بازدید 98658
پایان دور نخست مذاکرات آلماتی

گفت‌و‌گوهای هسته‌ای ایران و ۱+۵، فردا ادامه می‌یابد

مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در حالی در آلماتی قزاقستان آغاز شده که با توجه به آشکار نبودن ماهیت دقیق پیشنهادهای ۱+۵ به ایران پیش از مذاکرات، پیش بینی نتایج آن اندکی دشوار است. با این حال، آنچه بیشتر تحلیلگران بر آن اتفاق نظر دارند، این است که نباید انتظار یک توافق بزرگ و جامع را از این مذاکرات داشت.
کد خبر: ۳۰۵۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۵ 26 February 2013
مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در حالی در آلماتی قزاقستان آغاز شده که با توجه به آشکار نبودن ماهیت دقیق پیشنهادهای ۱+۵ به ایران پیش از مذاکرات، پیش بینی نتایج آن اندکی دشوار است. با این حال، آنچه بیشتر تحلیلگران بر آن اتفاق نظر دارند، این است که نباید انتظار یک توافق بزرگ و جامع را از این مذاکرات داشت.

به گزارش «تابناک»، دور جدید مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ از ساعت ۱۳:‌۳۰ به وقت آلماتی (۱۱ به وقت تهران) آغاز شده و هیأت‌های مذاکره کننده دو طرف هم اکنون در هتل «ریسکوس» آلماتی مشغول گفت‌و‌گو هستند.

این مذاکرات در حالی آغاز شده که از روز گذشته تاکنون، رسانه‌های غربی گمانه‌زنی‌های خود درباره پیشنهاد‌های ۱+۵ به ایران را آغاز کرده و به نقل از منابع گوناگون، اخبار و شایعاتی را در این زمینه مطرح کرده‌اند.

در این باره، برخی منابع غربی به نقل از «مایکلمان»، سخنگوی کا‌ترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، از برنامه غرب برای ارائه یک «پیشنهاد خوب» به ایران خبر دادند. با این حال، شواهد حاکی از آن است که پیشنهاد غرب این بار نیز‌‌ همان موارد پیشین (درخواست تعطیلی تأسیسات هسته‌ای فردو، توقف غنی سازی ۲۰ درصد و خروج میزان اورانیوم غنی شده ۲۰ درصدی به خارج از ایران) را شامل می‌شود.

از سوی دیگر، موضع‌گیری‌های مقامات غربی از روز گذشته تاکنون، از جمله اظهارات جان کری، وزیر خارجه آمریکا، از ادامه راهبرد دو جهتی فشار و مذاکره از سوی آنان حکایت دارد.

اما در طرف مقابل، سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان که یکشنبه شب در رأس هیأت ایرانی وارد آلماتی شده بود، در دیدار با «نورسلطان نظربایف»، رئیس جمهور قزاقستان گفت، جامعه جهانی همچنان منتظر پاسخ‌های سازنده، منطقی و معتبر ۱+۵ به پیشنهادهای جامع ایران در نشست مسکو است.

ایران در دور پیشین مذاکرات در مسکو، پیشنهادی پنج ماده‌ای را مطرح کرده بود که با وجود اذعان منابع گوناگون به جامعیت آن، هنوز با پاسخی از سوی غرب روبه‌رو نشده است.

اما در دیدارهای مقدماتی پیش از برگزاری مذاکرات، صبح امروز علی باقری، معاون امنیت بین‌الملل و سیاست خارجی دبیر شورای عالی امنیت ملی با «ماژائو شو» نماینده چین در گروه ۱+۵ دیدار و گفت‌و‌گو کرد. از سوی دیگر، سخنگوی اشتون نیز در اظهاراتی از نیاز مبرم به پیشرفت واقعی و ملموس در مذاکرات امروز سخن گفت.

به هر حال، مذاکرات امروز آلماتی از ساعت ۱۱ به وقت تهران با گرفتن عکس یادگاری جلیلی و اشتون آغاز شد. «تابناک» به نقل از منابع خبری داخلی و خارجی و ‌لحظه به لحظه اخبار و گزارش‌های مربوط به این مذاکرات را منتشر خواهد کرد.

**********

۱۱:‌۵۹: «بی‌بی‌سی»، شبکه دولتی انگلیس، از ساعاتی مانده به آغاز مذاکرات، جنگ روانی خود را علیه برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز کشورمان کلید زد. خبرنگار این شبکه با حضور در هتل «اینترکانتیننتال» و در جمع خبرنگاران ایرانی، تلاش دارد با طرح پرسش‌های جهت‌دار، فضای مذاکرات را جهت دهد.

۱۲:‌۰۶: اندکی پیش از آغاز مذاکرات، پایگاه اینترنتی المانیتور به نقل از یک منبع که به دلیل حساس بودن اطلاعات، مایل به فاش شدن نامش نبود، گفت: در واقع پیشنهاد ۱+۵ در آلماتی به ایران جدید نیست و صرفا برخی تغییرات جزیی نسبت به پیشنهاد بغداد در آن اعمال شده است. این منبع افزود: در بسته آلماتی که قرار است روز سه شنبه به ایران ارائه شود، کاهش جزیی برخی تحریم‌ها در حوزه طلا، پتروشیمی و برخی موارد کم اهمیت بانکی پیشنهاد شده است.

۱۲:‌۱۲: هیأت‌های مذاکره کننده ۱+۵ به جز نماینده انگلیس‌‌ همان هیأت‌های قبلی هستند. جفری آدامز، نماینده انگلیس در گروه ۱+۵ در مذاکرات آلماتی جای خود را به سایمون گس، داده است. ما ژائوشو، نماینده چین، ویندی شرمن، نماینده آمریکا، ژاک او دیبر نماینده فرانسه و هانس دیتر لوکاس نماینده آلمان در گروه ۱+۵ هستند.

۱۲:‌۱۴: «رویترز» نوشته است که به نظر نمی‌رسد این دور از مذاکرات منجر به راهکاری نهایی شود، اما این امیدواری هست که بتوان در آن برای زمان برگزاری مذاکرات بعدی با موضوع برداشتن گام‌های تنش‌زا، به توافق رسید.

۱۲:‌۱۶: سخنگوی کا‌ترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا گروه ۱+۵ در مذاکرات امروز در آلماتی پیشنهاد جدید برای ایران دارند، گفت: ما یک «پیشنهاد تغییر یافته» را ارایه خواهیم کرد.

۱۲:‌۲۱: یک منبع نزدیک به مذاکرات اعلام کرد که ایران ‌پیشنهادی جدید در مذاکرات به ۱+۵ ارائه خواهد داد. این منبع آگاه در جمع خبرنگاران با بیان این که چهارچوب کلی این پیشنهاد شبیه آنچه در مسکو ارائه شده و به روز است، یادآور شد: اصول مذاکراتی ایران در آن حفظ شده است. این منبع با اشاره به اینکه پیشنهاد مذکور نسخه‌های گوناگونی دارد، خاطرنشان کرد: بسته به پیشنهاد طرف مقابل، نسخه متناسب با آن ارائه می‌شود. وی هدف از ارائه این پیشنهاد را راستی‌ آزمایی ادعای طرف مقابل درباره  تلاش برای رسیدن به یک راهکار جامع با ایران خواند.

۱۲:‌۲۵: اقدام عجیب وزارت خارجه قزاقستان در ارائه رایگان کتابی با نام «جهان امن هسته‌ای» در حاشیه مذاکرات ١+۵ و ایران در آلماتی.

۱۲:‌۲۹: خبرگزاری دولتی چین (شین هوا) از ابراز امیدواری پکن نسبت به حصول پیشرفت در مذاکرات آلماتی خبر داد. به نوشته این خبرگزاری، ماژائوشو، نماینده چین در گروه ۱+۵ ابراز امیدواری کرده طرفین مذاکرات با همکاری یکدیگر، به سوی دیدگاهی منعطف و عملگرا حرکت کرده و دغدغه‌های یکدیگر را در نظر بگیرند. وی گفت‌و‌گو و مذاکره را تنها راهکار درست برای حل موضوع هسته‌ای ایران دانسته است.

۱۲:‌۳۲: یک منبع آگاه گفت تاکنون از سوی گروه ۱+۵ پیشنهادی درباره تعطیلی فردو یا تعلیق غنی‌سازی ۲۰ درصد به ایران داده نشده است. رسانه‌های غربی با انتشار اخباری درباره مذاکرات آلماتی ادعا کرده بودند که ۱+۵ در نشست آلماتی به دنبال تعلیق غنی‌سازی ۲۰ درصد و نیز تعطیلی سایت فردو خواهد بود.

۱۲:‌۳۹: هیأت مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات گروه ۱+۵ در آلماتی، از یک پیشنهاد مهم رونمایی کرد که پیش از این هیچ اشاره‌ای به جزییات آن نشده بود.

۱۲:‌۵۴: گزارش‌ها حاکی از آن است که گزینه‌های پیشنهادی ایران برای گروه ۵+۱ منعطف بوده و بسته به پیشنهاد طرف مقابل قابل تغییر است. جمهوری اسلامی در روند مذاکرات تأکید کرده که مجموعه بسته پیشنهادی جدید و در عین حال جامعی را ارائه می‌کند. مقامات ایرانی تأکید کرده‌اند که گزینه‌های پیشنهادی جمهوری اسلامی منعطف بوده و می‌تواند بسته به پیشنهاد غرب تغییر یابد. هدف جمهوری اسلامی از ارائه این مجموعه پیشنهادی دینامیک، سنجش نیت و مقاصد واقعی مذاکره کنندگان غربی است. دقایقی پیش مقامات ایرانی تأکید کردند که تاکنون بسته پیشنهادی جدیدی از جانب ۵+۱ دریافت نکرده‌اند.

۱۳:‌۰۴: «خاتین اوغلو»، مدیر مسئول سرویس اخبار ایران بخش انگلیسی خبرگزاری ترند گفت که هدف تحریم‌ها وادار کردن دولت ایران برای دست کشیدن از برنامه هسته‌ای بود، اما دولت ایران مصمم به ادامه این برنامه است. «هرچه هزینه تحریم‌ها بالا برده شود، احتمال تفاهم با ایران و برگرداندن آن به نقطه صفر ناممکن خواهد شد».

۱۳:‌۰۸: مایکلمان در حالی که دور نخست مذاکرات ایران و ۱+۵ در حال انجام است، به میان خبرنگاران مستقر در هتل اینترکانتیننتال آمد و گفت:‌ واکنش‌هایمان را شفاف به گزارش آژانس درباره نصب سانتریفیوژهای نسل پیشرفته در ایران نشان کردیم. وی مدعی شد که اقدام ایران در نصب این سانتریفیوژ‌ها، خلاف قطعنامه‌های موجود است و به نگرانی‌هایی که هست، دامن می‌زند. سخنگوی اشتون اظهار کرد که ما منتظر یک حرکت واقعی هستیم و البته می‌‌دانیم که نمی‌‌توان درباره این کارها یک شبه تصمیم‌گیری کرد.

۱۳:‌۲۳: مایکلمان از احتمال برگزاری مذاکرات دوجانبه میان ایران و اتحادیه اروپا در حاشیه نشست امروز آلماتی خبر داد‌ و‌ گفت: اگر تمایلی به این مذاکرات باشد، احتمال برگزاری آن وجود دارد. وی به محتوای احتمالی این گفت‌و‌گو‌ها اشاره‌ای نکرد.

۱۳:‌۲۵: مایکلمان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری روسی «ریانووستی» گفت، مذاکرات دور نخست امروز که از ساعت ۱۳:‌۳۰ به وقت محلی آغاز شده، تا ساعت ۱۶:‌۳۰ ادامه خواهد داشت. پس از آن، زمان استراحتی برنامه‌ریزی شده که احتمال برگزاری مذاکرات دوجانبه در این زمان وجود دارد. وی همچنین اظهار داشت، به باور اتحادیه اروپا، مذاکرات امروز به پایان نرسیده و فردا نیز ادامه خواهد داشت. با این حال، وی ادامه یا پایان مذاکرات را وابسته به تحولات رخ داده در جریان آن دانست.

۱۳:‌۳۰: یک منبع آگاه ایرانی، اخبار برخی رسانه‌های غربی مبنی بر احتمال مذاکره مستقیم ایران و آمریکا در حاشیه مذاکرات را به شدت تکذیب کرد.

۱۳:‌۳۸: پایگاه مصری «اهرام آنلاین» گزارش داده است که احتمالا ایران در این دور از مذاکرات بحث تحولات سوریه و بحرین را نیز مطرح می‌کند.

۱۳:‌۵۸: دور نخست مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ دقایقی پیش در آلماتی پایان یافت.

۱۴:‌۰۴: معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز در آستانه مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ اعلام کرد: روسیه امیدوار است در این دور، مرحله جستجوی سازش آغاز شود. بنا بر گزارش خبرگزاری «ایتارتاس»، سرگئی ریابکوف افزود: برای چانه زدن باید اراده سیاسی ورود به این مرحله  باشد. وی توضیح داد که دو طرف باید درباهر  توازن منافع قرار بگذارند. از تمام طرف‌ها درخواست داریم که بیش از این نمی‌شود وقت تلف کرد. وی دو مسأله اعتماد نداشتن دو طرف به یکدیگر و آماده نبودن برای گام برداشتن به سوی یکدیگر را مهمترین موانع موجود بر سر راه دانست.

۱۵:‌۱۲: «کا‌ترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امروز پیش از آغاز دور جدید مذاکرات ایران و ۱+۵ در «آلماتی» قزاقستان، می‌گوید این گروه با «پیشنهادی بازنگری‌شده» برای ایران پا به مذاکرات جدید گذاشته است. وی ابراز امیدواری کرده که این دور از مذاکرات با «حصول پیشرفت»، پایان یابد.

۱۵:‌۳۵: با پایان دور نخست مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ در آلماتی دو طرف مشغول رایزنی‌های دیپلماتیک هستند.

۱۶:‌۲۵: بر پایه گزارش‌ها، مبادله بسته‌های پیشنهادی جدید میان طرف‌های مذاکره کننده و بحث و تبادل نظر درباره نکات مورد اختلاف از محورهای اصلی نشست امروز آلماتی بود. در همین حال، سخنگوی کا‌ترین اشتون مسئول دیپلماسی و سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اعلام اینکه بلیت برگشت خود را برای فردا رزرو کرده، به طور ضمنی از دور روزه بودن مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در آلماتی خبر داد.

۱۶:‌۲۷: رادیو صدای روسیه ادعا کرد، یک منبع آگاه نزدیک به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران گفته که ایران حاضر است در برابر لغو تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه این کشور، توقف غنی‌سازی ۲۰ درصدی را بررسی کند. بنا بر این گزارش، ایران آماده است که غنی‌سازی ۲۰ درصدی را متوقف کند؛ مشروط بر آن که جامعه جهانی و سازمان ملل تحریم‌های خود ‌ضد ایران را لغو کنند.

۱۶:‌۳۶: دور دوم مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ که قرار بود عصر امروز برگزار شود، به فردا موکول شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۵۶۷
انتشار یافته: ۱۱۷
امیداورم با این همه هزینه برای ایران
دست خالی نباشند
من که چشم آب نمیخوره نتیجه بده... ایشالا که اینجوری نباشه
انشاالله همه چی به خیر و خوشی تموم شه.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
اون هایی که منفی دادن یعنی ان شا الله به خیر خوشی تموم نشه !!!!!!!!!
خدا كنه غرب كوتاه بياد چون ميدونم ايران كوتاه نمياد.دوستان براي موفقيت ايران دعا كنيد.خدا شاهده دلم مثل سير و سركه ميجوشه مثل شبهاي قبل از امتحان!دعا كنيد لطفن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
دلت نجوشه ابوذر جان!
نتيجه مذاكره از همين الان مشخصه:
مثبت و سازنده!!! همراه با توافق در مورد ادامه مذاكرات!
البته من كارشناس مسائل سياسي و بين الملل نيستم ولي به عنوان يك شهروند عادي كه اخبار رو دنيال مكنه معتقدم بايد در حين مذاكره تصميم گرفت و با توجه به پيشنهادات و چانه زني هايي كه در حين مذاكره اتفاق ميافته به توافق رسيد نه اينكه از قبل دو طرف تصميمشون رو بگيرن و اعلان هم بكنند و بعدش وارد مذاكره بشن! اينجوري باشه نه امروز و نه هيچ روز ديگه اي چيزي عايدمون از اين مذاكرات نميشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
دوست عزیز ما با اینهمه فشار کوتاه نمیایم بعد میشه بگی غرب که هیچ فشاری روش از جانب ما نیست چرا باید کوتاه بیاید بجای دعا کمی ایمان خود را تقویت کنید تا اینهمه دچار استرس نشوید ان شا ا.. خداوند خودش راهگشاست.
علی
| - |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
نمیخواد دلت جوش بزنه اگه شب امتحانم دلت جوش نمیزد لطفن درست مینوشتی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
برادر من جناب ابوذر خان
اگه كسي بيادكه قبلا با شما دعوا داشته و دشمن شما بوده و وسايل خونه تم به زور گرفته و لان هم بهت زور ميگه به شما بگه من مي خوام با شما دوست شم.ولي اول بايد خونه تم بدي به من تا باهات دوست شم.بعد شما بگي در عوض تو به من چي مي دي؟اونم بهت بگه اجازه مي دم بياي خونه ي ما و وسايلتو فقط ببيني.بازم بهش ميگي بفرما اينم خونه و كوتاه مياي؟يعني از حق خودت ميگذري كه باهات دوست شه؟برادر من اين چه حرفيه ميزني.با اين شرايط غرب و آمريكا مي خوام صد سال سياه هم كوتاه نياند.ما چراه كوتاه بيايمواونا اومدند زور ميگند ما كوتاه بيام.دارند به ما ميگند آب نخور بهت اجازه مي ديم نفس بكشي.
من خبرهای 100 سال آینده را می خواندم که یکی از آنها مربوط به مسئله هسته ای ایران بود که نوشته بود:
بر اساس گزارش 1850 آژانس بین المللی انرژی اتمی، این سازمان اعلام کرد با وجود شفاف سازی ها در زمینه های مختلف هنوز ابهاماتی در برنامه هسته ای ایران وجود دارد.
در مذاکراتی که قرار باشد حق مسلم ملتی نادیده گرفته شود قطعاً توافقی وجود نخواهد داشت.
بهنتیجه خاصی نمیرسن اونا میخوان زوربگن مازیر بار حرف زور نمیریریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
منفی ها زیر بار حرف زور میرن؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
منفی ها هستی خود را هم فدای یک لبخند عمو سام میکنند .
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
شده بری دارو خانه دارو بهت بده 600 هزار تومن تو حقوقت 500 تومن باشه؟؟؟؟
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
منفي ها چرا نمي خواهند باور كنند كه دارند به ما زور ميگويند ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
منفی ها چیزای دیگه هم براشون مهمه برادر!
ممنون تابی جون
ما بايد به آمريكا يك ضربه بزرگ و سهمگين بزنيم ديگه هيچ كدومشان جرات نكنن ابرقدرت بداند هر كاري دلشان خواست انجام دهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
مثلا چه ضربه سهمگینی وارد کنیم به نظرت تحریم کنیم خوبه؟ یا بریم با خاک یکسانش کنیم؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
چطوره بریم ناوهاشون رو بترکونیم؟
اخبار 12:32 و 12:39 خیلی خوب بود.
خداکنه ایندفعه یه چیزی از تو این مذاکره در بیاد!
اینها کاملا هماهنگ است.هدف ایجاد فشارهای شدید به ایرانیها ایجاد نفرت در ایران و جنگ داخلی و تجزیه است.
گزارش لحظه به لحظه ابتکار جالبی بود. اززحماتی که میکشید ممنون
امیدوارم به توافق برسن و از دست این تحریم و گرونی خلاص بشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
خدا از دهنت بشنوه . انشالله .
نتیجه مذاکره مثل دفعات قبل به احتمال بالا بدون نتیجه باقی می متند چون ایران حاضر به تعلیق نیست و حتی اگه باشه اونا تحریم ها رو به یکباره برنمیبدارند بلکه چندین سال طول می کشد تا تحریم ها از بین برود.
دستتون درد نکنه. ممنون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
دست كي ؟تابي رو ميگي ؟
تابي كه دست نداره
تابي هاسته
تابي دومينه
فیض دوجهان به حب مولا بسته است //بر گوشه ای از چادر زهرا بسته است //اجلاس گروه پنج ویک (1+5)یک شوخی است //دنیا به گروه پنج تن وابسته است.
صلوات
به نظر نمیرسه که اتفاق خاصی بیافته، اینجا فقط ما ملت ایران ضرر میکنیم که باید هزینه تحریم ها و سوء مدیریت و باطبع گرونی و... رو بدیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
کاملاً موافقم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
آفرین .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
پیشرفت هزینه داره و نسل های آیند هم حق دارن در رفاه و استقلال زندگی کنن شما توقع داری برای ارزان شدن مرغ و دلار دستها رو بالا بگیریم و همه چیز رو دودستی تقدیم کنیم که این خود خواهانه و غیر منطقیه .
مي شه کنار ساعت خبر، دلار رو هم قيمت بدي
تابناک ممنون از سایت فوق العاده ای که دارین
شما معرکه این
شما تکین
شما یه دونه این
قرآن خط مشی رو بیان کرده
لن ترضی عنک الیهود و لاالنصاری حتی تتبع ملتهم

یعنی هرچی اونا بگن ما بگیم چشم ولی ما اسلام حضرت محمد و امام حسین رو برگزیده ایم.
از بی پرایدی و بی برنجی هم بمیریم ذلت نمی پذیریم. هر چند نعمت فراوان است و عده ای محتکر و سودجو وجود دارند.
پاسخ ها
غلامرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
با سلام
مرحبا به شما ،نمیدونم اونایی که نمره منفی به این نظر داده اند چه جوابی برای خون شهدا دارند ، اونا همسر عقد کرده ، نوزاد تازه متولد شده و خیلی از تعلقات دیگر دنیای خودشون را فدای عزت و سربلندی نظام اسلامی کردند ، امروز ما دنبال ماشین و خونه و .. هستیم ، اینا خوبن ولی به چه قیمتی ؟ یادش به خیر زمان جنگ ، اونا میرفتن و میجنگیدن و شهید می شدن ، کسانی که اینجا بودن هم اگه تو صف مرغ کوپنی بودن ، باز هم احساس افتخار داشتن ، حالا جوجه کباب پاک کرده بدون صف را میخرن و باز هم غر میزنن ؟
کجایند مردان بی ادعا؟
کجا رفت تاثیر سوز دعا؟
ali
| France |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
نفست از جای گرم در میاد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
من متحیر میشم وقتی یه نفر برای آیه قرآن هم منفی میده
غربی ها خودشونو بزارن جای ما.....آخه این همه امتیاز میخوان اونوقت فقط طلا و پتروشیمی؟؟؟؟
مگه ما تو امتیازاتی که میخوان بدن مشکلی هم داریم؟؟؟
خدا كنه به يه نتيجه مثبتي برسه ديگه خسته شديم از گروني و تحريم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
وقتی دشمن از ما جانمان را طلب میکرد شهدا ما رو شرمنده کردن خدا نکنه امروز که نانمان را طلب کرده ما شرمنده شهدا بشیم
مذاکره معنی ندارد ما انرژی هسته ای می خواهیم و این حق ماست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
من ب به عنوان يک ايرانی انرژی هسته ای نمی خوام برنج می خوام کيلويي 1000 تومن داری
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
ملت ایران حقوق دیگری هم دارد که دولت باید به آنها هم اهمیت بدهد.
ما باید قوی باشیم. نمیخواستیم کار به تحریم بکشه ولی حالا که کشیده دیگه لازم نیست که کوتاه بیایم.
هر ملت و قوم و قبیله ای که به جایی رسیده بدون شک قبل از اون سختیهای بسیاری را متحمل شده. ما هم باید سختیها را تحمل کنیم تا بتوانیم در آینده روی پای خودمان بایستیم.
فکر نمیکنم هنوز باندازه آلمان بعد از جنگ جهانی یا ژاپن که دو بمب هسته ای دریافت کرد سختی کشیده باشیم!
به خدا قسم به من و خونوادم خیلی سخت میگذره و مشکلات اقتصادی زیادی داریم ولی امیدوارم که سختی کشیدن ما راحتی فرزندانمان را به دنبال داشته باشه. بدون تعارف: کاری که پدرهامون برای ما نکردند ما برای فرزندانمون انجام بدیم.
ما وارثان عهدنامه ترکمنچای و ننگهای باقیمانده از نسلهای قبلیم. همدل باشیم تا میراثمان برای فرزندانمان افتخار باشد!
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
همون ژاپن که آمریکا دوتا بمب اتم توش انداخت امروز بهترین روابط با آن داره با تئوری شما باید تا ابد با هم می جنگیدن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
عزیزم تاریخ ژاپن فقط در تلاش و پشتکار ملتش نیست، نگاه کن ژاپن بعد از بمبارانش با دشمنش دوست شد. ژاپن امروز حاصل پشتکار ملتش و تعامل با دنیاست. اونا نگفتن اگه 100 بمب دیگم به ما بزنید ما باز ایستادگی میکنیم.
ناشناس
| United States |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
یعنی امارات، قطر و خیلی کشور های دیگه که در عرض ۲۰ سال به همه چیز منجمله انرژی هسته ای رسیدند سختی کشیده اند؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
حرفات خوبه به شرطها و شروطها
ظاهرا تنها حاصل ما از این ورطه اینه که تهش بشیم کره شمالی یا عراق
انشا به نفع مردم باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
کاملاباحرفتون موافقم ماتاآخرایستاده ایم به امیدخدا
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
این حرفه حسابه...
ایشالله ارزونی بیاد
با سلام
همه میدونیم که انرژی هسته ای حق مسلم ماست
اما باید زنده باشیم و بتونیم از این حقمون استفاده کنیم با این وضع گرونی کسی جون سالم به در نمیبره که بخواد از این حقش استفاده کنه.درسته کسی از گرسنگی نمرده ولی از تبعات اون مثل سوء تغذیه چرا
فقط کاش یه کاری بکنن که گرونی و کمبود کالا و دارو تو کشور برطرف بشه و مسئولین به فکر مردم محروم و قشر کارگر و بی کار جامعه هم باشن
تابناک جون ممنون از اطلاع رسانیت
با سلام و تشكر از شما. خداون بصير عليم و جبار است.اگر ما واقعا مسلماني كنيم و اخلاق اسلامي را بطور كامل رعايت كنيم و فقط خودمان را نبينيم و ذلت نپذيريم قطعا وعده هاي خداوند از قدرتهاي 5+1 و 5+1000 و غيره بيشتر است.خدا حق است و آنكه در مقابل اوست باطل دوستان من
سالهاست درگیر این بازی سیاسی مسخره شدیم. این وسط تنها مردم هستن که دارن آسیب می بینن...
خدا کنه زودتر این بازی تموم بشه تا مردم یه نفس راحت بکشن
اینا حرف زور میزنن،
میخوان خودشون بمب داشته باشن ولی مخالفاشون حتی از کاربردهای علمی این دانش بی بهره باشن
حتی اگه اینم قبول کنیم چند روز دیگه یه بهونه دیگه گیر میارن چون کلا از ما خوششون نمیاد،
من از حرف زور خوشم میاد پس قبوله.
هرچه اتفاق بی افتددامیدواریم به نفع مردم باشد
خیلی چیزها حق مسلم ماست . واقع بین باشیم و امیدوارم منافع کلی ملت در نظر گرفته بشه .
خیلی وقته که اینقد استرس نداشتم.
واقعا از این وضعیت خسته شدیم.
امیدوارم بالاخره یه اتفاقاتی بیفته که ما از این وضعیت خلاص بشیم.
از گرونی و بیکاری و در به دری خسته شدیم.
قلبا آرزو میکنم نتایج مثبتی داشته باشه، چون لیاقت ملت ما بیشتر از اونه که بخوایم تو این همه فشار و استرس زندگی کنیم....
امیدوارم که همه چیز به نفع ایران تموم شه چون مردم شریف ایران عزیز بسیار سختی کشیدند و به گفته ما ایرانیها انرژی هسته ایی حق مسلم ماست.
ممنون تابناک از ابتکار عملتون واقعا خسته نباشین
به جا و لازم بود مرسی
ایشلا مثبت باشه تا بتونیم کنار هم خوب و راحت زندگی کنیم
یاشاسین ایران
100% جنگ میشه
میشه بغل ساعت قیمت دلار و سکه رو هم بزنین ؟!! ;)
.با سلام :امیدوارم موفقییت آمیز باشه.
مسئله هسته ای بسیار پيچيده شده لطفا فکر نکنید به همین راحتی حل میشه
جنگ.جنگ.تابیروزی
داریم میبینیم که اروپا به صورت اتحادیه عمل میکنه و به ایران فشار میاره جالب هست که تو ایران یک سری ها سعی میکنند تا اختلاف بندازن و اقعا یکم میخوام فکر کنین که چرا اونا خودشون رو به صورت اتحادیه دراوردن ولی بعضیا توی ایران (با اینکه خودشون رو روشنفکر میدونن در حالیکه روشنفکر واقعی نیستن) سعی نمیکنن یکپارچگی رو حفظ کنن ما تا زمانی که پشتیبان ولایت فقیه همون باشیم (هر چند ممکن تو بعضی مسائل اختلاف نظر داشته باشیم ) میتونیم از پس اونها بربیائیم اونجایی ضربه میخوریم که دچار چند دستگی بشیم و بصورت جوامع کوچکی در بیایم .
اقای ناشناس که نظردادی باید قوی باشیم .قوی بودن در تعامل با دنیا است نه لجبازی ، مسئله کوتاه آمدن را نمی فهمم. از شیر مرغ تا دوای جون آدمیزاد را از خارج وارد می کنیم و به غیرتمان برنمی خورد
دور است ز ما تن به مذلت دادن/
ما وارث خون سربداران هستیم/
دوستانم! هم وطنانم! شک به دل راه ندیم که "ان مع العسر یسرا"
انشا ا... همچی ختم به خیر میشه!
درقبال تهديد غرب ايران نيز بايد تهديد كند مردم ايران حاضر است به خاطر عزت و شرف خود از جان و مال مايه بگذارد
انشااله دکتر جلیلی ایران را سربلند خواهد کرد
برو قوی شو اگر راحت جهان طلبی
که در نظام طبیعت ضعیف پایمال است .
.......... فقط موشک های دور برد راه حل این موضوع است. و دفاع موشکی غیر قابل نفوذ.
مذاکره با این افراد خدا نشناس اصلا فایده ای نداره. به قول امام جنگ جنگ تا پیروزی و شکست کامل دشمنان اسلام.
عرض خسته نباشید دارم به هیئت ایزانی خدا قوت
باید بایستیم و نشون بدیم که مملکتمون و خاکمون و حقمون رو هیچ نانجیبی نمیتونه پایمال کنه. با اینکه به منم داره فشار اقتصادی میاد با اینکه حتی با بعضی سیاستها موافق نیستم و با اینکه برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری کمتر از 5 ماه دیگه دارم میرم آمریکا اما هیچوقت حاضر نیستم یه ذره از خاکمو از مملکتمو به اجنبی بدم . زنده باد ایران....

ما برای بوسیدن خاک سر قله ها چه خطرها کرده ایم، چه خطرها کرده ایم

ما برای آنکه ایران گوهری تابان شود خون دلها خورده ایم

ما برای آنکه ایران خانه خوبان شود رنج دوران برده ایم

ما برای بوئیدن بوی گل نسترن چه سفرها کرده ایم، چه سفرها کرده ایم

ما برای نوشیدن شورابه های کویر چه خطرها کرده ایم، چه خطرها کرده ایم

ما برای خواندن این قصه عشق به خاک خون دلها خورده ایم
ما عاملان قرار داد گلستان وترکمنچای از دید نفرت نگاه مکنیم باید طوری باشه که ایندگان به دید نفرت به ما نگاه نداشته باشند.
هیچی ازش در نمی یاد چون مشکل از کنگره آمریکاست نه از مذاکره کننده هاست بعدشم اونها خواسته های اسرائیل رو دنبال می کنند نه منافع جهانی رو این رو دیگه همه می دونند پس بچه بازیه و وقت حروم کردن... ایران باید نماینده های آژانس رو بیرون کنه و از ان پی تی خارج بشه اونوقت اونا می تونن برن در باره تحریم کردن و مذاکره کردن جدی فکر کنن.
تاریخ نشون داده زمانی که مادر برابر این کشورها انعطاف نشون دادیم نه تنها وضع بهتر نشده بلکه جسور تر شدند وخواسته های بیشتری را مطالبه کردند هدف این کشورها حل مسئله هسته ای ایران نیست کشور ایران باید به عنوان یک کشور دنبال سلاح هسته ای نشون داده بشه تا بهانه ای باشه برای حضور این کشور ها در منطقه وفروش سلاح کارخانه های خود به کشورهای عربی
برادرن ، خواهران و مردم ایران مقاومت کنید.ظلم پایدار نیست
به خدا خسته شديم .مردم ايران گناه دارن به خدا چقدر زور تحمل كنيم
اگرمیشدتوافق-میکردن-وبعددانشمندان-مایواشکی-کارشون-راانجام-میدادن-عالی-میشد
یه-دفه-هم-ما-انهارودورمیزدیم
فقط خدابه دادمون برسه........دیگرهیچ
انشالله به نفع ملت غیور ایران باشه و من از همه ی دیپلمات های ایرانی مذاکره کننده خواهش می کنم روی حق مسلم ملت ایران پافشاری کنند . پیشنهادات خوبی تیم دکتر جلیلی دادن اگه غربی ها قبول کنن یه پیروزی شیرین نصیب ما میشه
تا حالا دقت کردین که اول هر مزاکره میان میگن امیدواریم نتایجی برای نشست های بعد حاصل بشه..
این یعنی مزاکره برای مزاکره.
عزیزان این نشست ها به جایی نمیرسه.
چون تصمیم گیرنده این هایی که میان نیستن و اختیاری از خود ندارند که بخوان تحریم بردارن و یا هر چیز دیگه.

من اصلا امید ندارم و مطمعا هستم که به جایی نمیرسه :)
سلام دوستان و هم وطنان خوبم
به پاسداری از خون شهدا که بدنشون هدف تیر شد و به اینکه خدا رازق و روزی دهنده است موظف به پاسداری هستید و بس نگاه هتان به خدا باشد و بس
برعکس مذاکرات قبلی نمی دونم چرا قیمت دلار افزایش داشته . احتمال زیاد دلار هم از این مذاکرات نا امید شده و به سرعت خودش سوار بر پراید با همراهی سکه های طلا ادامه میده .
آماری نیست ازکسانی که بر اثرکمبودویاگرانی داروویازیربارفشارفقربراثرتحریمهایامرده اندویاازانسانیت ساقط شده اند
آیا برای آنهاویاخانواده هایشان این اخباربه اندازه بقیه جذابیت دارد
تحریم وفشار وتهدیدموضوع هسته ای ایران نیستموضوع حاکمیت سیاسی ایران هم نیست غرب کشور مقتدر ومسقل در خاورمیانه را هرگز نمی بذیرد غرب اشوب وبودن فضای تهدید بین کشورهای خاورمیانه را دوست دارد چون منافع انسانیت واخلاق ودین وناموس غرب منافع او است اما غافل از اینکه موضوع هسته ای یک اراده ملی است بفرض نادرست وغیر ممکن اگر حاکمیت ایران هم تغییر کند باز این اراده ملی از بین نخواهد رفت کشور ایران به درازای تاریخ بیشینه دارد ما به ایرانی بودن ومسلمان بودن خود سرافرازانه مفتخریم وبه هر قیمتی از از راده ملی خویش حمایت می کنیم در جنگ تحمیلی اعراب وناتو و ورشو نتوانستند غرور ما ایرانیها را دگرگون کنند موضوع هسته ای هم جنگ خونین شهری است که بایانش بیروزیغرور امیز ما ایرانیها است صد باریونان از ایران شکست خورد یک بار انها ایرانیان را شکست دادند دو ماراتن را در المبیک ماندگار کردند
مذاكرات كاش علني باشن تا هركي يه نظري نده كه مذاكره خوب بود يا نه
ما گرانی را به جان می خریم اما سر تسلیم فرود نمی آوریم
نه تنها انرژی هسته ایی بلکه داشتن بمب اتم هم حق ماست چرا باید غده سرطانی اسرائیل داشته باشد ولی ما نداشته باشیم؟من به عنوان یک لر تا آخرین قطره خون در برابر زورگویان ایستاده ام
اگر به توافق برسند برای هر دو طرف خوب است
انشاا... که نمایندگان ایرانی دست پر بیرون بیایند
خیالتون راحت نه اینوریا کوتاه میان نه اونوریا.
در300 سال گذشته تاکنون اینقدر قدرتمند نبودیم و اینو غربیها میدونند وچیزی قرار نیست به انها بدیم و این رو هم میدونند . به قول اقا خودشون تحریم مکنند وبعد بعنوان امتیاز میخاند به ما بدند . زهی خیال باطل.
موقعیتی که ما در آن هستیم یک آزمایش برای تک تک افراد جامعه ایرانه و وای بر محتکران و مسببان گرانی که در آزمایش الهی بازنده و سرافکنده و بی ارزش میشن.
اونهایی که پول بی ارزشو به عزت کشور و هموطنان خود ترجیح میدن و همیشه هزار دلیل برای کارشون دارن.
پس سلام همه ما بر هموطنان منصف و آزاده از بند مال دنیا چه پولداراش و چه کم پولاش.
خدا با ماست
خیلی عالی بود ممنون، باید به خوبی ها امیدواربود. انشاء اله که خیر پیش بیاد
خداانسان را آزاد آفرید تا آزاد زندگی کنه نه یکی با قلدری بهش زور بگه اونم از اون طرف دنیا خدا کنه اگر پیروزی میخواد نصیب ما بشه با عزت باشه نه با ترحم ما مردم باشعوری هستیم و این منش بزرگمون به ارزون نان اب نمیدیم ما پرورش یافته رمضانیم اگه به درون خودمون با شرافت نگاه کنیم خودمون ارزون نمیفروشیم قیمت ما ایرونیها خیلی بیشتر از همه دنیاست زنده باد ایرون و ایرونی
ما خدا داریم . ما رهبری فرزانه داریم . مگر این دفعه می خواهد از زمان جنگ سخترمان باشد . شب ها همه اش پای تلویزیون و رادیو به اخبار جنگ گوش می دادیم و از دلاوریهای رزمندگان در جبهه می شنیدیم . اینها که یادمان نرفته در کنار رهبر کبیر انقلاب آرامش خاطر داشتیم . تیم مذاکره کننده واقعآ: خسته نباشید و این بار هم بتازید بر این کوردلان خدا نشناس که پیروزید به حول قوه الهی
فکر نکنم نتیجه بده،چون اونا میخوان با پیشنهادکوچک پیشنهاد کوچک مثل آزادسازی تجارت طلا کل فعالیت هسته ای رو تعلیق کنه.ایران هم که همچین کاری نمیکنه.این همه زجر نکشیدیم که حالا...
اما امیدوارم خلاف نظر من رخ بده.
نتیجه ای حاصل نمیشه
اگه اینبار هم به نتیجه نرسن یعنی تحریم بیشتر انزوای بیشتر گرانی بیشتر و بدبختی و فلاکت بیشتر مردم
احساسی نمیشه برخورد کرد. دنیای سیاست است با قبول تمام تعهدات بین‌المللی و جلب نظر و اعتمادسازی به دور از هیاهوهای تبلیغاتی با سیاست باید از حقوق خود با منطق و درایت طلب کنیم.
با شعار و مرگ بر این و آن نمی‌شود کار سیاسی کرد.
مذاكره با ملت نژاد پرست و سرمايه داري چون انگليس ، آمريكا ، آلمان و فرانسه كه سالهاست به صورت علني شمشيرو از رو نسبت به كشور ما بستند و جز بدي و جدا كردن سرزمينهاي مختلف از خاك ايران تاريخچه اي در ذهن مردم و تاريخ ندارند قطعا بي نتيجه خواهد ماند و ما بايد با عزت و قدرت تمام به راهمون ادامه بديم ( از طرف جامعه دامپزشكان ايران )
امیدوارم اوضاع جوری بشه که گرونیها تموم بشه ما هم نفس راحتی بکشیم و زندگی کنیم
ما فرزندان مکتب حسین(ع) ما برای آزمایش آمدهایم نه برای آسایش
آقای سید حسن ؛ مسئله به این سادگی نیست که شما از آیه شریفه قرآن " استفاده به مطلوب " می کنید . مشکلات نیز به بی برنجی و بی پرایدی محدود نیست . این ساده انگاری و نادان دانستن مردم است که سوءمدیریت را با این شعارهای دهان پرکن توجیه کنیم و همه مشکلات را بر عهده تحریم بگذاریم و از خود سلب مسئولیت نموده ، یک آیه قرآن را هم کنار نظرمان بگذاریم و تمام !
ملت ايران هيچ وقت زير بار حرف زور نمي ره . اين تحريم ها فقط تنفر مردم ايران را از امريكا و انگليس زياد مي كنه و اين بيشترين ضرر براي امريكا و انگليس هست اگه تو فكرشونه تا از ايران منافعي ببرن . استقامت به اميد موفقيت
نظر ملت ايران در مورد مسئله هسته اي همسو و همنظر با مقام عظماي ولايت است!
گفتگو فقط در شرايط برابر و بدون هرگونه تهديد و تحريم!
خدا كنه كه به توافق برسند
مردم بايد هزينه تحريم هارو بدن
هیچ اتفاقی پیش نمی یاد
اخرالزمان است ظهور مولی نزدیک
در خصوص حق مسلم که بعضی دوستان می گویند : تعامل و رابطه نباشه حق مسلم ما کمبود دارو ، کمبود تکنولوژی ، پراید 20 میلیونی و ... است هر زمان تونستیم یک صدم آنها تکنولوژی خودمان تولید کنیم و در اختیار دنیا قرار بدیم اونوقت باید خط و نشان بکشیم .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست