بازدید 21381

انتشار گزارش جدید آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران

در شرایطی که کمتر از یک هفته تا زمان برگزاری مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ باقی مانده، آژانس بین المللی انرژی اتمی، گزارش جدید خود از فعالیت‌های هسته‌ای ایران را منتشر کرده است؛ گزارشی که این بار هم به جای انتشار رسمی، سر از رسانه‌ها درآورده و به مباحث دلخواه غرب پیرامون برنامه هسته‌ای ایران دامن زده است.
کد خبر: ۳۰۴۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۲:۱۲ 21 February 2013
در شرایطی که کمتر از یک هفته تا زمان برگزاری مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ باقی مانده، آژانس بین المللی انرژی اتمی، گزارش جدید خود از فعالیت‌های هسته‌ای ایران را منتشر کرده است؛ گزارشی که این بار هم به جای انتشار رسمی، سر از رسانه‌ها درآورده و به مباحث دلخواه غرب پیرامون برنامه هسته‌ای ایران دامن زده است.

به گزارش «تابناک»، در گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که امروز منتشر شده، آمده ایران کار نصب سانتریفیوژهای جدید را در تأسیسات هسته‌ای اصلی خود در نطنز آغاز کرده و این در حالی است که رسانه‌های غربی از این امر به عنوان ابزار جدیدی برای فضاسازی علیه ایران استفاده کرده‌اند.

به نوشته «رویترز»، در گزارش «محرمانه» آژانس آمده، ۱۸۰ سانتریفیوژ IR-۲m و نیز غلاف‌های خالی سانتریفیوژ در تأسیسات هسته‌ای نطنز نصب شده است؛ البته این سانتریفیوژ‌ها هنوز در عمل آغاز به کار نکرده‌اند.

بر پایه این گزارش، در صورتی که این تأسیسات جدید و پیشرفته در نطنز آغار به کار کنند، می‌توانند توانایی غنی سازی اورانیوم ایران را به طور چشمگیری افزایش دهند. آژانس همچنین بر این باور است، احتمالاً شمار سانتریفیوژهای جدید ایران در نطنز به سه هزار عدد خواهد رسید.

با این حال، در گزارش جدید آژانس نکته دیگری نیز مورد اشاره قرار گرفته و آن، تأیید این موضوع است که ایران در ماه دسامبر گذشته، فرایند تبدیل اورانیوم غنی شده خود به سوخت رآکتور را از سر گرفته و همین باعث شده ذخیره اورانیوم ۲۰ درصدی ایران کاهش پیدا کند.

اما گزارش جدید آژانس در حالی به طور گسترده در رسانه‌های غربی منتشر شده و روی آن مانور داده می‌شود که نه تنها نفس درز کردن یک گزارش «محرمانه» به رسانه‌ها جای بحث و انتقاد فراوان دارد، بلکه برخی مطبوعات غربی حتی از یکی دو روز پیش اطلاعات مربوط به این گزارش جدید را به نقل از «منابع بی‌نام غربی» منتشر کرده بودند.

از سوی دیگر، با اینکه رسانه‌های غربی از انتشار این گزارش جدید به عنوان ابزاری برای تشدید فضاسازی‌ها علیه ایران بهره گرفته‌اند، توجه به دو نکته در این زمینه ضروری است. نخست این که اقدام ایران در نصب سانتریفیوژهای جدید در نطنز، کاری مخفیانه نبود و از چند ماه پیش به آگاهی آژانس رسیده و دوم آن که این رسانه‌ها با تمرکز کمتر بر موضوع تبدیل اورانیوم غنی شده ایران به سوخت، تنها به مسأله افزایش تعداد سانتریفیوژ‌ها پرداخته و آن را عاملی نگران کننده دانسته‌اند.

به هر حال، انتشار گسترده این گزارش و فضاسازی پیرامون آن، به خوبی در چهارچوب برنامه کلی غرب برای بازی با افکار عمومی در آستانه مذاکرات هسته‌ای قابل درک است تا با استفاده از این فضا و تشدید فشار بر ایران، زمینه را برای وادار کردن ایران به امتیاز دادن در برنامه هسته‌ای آماده کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۱۳
آمریکا و کشورهای غربی هیچ توجی به حرفها و کارهای جمهوری اسلامی ندارد آنها بابرنامه ای مشخص و حساب شده , از مذاکرات بازرسان در تهران گرفته تا مذاکره 1+ 5 درقزاقستان فقط بدنبال ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت بمنظور اجراء کردن تحریمهای بیشتر علیه ایران هستند حالا دیگر بدون تردید هدف اصلی آنها صرفا" برندازی نظام حاکم برایران است شورایی متشکل از مسولین بلندپایه ایران با توجه به تنگترشدن حلقه تحریمها و فشار مضاعف بر مردم باید تصمیم جدی بگیرند تداوم این روند میتواند در آینده ای نه چندان دور ما را بچالش بکشد؟!
اینها همش بهانه ای است برای فشار بیشتر!!ولی تا کی میخواهند ادامه دهند خدا میدونه؟! نیت انها برقراری صلح نیست فقط آزار ملت ماست.
جهانیان وایرانیان به فریبکاری ودغلبازی کشورهای غربی دیگر هیچ ارزشی قایل نیستند.مثال شیاطین هرچه توانستند دسایس به کار بردند ولی دیگر برا ی هیچ کس حناشون رنگی ندارد
لطفا مسولان برای ما توضیح دهند که همکاری با آژانس که 99% اینها جاسوس هستند چه سودی به ما میرسانه ؟؟؟ ما که هرروز خداتحریم میشویم چه لزمی داره در nptبمانیم؟؟؟؟ چرا مقابل به مثل نمیکنیم مثلا تنگه هرمز را ببندیم .به چه گناهی هرروز باید تحریم بشویم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دیگر بود ونبود تحریم با وجود گرگهای خونخوار غربی برایمان فرقی نمیکند . بهتر است به فکر ثبات بازار داخلی باشیم و از صادرات و واردات ، استقلال پیدا کنیم ، اگر متحد و یاور باشیم .
مابايدسلاح هسته اي بسازيم تادست ازسرايران بردارند.اين پيشرفتهاخوشحال كننده هستش,اميدوارم هرچه زودترنصب شده هاي جديد درفردو و نطنزآغازبه كاركنند.درستش همينه ايران بايدباهرافزايش تحريم فعاليت هاي هسته ايش رو گسترش بده تامجبورنشيم امتيازفراتربه غرب بديم,اگربين افزايش تحريمهاوفعاليتهاي هسته اي ايران بالانس نباشه باعث ميشه غرب دست بالاروباافزايش تحريمهاداشته باشه.ايران باافزايش فعاليت هاش ميگه اگرتو تحريم هارو افزايش دادي درمقابل من هم پيشرفتهاي هسته ايم روبيشتركردم.بنابراين بااين روش غرب نميتونه درازاي مثلأ لغو تحريمهاي نفتي انتظارات بيشتربه نسبت به قبل ازايران داشته باشه,يعني اينكه نميتونه بخاطرتحريمهاامتيازبيشتري ازايران بخوادچون بالانس ايجادشده.حالا ايران ميتونه درازاي لغوتحريم هاپيشنهادكاهش بخشي ازفعاليتهاش روبده كه تاقبل ازتحريمها اصلأچنين فعاليتي نداشت!مثلأ ايران ميتونه بگه سانتريفوژهاي جديدم روبه شرطي كه تحريم فلان رولغو كنيدآغازبه كارش نميكنم,بااين كار ايران هم چيزي رو نسبت به قبل ازدست نميده و هم قسمتي ازتحريمهاروميتونه برداره,درودبر مغز هوشمند.خوش خبرباشي تابناك,خوشحال شدم
اینها با ادامه این سریال گزارش آژانس و تیم بازدید کننده از مراکز هسته ای و تعطیلات همه تاسیسات هسته ای فقط می خواهند زمان مناسبی برای حصول نتیجه تحریمها داشته باشند.
همه امیدمان به یه خبر خوب از اژانس و 1+5
26 سالمه نمیدونم چه شغلی دست بگیرم سردرگمم
وقتي خودمان تبديل كردن مقداري از اورانيوم غني شده رابراي سوخت با لحن
جدي مي گوئيم براي عقب نشيني نيست ويك كار عادي است در صورتي كه اگر هم
كار عادي است بايد منت مي گذاشتيم ومي گفتيم براي اطمينان بخشي است

چگونه دشمن مي خواهد انرا ببيند
والا ما که 34 ساله به هر بهونه ای تحریم میشیم
قضیه انرژی هسته ای هم تموم بشه میرن سراغ تحریم ما بدلیل حمایت از سوریه
فقط یه بهونه میخوان که دهن مردم جهان رو ببندن
دقت کنید پس از هر مذاکره یک تحریم جدید علیه ایران تصویب می شود و پس از جلسه مذاکره مسئولین ما مدعی می شوند که مذاکرات مثبت بود. اگر مذاکرات مثبت بوده پس این تحریمها دیگر چیست . خوب است که یک بار هم که شده ما نسبت به برخورد دوگانه آنها برخورد نموده و ناراحتی خود را نشان دهیم. واقعا عزت ایرانی و غیرت ایرانی کجا رفته است.
به نظر من در دور جدید مذاکرات ایران به آنها پیشنهاد تشدید تحریمها کند و مثلا بگوید ورود بمب اتم به ایران ممنوع شود و یا امریکا حق فروش نفت به ایران را نداشته باشد، البته باید بسیار جدی این موارد را مطرح کند و روی آنها پافشاری کند، همانگونه که آنها مذاکرات را به تمسخر گرفته اند ما هم باید مذاکرات را به خصوص با آژانس به تمسخر بگریم آنگاه نتیجه می دهد و مصداق آیه شریف : ان عدتم عدنا سوره إسراء آیه 25
هر روز یک تحریم جدید و سپس فقط لغو تحریم جدید در ازای توقف غنی سازی ، مثلا" همین تحریم طلا که جدیدا" به اجرا گذارده اند و شرط لغو آنرا توقف غنی سازی اعلام کرده اند زهی خیال باطل این ملت به چیزی جز برسمیت شناختن حق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای خود رازی نمیشود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست