بازدید 17517

بزرگترین چشم زمین ساخته می‌شود +عکس

کد خبر: ۳۰۶۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۳ 05 March 2013
14 کشور اروپایی و برزیل قصد دارند بزرگ ترین تلسکوپ جهان را به اندازه یک استادیوم بسازند.

به گزارش مهر، این تلسکوپ به بزرگی یک استادیوم فوتبال است و بزرگ ترین چشم به آسمان برای یافتن پاسخی برای سئوالات بی جواب در مورد کائنات خواهد بود.
 
این تلسکوپ در شیلی در حال ساخت است و در سال 2023 عملیاتی می شود. محل ساخت این تلسکوپ، منطقه سه هزار متری در ارتفاعات کوهستان «سرو آرمازونز» در بخش مرکزی بیابان «آتاساما» در شیلی است.

برای دیدن تصویر در اندازه بزرگتر روی آن کلیک کنید

«تلسکوپ بسیار بزرگ اروپایی» (EELT) پیشرفته ترین تلسکوپ جهان خواهد شد.
 
آینه اصلی این تلسکوپ از 798 قطعه شش ضلعی ساخته می شود که نور دریافتی از آسمان را به مجموعه دیگری از آینه ها هدایت می کند.
 
این پروژه علمی پیشرفته که دارای آینه 39 متری است می تواند 15 برابر بیش از بزرگترین تلسکوپ های اوپتیکی کنونی نور دریافت کند و تصاویر تهیه شده آن 16 برابر دقیق تر و شفاف تر از تلسکوپ فضایی هابل خواهد بود.
 
تلسکوپ E-ELT  با انجام مطالعات دقیق، دانش اخترفیزیکی انسان را از سیارات اطراف ستاره ها، کهکشان‌های نخستین، سیاهچاله‌های ابر غولپیکر و ماهیت ماده کائنات ارتقا خواهد داد.
 
ساخت این تلسکوپ 900 میلیون پوند هزینه در برخواهد داشت و توسط کنسرسیومی از 14 کشورهای اروپایی و برزیل ساخته خواهد شد.
 
فناوری‌های توسعه یافته برای نجوم، همچنین می تواند برای افزایش طول عمر مفصل های مصنوعی زانو ، تشخیص بیماری‌های چشمی، بهبود عملکرد لیزرهای صنعتی و تحقیقات لیزر همجوشی به کار گرفته شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست