بازدید 22054
پیشنهاد دولت برای تشدید مجازات شکارچیان متخلف؛

واکنش عجیب محمدی‌زاده به جرایم جدید شکار!

محمدی ‌زاده در حالی به جریمه‌های اندک در نظر گرفته شده برای صید و شکار گونه های کمیاب کشور انتقاد می‌کند که مبنای محاسباتی شورای عالی حفاظت محیط زیست برای در نظر گرفتن این جریمه‌ها، پیشنهاد سازمان تحت امر وی، سازمان محیط زیست بوده! ابهامی که بد نیست شفاف سازی شده و واقعیات آن از دید دوست داران حیات وحش پنهان نماند.
کد خبر: ۳۰۶۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۷ 05 March 2013
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست میزان جریمه‌های جدید صید و شکار گونه‌های مختلف حیات وحش کشور را تلویحا اندک توصیف کرده و خواستار شدت گرفتن آنها شد؛ رویکرد مثبتی که با یک ابهام جدی روبروست!
 
به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمدجواد محمدی‌زاده اظهار‌ داشت: شکار غیر مجاز در کشور موضوعی است که از گذشته تاکنون وجود داشته ولی موانعی برای برخورد با شکارچیان متخلف داریم و آن هم این است که قوانین مربوط به این کار بازدارنده نیست و باید تشدید شود البته در این زمینه پیشنهادهایی به مقامات قضائی داده شده تا بعد از تصویب قوانین جدید، شاهد تشدید مجازات کسانی باشیم که به نوعی به طبیعت از جمله حیوانات آسیب می‌رسانند.

پیشنهاد به مقامات قضایی و امید به موافقت مجلس

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: پیشنهادهایی به مقامات قضائی داده شده که بعد از هماهنگی با دستگاه قضائی کشور و موافقت مجلس شاهد تشدید مجازات کسانی باشیم که به نوعی به طبیعت از جمله به حیوانات آسیب می رسانند. 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره تشدید مجازات‌ها و برخورد با شکارچیان متخلف اظهار داشت: شکار غیر مجاز در کشور موضوعی است که از گذشته تاکنون وجود داشته است ولی موانعی برای برخورد با شکارچیان متخلف داریم و آن هم این است که قوانین مربوط به این کار بازدارنده نیست و باید تشدید شود.

وی افزود: پیشنهادهایی به مقامات قضائی داده شده که بعد از هماهنگی با دستگاه قضائی کشور و موافقت مجلس، شاهد تشدید مجازات کسانی باشیم که به نوعی به طبیعت از جمله حیوانات آسیب می‌رسانند. 

امضای توافقنامه با کشورهای همسایه

محمدی‌زاده خاطر نشان کرد: نکته مهم دیگر همکاری با کشورهای مختلف به ویژه کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس در زمینه حفاظت از گونه‌های جانوری است تا آن تعداد از پرندگان و چهارپایانی که بنا به دلیلی جاذبه زیادی دارند، اینها را مراقبت کنند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: خوشبختانه با کشورهای مختلفی مانند قطر، امارات، کویت و بعضی کشورهای دیگر که در حقیقت کشورهای هدف تلقی می‌شوند، رایزنی‌هایی داشته‌ایم و توافقنامه‌هایی هم امضاء شده است. همچنین تیم‌های مبارزه با قاچاق حیوانات نایاب و گونه‌های جانوری را ساماندهی کرده‌ایم.

فراموشی رئیس یا کوتاهی قانونگذار در همکاری با محیط زیست؟!

مخالفت رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با جریمه‌های جدید صید و شکار از این رو جالب توجه است که مبنای محاسبات برای تعیین نرخ جدید جریمه‌ها در شورای عالی حفاظت محیط زیست، پیشنهاد شماره 91/16260 مورخ 14/4/91 سازمان حفاظت محیط زیست ذکر شده است!

به عبارت بهتر، محمدی‌زاده در حالی به میزان جریمه‌های مصوب انتقاد می‌کند که مبنای محاسبات در زیر مجموعه تحت امر وی تعیین شده است؛ ماجرایی عجیب که یا حکایت از فراموشی وی دارد و یا نشانه بی توجهی قانون‌گزاران به پیشنهاد سازمان محیط زیست بوده و جا دارد که در صورت صحت، به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گیرد!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۱۲
متاسفانه سازمان محیط زیست بعد از انقلاب آنقدر عملکرد ضعیفی داشته که باور کردن چنین اخباری اصلا ساده نیست.
تالاب گاو خونی خشک شد
خزر آلوده شد
دریاچه ارومیه نصف شد
چوب جنگل های شمال به تاراج رفت
انواع گونه های گیاهی و جانوری هم به مدد قابلیت های برجسته مسئولین سازمان محیط زیست در سهل انگاری و ..... منقرض شدند.
مگه ما سازمان محیط زیست هم داریم ؟ میشه یکی از کارهایی که کرده نام ببرید؟
با جریمه پولی یعنی پولدار برای شکار ازاد است
البته سلاح فرد خاطی هم توقیف میشه یه نفع ....
ارزون ترین سلاح گلوله زنی حدود ۸ ۹ میلیون تومن
تا گرونترین ۷۰ ۸۰ میلیون تومن
اینم هست
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
برادر من مگه ندیدی اون شکارچی بی رحمو که با یه چاقو پوست 2 تا بچه خرس و میکنه ؟ حالا گیرم چاقوشم مصادره کردن . تکلیف حیوانات رو به انقراض چی میشه پس ؟؟؟
امیررضا
| Netherlands |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
با سنگ توله خرسا رو شکار کرده بود؟
باید گفت سازمان تجارت وحش ونه حفاظت .با اندک پولی از قبیل دریافت از شرکت مس و... براحتی حتی در مناطق ممنوعه مجوز میدهند. اسنادش هم موچود است . بگم ؟ بگم؟
واقعا جاي تاسفه كه ميبينيم كه كشورهاي پيشرفته حتي كشورهاي فقير افريقايي مثل كنيا چطور به محيط زيست اهميت ميدن و سرمايه گذاري ميكنن اونوقت توي كشورمون اصلا اهميتي به اين موضوع داده نميشه و بي مدريتي بيداد ميكنه.متاسفانه هم جريمه هاي نقدي بسيار كمه هم اصلا بر خوردي نميشه بسيار متاسفم
پاسخ ها
امیررضا
| Netherlands |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
چرا سریع جوو میدید کشور فلان و بهمان
از همین ایران خودمون میخواین براتون تور شکار شیر افریقایی توی همون کشورهای فقیر افریقایی بگیرم؟
اسناد هم نمیخواد تاکسیدرمی شیرش موجوده
تور شکار به گرجستان مفت ۴۵ هزار دلار برای شکار قوچ مارکو پلو
یعنی جریمه یوز ایرانی (حیوان مختص ایران) هم اندازه یه پراید ....؟؟؟؟!!!!!!
با این جریمه ها شکار به صرفه تر هم شده، یه قوچ وحشی اندازه ی دو تا گوسفند 1 ملیونی حداقل گوشت داره، خوب طرف میره یه وحش شکار میکنه ( جریمش زیر 2 ملیونه ) جای اینکه گوشت گوسفند بگیره!!!
پس همون سازمان تجارت وحش اسمش باشه بهتره !!!
بزرگترین آفت سازمان حفاظت محیط زیست مدیران عبوری آنها هستند کسانی که چند صباحی می ایند و می روند حتی بدون آنکه تخصصی هم داشته باشند هر 2 سال 3 سال ! تا کارشناسان به آنها بگویند که موضوع چیست سازمان را ترک کرده اند و با گروه هم پیمان خود به وزارتخانه دیگیر می روند! 90 درصد تصمیم گیران سازمان غیر محیط زیستی هستند از وزارت صنایع از پتروشیمی هواشناسی و... از همه جا هستند به جز خود سازمان/ نیروهای قدیمی کارآمد کم نیستند اما ....چه بگوییم دردمان زیاد است !
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی