بازدید 5320
۱

كلاهبرداری میلیونی در پوشش اجاره خانه

کد خبر: ۳۰۸۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۰ 13 March 2013
مرد تبهكار پس از مرخصی از زندان با تشكیل باندی ، كلاهبرداری در پوشش اجاره خانه را از سر گرفت.

به گزارش جام جم، سه شاكی 16 بهمن امسال با مراجعه به كلانتری 123 نیاوران اعلام داشتند كه فردی كه خود را امیر غلامعلی پور معرفی كرده، یك واحد آپارتمانی در منطقه فرمانیه ـ خیابان اندرزگو  را به صورت مشترك به هر سه نفر آنها اجاره داده و از هر كدام از آنها مبلغ 60 میلیون تومان دریافت و پس از آن متواری شده است.

با تشكیل پرونده مقدماتی با موضوع «كلاهبرداری» و به دستور شعبه نهم بازپرسی دادسرای ناحیه یك تهران ، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار كارآگاهان پایگاه یكم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به پایگاه یكم پلیس آگاهی، كارآگاهان در بررسی اظهارات مالباختگان اطلاع پیدا كردند كه در پی انتشار آگهی رهن یك واحد آپارتمانی در منطقه فرمانیه (با قیمت و شرایط مناسب) در یكی از روزنامه های كثیرالانتشار، مالباختگان به بنگاهی در همان منطقه مراجعه، با فردی به هویت «امیر غلامعلی پور» به عنوان مالك آپارتمان آشنا و نهایتا پس از بازدید منزل و توافق بر سر قیمت رهن منزل اقدام به تنظیم قراراد اجاره آپارتمان با شرایط رهن كامل كرده و هر كدام ، یك فقره چك تضمینی به تاریخ روز تنظیم و به این فرد (امیر غلامعلی پور) تحویل داده اند.

مالك حقیقی آپارتمان نیز پس از شناسایی و حضور در پایگاه پلیس آگاهی اظهارداشت: منزل خود را به شخصی به همین نام (امیر غلامعلی پور) به مدت شش ماه، با شرایط 10 میلیون تومان پول ودیعه و پرداخته اجاره ماهیانه به مبلغ یك میلیون تومان اجاره داده است.

با توجه به اطلاعات بدست آمده در خصوص هویت امیر غلامعلی پور، بلافاصله كارآگاهان نسبت به شناسایی این فرد اقدام كرده و اطلاع پیدا كردند كه اسناد و مدارك شناسایی وی، در مردادماه سال جاری از داخل خودرو شخصی اش به سرقت رفته است.

شناسایی كلاهبردار سابقه دار   

در ادامه تحقیقات، كارآگاهان پایگاه یكم پلیسی آگاهی با توجه به شیوه و شگرد استفاده شده در كلاهبرداری، اقدام به چهره نگاری تصویر متهم پرونده و همچنین بررسی بانك اطلاعات مجرمان سابقه دار پرداختند.

همزمان با این اقدامات، با توجه به اینكه هر كدام از مالباختگان قسمتی و یا تمامی مبلغ 60 میلیون تومان وجه پرداختی جهت رهن منزل را به صورت چك تضمینی به متهم پرداخت كرده بودند، كارآگاهان ضمن شناسایی شعبات مختلف بانكی در مناطق مختلف تهرانپارس، بازار تهران و... ، به بررسی تصاویر دوربین های مداربسته پرداخته و اطلاع پیدا كردند كه افراد دیگری نیز با متهم اصلی پرونده همكاری دارند كه نسبت به نقد كردن چك های بانكی اقدام كرده اند.

در ادامه رسیدگی به پرونده، كارآگاهان موفق به شناسایی یكی از مجرمان سابقه دار در زمینه كلاهبردای به هویت «فریدون . ك» (37 ساله)  شدند كه دارای هفت سابقه دستگیری به اتهام كلاهبرداری است.

با شناسایی هویت دقیق متهم اصلی پرونده، كارآگاهان در ادامه تحقیقات اطلاع پیدا كردند كه «فریدون» پس از آخرین دستگیری از سوی پلیس آگاهی و پس از طی مدتی از دوران محكومیت خود، مجددا با اخذ مرخصی و در سال جاری از زندان خارج شده كه بررسی سوابق موجود و شناسایی متهم از سوی مالباختگان نشان داد كه «فریدون» بلافاصله پس از آزادی از زندان ، مجددا اقدامات مجرمانه خود در زمینه كلاهبرداری را آغاز كرده است.

دستگیری اعضای گروه كلاهبرداری

با شناسایی هویت دقیق «فریدون . ك»، كارآگاهان پایگاه یكم پلیس آگاهی در سلسله اقدامات پلیسی خود موفق به شناسایی مخفیگاه وی در منطقه صادقیه شده، در حین تردد متهم با خودروی زانتیا و در حالیكه قصد داشت تا ضمن درگیری با كارآگاهان از محل متواری شود، وی را دستگیر و به پایگاه یكم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل كردند.

با دستگیری متهم و مواجهه حضوری متهم با مالباختگان و شناسایی دقیق وی از سوی شكات پرونده، وی به ناچار لب به اعتراف گشود و در اظهارات خود اسامی دیگر همدستان و اعضای گروه كلاهبرداری را معرفی كرد.

با معرفی هویت چهار عضو دیگر گروه به اسامی «غلامرضا . م» (50 ساله)، «شاهین . م» (25 ساله و پسر غلامرضا)، «پیمان . م» (30 ساله) و «كامران . الف» (32 ساله) و شناسایی مخفیگاه آنها در مناطق مختلف صادقیه، سعادت آباد، تهرانسر و پونك، كاراگاهان ضمن اخذ دستور قضایی و پیش از اطلاع متهمان از دستگیری كامران، هر چهار نفر آنها را دستگیر و به پایگاه یكم پلیس آگاهی منتقل كردند.

سرهنگ كارآگاه رحیم  فرزام رئیس پایگاه یكم  پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه اعلام این خبر با اشاره به احتمال شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان، افزود:«متهمان پرونده در تحقیقات بعمل آمده ، علاوه بر اعتراف صریح به كلاهبرداری از سه مالباخته در مناطق سعادت آباد و فرمانیه ، به كلاهبرداری های مشابه در منطقه شهرری نیز اعتراف داشته اند كه تحقیقات تكمیلی جهت شناسایی دیگر جرایم ارتكابی و مالباختگان احتمالی در دستور كار كارآگاهان پایگاه یكم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است ؛ لذا در ادامه رسیدگی به این پرونده ، دستور انتشار تصاویر متهمان از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است كه از كلیه شكات و مالباختگانی كه موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شكایات خود به پایگاه یكم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در تجریش ـ سه راه یاسر مراجعه كنند».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
مجازات افراد سابقه دار فقط اعدام است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار