بازدید 10046

«الف لام میم» منتشر شد

کد خبر: ۳۰۷۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۴ 09 March 2013
نخستین شماره نشریه اجتماعی فرهنگی «الف لام میم» منتشر شد. شماره اول این نشریه ویژه فروردین ماه 1392 در 108 صفحه، به مدیرمسئولی مهدی کیایی و سردبیری سید مرتضی توکلی، با رویکرد به سبک زندگی اسلامی- ایرانی منتشر شده است.

به گزارش «تابناک»، مهدی کیایی، مدیر مسئول ماهنامه «الف لام میم» در سرمقاله شماره اول این مجله می نویسد: «ایرانیان، همانطور که در برخی هویت و ارزشها، دچار بحران شدهاند، در سبک زندگی نیز در 100 ساله اخیر، بهویژه از دوران روی کار آمدن «رضاخان» و تجدد آمرانه‌اش، دچار تشتت و تذبذب بسیار، در نگرشها و گرایشها، آداب و رسوم، نظامها و سنتهای اجتماعی، باورها و حتی باورهای دینی خود شده و سبک زندگی اسلامی- ایرانی نیز دچار تضادها و تناقضهای بسیار شده است؛ به گونه‌ای که از جامعه ما، یک جامعه شبه‌مدرن ساخته است که نه می‌توان آن را سنتی و اسلامی نامید و نه می‌توان بر آن، نام مدرن گذاشت».



وی همچنین آورده است: «اگر بتوانیم تمدنی مطابق با فرهنگ اسلامی و ایرانی بسازیم، می‌توانیم در مقابل هجوم غرب، سليقهاي مطابق فرهنگ بومی خود، ایجاد کنیم. «الف لام ميم» آمده است تا بخشي از اين وظيفه را در حوزه رسانه مكتوب، به عهده بگيرد. تلاش ما در اين فرصت گفت‌وگو و مفاهمه، آن خواهد بود تا با اتكا به تعاليم ديني و واگويه آنها در قالب‌های رسانه‌ای امروزه فهم و جذاب، گامي چند به پيش برداريم و البته «ما بدان مقصد عالي نتوانيم رسيد/ هم مگر پيش نهد لطف شما گامي چند».

گفت‌وگوی ساده و صمیمانه علی میرمیرانی با شهاب حسینی، یادداشت اختصاصی حسام الدین سراج درباره تجربه «روایت موسیقی عاشورایی»، خاطرات اختصاصی سودابه آقاجانیان، مجری مطرح رادیو و تلویزیون از حضور در ستاد بازسازی عتبات، تجربیات نجم الدین شریعتی، مجری جوان تلویزیون از حاشیههای حضور در پرمخاطب ترین برنامه مذهبی تلویزیونی، گزارشی از یکی از متفاوت ترین مساجد تازه تاسیس پایتخت و پرونده ای تصویری از نوآوری هایی که در عرصه پوشش اسلامی صورت گرفته و ... از جمله مطالب جذاب و خواندنی این شماره است.

ماهنامه الف لام میم قصد دارد تا ضمن آسیب­‌شناسی از سبک زندگی، تعریفی جامع از زندگی، اخلاق، ایمان، خردورزی و حقوق ارایه دهد و به بررسی دغدغه های فردی، روابط اجتماعی، حق و حقوق، فرهنگ شهری و ... از منظر فرهنگ اسلامی ایرانی بپردازد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست