعت : 13:40
پل عابر پیاده - خ ولیعصر - بالاتر از خ سرو
ساعت : 13:42
پل عابر پیاده - خ ولیعصر - بالاتر از خ سرو ساعت : 13:42
تصویر معکوس : شمال به جنوب خ ولیعصر(عج) - پایین تر از میدان ونک ساعت : 13:34
تصویر معکوس : شمال به جنوب خ ولیعصر(عج) - پایین تر از میدان ونک ساعت : 13:34
 جنوب به شمال خ ولیعصر(عج) - پایین تر از میدان ونک ساعت : 13:36
جنوب به شمال خ ولیعصر(عج) - پایین تر از میدان ونک ساعت : 13:36
میدان امام خمینی(ره) ساعت:12:24 ظهر
میدان امام خمینی(ره) ساعت:12:24 ظهر
جوی آب زلال -جنوب به شمال خ شریعتی -نرسیده به پل سیّد خندان ساعت :11:48صبح
جوی آب زلال -جنوب به شمال خ شریعتی -نرسیده به پل سیّد خندان ساعت :11:48صبح
شرق به غرب خیابان شهید بهشتی - ساعت: 10:24 صبح
شرق به غرب خیابان شهید بهشتی - ساعت: 10:24 صبح
پلیس وظیفه شناس -زیر پل میرداماد از بین دو گاردیل مشخص است . ساعت:10:16صبح
پلیس وظیفه شناس -زیر پل میرداماد از بین دو گاردیل مشخص است . ساعت:10:16صبح
شرق به غرب پل میرداماد ساعت : 10:12صبح
شرق به غرب پل میرداماد ساعت : 10:12صبح
جنوب به شمال خ آفریقا - ساعت 10:15صبح
جنوب به شمال خ آفریقا - ساعت 10:15صبح
شرق به غرب پل میرداماد-ساعت 10:30صبح
شرق به غرب پل میرداماد-ساعت 10:30صبح
جنوب به شمال خ پاسداران -ساعت :14:15
جنوب به شمال خ پاسداران -ساعت :14:15
جنوب به شمال خ پاسداران -ساعت :14:19
جنوب به شمال خ پاسداران -ساعت :14:19
شرق به غرب بزرگراه حکیم - ساعت 16:00
شرق به غرب بزرگراه حکیم - ساعت 16:00
تقاطع خ سهروردی و خ شهید بهشتی
تقاطع خ سهروردی و خ شهید بهشتی
شمال به جنوب میدان هفت تیر ساعت:15:15
شمال به جنوب میدان هفت تیر ساعت:15:15
جنوب به شمال خ آفریقا - ساعت 10:14صبح
جنوب به شمال خ آفریقا - ساعت 10:14صبح
جنوب به شمال میدان هفت تیر ساعت:15:18
جنوب به شمال میدان هفت تیر ساعت:15:18
شرق به غرب پل میرداماد ساعت : 10:13صبح
شرق به غرب پل میرداماد ساعت : 10:13صبح
شرق به غرب بزرگراه همت، ورودی بزرگراه مدرس - ساعت:9:45 صبح
شرق به غرب بزرگراه همت، ورودی بزرگراه مدرس - ساعت:9:45 صبح
جنوب شرقی به شمال خ شریعتی -پل سیّد خندان ساعت :11:50صبح
جنوب شرقی به شمال خ شریعتی -پل سیّد خندان ساعت :11:50صبح
میدان امام خمینی(ره) ساعت:12:30 ظهر
میدان امام خمینی(ره) ساعت:12:30 ظهر
جنوب به شمال بزرگراه مدرس - ساعت:9:49 صبح
جنوب به شمال بزرگراه مدرس - ساعت:9:49 صبح




تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۱۳۷
انتشار یافته: ۲۰۲
تابناک واقعاً خودمونیم.فتوشاپ کارتون عالی کار میکنه.دمش گرم . چقدر بهش حقوق میدید؟
(شوخی نوروزی بودا..منفی ندید)
پاسخ ها
یاشار
| United Kingdom |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
جناب نجفی اولاً شوخی خوبی نبود.این واقعیت بسیار دردناکی هست.ممنونم از تابناک که هوشمندانه این موضوع را به تصویر کشید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
واقعا پایتخت به خلوت بودن نیاز دارد
محمود از میانه
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
عوضش ملت ریختن تو شهرستانها...یک نمونه شهر خودمون...اونقدر مسافر اومده دیگه اعصابمون به هم ریخته....ترافیک و بی نظمی... من یکی هر روز حداقل دو مورد تصادف میبینم....امروز سه تصادف دیدم .
محمود از میانه
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
راستی یک چیز یادم رفت...مسئولین محترم شهر تهران میتوانند از این فرصت برای ترمیم خیابان و خط کشی و تابلو و ساختمان سازی و اسفالت غیره استفاده کنند و در طول سال بر مشکلات مردم نیافزایند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
اول اینکه تمرکز امکانات توو تهران باعث شده مهاجرت زیاد شه! پس الکی جو نگیردتون ! همه ی ایران برای همه ی ایرانیاست!
در ثانی هر وقت تهرانیا الودگیای کرانه ی خزر رو ترک کردن شهرستانیا هم تهران رو ترک میکنن!
شیما
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
خیلیم واقعیه
داروساز
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
خوب تهران با توجه به پايتخت بودنش مهاجرپذير هم هست و اين كاملا طبيعيه كه كسي به خاطر امكانات فوق العاده زيادش نسبت به بقيه شهرها تمايل به اومدن به تهران رو داشته باشن.
اين شهرداري محترمه كه بايد از چنان درايتي برخوردار باشه كه بتونه اين شهر پرجمعيت رو كنترل كنه.
من خودم اهل استان چهارمحال و بختياري هستم ولي رتبه كنكور من دويست بود و داروسازي شهيد بهشتي قبول شدم. چند نفر از بوميان تهران ميتونن چنين رتبه اي رو كسب كنن؟ مسلما با اين رتبه ارجح اينه كه از امكانات دانشگاهي مثل شهيدبهشتي استفاده كنم.
پس بومي بودن پايتخت دليل بر باهوشتر بودن و رنگين تر بودن خون افراد براي استفاده از امكانات پايتخت نيست.
در نهايت بايد بگم كه من به عنوان يك ايراني از اينكه هموطني بخواد بياد تو استان من بسيار خوشحال ميشم و به جاي اينكه بگم برن شهر خودشون به شهردارمون سفارش ميكنم كه خدمات رو براي استفاده جمعيت بيشتر مدبرانه و كارشناسانه و نه از سر سليقه فردي، توسعه بده
درد دل
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
آقاي نجفي بايد بدونيد برخي شوخيها خستگي كار رو به تن آدم مينشونه.
من به شخصه واقعا از اين عكسها لذت بردم و ياد روزايي كه در پايتخت بودم واسم زنده شد.
از عكاستون ممنونم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
منفی میدم نجفی جون !
hamid
| Australia |
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
عجب ملت ... هستیم.یه شوخی این همه حرف داره؟
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
تقصیر آقا محمدخان قاجار بود که از استرآباد(گرگان) لشگر کشید و تهران که در آن زمان دهی کوچک بیش نبود رو پایتخت اعلام کرد!
ناشناس
| Denmark |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
آقای داروساز، از منطقه چند رتبه و چه سهمیه 200 آوردی آقای زرنگ، بقیه هم جیگر!!!!!!!؟
مخترع
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
نجفی جان حق با شماست دوست عزیز این عکس ها واقعیت ندارند اگر داشت در این روزهای تعطیل اینچنین نبود دوست میانه ای ما چند روزه میزبان هموطنان ما هستند صداش در اومده بعد توقع دارند ما که یک عمر با این معظل دستو پنجه نرم میکنیم صدامون در نیاد دوست عزیز ما در تهران روزی چندین تصادف منجر به فوت میبینیم برو خدارو شکر کن بعد سیزده به روال قبلی بر میگردید در کل دم همه بچه های ایران گرم حتی تابناک که با فتو شاپ رویا خلق میکنه
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
تهرونیا اومدن شهر های مارا هم الوده کنن!
امیدواریم با آبادانی شهرستانها، مهاجرین تهران به ولایتشون برگردند تا تهرانی ها (متولدین و بومیانی که 40-50 سال پیش به تهران آمدند) نفس پاکی بکشند و تهران بتونه به شرایط 10-15 س ال پیش خودش برگرده.
تا مردم کمی معنی زندگی رو متوجه بشوند و دود و ترافیک و ازدحام جمعیت و... و عواقب اون مثل تقاضای بالا در مسکن و....کم بشه و شرایط به حالت عادی برگرده.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
برای مهاجرت داخلی نیازی به پاسپورت و ویزا و اجازه کسی نیست. تهرانی بودن رو چه کسی تعیین میکنه؟ معیارش چیه؟
یک حرفی بزنید که عملی باشه و ارزش مطرح کردن داشته باشه. اگه تهران شده تهران همین آدم که به قول شما باید برن ولایتشون کردنش تهران.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
(مهاجرین تهران به ولایتشون برگردند!) واقعا چه متواضع!اگه همه تهرانیا مثه شما باشن تهرانی بودن چه افتخاری داره؟ خدا رو شکر یه شهر خوب دارم و منت کسی رو سرم نیس.
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
دوست عزیز میشه بفرمایید 40-50 سال پیش بومی کجا بودید؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
دو روز دیگه زلزله که بیاد همتون فرار میکنید شهرستان
نسل دوم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
ما که اهواز هستیم چه باید بگیم؟ هم ترافیک داریم هم آلودگی هوا هم آلودگی آب این چند سال هم گردوغبار هم بهش اضافه شده مشکل نا امنی و سرقت و زور گیری هم به جای خود نه مترو داریم نه تقاطع های غیر همسطح نه اتوبوس BRT بیشتر ثروت مملکت هم از این جاست ایرادی هم نداره مال همه هست ولی ...
حمیئ
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
واقعا" اگه هموطنهای ???? به دیار حودشون برگردند حیلی بهتر میشه
مصطفي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
اين چه تفكر مزخرفيه؟شما اگر تهراني هستي در درجه اول ايراني هستي.مقصر اصلي رسانه ها هستند كه از ابتدا لفظ تهران و شهرستان را ايجاد كردند.نوع بيان صاحب نظر فوق مشخص ميكند كه به هيچ عنوان ايرانگردي نكرده اند تا متوجه شوند كه ايران تهران نيست.
جانم فداي ايران
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
اگر تهرانی بودن افتخاری نداره و توو تهران زندگی کردن سود و مزایایی نداره به قول کسانی که به کامنت پاسخ دادن پس خواهشا برن ولایتشون. برای کسی هم که از کانادا پاسخی گذاشته بگم که ما دوست نداریم تهران، تهران بشه و دوست داشتیم کاشکی یه شهرستان معمولی بودیم به خدا... . هوا الوده میشه ،ترافیک میشه، خونه گرون میشه ، هرکسی از این غیر بومیان یک جایی داره بره ولی ما خود بومیان چی!!! گیر افتادیم توو این خراب شده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
بابا بوووووووومی!!!
ناشناس
| Canada |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
تهران یک روستا بیشتر نبوده مگر چند نفر کلا بومی داشته. و معلوم که تهرانی بودن افتخار نیست شاید برای کسی که هیچ هنری نداره و هیچ کاری بلد نیست افتخار باشه ولی واسه من نیست. و برام خجالت آوره که کسایی مثل شما اداعای نمایندگی تهران اصیل رو دارید. ولی مطمئن هستم که تهرانی ها اکثرا مثل شما سطحی نیستند و این مهملات رو روشون نمیشه به زبون بیارن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
میشه بفرمایین 40 -50 سال پیش پدر بزرگ شما سوار چه وسیله نقلیه ای می شدن؟ خدای نکرده از چهارپایان استفاده نمی کردن...
طهرونی اصیل
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
کار به جای رسیده که مسببین الودگی های صوتی و زیست محیطی طهرون که با مهاجرت خودشون به طهرون سختی رو همه به خودشون هم به ما تحمیل کردند حالا طلبکارم شدند. بنظرم باید از قدیم برای مهاجرت به طهرون پاسپورت و ویزا تعیین میکردند تا همینطور هجوم نیارند. والا خسته شدیم از این تراکم جمعیت و دود و .....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
من تهرانی نیستم اما تهرانی های با مرام و افتاده و باشخصیت،واقعا دوست داشتنی اند مخصوصا اهالی جنوب شهر تهران که خیلی خونگرم و مهربانند ولی یک عده در همین تهران زندگی می کنند که خیلی اصرار دارند تهرانی بودن خودشون و به رخ بکشند و باصطلاح فخر بفروشند شاید ایندوستان خبر ندارند که دیگه شکاف فرهنگی تهران و شهرستانها مثل سابق نیست که مردم فکر کنند هر کسی در تهران زندگی می کنه حتما خیلی سرتر از بقیه مردمه بیشتر می فهمه با کلاس تره... الآن همه مردم در هر جای ایران عزیز با گسترش ابزارهای ارتباطی و فراوانی دانشگاه ها و پیشرفت علم و دانش به حد کافی از چند و چون اکثر مسائل زندگی آگاهند و برایشان قومیت مطرح نیست و همه با هم راحت و صمیمی اند ضمن اینکه تهرانی های اصیل کسانی هستند که ریشه در روستایی در جوار البرز دارند که به لطف آقا محمدخان قاجار تبدیل به تهران شد یعنی کسی مه 50 سال پیش هم به تهران مهاجرت کرده نمی تواند خود را بومی و اهل تهران معرفی کند ایشان بهتر است برای پی بردن به اصالت خود به شناسنامه پدر محترمشان نظر بیافکنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
پس خانواده را بردار و برو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
دوستان چرا بحث میکنید.
واقعیت اینه که الان تهران پر شده از مردم این ور و اون ور. چه اشکالی داره هر کسی با افتخار به شهر خودش برگرده؟ والا اگر من بچه یکی از روستاهای زابل بودم به هیچ عنوان خونم رو ترک نمیکردم. حالا الان خیلی ها اومدن تهران فکر کردن کجا اومدن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
دوستانی که در نظر ها اظهار لطف کردن،خوب دقت کنند "امیدوارم با آبادانی شهرستانها.." ریشه تمام بدبختی های تهران و تهرانی ها همین هست و علت مهاجرت ها نیز همین،
نوشتن بلاهایی که به سر این شهر و مردمش میاد از جمعیت و تراکم و ازدحام زیاد عواقب اقتصادی، فرهنگی و.... زیادی که اینجا جاش نیست.
شاید اگر جای یکی از ما بودبد متوجه می شدید که چقدر تهرانی ها مردم خوب و مهاندوستی اند،
فکر کنید تو شهر شما ناگهان ازدحام جمعیت و ترافیک و گرونی مسکن ، کمبود شغل و حقوق پایین به تناسب تقاضای بالا، بیمارستانها شلوغ ، مردمتون ازآلودگی هوا فوت شوند، ازدحام جمعیت در کلیه سطوح جامعه ، آلودگی صوتی، ....وقتی که صدای پرندگان جاشو به صدای خودرو و بوی دود بده، وقتی چهره شهرت عوض بشه، وقتی آرامش و امنیت رو با ساخت خونه های عجیب و غریب در بافت سنتی و و یلایی گرفته بشه وقتی ده ها پنجره رو به حیاط خونت باز بشه، وقتی میزان نقدینگی ورودی به شهر به همراه تقاضای بالا ر بخشهای مختلف اجازه انجام هیچ کاری رو بهت نده،وقتی مسیر 10 دقیقه ای رو 40 دقیقه در راه باشی و و و.....

وقتی محلت تبدیل به جهنمی بشه که توش اثری از زندگی خوب نیست باز لبخندت رو از هموطنت دریغ نمی کنی چون میدونی اون هم مجبور بوده اود اینحا

امیدوارم هوطنان غیور شهرهای مختلف که در تولید و اشتغال و.... دست دارن( حتی سهمی خیلی کوچک ) همت کنند و غیرت و برای آبادانی شهرشون به شهرهاشون برگردن، خواهید دید که همین خواست تک تک شهرهای مختلف را آباد خواهد کرد و با کمک دولت بهترین نتیجه گرفته خواهد شد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
خود شما 100 سال پیش اهل کدام ولایت بودید؟؟؟؟؟؟/
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
وقتی 50درصد بودجه مملکت تو تهرون خرج میشه (حیف و میل میشه) وضع همین طور است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
کل تهرون کمتر از 300 سال قدمت نداره ! چیزی تو مایه امریکا که خودشو صاحب همه دنیا می دونه شما هم همچین ذهنیتی داری!
ناشناس
| Malaysia |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
وقتی همه امکانات وثروت مملکت رو ببری بریزی تو یه شهر باید انتظارش رو هم داشته باشی که صاحبای اون ثروتها بیان دنبالش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
من اهل تهران نیستم، ساکن تهران هم نیستم.

هیچ کدومش هم افتخار نیست. اینا همه ش جبر جغرافیاییه. متاسفانه تمرکز امکانات در این شهر باعث شده بسیاری در این شهر سکونت کنند. کمتر ب هم فخر بفروشیم و کمتر در مقابل هم جبهه بگیریم. فرهنگ و شعور هرکس افتخار اوست.
در دوران دانشجویی دوستان تهرانی متعددی داشتم. خوب و بد بینشون پیدا می شد.
ولی متاسفانه یکی از ویژگی هایی ک زیاد در میانشان دیده می شد تمسخر سایرین بود!
یکی از همکلاسی ها از شهر دیگری رفته بود تهران خونه خواهرش و وقتی برگشته بود تو جملاتش چندین بار نام برج میلاد رو ب زبون آورد. دوستان از خنده روده بر می شدند! یکی می گفت بابا برج میلاد همسایه ماست!
خب باشه!
واقعا نمیفهمیدم اون خنده هاشون رو!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
والا اگر امکاناتی که تهران داره شهرستان ها هم داشتند شهرستانی ها این همه سختی به خودشون راه نمی دادند که بیان تهران
بچه تهرون
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
بابا تو رو خدا تو همون شهرستانتون بمونید ما یه نفسی بکشیم..به خدا تهران ما همیشه باید اینجوری باشه...ما که ولایتی نداریم تو تعطیلات بریم اونجا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
باهوش !
فقط متولدین بمونند ! بازم همین میشه !
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
جالبیش اینه که 90 درصد ساکنین تهران اصالتا تهرانی نیستند و بیش از 120 % ادعا دارند که تهرانی اصیل هستند و جای اونها رو تنگ کردند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
تمام اونایی که جوش آوردن معلومه که اهل کجان ... بدبختی اصلی ما هم همینه ...
ارسطو
| Sweden |
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
آی ناشناس !
من بچه اصفهانم با 3500 سال قدمت، ما اگه نمی اومدیم تو ده شما که اینجا تهران نمیشد که، ما اومدیم شما ها رو استخدام کردیم ، تهران شد تهران بعد هم بزرگ شد. اگه ما بریم میشه همون ده سابقتون
ناشناس
| United States |
۰۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
آقایون حالا چرا عصبانی‌ میشید ، این آقا که حرفی‌ نزده میگه اشالا امکانات همه جای فراهم بشه ، من متولد تهرانم و راستش پدر بزرگ پدریم شیرازی بوده و از طرف مادری حداقل تو ۳ نسل گذشته تهرانی‌ بودن ، الان اگه یه جای به غیر تهران باشه که امکانات خوب داشته باشه ، خلوتو تمیز هم باشه میرم اون‌جا زندگی‌ می‌کنم ، تهران باشه برای اوناِ که اینجا بهشون خیلی‌ بر خورده !! در ضمن من الان آمریکا هستم اینجا هم اومدم تو یه شهر با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت ، بدون ترافیک بدون کثیفی و شلوغی ، وقتی‌ ۹۰% امکاناتی که تو نیو یورک یا واشنگتن دیسی هست اینجا هم هست ، برا چی‌ برم تو ترافیک عمرمو تلف کنم
ايذه اي
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
هموطن عزيز اگه خيلي نگران تهرانتون هستي و دوست داري خلوت بشه يه لطفي بكنيد و از پايتخت بودن درش بياريد تا همه اونجا رو ترك كنند. وقتي يه شهري پايتخت بشه طبيعيه كه از شهرهاي ديگه به اونجا مهاجرت كنند. اين منطقي نيست كه چون شما تهراني هستي و تهران پايتخته شما اداره همه امور رو بر عهده بگيري. به هر حال همه ادارات مهم و وزارتخانه ها اونجا هستند و اين كاملاً طبيعيه كه تهران شلوغ ميشه. شما بايد به مديريت ترافيك معترض باشي نه مهاجرت به پايتخت...
شیرازی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
بیا شیرازواصفهان و تا بفهمی چه خبره
خیلی ... هستی
سرژیک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
شمابیاید برین شهرستان تا از هوای پاک اونجا لذت ببرید مطمئمنم شما هم یکی از اون شهرستانیای هستید که تازه اومدین تهران و فکر میکنید تهرونی شدید. اصلاً تهرانی وجود نداره .اون تهرانیهای اصیل از ایران رفتند
این آقای علیزاده عکاس محترمتون خوب نشد از اون بالا بیفته پایین در این ایام عیدی سقط بشه.اما دستش درد نکنه.عکساش عالی بود.خسته نباشن.الهی نمیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
اين چه روش صحبت كردنه.بنده خدا زحمت ميكشه.تو اصلا عكاسى بلد نيستى چرا واژه زشت بكار ميبرى خانم محترم
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
ادبیاتت منو کشته!
با حمیدم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
منظورت ادبیات کی بود؟؟
ناشناس
| China |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
فرشته ها هم آرزوی بد بد می کنن مگه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
بی تربیت
عزت
| France |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
این خصلت نون باگت اینجاست دخترای ??? بی ادب میکنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
این نظر ضایع رو برای چی در سایت درج کردی تابی جون؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
موندم اون نظرایی که قابل انتشار نیستن دیگه چطورن!!!
زخم زبون
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
واقعا متاسفم براي شما كه به جاي اينكه سفير فرهنگ ايران در فرانسه باشيد با اين طرز صحبت ..... (......)
خيلي زشت بود صحبتتون. من الان توي داروخانه ام و كامنت شما رو خوندم و به همه نشون دادن و همه براتون ابراز تاسف كردن.
از تابناك هم ميخوايم لطف كنن چنين نظراتي كه باعث جريحه دار شدن احساس خواننده ميشه رو تو سايتشون نذارن
فدریکو
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
فرانسه رفتی مثلا متمدن شی دیگه ؟
مجتبی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
منفی ها خودش تو دهنی محکمیه تو دهن این ......
علی آبادان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
این کلمه"سقط" که نوشتی، معنیشو میدونی یا همینطور یه چیزی پروندی ؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| United Kingdom |
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
از حرف زدن زشت این خانم نسبتا محترم که بگذریم اینو بگم که بابا جان تو این کامنتا پرچم هر جا رو که بزنن طرف حتما خودش اونجا نیست که ممکنه از فیلت ر شکن استفاده میکنه که میزنه از فرانسه
واقعا ظرفیت تهران اندازه همین جمعیتیه که این چند روزه داخلش بودن ... اون تعدادی که رفتن بیرون انگاری اضافه بودن ... کاشکی میشد مثل قدیما دروازه های شهر رو ببندن که خیابونا همین جور خلوت میموندن و تهران تازه میشد جای زندگی ...
پاسخ ها
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
گل گفتی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
کاش بیان بگن من بعد هر کی باید شهر محل تولد خودش اقامت کنه. البته فکر کنم تهران میشه شهر ارواح چون از هر جایی خودشونو بزور کشوندن تهران
مجتبی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
اول از خودت شروع کن؟
تهران اگر همیشه اینطور بود بهترین پایتخت دنیا میشد
پاسخ ها
حسين
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
تهران هميشه و همه حال بهترين پايتخت دنياست، همانطور كه ايران بهترين كشور دنياست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
من 25 سالمه اصالتا هم اهل لواسان هستیم.اباید اینو بگم تاحالا شده کسی از شما اقدام به خرید خونه تو شهرستانی کنید؟تا بفهمن شما اهل اونجا نیستین شروع میکنن به اذیتو آزار ولی واقعا مردمان طهران(تهران فعلی) انسان های خوبین که هیچ موقع کسی شاهد این قبیل موارد ازشون نبوده.نتیجه:هیچ کسی دوست نداره محل زندگیش شلوغ و االوده بشه پس هم وطن های دیگه جای اینکه به توهین به مردمان شریف طهرانی بپردازن حداقل یکم درک کنن همین!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
کاملا موافقم
کاش پایتخت از تهران به شهر دیگری منتقل می شد.
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
اگر سیاست اشتباه باشه ، مسلماً پایتخت یک شهر دیگه هم بره باز یک تهران دیگه درست میشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
خوب مگه چی می شه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
به یه بنده خدایی گفتن دوست داری پایتخت رو بیارن شهرشما؟ گفت آره از این به بعد به ما میگن بچه تهرون! ( نمیگم طرف کجایی بود)!!
ما که غیر از خلوتی نه زیبایی دیدیم و نه این تعریفایی که شما میکنی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
تهران یعنی دود بیچارگی سر صدا خرج بالا ناهنجاری ها اجتماعی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
تهران رو عرض کردن.
نه پکن!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
بی‌انصافی نکنید دیگه. تهران شهر قشنگیه.
ولی خودمونیما عکسهای راه آهن و جوادیه و میدان شوش از همه عکسها صاف تر و شفاف تر بود نه دوستان !!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
همه بچه های جوادیه رو عشقه
ای بابا از تهران پاشدن اومدن شهر ما را شلوغ کردن شهر خودشون خلوته
پاسخ ها
شمال
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
البته خوش اومدن، ولی ما هم فهمیدیم شلوغی چه مکافاتی داره!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
زیاد ناراحت نباش.
چیزی تو نمیتونی تو 5 روز تحمل کنی ما باید 360 روز تحمل کنیم
علی علیزاده ، خسته نباشی و ممنون از اینکه محله مارو به تصویر کشیدی.ما خونمون اسکان بود و شش سال پیش از اونجا رفتیم.چقدر دلم هوای شهرمو کرده.ممنونم تابناک
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
کسری جون، تهرونو ول کردی رفتی آلمان یا اون پرچم فقط وی پی انه ؟؟؟؟
اگه به همه ی شهر ها برسن دیگه کی می ره تهران روستای 200 سال پیش

متاسفانه مسئولان گیر دادن به تهران انگار نه انگار شهر های دیگه ای هم هست !!!
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
اون وقتی که طهرون روستا بود شهر جنابعالی اصلان وجود خارجی نداشت دوست عزیز. دوما اگه بده چرا اینقدر هجوم اوردید طهرون تا به این روزش بندازید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
گل گفتی.
والا تو محل کار من تنها 2 درصد تهرانی هستند و بقیه شهرستانی.
اگر بقیه شهرها برسن بخدا ثواب داره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
آقای رضاخان خب شما از درآمدهای جاهای دیگه استفاده نکنید کسی هم مزاحم شما نمیشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
رضاي گلم شما خودت وجود خارجي داشتي پسرم گلم
سيمين
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
همچين مي گي روستا؟ انگار داري فحش مي دي... مگه روستا بده؟ من كه توي تهران زندگي مي كنم و كارمند بانك هستم، واقعا“ از آلودگي و طرح ترافيك و بقيه مشكلات خسته شدم، تصميم دارم در آينده نزديك با خانواده به يك روستا يا يك شهرستان كوچك مهاجرت كنم. من عاشق زندگي توي روستا هستم.
و باید این رو هم بگم تهران زیبایی انچنانی نداره نسبت به بقیه پایتخت های جهان بخصوص اروپا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
دادا دقت کن ..نوشته خلوتی تهران و نه زیبایی آن.جو زده شدی ظاهراً.میشه لطف کنید تشریف ببرید خارج و اروپا تا این تهران خلوت بشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
دوست عزیز من اصلا تهران زندگی نمی کنم یکی از دوستان کامنت جالبی داد همون رو بخونی می فهمی چی می گم

قصد توهین ندارم اما مثلا پایتخت هست هیچ زیبایی نداره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
دعوا نکنید! مشکل از ایران بودنشه!
زیبایی اکثر شهرهای ما زیبایی های طبیعی و تاریخی ست. کمتر شهری معماری نوین زیبایی داره. اصلا من نمیدونم کدوم بدسلیقه هایی تو سازمان زیباسازی شهرداری ها مشغول ب کار هستند؟!
دم عیدی اول بولوار ورودی شهر ما دو سه تا کاموا و میل بافتنی گنده درست کردن گذاشتن! آخه یکی بیاد بگه مناسبتش چیه؟! هفت سین ها و عمونوروزها و حاجی فیروزها هم ک مثلا مرتبطند اکثرا زشتن!
کمتر ب گلکاری و نصب آبنما و نورپردازی شهرها و تمیزی شهر اهمیت داده میشه.
مجتبی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
عزیزم اروپا 200 ساله صنعتی ما 20 ساله تازه از جنگ رها شدیم تو اولا باید خودتو با دور و ورت مقایسه کنی دوما سرعت پیشرفت پایتخت قابل قبول بوده تو این چند سال تمام تهرانی واقفند که شهردار چه کارایی کرده!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
پایتخت با 15 ملیون جمعیت چطور می خوای زیبا باشه؟ همین الانشم خیلی خوبه
تهران اصلا شهر نیست بلکه یک ده بزرگ است. اگر بیایید شهرهای اروپایی را از بالا ببینید آنوقت می فهمید شهر یعنی چی. وقتی نظم و ترتیب و زیبایی آنها را ببینید آنوقت معنی شهر را می فهمید.
پاسخ ها
نازنین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
ای وای خدای من ..چقد باکلاس هستید شما
shirin
| Canada |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
وای چقد شما خارجی هستید و اصلا وابسته و متعصب به شهر و سرزمینت
ناشناس
| United States |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
اتفاقا تمام اروپا مثل دهات می ماند و تهران، نیویورک، لس آنجلس، نیو مکزیکو، و بسیاری از شهرهای آسیایی شهرند. حالا تهران منطقی رشد کرده یا نه یک حرف دیگریست و شهر بودن جای سوال ندارد.
عین ا...
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
کاشکی منم خارجکی بودم... البته در خارج به من پیشنهاداتی شد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
من فقط طرفدار زیبایی های طبیعی هستم زیبایی های ساخته دست بشر زود دل آدمو می زنه و تکراری می شه امازیبایی های طبیعی هرگز تکراری نیست!مگه نه؟
عزت
| France |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
ما که شهرهای اروپایی رو ازبالا دیدیم به نظرمون شهرهای اروپا یه ده پیشرفته ست .اقا من اینجا اعلام میکنم تهران یکی از زیباترین شهرهای دنیاست فقط کاش هواش الودگیش کم بود
مجتبی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
بـــابـــا خارجی ! از اونا بهترون! با کلاس ! شهر دیده ، ما ندیده!! اوروپایی! وای مامانم اینا!
تهران شهر بی ??? ترین شهرهاست که این مشکلو میشه دقیقا تو ظاهر و رفتار ??? مشاهده کرد کافیه کمی به رفتار نامناسب و بی تمدن مسافرایی که از تهران به شهراتون میان توجه کنید. بنظر من تهران بیشتر باعث ?? کشوره تا پایتخت ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
احتمالا شما هم مال ؟؟؟ هستید.ان شا الله یک روزی ولایت شما هم مناسب شود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
باشه اصلا بدترین شهر، بیا به بقیه همشهریات بگو بیخیال این شهر بی تمدن بشن و برن شهر باتمدن خودشون و هم یکذره نفس بکشیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
؟؟؟ ؟؟؟ ؟؟ ؟؟؟
خوب درست واژه ها رو بکار ببر که بیننده ها متوجه شن چی میگی!
سيمين
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
شما هم خيلي خيلي ؟؟؟ هستيد. با اون شهر ؟؟؟؟‌ تون
به امید انروز که وقتی پاهات بیرون میزاری از خانه فقط ادم های با فرهنگ ببینیم
وقتی سهم قابل توجهی از بودجه مملکت صرف کلانشهری چون تهران بشه و وفور فرصتهای شغلی و امکاناتی از قبیل مراکز درمانی ٰ آموزشی و غیره ٰ دیگه معلومه که همه ترجیح میدن علیرغم میل باطنی خودشون از زادگاه خودشان دور بشن و به شهر پر از دود و آلودگی و شلوغی همچون تهران مهاجرت کنند .بنده حدود شش ساله به تهران آمدم و به چندین شرکت و اداره که در شهر ما پروژه دارند سرزدم تا بلکه بتوانم از تهران شلوغ به شهرم برگردم و علیرغم داشتن تجربه کاری و تخصص هرگز موفق نشدم
متاسفانه ایران فقط شده تهران
اگر امکانات در کشور توزیع بشه تهران هم خلوت میشه
من پیشنهاد میکنم تابناک چند تا کشور بزرگ رو بررسی کنه که چند درصد جمعیتشون تو پایتخت ساکن هستند.
خیلی هم قشنگه
هر کی شهر خودش مال خودش. نه توهینه نه فخر فروشی.
بزارید نفس بکشیم. انتها و ابتدای تهران 15 دقیقه. شهر یعنی همین.
من تهراني نيستم امامعتقدم بيشترخرج كردن براي تهران غيرعادي نيست چون پايتخت آبروي هركشوري هستش.جاهاي ديگركشور رو هم نبايدفراموش كرد.براي سفربه تهران بهترين زمان عيدنوروزه كه خيلي ميچسبه,خلوته خلوت حالشو ببر!
همه جاهاي ورودي تهران روببنديدنذاريدبرگردن;-)
شوخي كردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
20 درصد مردم ایران تو تهرانند (15/75) اما بودجش زیر 20 درصده تازه اونم با کلی دردسر شهردار می گیره .
رضا
| United States |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
فک کنم یکم حساب کتابت مشکل داره ؟ چون که جکعیت تهران 8 میلیونه اما جمعیت ایران 78 میلیون حالا یکم حساب کتاب کنن عمو ببینم چیه بدست میاری !
اون شخصي كه فكركنم ازفرانسه بودوبه تهران گفت ده بزرگ حتماخيلي ميسوزه,خيلي مشهور هست كه تهران روبالندن ولس آنجلس ونيويورك وپاريس مقايسه مي كنند,درتهران جاهايي هست كه درخودپاريس نيست,توشمال تهران كه قدم بزني خيال ميكني درخيابانهاي لندن وپاريس داري قدم ميزني,مشخصه كه دههاساله ازايران دوري ويه ذهنيت سياسي هم داري.منكرايرادات تهران ازجمله آلودگي هواي نفرت انگيزش يا...نيستم امامنكرواقعيتهايي كه عرض كردم هم نباش.
پاسخ ها
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
خوبه خودتم نوشتی خیال میکنی!!!!!!!!!!!
با سلام . بنده هفت جد و ابادم مال همین طهرون هستیم. ولی کار به جایی رسیده که عده ای تازه به دوران رسیده و .... اومدند امثال مارو میخوان از سرزمین ابا و اجدادیمون بیرون کنند. بهتره برگردند ولایتشون تا بچه های طهرونی اصیل از این دود و تراکم جعیت و الودگی صوتی و زیست محیطی و. .... خلاص شوند و بزارند ما یکم نفس بکشیم. اونی که بلند میشه ولایتشو ول میکنه میاد طهرون وقتی زیاد بهش فشار میاد برمیگرده ولایت خودش ولی امثال ما که مورد هجوم قرار گرفتیم جا نداریم بریم.کجاسنت اون فضای طهرون قدیم چقدر کیف میکردیم قدیما گل کوچیک بازی میکردیم تو کوچه و خیابون.اسمون ابی توی قدیما چقدر زیاد توی طول سال میشد دید ولی الان توی کل سال چند روز نمیشه اسمون ابی پدیدار میشه. از کلیه مهاجرین به طهرون خواهش میکنم برگردند شهر و ولایت خودشون تا ارامش را هم به خودشون همه به امثال ما هدیه کنند. تابناک خواهش میکنم چاپ کن.
پاسخ ها
وحيد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
يادش بخير داااااااااش:)))
از تهراني بودن فقط بلدي "طهرون" ي بودنش رو نمايش بدي؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
گل گفتی دوست من.
من با افتخار به همه هم گفتم بچه جنوب شهر تهران هستم ولی متاسفانه الان با این گرونی من کجا دارم برم؟
بجز اینجا هیچ جا فامیل نداریم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
خواهش می کنم، خواهش نکنید!!
وحیده
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
به خدا ما آرزومونه شهرستان کار پیدا کنیم بریم پیش خانواده هامون.تهران برای ما شهرستانی ها جهنمه.مجبوریم...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
حالا از کجا معلوم که تهرونی هستی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
دوست عزیز و همدرد من همینکه حضرات ادعای صاحب خونه بودن نکنند و ما را بیرون نکنن خودش خیلیه حالا برگشتنشون پیشکش
از اهالی تهران
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
هیچ می دونی طهرون با پول همین به اصطلاح شما شهرستانها (مثل آبادان و اهواز) شده تهران ؟؟!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
برو عمو جون طهرون طهرونم نکن واسه ما
ط تهرانم عربا گذاشتند فارسي يا پارسيش ميشه تهران
ناشناس
| Netherlands |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
اقای طهرونی اصیل ! اگه این 4 تا بچه شهرستانی نیومده بودن تهران شما رو سر و سامان بدن که الان شما یا داشتی تو لاله زار به 4تا جاهل لنگ میفروختی، یا سر میدون تجریش گوسفنداتو پارک دوبل میکردی ! از 5-6 دهه قبل که شهرستانیا اومدن تهران شما تونستی گوسفنداتو سقف بزنی پژو ثبت نام کنی. 80 درصد پزشکها و مهندسها و تجار تهران شهرستانین. تابناک نامردی نزاری
ارسطو
| Sweden |
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
والا طهرونییییی اصیل
کل قدمت طهرون به 100 سال هم نمیرسه
100 سال پیش که بابا بزرگای ما اومدن یه شهر درست کردن اسمش رو گذاشتن تهران یه جایی هست اسمش شابدوالعظیم و شهر ری، احتمالا اگه شما اصیلی مال اونجا هستی اگه هم مال اونجا نیستی پس کوچ نشینی
اگه تهران در اصل یک دهات باشه! اونوقت تهرانی یعنی چی؟ هر کی بگه جایزه داره!
عکس دوازدهم - اون سرباز بیچارس نه پلیس وظیفه شناس.
خدا رو شكر شهرما هميشه اينجوريه...پاك پاك......يه كم بهتر صحبت كنين...چرا مي افتين به جون هم....... مثلا ايراني هستيم.....
به شلوغی تهران..به دود ودم تهران...به همهمه شه2ر...عادت کردیم گر نباشد افسرده گردیم. اما تهران خلوت زیباست برای زندگی.
همه جای ایران سرای من است.
دلم واست تنگ شده ایران.
من ساکن آلمان هستم
اما خداییش اینو میگم
تهران گذشته از آلودگی هوا و شلوغ بودنش بسیار شهر زیبایی هست فوق العاده زیباتر از بسیاری از شهرهای اروپا.
خوش بحال تهرانیها لااقل ایام عید شهرشون خلوت متاسفانه تو کرج بخاطر کم درامدتر بودن مردم در بعضی محلات شهر حتی شلوغتر هم شده با نظر دوستمون موافقم واقعا تو جاهایی مثل کرج که اتفاقا امکانات زیادی هم نداره هجوم مهاجران تمام داشته های این منطقه رو از بین برده مثل کشاورزی قوی ،دنجی و امنیت شهر از بین رفته. اخه عزیزان من که بومیه این منطقه هستم باید هزینه عدم وجود کار و امکانات در شهرهای دیگه بدم؟ به چه انصاف و عدالتی؟
بازم به تهران كه لااقل اين موقع از سال يك مقداري هواش بهتر ميشه اصفهان كه آلوده هست و تازه توريستي هم هست هيچ روزي از سال هواي پاك نداره
دولت يه طرح تصويب كنه هركسى الان بيرونه از تهرانه ديكه راش ندن بياد تهران!
تهران پایتخته و جنبه ملی داره اخه شهرهای اطراف تهران رو هم مهاجرت نابود کرده . در دهه شصت 70%مساحت کرج وشهریار رو باغات تشکیل میداد اما امروزه این رقم به همت مهاجران به 15%رسیده و کلا کشاورزی این منطقه نابود شده من به علل قضیه کار ندارم اما واقعا مهاجرت پدیده بسیار شومی برای بومیان یک شهر. افراد بومی کرج این رو خیلی خوبتر حس میکنن
سلام؛من هم تهرانی هستم،اما باید بدانیم که تهران هم، مانند همه شهرها و روستاهای دیگر متعلق به همه ایرانی هاست.اما در این خصوص که همه ظرفیتها و گنجایش های این کلانشهر بدلیل کثرت جمعیت مهاجر به دلایل مختلف پر شده است، باید طرحهایی مبتنی بر اصول کاملاً کارشناسی و قابل اجرا، در خصوص تشویق مهاجرین محترم به سایر شهرها و روستاها صورت پذیرد.البته این مقوله صرفاً شامل تهران نمی شود و کلانشهرهای دیگری همچون اصفهان،شیراز،تبریز و ... را نیز در برمیگیرد. با تشکر
اگر همه جا امکانات تهران رو داشت (قابل توجه اصیلا)کسی نمیومد جای شما از ما بهترون(اصیلا) رو تنگ کنه
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
طعنه زدن کار زشتیه. شهرستانی با فرهنگ!
شهرهای بزرگی مثل توکیو که جمعیتی حتی بیشتر از تهران دارند به دلیل زیرساختهای لازم مثل خطوط بسیار متراکم مترو زیرزمینی همیشه دارای هوای پاک و خیابانهای کم تراکم هستند. اینکه شهری دارای جمعیت زیاد باشد عیب نیست بلکه اگر شهری دارای زیرساختهای لازم نباشد عیب است.
وای خدا مطمئنم اگه الان بیام تهران توش گم میشم چون هیچوقت تهرانو اینطور ندیده بودم و همیشه خیابونای تهرانو با ترافیک و ماشیناش میشناختم
با تشکر از شما ، یک سوال داشتم ، وقتی‌ کسی‌ نظرشو اینجا میذاره حد اقل ۱ ساعت طول میکش تا قابل دیدن بشه . چطور امکان داره تا کاربرانی نظر یکدیگر رو به اختلاف ۲ دقیقه نقد می‌کنن .

به خدا با این رویه نمی‌شه اسم خودمون رو انسانهای آزاده بذاریم .
اکثر مردم تهران اومدن مشهدمقدس...
اگه ثروت درست تقسیم بشه طرف خل نیستش که بیاد تهران من بچه تهرانم ولی شهرستان درس میخونم همین بچه شهرستانیای اینجا تو فکر اینن که فارغ التحصیل شدن بیان تهران برا کار چرا چون مراکز صنعتیه شهرشون داره ورشکست میشن و کار نیست بچاب عزیززززززززززززززززم
تهرونی اصیل معلومه افتخاری جز تهرانی بودن نداری که اسم خودتو تهرونی اصیل گذاشتی.آدم ها باید به دانش و معرفت و انسانیت خودشون افتخار کنن نه به جایی که دنیا اومدن و بزرگ شدن.بیشتر قبولی دانشگاه های تهران شهرستانین و ...
من پیشنهاد میکنم اونایی که به تهران و تهرانی بودنو بومی بودن و ... از این داستانا افتخار میکنن . حتما مستند
(تهران انار ندارد) رو ببینن که بدونن که تهران چه پیشینه جالبی داره !!!
یک وجب ا خاک وطن را به تمام دنیا نمی دهم . وطن یعنی ایران با همه گستردگی و تفاوت فرهنگی اش . تهرانی بودن و یا جنوبی بودن فرقی نمی کنه مهم اینه که ما ایرانی هستیم . فرق نمیکنه ترک یا لر یا بلوچ یا عرب و یا فارس و ... هستیم ، مهم تر از همه اینها اینه که دلمون برای ایران می تپه . بحث تهرون و شهرستان رو صرفاً برای جدائی انداختن بین هم میهنان به وجود آوردن
چرا عوام فریبی میکنی ؟ این عکس ها یا فتو شاپه یا ساعت 6 تا 7 صبح گرفته شده شما هم شدید مثل صدا سیما با تصاویر قلابی نمائی کاملا کاذب از یک شهر بحران زده را ترسیم میکنید نتیجه اش هم شده این که هموطنان عزیز من فکر میکنند تهران با بودجه های آنچنانی با مردمانی مرفه و بی درد که به مسافرت رفته اند این شکلی شده واقعا برات متاسفم تابناک هرگز فکر نمیکردم نمای دروغین در این سایت ببینم
تابی جون بنزین اضافه داری؟
کار اصولی آنست که انگیزه های مهاجرت به شهرهای بزرگ حذف شود. اگر تمرکز زدایی به معنای واقعی و همه امکاناتی که در پایتخت وجود دارد در سایر شهرستانها هم وجود داشته باشد. نه تنها کسی وطنش را رها نمی کند بلکه پایتخت نشینان هم به فکر بهتر شدن وضعیت خود و مهاجرت به شهرستان خواهند بود. متاسفانه به جای اقدامی عملی فقط شعار دادیم و این معظل پایتخت حل نشده باقی ماند
آره دیگه دودشونو آوردن شهرای ما بس نیس تازه تو راه آتیش هم روشن میکنن جیگر میزنن تو رگ
من شهرستانی هستم و در شهر خودمم رندگی می کنم از کامنت های دوستان متوجه شدم که بعضیا این موضوع الودگی هوای تهران را شخصی کردن در صورتی که مشکل اصلی تهران دقیقا نوع مدیریت بد کشور است که تمام امکانات کشور را در تهران و شهرهای بزرگ جمع کردن ولی از انجا که مسئولین ما سال به سال بی .... می شوند الارغم همه تلاشها راه به جایی نمی برند و گرنه این کشور بزرگ جا برای زندگی سالم زیاد دارد جای تعجب است که در کشور ما از امپریالیست زیاد بد گفته می شود ولی دقیقا جا پای همانها می گذاریم یعنی برای اینکه تولید ثروت های کاذب و زیاد نیاز به شهر های بزرگ داریم
این پل عابر پیاده خیابان ولیعصر بالاتر از خیابان سرو وضعیت خوب تهران رو به خوبی نشان داد
یک نکته این وسط دعواها مغفول ماند. من بیش از ده سال طهران زندگی کردم و بعد هم خارج شدم ازش ، یکی از اشکالات کار افزایش بی رویه خودروهاست! باور بفرمایید از زمانی که من از آن جا خارج شدم تا الان جمعیتش رشدانفجاری نداشته اما از نظر تردد خودرو وحشتناک شده . مگر شهرهای بزرگ دنیا که مهاجرپذیر هم هستند و پرجمعیت تر، اینقدر بی حساب و کتاب محل گذر خودروهای تک سرنشین شده اند ؟
سلام سال نو مبارک
مگه چند نفر از تهران خارج شدند که تهران خالی شده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
چند میلیون میشه؟؟؟؟؟؟ من بدون صف بنزینم زدم دارم میمیرم از خوشی
اين روزها مدام دارم به همين موضوع فكر مي كنم ..واقعا اي كاش مي شد يك روز صبح بدون ترافيك سر كار رفت و يا مي شد توي هواي بدون دود كمي قدم زد....كاش مي شد از اين شهر رفت ..رفت جايي دور ...
اگه شرایطش محیا بود حتما میرفتم یک شهر کوچیک زندگی میکردم منتها کو کار که بریم اونجا
با سلام
علت این همه نا بسامانی در کشور، توسعه نامتوازن و تبعیض در واگذاری اعتبارات و امکانات به مناطق مختلف کشور است. شاید مسئولانی که روزگاری تهران نشین شدند و برای رفاه بیشتر خود به توسعه تهران، فارغ از بقیه کشور روی آوردند فکر نمیکردند که همین تبعیض روزی بلای جان خود آنها خواهد شد و همه کشور را به تهران سرازیر خواهد کرد. البته همین وضعیت در مراکز استانها هم در مرتبه پایین تری وجود دارد و به دلیل همین تبعیضهاست که می بینیم هر روز عده بیشتری از شهرستانها تقاضای استان شدن را دارند. شاید با تخصیص اعتبار به صورت مستقیم به شهرستانها و نه مراکز استان این بی عدالتیها کمتر شود و این معزل رشد بی رویه پایتخت هم مهار شود.
زیبایی یا زشتی هر جایی را فرهنگ آدماش میسازه ...
مثلا فرهنگ رانندگی، کمک به همنوع و ....
در این مورد خاص قضاوت با شما.
مآشالا الان همه بچه تهران هستن ،وقتی که موشک بارون بود یادمه که تو اتوبان گلبرگ ما گل کوچیک بازی میکردیم وآلا ن نمیشه ازا ین اتوبان ردبشی ازبس شلوغه
امیدوارم که بچه های تهران هرجا که هستن موفق وشادباشن ومثل گذشته با بچه شهرستانیهاخوب باشن . هرچندکه بچه های شهرستان اون هم بخاطرکم لطفی دولت ایران که تو شهرستانها هذینه نمیکنن فکرمیکنن که ما مقصریم. رضا ازلندن
تهرون تهرون كه ميگن جاي خوبيه آدماش بده (ازديالوگهاي فيلم دخترلر)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
اقایون تابناک لطفا نظر ایشون را پاک کنید که بی احترامی میکنه به هموطن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
راست میگه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
گر آینه بنمود نقش تو را کج \ خود شکن آینه شکستن خطاست. بدی از خودتونه
من قول میدم اگر تهرانی های اصیل (منظور معنای واقعی اصالت مثل اصالت یک شیرازی یا اصفهانی) برگردند شهر های خودشان آن وقت تهران زیر 20 هزار نفر جمعیت داشت دیگه تهران رو شهر هم حساب نمیکردن
چرا پایین شهرو نشون ندادید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
زود آپ ديت نميشي تابي
رو اعصابي
تهران فقط به شلوغی و ترافیک و آلودگی هوا و آلودگی صوتی که داره حال می ده فعلا که این شرایطش بیشتر کسالت آوره.من که اصلا دوست ندارم از خونه بیام بیرون
تابی جون چرا کامنتای ساعت 20:26 به بعدو نزدی (سانسور؟!) جواب تهرونی اصیلو داده بودم. بازم میگم تهرونی بودن افتخار شده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
راس میگه!
منم جوابی براش نوشته بودم ک نزدیش! خیلی نامردید!
ازدولت ومجلس محترم خواهش منديم فكري براي فرهنگ سازي زندگي درشهرستانها و اشتغال درشهرهاي كوچك .مثلا انتقال چند تااز سازمانها.وزرتخانها.وادارهاي كل به بعضي ازاستانها باعث خلوتي تهران خواهدشد.لذا خواهشمنديم سال 1392رابه جاي اينكه اين همه پول خرج تهران كنندسالي خوب براي گسترش شغل درشهراي كوچك باشيم ودرضمن به روستاها هم ازلحاض كشاورزي وامكانات اهميت دهند.انشااله كه سال جديدسال خوبي براي همه هموطنانمان باشد.وهمچنين پايان انتظار.....براي ظهورش دعاكنيد.
من که تهرانیه اصیلم ... چون بابام میگه بابای بابای بابای باباش اسمش عمو غلام تهرانی بوده ... از من اصیل تر که نیستین ... پاشین برین شهرتون
متولد تهران 30 ساله هستم براى رفتن سر کار مشکل دارم همىن الان تو شهرستان ىه جاىى برا کشاورزى بهم بدن مىرم چون اىنطورى تا 40 دوام بىارم هنره هر کى هم از شهرستان خواست بىاد تهران قدمش رو چشم بالاخره جمعىت باىد کم بشه مرگ خاموش بىاىن حراجه
صبح همگی بخیر . دارم حاضر میشم برم سرکار . سال خوبی داشته باشید.
این یارو کارتن خوابه چه ربطی به خلوتی تهران داره؟
داداش راست میگه خوب بیرا نگفته که
اگه منطقی به قضیه نگاه کنیم ازدحام جمعیتی که تو تهران هست خود باعث اینجاد تورم میشه حساب کن حالا ای ن 20 و اندی میلیون جمعیت خونه میخوان
ماشین
بنزین
امکانات تحصیلی
امکانات تفریحی
رفاهی
حمل و نقل
ایاب و ذهاب و چندین مورد دیگه
اگه یه جا تقاضا بیشتر از عرضه بشه چی میشه ؟ قیمت خدمات یا کالا میره بالا
خوب نتیجه اش تورمه تورم تهران بعنوان پایتخت ایران رو همه شهر های بزرگ و کوچک و شهرستانی دیگه هم تاثیر مستقیم میذاره
ای کاش قانونی بود برای کنترل جمعیت و یا مهاجرت به تهران
من خودم شخصا متولد شیرازم چند سالی تهران بودم درس خوندم خدمت رفتم سر کار رفتم الان شیرازم برگشتم به زادگاهم تهران رو خیلی دوست دارم تو این 12 سالی که تهران بودم خیلی سخته برام زندگی تو شیراز از یه شهر بزرگ فکر کن بیایی یه شهر کوچک تر با امکانات کمتر
در کل کارتون بیسته
کاش به گوش مسئولین برسه یه حرکتی کنند تهران یه کم خلوت شه
میگن بعد از جنگ جهانی دوم المان شرقی و غربی (2 قسمت شده بوده) یه طرف صنعتی و پشرفته بوده یه طرف جنگ زده و عقب افتادهمن دقیقا یادم نیست کدوم قسمت پشرفته بود مثال میزنم اگه اشتباه گفتم ببخشید دیگه
مقامات آلمانی گفتن به جای اینکه از المان مثلا شرقی به غرربی مهاجرت کنید ما المان غربی رو میاریم تو المان شرقی
یعنی چی ؟
یعنی اینکه امکانات رو میارریم ، تکنولوژی رو میارریم کارخانه ها رو میاریم و ... باعث شد که مهاجرتی صورت نگیره و الان یکی از کشورهای صنعتی پیشرو و از قدرت های اقتصادی یورو به حساب میاد
کاش به شهرهای دیگه از نظر امکانات مثل تهران رفتار کنند که کسی جذب این امکانات نشه
مهاجرت به تهران برای زندگی اصا عقلانی نیست مخصوصا با این تورم !
دوستان جر و بحث بی فایده هم وقتتان را میگیرد و هم اعصاب همدیگر را خرد میکنید ولی هیچ جایی مثل شهرستان نمیشه بابا صفای مردمانش از مردمان پایتخت بیشتر است
عده ای در خلوتی تهران قانون شکنی می کنند .
در تقاطع سعدی و هدایت تهران سه خودرو با سرعت
مرگ از چراغ قرمز عبور کردند و در روز سوم عید امسال
نزدیک بود حلاوت خلوتی شهر به کامشان تلخ شود .
باید قبول کرد که همه کارهایمان افراط و تفریط است
حتی مسافرت رفتنمان . مسافران مشهد مقدس و
شمال ایران بدلیل ازدحام و گرانی کلافه شده اند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
این شلوغی تهران روی روح و روان آدم اثر میذاره دیگه! من ک دانشجوی تهرانم و هفته ای دو روز تهران هستم کلافه میشم و حالم بد میشه از آلودگی. این مردم نمیدونم چطوری اونجا زندگی می کنن؟! رانندگیشون ک دیگه نگو!!! تو خیابون کارگر ب اون باریکی که دو طرف ماشین پارک کرده و فقط دو لاین میمونه ب صورت رفت و برگشت، این راننده ها چنان تو لاین مخالف ب سمت ماشینای روب رو گاز میدن تا از ماشین جلوییشون سبقت بگیرن ک آدم دل و روده ش گلاب ب روتون میشه!
متاسفانه چنان این رانندگی بد درشون نهادینه شده ک وقتی تو شهرهای خلوت و کوچک تر میان هم دست از این رانندگی بد برنمیدارن! من ساکن قزوینم و ماشین پلاک تهران زیاد تو شهر می بینم، اما حقیقتا قبل از اینکه پلاکشونو ببینم میفهمم از تهران اومدن! خیابون خلوت، داری لاین وسط با سرعت 70 تا(حداکثر سرعت، درحالیکه دوربین پلیس هم هست) حرکت می کنی، سمت چپت بازه، یهو با سرعت از راستت سبقت می گیرن! ب جون مردم رحم نمی کنین ب خودتون و خانواده تون رحم کنین! مگه تا چ حد میشه ب ترمزت اطمینان داشته باشی؟!
چند تا مطلب
من کاشانی ام که اومدم تهران برای کار
تهران شهر زندگی نیست فقط شهر کار و کار و کار است
2 تهران برای همه جا هس فقط خودرو هستند که بسیار زیاد شده اند
مشکل مردم این شهر هییچ چیزی نیس جز تنبلی خودروی تک سرنشین و بس
نبود وکمبود وسیله نقلیه عمومی
بازم بگید مردم پول ندارن حتی نمیتونن یه مسافرت خشک و خالی برن!!
بابا جو گیر نشین
خوش به حال تهرانيها
ما كه توي شهر مشهد هميشه ترافيك نيمه سنگين داريم . تو ايام تابستان و عيد ترافيك سنگين . باور كنيد يه بار هم كه ميخواهيم به زيارت امام رضا بريم با كلي مكافات و ترافيك روبرو ميشيم
پلیس وظیفه شناس ؟؟؟؟
ای بابا ..بجای لذت بردن از عکسها..هی باهم جر و بحث نکنید...همینه که همیشه مشکلات هست...اصل و رها می کنید به فرع توجه می کنید..
تهران؛ شهر بی دفاع.
سلام خدمت همه من بالا از یک فرد اصفهانی کامنتی دیدم خواستم جوابش رو بدم اقای بافرهنگ خوبه بدونی شهر شما رو که ترکا ساختن در ضمن تهران دهاته اصفهان چیه ؟از همه شهرستانیا که اومدن تهرانو شدن مدعی خواهشمندیم برگردن به شهرشون اونجا را اباد کنن اگه راست میگن ما تهرانیا خودمون می دونیم چه کنیم وسلام تابناک خداییش این کامنتو بزار
مگه جایی که آدم توش دنیا آمده و بزرگ شده براش افتخار می آره. کمی افق دید را بالاتر ببریم کل منظومه شمسی در برابر بزرگی عالم هیچ است آن وقت ما به تهرانی بودن می نازیم. تا کی باید در اوهام سیر کنیم زمان پیغمبر هم عده ای به گذشتگان خویش فخرفروشی می کردند دیدیم که چگونه مورد خطاب وحی قرار گرفتند
عکس دوم که نوشتید: "خیابان قائم مقام" اشتباه است! خیابان "میرزای شیرازی(نادرشاه سابق)" است.
شوخیتون جالب بود
نزدیک بود برگردیم تهران قید سفرو بزنیم
میگن تهران روستایی بوده که خانه هایشان زمینهای کنده شده ای بوده است بطوری که از دور دیواری مشاهده نمی شد لذا دزدان و راهزنان به آنجا پناه می بردند تا کسی بدانجا دسترسی نداشته باشد. آغا محمد خان آنجا را پایتخت کرد و تا امروز چنین وسعت پیدا کرد. حالا تهرانی اصلی به چه مینازه.؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
تهرانیای اصیل میخان شهرشون برگرده به همون روستای کوچک با جمعیت کم . یکدست و بومی
50 لیتر بنزینو بزنیم توی تهران بچرخیم خیلی حال میده..............
تابناک منظورت از اون تصویر کارتن خواب از یه شهرستانی که روی پل خوابیده؟ زشت اینکارها در جاش ارزش داره وقتی مضمون خبری شما خلوتی شهر شلوغ تهرانه دیگه این تصویر کارتن خواب چه معنی ای میده؟ دعوای فرهنگی راه انداختی
اخه بدبختی اینه که شهرهای اطراف تهران مثل کرج هم شدیدا مهاجر زده شده و زبان بومی و فرهنگ محلی کرج از بین رفته اخه به چه منطقی چون تهران پایتخته باید کل شهرهای حومه ان هم شلوغ بشه این انصاف نیست پس حق مردم بومی این شهرها چی میشه؟
جمش کنین بابا تهران تهران.خوشم میاد ازشهرایی مثل اصفهان و شیراز که تهرانو هیچ حساب نمیکنن چنان میگن تهران کسی ندونه میگه اینا از باقیه آدما ی پله سرن ولی عکسه
من خودم دوست تهرانی خیلی دارم ولی یک نفرشون خوب نیستند خودخواه عصبی بی مرام هستن مهر ومحبت انسانیت و عاطفه در تهران دیده نمیشود
فقط میتونم بگم یادش بخیر طهران
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی