بازدید 26597

خودروسازان به جای «تابناک» به رئیس جمهور پاسخ دهند!

مدت‌هاست خودروسازان هر انتقاد کارشناسانه و دلسوزانه از این صنعت عقب‌مانده از سوی رسانه‌ها را به عنوان هجمه علیه تولید ملی و سیاه‌نمایی متهم کرده‌اند و همواره با اتهام‌زنی‌های پیاپی به رسانه‌ها، سعی در ادامه اجحاف خود بر مصرف‌کننده و بازار داخلی داشته‌اند؛ اما دیشب شخص اول اجرایی کشور، همان انتقادات را به آنان وارد کرد. رئیس دولتی که خود متهم به حمایت از این صنعت است، اشاره کرد که می‌داند خودروسازان چقدر پول دارند! حال پاسخ خودروسازان به شخص اول اجرایی مملکت چیست؟
کد خبر: ۳۰۴۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۷ 24 February 2013
سخنان دیشب رئیس‌جمهور به مسائل مهم اقتصاد کشور اختصاص داشت؛ از برنامه‌ها برای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و بودجه، تا بهای مسکن و مسائل مبتلا به روز همچون وضعیت خشکبار و آجیل شب عید. اما دیشب رئیس‌جمهور کاملاً غیر منتظره انتقاداتی شدید و البته منطقی به صنعتی وارد کرد که این روز‌ها دیگر اجحاف این صنعت در حق مصرف کننده بر هیچ کس پوشیده نیست. این بخش از سخنان رئیس‌جمهور بسیار خوشحال کننده بود، ولی آیا تنها سخن و تبلیغ است یا در عمل نیز آن را خواهیم دید؟

به گزارش «تابناک»، گویا دغدغه‌های امروز مصرف کننده ایرانی درباره بازار خودرو، از چشم رئیس‌جمهور نیز پوشیده نیست. نه تنها این دغدغه‌ها، بلکه اجحافی که این روز‌ها خودروسازان با انحصار کمرشکن خود بر بازار و مصرف کننده ایرانی روا می‌دارند، مورد اشاره رئیس جمهور قرار گرفت و مسائلی که بار‌ها از زبان رسانه گفته شده بود، دیشب از زبان شخص اول اجرایی کشور بیان شد.

سیل انتقاداتی که این روز‌ها روانه صنعت بی‌فرجام و مبهم خودرو در کشور می‌شود، باعث شده تا خودروسازانی که گویا هیچ‌ گاه این انتقادات برای آن‌ها اهمیت نداشته و همچنان به روند مهندسی خود در بازار ادامه داده‌اند، در عملیات‌‌ رسانه‌ای، اقدام به پاسخگویی به انتقادات با پراکنده‌گویی و اتهام‌زنی به رسانه‌ها و مظلوم‌نمایی کنند.

دیشب اما سخنان رئیس جمهور، حکایت از همراهی ایشان با انتقاداتی بود، که این روز‌ها رسانه‌ها و کار‌شناسان به صنعت پنجاه ساله خودروی کشور وارد می‌کنند؛ صنعتی که انحصار داخلی را دستمایه زیاده‌خواهی و راحت‌طلبی خود کرده است. سیل این انتقادات از هنگامی بیشتر شد که مصوبه دولت برای قیمت گذاری خودروهای داخلی با ارز مبادلاتی ابلاغ شد و آنچه نباید بر سر مصرف کننده، آمد! بهای خودرو در بازار آزاد به بهای رسمی تبدیل شد. مصرف کنندگانی که اقدام به پیش‌خرید خودرو کرده بودند، اکنون باید بهایی را برای خودرو پرداخت کنند که به مراتب بیشتر از بهای بازار آزاد در زمانی است که قصد پیش خرید داشتند.

بنا بر این گزارش، همزمان با کاهش تیراژ تولید و فشار بر بازار و مهندسی بازار آزاد برای رسیدن به اهداف، خودروسازان مذاکرات خود را با دولت شروع کردند و وزارت صنعت و معدن و تجارت به عنوان متولی صنعت کشور، مجوز افزایش قیمت‌ها را به خودرو سازان برای دومین بار در سال جاری داد که دیشب محمود احمدی‌نژاد حقیقت امر را گفت.

رئیس جمهور اشاره کرد که دلالی در صنعت خودرو و از سوی خودرو سازان بی‌معناست و هشدار داد به این نتیجه می‌رسد که واردات خودرو را از دست وزارت صنعت بگیرد و به انحصار خودرو پایان دهد.‌

شکستن انحصار، واقعی شدن قیمت در بازار، تمام شدن بهانه‌های صنعتی با پیشینه پنجاه سال برای حمایت خواهی همیشگی و تمام شدن بازی خودروسازان با دارایی مصرف کننده برای سود جویی؛ این همه آن چیزی است که اکنون و پس از مدت‌ها انتقاد، مسئولان عالی کشور و نیز همگان به این نتیجه نهایی رسیده که صنعت خودرو در کشور در حق مصرف کننده ایرانی ظلم و اجحاف روا می‌دارد.

اما نکته در اینجاست که راهکار صنعت خودروی کشور، تنها آسان‌ترین راهکار یعنی برداشتن یا کاهش تعرفه واردات خودرو نیست، هرچند این بهترین و کوتاه‌ترین راه حل ممکن است. مشکلات خودروسازان مجموعه‌ای از انحصار، لابی‌گری، سوء مدیریت و سود جویی را در بر می‌گیرد که مقامات عالی اجرایی و تقنینی کشور بهتر از هر کسی به آن اشراف دارند.

در این شرایط حتی آزادی واردات نمی‌تواند دردی از صنعت خودرو دوا کند بلکه منجر به ورشکستگی صنعتی می‌شود که سوء مدیریت تا عمق ریشه‌های آن راه یافته است. واردات خودرو و آزادی آن با تعرفه پایین، راهکار کوتاه و مطمئنی برای احقاق حق مصرف کننده است؛ اما راهکار طولانی‌تر و آن چیزی که منجر به شکوفایی صنعت خودروی کشور می‌شود، از بین بردن ریشه‌های رانت خواری و سودجویی و سوء مدیریت در این صنعت است که کار و همتی بسیار می‌‌خواهد و البته از دست رئیس جمهور و مجموعه زیر‌‌دست وی بر‌می‌آید.

مطمئن ترین راه برای اطمینان از داشتن صنعت خودرویی شکوفا که منجر به رشد جایگاه کشور در این صنعت شود، از بین بردن سوء مدیریت در این صنعت است.

اکنون باید گفت، آیا همه این حرف‌های شیرین و خوبی که از زبان رئیس‌جمهور شنیده شد، تنها بیانی برای تبلیغات است یا در عمل شاهد اجرای آن خواهیم بود. خواست مصرف کننده از رئیس جمهور و مسئولان اکنون مشخص است:

آقای رئیس جمهور، ما منتظریم تا در آینده نزدیک شاهد اجرایی شدن همه آن سخنان شیرینی باشیم که شب گذشته از زبان شما بیان شد. انتظار از بین رفتن مدیریت ضعیف و ناکارآمد در صنعت خودرو هستیم. این اتفاق زمانی می‌افتد که شما و همکارانتان ریشه‌های سوء‌مدیریت را در این صنعت از بین ببرید و همزمان به فکر رقابت در بازار خودروی کشور باشید. سوء مدیریتی که ریشه ای تاریخی در صنعت خودرو دارد و مختص به مدیران فعلی خودروسازان کشور نیستند ، بلکه مشکلی است که باید در طول چندین دهه مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد.

آقای رئیس جمهور دست مریزاد؛ اما سخن گفتن به تنهایی کافی نیست. ما منتظریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۴۳۵
انتشار یافته: ۹۶
کدام تولید ملی مونتاژ کردن یک مشت لگن از رده خارج فرانسی کجاش ملیه ؟ احمدی نژاد هم جرات نکرد بگه اگر قیمت تعدیل نشه تعرفه رو برمیداره فقط عوامانه گفت کیلویی چند؟ ضمن انکه وزارت صنعت معدن تجارت دست دولته یه جوری صحبت کرد که گرانی کار یک عده دیگره !
پاسخ ها
اسماعیل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
اتفاقا حرفش خیلی قشنگ و به جا زد. خودرو سازها اگر عاقل باشند همین اشاره براشون بس هست
حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
اخه نوش چنده کیلویی چند ؟
سحر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
خيلي خنده داره كه رئيس جمهور هم بياد در كنار ما مردم عادي خودشو قرار بده و انتقاد كنه!!!!!! انگار ا يادش رفته كه اون بايد پاسخگو باشه نه انتقاد گر! مگه وزارت صنعت جزو دولت محسوب نميشه!
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
ناشناس جان درسته وزارتخانه دست دولته ولی خودروساز ها تو وزارتخانه و تو مردم نفوذ ندارن؟
احمدی نژاد داره با حفظ حمایت از تولید ملی از مصرف کننده هم حمایت میکنه.
بعضی میوه ها هیچ وقت تو ایران رشد نمیکنن یا رشدشون در شرایط ازمایشگاهی صرفه اقتصادی نداره. پس واردات بعضی از قطعات اجتناب ناپذیر هست. چیزی که مهم هست اینه که چقدر از صنایع تاثیر گزار دنیا در دست ایران هست؟ با توجه به محدود بودن منابع و تجدید ناپذیر بودن. داریم میریم به سمت صنعت و صادرات غیر نفتی.
شماها هم انقدر انتقاد نکنید بعد برید همون لگن از رده خارج فرانسوی رو تو خیابون با عفاده سوار شین.
اسماعیل2
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
اینا بهانه است
قیمت خودرو خودشون بالا بردن و حالا واسه اینکه بگن تورم مهار کردیم قیمت خوردو داخلی پایین می آورند و بازم باید همون لگن ها رو سوار بشیم
بگو وضعیت معیشت مردم حل کن
به قول خودش خوردو کیلو چند ، شام سر سفره نداریم
حرف است فقط حرف
انشاالله فقط حرف و سخن نباشه و در عمل نمو پیدا کنه
با سلام احتراما اینجانب کارمند ایران خودرو از 18 سال پیش میباشم حرفهای ریس جمهور درباره خودرو سازها خوب بود ولی دلایل گرانی خودرو 45 درصد نرخ ارز و 65 درصد سوء مدیریت در دو خودرو ساز بزرگ خصوصا ایران خودرو میباشد. که انها براحتی میتوانستند با تدبیر مناسب و با همکاری قطعه سازان و بموقع مشکل افزایش قیمت ها را حل کنند. تا مادامیکه دیکتاتوری تصمیم گیری در ایران خودرو در مدیریت ارشد وجود داشته باشد وضع همین است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
45+65میشه 110 درصد! بااینحال منم 120درصد با حرفت موافقم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
سلام
آقای کارمند ایران خودرو 45+ 65 =110
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
مشخص است که مدیر ایران خودروی هستی و نه کارمند آن
45+65=110 و نه 100
شاهین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
همون سوادتون همینقدره صنعت خودرو پیشرفت نمیکنه آقای حبیبی !! 110 درصدو کجای دلم بذارم ؟؟؟ مدیراتونم اینجورین ؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
عزیز من بنده خدا حواسش نبوده 35 رو زده 45
اصل حرفش وجود سومدیریته
ایشون بارها نشون دادن که فقط خوب حرف می زنند
پاسخ ها
اسماعیل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
احمدی نژاد هم نشون داده خوب حرف میزنه و هم خوب عمل میکنه. البته اگر امثال شما بزارند و سنگ جلو پاش نندازند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
بله واقعا فقط حرف ميزند فقط حرف...حرف حرف حرف....
" مشکلات خودروسازان مجموعه ای از انحصار، لابی گری، سوء مدیریت و سود جویی را در بر میگیرد که مقامات عالی اجرایی و تقنینی کشور بهتر از هر کسی به آن اشراف دارند. "
"مطمئن ترین راه برای اطمینان از داشتن صنعت خودرویی شکوفا که منجر به رشد جایگاه کشور در این صنعت شود، از بین بردن سوء مدیریت در این صنعت است. "
سومدیریت فقط در بنگاه نیست بلکه در وزارت صنعت معدن و تجارت هم هست و از آنجا باید شروع کرد.شاید هم از کل دولت که خودش این وضع گرانی را با سقوط ارزش پول ملی ایجاد کرده است و حالا آدرس غلط می دهد.
ما منتظريم...
عادت کردیم مسوزیم و می سازیم
بنده به نوبه خود از خبرگزاری تابناک که در این خصوص نهایت پیگیری را انجام می دهد و پیگیر حق مردم می باشد تشکر و قدردانی را می نمایم.
من در يك شركت خودرو ساز كار ميكنم متاسفانه دولتمردان و رييس جمهور از يك طرف مصوبه مي دهند كه مابه التفاوت قيمت قبل و قيمت روز به حساب خزانه واريز شود و از يك طرف ميگويند خودرو سازان قيمت ها را خيلي بالا برده اند معلوم نيست اين همه دو پهلو حرف زدن نشانه چيست
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
کدوم یکی از این خبرایی که تابی میزاره بهش رسیدگی کردن فقط آب رو آتیش ریختنه
دست بردارید از جمع بندی! سوء مدیریت به مصرف کننده فقط ضرر می رساند و بس جمع کنید این کارگاه های تابوت سازی رو
دکتر نشون بده که حرف و عملت یکیه...
فقط خواهشمند به این نکته توجه بشه که مدیران خودرو ساز از خودرو سازی به صنعت نفت کوچ نکنند که از ماشین خریدن که افتادیم از نون خوردن ملت رو نندازن
تابي جون منتظر باش تا صبح صادقت فوت كند.ببخشيد بدمد
درست است بايد از توليد ملي حمايت کرد اما به چه قيمت ؟ تپل شدن جيب يه عده 5 درصدي و به تاراج رفتم سرمايه يک جماعت 95 درصدي . تا انحصار هست وضعيت از اين بهتر نخواهد شد .
واقعا 405 و همه ماشینا به این قیمت نمی ارزد..کجای دنیا برای خودرو چینی 40 میلیون پول میدن که فقط ظاهر دارد مثل همه محصولات چینی.؟اگر بجای حمایت از صنعت خودرو حدود 50 سال داره حمایت میشه هنوز فقط موتاز میکنن از کشاورزی حمایت میشد الان جز 3 رتبه اول کشاورزی دنیا بودیم..
تو این 8 سال خیلی از این شعارها شنیدیم که به هیچکدوم عمل نشد!!
خدا كنه اين حرفا انتخاباتي نباشه عمل كنند تا دير نشده
بيش از سي سال است كه تمامي قدرت خود را گذاشته ايم و در صنعت خودرو صرف كرده ايم و به گفته خودرو سازان محترم خودكفا شده ايم . اما اگر خودكفا شده ايم با نوسانات ارز اينگونه لجام گسيخته خودرو گران شده است . اگر بجاي اين سرمايه گذاري كه در صنعت خودرو سازي شده است در صنعت كشاورزي سرمايه گذاري كرده بودايم تحريم ها اينگونه ما را دچار مشكل نمي كرد . بدون خودرو مي توان زندگي كرد . ولي بدون غذا نه . اما ميگويند هرموقع ماهي را از آب بگيري تازه است . از حالا در بخش كشاورزي كمك كنيد و نيروهايي كه در صنعت خودرو بيكار مي شوند را در بخش كشاورزي بكار بگيريد . خودرو سازي را تعطيل و از عوارض واردات خودرو در بخش كشاورزي سرمايه گذاري كنيد
خب مثلا پرايد چند ميخواد بشه؟! بر ميگرده به همون قيمت فضايي و غير واقعي 12 ميليون؟! يعني اگه اين اتفاق بيفته من خودمو به عنوان يك ديوانه به تيمارستان معرفي مي كنم!!! الان ميان يك تومن كم ميكنن 19 تومن ميدن به مردم ميگن مديريت كرديم و رانتشو از بين برديم!!
پاسخ ها
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
راست میگه خدایی.موقعه افزایش قیمت تو چند روز 10 میلیون پرایدو میبرن بالا .حالا وقتی می خوان کم کنن 1میلیون کم می کنن کلی هم منت می ذارن سر مردم
آقا راه حل همان كاهش قابل توجه تعرفه است كه منجر به جدا شدن دوغها از دوشابها خواهد شد. ولا غير.
من هم منتظرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
باش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
منتظر نباش عزیزم هیچ اتفاقی نمیوفته همش حرفه!!
هنگامي توليد ملي است كه منافع ملي هم در نظر داشته باشد . قيمت يك ماشين نظير پژو در همسايگي ما چند دلار آزاد است و در ايران چقدر ؟ شما به اين قيمت چندين برابري كه سودش به جيب تعدادي محدود ميرود را نبايد ملي بخوانيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
15 تا 20 هزار دلار 4000 تومانی، تا کی سرتونو می کنید زیر برف؟
تو این 8 سال خیلی از این شعارها شنیدیم که به هیچکدوم عمل نشد!!
فقط تبلیغاته،کسی دلش به حال مصرف کننده نمیسوزه.
این خودرو سازه پرروتر از این حرفهان.نامه انجمن خودرو سازان و به دکتر رضایی دیدین.وقتی در مکاتبات با خبر نگار تابناک (که خیلی مطالب معمولی را مطرح کرده بود و به مطالب فنی نپرداخته بود) ضربه فنی شدن به دکتر شکایت کردند.این کار یعنی چی؟چند تا ادم که ریشه مشکلات فعلی خودرو سازهها از زمان اونها شروع شده به هرکسی که حرف حق بزنه پرخلش میکنن .حمله میکنن.
زمانی که پیکان تولید میشد طرف مدیر بوده و الان عنان صنعت خودرو تو دستشونه و از همه طلب کارن و به سابقشون مینازن.سابقه مدیریت تولید پیکان!
بدینوسیله به استحضار میرساند اینجانب و تعداد زیادی از هموطنان بر اساس اطلاعیه شرکت اطلس خودرو نمایندگی کیا موتورز در ایران ( طی آذر ماه) اقدام به پیش ثبت نام خرید خودرو سراتو 2000 سی سی با پیش پرداخت مشخص (639280000 ریال) با تحویل سه ماه نموده ایم. در حالیکه بیشتر نمایندگیها و در سایتهای رسمی قیمت نهایی و تمام شده این خودرو را در آن زمان حدود 67 میلیون تومان اعلام نمودند و به این شیوه اقدام به جذب مشتری نمودند.حدود یکماه بعد شرکت اطلاعیه جدیدی در رابطه با پیش ثبت نام تحویل سه ماهه با قیمت قطعی 950000000 ریال صادر نمودند و مقرر شد برای ثبت نامهای قدیم نیز با توجه به ثبت نام قبل از تغییرات شدید و آزاد سازی قیمتها راهکاری همچون تخفیف ( تماس تلفنی با کارشناسان شرکت ) قائل شوند. متاسفانه طی تماسی که در تاریخ 5/12/91 حاصل نمودند اعلام گردید که مبلغ 427420000 ریال دیگر جهت تحویل خودرو باید به شرکت پرداخت شود. به عبارتی این خودرو با قیمت حدود 106 میلیون تومان پس از سه ماه از پرداخت پیش پرداخت قابل تحویل است. به عبارتی قیمت 95 میلیون تومان این خودرو که شرکت قطعی نموده است ( البته در سایت .ir 124این قیمت مشخص نمی باشد و قیمت قبلی درج شده است) را بدون هیچ دلیلی تبدیل به قیمت 107 میلیون تومان نموده است. بنده و امثال بنده در زمان ثبت نام، قدرت خرید سراتو صفر و جدید 2013 با قیمتی زیر قیمت شرکت کیا ( حدود 87 تا 90 میلیون تومان) را داشتیم. نظر به اینکه پیگیری مشتریان از طریق مراجعه به نمایندگی اصلی و یا نمایندگیهای مجاز نتیجه ای را در بر نداشته و نخواهد داشت. لذا از مسئولین محترم سایت خواهشمند است ضمن پیگیری، سخن بی صدای ما را به گوش مسئولین محترم مربوطه برسانید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
بهت مثبت دادم!!!!! اما برادر من مقصر خودتی! همون زمان منم برای ثبت نام مراجعه کردم دیدم تو قرارداد خیلی واضح قید شده که در صورت افزایش قیمت باید بیشتر پرداخت کنم و مبلغ ثبت نام الالحسابه! من مطمئن بودم که نمیشه بهشون اطمینان کرد اما شما از روی سادگی و یا طمع ثبت نام کردین! الانم دودش هم به چشم شما رفت هم ما! کلا ما مردم متحد نیستیم باید این خودرو سازها و نمایندگیها رو تحریم کرد! آقا به خدا هیچی نمیشه اگه فقط 6 ماه با همون ماشین که داریم سر کنیم!(حساب اونی که ماشین نداره جداس)
هر کسی را بهر کاری ساختن. چرا بیخود و بی جهت بر روی تولید خودرو ( اون هم با این کیفیت و هزینه ) اصرار و پافشاری می کنیم. آیا تنها دلیل این کار پر کردن جیب بعضی از مدیران و مسئولان صنعت خودرو نیست. در ثانی مگر نمی گویید ضرر و زیان زیادی دارد ، به فرض محال حق با شما باشد پس چرا تعطیل نمی کنید و جلوی ضرر و زیان را نمی گیرید. وقتی ما زمینه های دیگری برای رشد و شکوفائی داریم ، چرا در آنها سرمایه گذاری نکنیم.
البته بيان اين مطالب از رئيس جمهور در اين چند ماه پاياني دولت آدم را ياد انتقاداتي كه ايشان قبل از رياست جمهوريشان از بعضي مسائل داشتند مي اندازد .تورم ، مبارزه با فساد . حمايت از كارگران و........ !مگر در اين سالها از اين وضعيت خبر نداشته است كه حالا يادشان آمده .
براستی اخذ تعرفه های آنچنانی و یا اجبار به خرید خودروی بی کیفیت نمادی از زورگویی نیست؟ آیا این تعرفه حرام نیست؟ایا من باید هزینه به اصطلاح حمایت از خودروی داخلی را بپردازم؟ من راضی نیستم! و این حرام است!
فقط زمانی‌ صنعت خودرو کشور و رقابت پا می‌گیرد که مانند همه کشورهای دنیا تعرفه و هزینه گمرکی ورود خودرو حداکثر بین ۱۵ تا ۲۰ درصد باشد.
اقا وظیفه دولت که انتقاد کردن نیست ! وظیفه دولت تصمیم گیری و تدبیر و اجرا و پاسخگو بودنست یعنی ایشان باید جواب بدهد که چرا قیمت بالا رفته نه اینکه خود انتقاد کند!
آقایان دولتمرد برای یک بار هم که شده به خواسته مردم توجه کنید فقط یکبار . دنیا که زیر رو نمیشه . مگه قبلا" واردات بدون عوارض آزاد نبود . تویوتا . فیات . کادیلاک . بنز . بی ام و . و .......همه وارد میشد در کنارش ایران خودرو هم خیلی زیبا به فعالیتش ادامه میداد ولی شما با انحصار کردن این صنعت...
مگر مدیران این تولید کنندگان دولتی نیستند؟
فکر کنم واردات آزاد کنن بهتر بخاطر یک عده که نمی شود کل ملت سختی بکشن
اونم همش مونتاژ می کنن
بابا مگه حلب کیلویی چنده؟؟؟؟؟؟؟؟پراید 730کیلویی اگه قیمتش حساب کنیم+لاک وپلاستیکش کیلویی 270هزار برا مردم آب میخوره خودتون حساب کنید حلبی کیلویی اینقد ارزش داره قیمت یه پراید سه تا چهار میلیون بیشتر نیست با ارز 3000تومانی هم بقیه اش به جیب کی میره؟آخه مگه این لگن چقد قطعه خارجی داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این خودروسازها مثل زالو افتادند به جون مردم... هیچکس جلودارشون نیست باید تعرفه واردات خودرو صفر بشه تا اینها بفهمند که خودرو خارجی کیلویی چنده و بعد ایرانی اون رو قیمت گزاری کنند
جناب آقای رئیس جمهور، لطفا حداقل برای جلوگیری از اجحاف در حق کسانی که خودرو را پیش خرید کرده اند، دستور دهید که خودروی آنها را با همان قیمت زمان پیش خرید تحویل دهند. بقیه موارد پیشکش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
ظاهرا طبق معمول هر کسی به فکر خودشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
به به بارک الله!!!!
من یه پیشنهاد دیگه دارم: لطفا ماشین ثبت نامی این بابا رو به قیمت قدیم تحویل بدین بقیه موارد پیش کش! خوبه!? کی میخایم به هم اهمیت بدیم!?
تابناک. خواهشم از شما این است که ابتدا تعریفی از تولید ملی بیارید تا تفاوت ان با تولید انحصاری مشخص شود. به نظرم من عنوان تولید در مملکت ما آنقدر مقدس جلوه داده شده است که کسی جرات ندارد از حذف یکسری از تولیدات حرفی بزند. سوال من اینجاست مگر کشورهایی که صاحب صنعت اول دنیا هستن عقلشون نمیرسه که تا جایی در تولید کشورشون به جلو حرکت میکنن که قدرت رقابت چه از نظر کیفیت و قیمت را با بقیه کشورها داشته باشن. اگر تولیدی در یه کشور سودی نداره چه اصرار به تولید آن بعد از 40 سال است؟؟؟/
شما رسانه ها دیگه «نه» توی کار نیارید!
اگه رييس جمهور يك تصميم درست بگيره و بخواد عمل كنه تابناك با يك مقاله عجيب و غريب مي خواد اين كار و تصميم دولت رو خراب كرده و ايجاد شك وشبه كنه . بابا يكم با انصاف باشين !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
دليلش اينه كه هيچ مسئولي تا كنون براي مردم حرفي نزده كه ظاهرش خوب نباشه! ولي خيلي از اين حرفها باطنش خاليه! از مي ترسيم دادا
در اين صنعت پول زياده بخصوص با اين قيمتهايي كه الان دارند خودروها را ميفروشند، حدود دو تا سه برابر قيمت تمام شده. با بخشي از اين پول ميشه كلي ادم را اباد كرد و انتقادشون را به حمايت تبديل كرد! ولي كاري كه مردم بايد انجام بدهند اينكه كه نخرند. تنها صنعتي كه اگر مردم نخندند گندش مي افته خودرو است. مردم اگر پسته نخرند پسته صادر ميشه و روي دست كسي نميمونه ولي شما فكرشو كنيد كه يك كشوري بخواد پرايد از ايران وارد كنه! بايد در يك حركت خودجوش مردمي خودرو نخريد. باور كنيد بعد از يكي دو ماه التماس ميكنند كه بياييد اين اهن پاره ها را به قيمت قبلي بخريد. اين بايد از من و شما شروع شه بعد خانواده هامون و ميشه اين عمومي بشه. مطمئن باشيد نتيجه ميده.
باسلام وخسته نباشید
امیدوارم عملی شود چون واقعا برای خرید یک پراید هم مردم مشکل دارند
لطفا اسامی آن 34 نماینده مجلس که درطرح به این مهمی که ازدغدغه های مردم است حتی زحمت فشار یک دکمه ورای دادن به خود نمی دهندرااعلام کنید
ارزش پراید دو میلیونه خود سایپا هم میدونه وهمه مدیرانش بابا بسه تمام جون مردم کردید توی شیشه.یه کارمند با برجی هفتصد هزار هم بیست سال دیگه صاحب ماشین نمیشه
خبر دارید قطعات یدکی همین تابوت ها ی چرخدار هم در مورادی گیر نمیاد ومردم رو آورده اند به استفاده از اجناس استوک دسته دوم؟
سلام تابناک تو را به خدا این خودروسازها را رها نکن.
البته هنوز هیچ چیز معلوم نیست بعضیا ثابت کردن که فقط خوب حرف میزنن !!
و به جرات میشه گفت یکی از رسانه های که بیخیال موضوع نشد ومرتب پیگیری کرد و نگذاشت صدای مصرف کننده خفه بشه سایت تابناک بود
ممنون از تابناک
امیدواریم اینها فقط حرف نباشد و در عمل هم اینگونه باشد که احمدی نژاد می گوید .
لطفا" سهامداران عمده خودروسازان بزرگ(ایران خودرو و سایپh)و همچنین نقشی که در انتخاب اعضای هیئت مدیره دارند را در یک گزارش اعلام کنید.
تابناک دمت گرم حرف همه رو زدی
من تازه رفتم برای سرویس دوره ای ماشین (نمایندگی سایپا)
به جز من 2 نفر دیگه صداشون رفت بالا و کار به بحث کشید به دلیل گارانتی و خدمات پس از فروش دروغین سایپا
خود نمایندگی هم تایید می کرد و میگفت تماس بگیرید به مرکز سایپا شکایتتون رو اعلام کنید
به نظر من که قیمت پراید دو میلیون هم نیست
خون تموم کسانی که به خاطر کیفیت بد این ماشین کشته می شن گردن همین لابی های پشت پرده است
امیدواریم اینها فقط حرف نباشد و در عمل هم اینگونه باشد که احمدی نژاد می گوید .
این رییس جمهور محترم خواست که گیر بیاره دوباره آدمو!
ببین کار به کجا رسیده که خریدن پراید شده رویا!!!!
باسلام
متاسفانه آقای رئیس جمهور شب گذشته طوری صبحت کردند انگار برای مردم کشور دیگری داشتند دلسوزی می کردند. مگر مدیران کارخانجات ایران خودرو، سایپا و ووو دولتی نیستند؟ آقای رئیس جمهور باید با همان ادبیات خودش که در مراکز استانها همیشه گفته که گوش مدیر نالایق را می کشم شب گذشته در محضر 77 میلیون می گفت گوش مدیران نالایق تولید کننده خودرو را خواهم کشید. نه اینکه کلاس اخلاق برای مخاطبان خود بگذارد!
بنده به عنوان یک ایرانی متعهد به کشور از سهم خودم در بیت المال که برای تولید کننده خودرو پرداخت می شود را حرام می دانم و حاضر نیستم به هر میزان که سهم داشته باشم در اختیار این دست از مدیران منفعت طلب قرار گیرد.
تازه تولیدات داخل نه تنها هیچ شباهتی با خودروهای خارجی ایمن ندارد، بلکه هیچ سهمی در استاندارد جهانی ندارند و بعبارتی دیگر هیچیک از تولیدات خودرو در داخل نمی توانند در کشورهای اروپایی بکار گرفته و یا حتی ترانزیت بشوند!
ممنون از تابناک انقلابی
ما کارگران شرکت پارس خودرو هستیم
امثال حقوق و مزایای ما یک سوم کاهش پیدا کرده و میگن سال اینده تعدیل نیرو داریم از رئیس جمهور می خواهیم این یک سوم کاهش حقوق و مزایای مارو هم دستور بده حساب کنن بدن و
جلوی اخراج چندین هزار نفر رو هم در سال اینده بگیره
ضمنا چند سال پیش گوشت کیلویی 9000تومان برنج کیلویی 1500تومن بود
پراید هم 7000000میلیون بود همونجور که قیمیت پراید میاره پائین قیمت مایحتاج ضروری رو هم بیاره
نکنه خودرو سازی اونا رو گرون کرده
واقعا خودروسازا خجالت نمیکشن آخه مگه چقدر برای ماشینا هزینه میکنید که این همه پول از مردم میگیرن شما واقعا درباره مردم چه فکری می کنید برای اینکه جیبتون پر پولتر بشه خون مردم رو تو شیشه می کنید تجربه نشان داده این حرفا تماما باد هواست و نباید به اون دلخوش کرد اگه رییس جمهور و امثال اون فکر مردم بودن هر روز این مردم بدبخت درگیر یه چیز جدید نبودن یه روز پیاز یه روز برنج و الی بی نهایت حالت مردم ما مثله کسایی که از چاله درومدن افتادن تو چاه ماشین که چیزی نیست خود من و خانوادم الان به سختی نون شبمونو در میاریم مثه قحطی زده هایی شدیم که دیدن خیلی چیزا برامون شده یه آرزو و این حال اکثر مردم کشورمونه
تا این مافیای خودرو هست وضع به همین منوال باقی می مونه
باید با قدرت با این خودرو سازان داخلی مقابله کرد.
چه سودی دارند برای ما؟
فقط تعداد کشته هایی که برای ایرادات فنی تا الان دادیم رو یه نگاه بندازیم به عمق فاجعه پی می بریم
هم مصرف بنزین بالاتره
هم هوا رو بیشتر الوده می کنه
هم تلفاتش بالاتره
هم قیمتش توجیه نداره
با این توصیفات من چرا باید خودروی اینا رو بخرم؟
اصلا کدوم تولید ملی
همین 4 قلم که گفتم که ضررش از هر ادعاای که بخوان بکنن بیشتره
تا وقتي انحصار باشه تو كشور و ما تعرفه 90 درصدي داشته باشيم همينه /همه اين حرف ها هام شعار است / هيچ كس براي مردم كاري نمي كنه/ فقط شعار ميدند
خدا نکنه خودروی هیچ هموطنی، نیاز به تعویض یک قطعه پیدا کنه!
دیروز تمام شهر را گشتم نتوستم یه درب رادیاتور استاندارد برای خودروی باصطلاحت ملیمون «سمند» گیر بیارم آخر سر یه چیز عجیب و غریب به نام درب رادیاتور با سه برابر قیمت یافت نمودم گذاشتم رو خودروی نازنین ملی!!!
آيا اين پرايدي كه شركت سايپا 16 الي 17 ميليون قيمت گذاشته همين يك دو ماهه توليد شده يا اينك يك سال قبل در انبار بوده . اگر توليد ان براي قبل از گراني باشد و با ذلار ارزان توليد شده چرا به قيمت حالا به فروش مي رساند .
درود به خودرو ساز داخلي توليد ملي افتخار ملي
بيجا مي كند هركسي كه به اين قراضه هاي از رده خارج اروپائي توليد ملي مي گويد اي كاش توليد ملي داشتيم ولو در حد واندازه ژيان كه با افتخار بگوئيم اين است توليد ملي !!
بروید از کره جنوبی یاذ بگیرید. سال 1346 کره جنوبی داشتن کارخانۀ ایران ناسیونال را آرزوی خود می دانست، اکنون جزء 5 کشور صادر کننده خودروست. طوریکه کانادا یکی از 7 کشور صنعتی جهان بعضی از خودروهای ساخت کره جنوبی را مونتاژ و به بازار خود عرضه می دارد. حال ما کجا و کره جنوبی کجا؟ تمام کارهای ما همینطور است. در حقیقت ما فاقد صنعت خودرو سازی هستیم. در یک برهه از زمان موتور پژو 504 را در بدنه پیکان می گذاریم، در برهه ای دیگر موتور پیکان را در بدنه پژو 405 می گذاریم و آن را RD می نامیم و بعدش بدنه RD را سبکتر می کنیم و آن را Roa می نامیم. این هم شد صنعت خودرو سازی؟ خودرو سازان هم هر چه بگویند پرت و پلا و چرت و پرت است نباید حرف آنها پذیرفت.
البته جناب آقاي رئيس جمهور به قيمت ارز و سكه و مسكن و گوجه فرنگي و .. هم اعتراض داشتند. جالب است كه تمامي اين اقلام از طرف دستگاه ها و افراد نصب شده از طرف ايشان(مانند صحه قيمت خودرو داخلي توسط وزير صنايع و ...) مورد تاييد قرار گرفته و با اعمال شده است.ايشان فقط معترض اين قيمت هاست در حالي كه همكاران ايشان تاييدكننده آنها. گيج شدم، عجب معادله پيچيده اي شد. لطفا دوستاني كه جواب آنرا پيدا كردند به جواب را به ميوه فروشي در يكي از خيابانهاي نارمك اعلام و ابلاغ بفرمايند. سپاسگزارم.
این همه سرمایه گذاری و اشتغال و این همه پیمانکار طی چند سال رشد نکردند که حالا آقای احمدی نژاد و دولت که نتونستند تو صنعت و تولید حداقل خودرو ارتقایی به وجود بیارند حالا بگند .........جمعش کنیم .........خوب والا
اگه اقا ریس جمهور طرفه مرذمه تا قبل از پایان این دوره تعرفه و هزینه گمرکی را کاهش بده یا سران خودروسازان راعوض کنه حتما جواب میده
واسه شعارهایی که هفت سال و نیم وقت داشتن چیکار کردن که حالا تو شش ماه میخوان اینو درست کنن؟ این لابی خودرو سازا قوی تر از این حرفاس!
تا زمانی که شرکت خو.درو سازی خصوصی نشود این مشکلات تداوم دارد بازار خودرو را انحصاری کردن برای چند شرکت دولتی نتیجه میشود این سود جویی و سر گردنه گرفتی خودرو سازان کیفیت پایین رعایت نکردن استاندتردها و بدهکار کردن ملت بیچارهای که سی سال است با اجبار و اکراه با کمبودهای این شرکت ها ساخته اند بعد تحریم ها اولین شرکتی بود سو استفاده کرد
ژاپن هم خودرو سازی داشت واردات رو بست ولی بعد چند سال باز کرد و با تعرفه صفر هیچ کشوری نمیتونه باهاش مقابله کنه ولی ما چی؟ در واردات رو بستیم با هزینه گمرگی بسیار بالا نه تنها پیشرفتنکردیم بلکه پسرفت هم داشتیم الان همه از چین وارد میشه قیمت خودرو خداتومن
میخوام قیمت پراید رو حساب کنم
اگه پراید 700 کیلو باشه بدون موتور که نیست
از این 700 کیلو 400 کیلوش رو آهن فرض کنیم و آهن رو 3000 تومن میشه یک میلیون و دویست هزار تومن اینجا
200 کیلو هم پلاستیک برده بذاریم کیلیویی 2000 تومن میشه چهارصد هزار تومن 100 کیلو هم آلومنییوم کیلویی 20 هزارتومن میشه دو میلیون تومن کلان شد سه میلیون چهار صدتومن اینجا داریم
موتورش هم یه جا بذاریم سه میلیون تومن
میشه شش میلیون وچهارصدتومن دو میلیون هم حق کارشناسی بذاریم میشه هشت ملیون و چهارصد تومن یک میلیون وششصد هزارتومن هم بذاریم دستمزد کارگرش میشه ده ملیون تومن بابا هنوز تا بیست ملیون تومن ده ملیون فاصله هست باقیش کجا میره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
راستی راستی یکبار هم شده سهامداران عمده ای شرکت های انحصاری و مشترک المنافع را علام کنید .
قابل توجه تمام دوستان که سراتو با قیمت 10000 دلار وارد ایران میشه با دلار 3500 تموان میشه 35000000 میلیون اگر تعرفه و سایر خرجها رو 100% در نظر بگیریم میشه در مجموع 70000000 بقیه اش کجا میره!؟ به داد مردم برسید
خوب وزارت صنعت و معدن مگه جزو دولت نیست ?!
یا خودروساز که چه عرض کنم مونتاژکارای لگن مگه دولتی نیست??!
آقای احمدی نژاد همچین حرف میزنن که انگار نه انگار خودشون باید جواب گو باشن
بازم با یه سری حرفا دارن با احساسات ملت بازی میکنن !
این حرف یعنی توهین به ملت
تا کی??!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی