بازدید 7903

تغییرات کنکور علوم پزشکی در سال 88

عین اللهی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در کنکور 88 تنها در 2 رشته علوم پزشکی در مقطع کاردانی دانشجو پذیرفته می شود و سایر کاردانی‌ها یا ارتقا یافته‌اند و یا از سیستم پذیرش کنکور حذف شدند.
کد خبر: ۳۰۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۸۷ - ۰۹:۰۶ 27 December 2008
معاون آموزشی وزارت بهداشت از حذف 4 رشته علوم پزشکی از کنکور سراسری سال 88 خبر داد.

به گزارش مهر، وی گفت: 4 رشته علوم پزشکی در مقطع کاردانی از کنکور حذف و از این پس به صورت 100 درصد بومی و از طریق دانشگاههای علوم پزشکی پذیرش صورت می‌گیرد.

دکتر بهرام عین اللهی در شصتمین اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: در رشته‌های بهداشت خانواده، مبارزه با بیماریها، بهداشت دهان و دندان و فوریت‌های پزشکی که در مقطع کاردانی قرار دارند از این پس تنها به صورت بومی و متمرکز از سوی دانشگاهها دانشجو تربیت می‌شود.

عین اللهی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در کنکور 88 تنها در 2 رشته علوم پزشکی در مقطع کاردانی دانشجو پذیرفته می شود و سایر کاردانی‌ها یا ارتقا یافته‌اند و یا از سیستم پذیرش کنکور حذف شدند.

وی اضافه کرد: تنها دو رشته بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای در کنکور 88 در مقطع کاردانی وجود خواهد داشت.

حذف مقطع کاردانی مدارک پزشکی و کتابداری

معاون وزیر بهداشت یادآور شد: مقطع کاردانی مدارک پزشکی و کتابداری حذف شده است و این رشته‌ها ارتقای یافته‌اند و از این پس در مقطع کاردانی آنها دانشجو پذیرفته نخواهد شد. همچنین رشته HIT یا (Health Information Technology) که رشته پایه‌ای برای رشته‌های دیگر محسوب می‌شود راه‌اندازی شد.

وی حذف مقطع کاردانی رشته‌های علوم پزشکی را در سال جاری موجب افزایش ورودی‌های کنکور با رتبه‌های بالا دانست و گفت: پیش از این ورودی این رشته‌ها به دلیل نبود مقطع کارشناسی در رتبه‌های زیر 20 هزار بود اما امسال با ارتقای وضعیت آنها رتبه‌های 2 تا 3 هزار کنکور به این رشته‌ها راه یافته‌اند.

عین‌اللهی اضافه کرد: پیاده شدن سهمیه‌بندی بومی استانی وزارت بهداشت در کنکور 87 موجب وضعیت بهتر رشته‌های کارشناسی در دانشگاههای علوم پزشکی شده است.

ایجاد کمیته‌های اجرایی جذب هیئت علمی در دانشگاههای علوم پزشکی

وی با اشاره به همکاری دانشگاههای علوم پزشکی در ایجاد کمیته‌های اجرایی جذب هیئت علمی، گفت: این کمیته‌ها در همه دانشگاهها ایجاد شده است و در بهمن ماه نیز شورای اجرایی جذب هیئت علمی به صورت کشوری تشکیل جلسه خواهد داد.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای 30 ساله علوم پزشکی کشور در بهمن ماه گفت: این نمایشگاه در دهه فجر برگزار می‌شود و فضایی برای غرفه‌های دانشگاههای علوم پزشکی در نظر گرفته شده است که می‌توانند دستاوردهای خود را ارائه دهند.

ایجاد دفتر ارتباطات ارتقای فرهنگی اساتید در دانشگاه علوم پزشکی قم

وی از ایجاد دفتر ارتباطات ارتقای فرهنگی اساتید در دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد و گفت: این دفتر برای پیوستگی اساتیدی که در طرح معرفت حضور داشته اند، طراحی شده است.

عین‌اللهی در خصوص اجرای تغییرات و استانداردهای پزشکی عمومی در 7 دانشگاه علوم پزشکی کشور از ابتدای مهرماه سال جاری گفت: این استانداردها در این دانشگاهها در حال اجرا است و سایر دانشگاههای کشور نیز باید به سوی اجرای این استانداردها حرکت کنند.

انتخاب ایران از سوی فدراسیون جهانی آموزش پزشکی به عنوان یک الگوی موفق در ادغام آموزش و ارائه خدمات

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران از سوی فدراسیون جهانی آموزش پزشکی و سازمان جهانی بهداشت منطقه مدیترانه شرقی به عنوان یک الگوی موفق در ادغام آموزش و ارائه خدمات معرفی شده است.

ضرورت تجمیع بیمارستا‌ن‌های آموزشی

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به ضرورت تجمیع بیمارستان های آموزشی و افزایش کیفیت آموزشی در بخشها، خاطرنشان کرد: نظام آموزشی در بیمارستانها باید به درستی پیاده شود و به این منظور نیاز است که دانشگاهها، بیمارستانهای آموزشی برای ارتقای کیفیت آموزش تجمیع کنند تا به جای آموزش در بخشهای پراکنده، آموزش در یک بخش با کیفیت مطلوب آموزشی ارائه شود.

ممنوعیت یکسان بودن عرصه شعب بین الملل دانشگاههای علوم پزشکی با دانشگاه مادر

وی در خصوص وضعیت شعب بین الملل دانشگاههای علوم پزشکی تاکید کرد: هیچ یک از دانشگاههای علوم پزشکی که واحد بین الملل دارند نباید دانشجویان این واحدها را با دانشجویان پذیرفته شده از طریق کنکور سراسری در یک عرصه قرار دهند چرا که این کار مشکلات بسیاری را برای دانشگاهها ایجاد می کند.

عین اللهی اضافه کرد: دانشگاههای که دانشجویان آنها به زمان ورود به عرصه بالینی نزدیک می شوند نیز باید توجه داشته باشند که دانشجویان واحدهای بین الملل باید در عرصه بالینی کاملاً جداگانه آموزش ببینند.

وی بر لزوم توجه به نیازهای منطقه ای و دانشگاهی در برنامه های آموزش مداوم تاکید کرد و گفت: دانشگاههای علوم پزشکی باید توجه داشته باشند که کیفیت مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی و مرکز خدمات آموزشی دانشگاه در اعتباربخشی بسیار موثر خواهد بود.

اجرای آیین نامه جدید ارتقای هیئت علمی از اول دی ماه

معاون آموزشی وزارت بهداشت از اجرای آیین نامه جدید ارتقای هیئت علمی از اول دی ماه خبر داد و گفت: توجه به ارتقای اساتید در آیین نامه بسیار مورد توجه بوده است. وی اضافه کرد: قصد داریم برنامه‌ای برای ایجاد هیئت علمی افتخاری ایجاد کنیم که در واقع از هیئت علمی در مناطق محروم به صورت جامع نگر و در عرصه‌های بهداشتی و درمانی برای ارتقای وضعیت آموزش و بهداشت آن بخش استفاده کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی