بازدید 36411

همه پول‌هایی که برای مردم خودرو نشد! + اسناد

پیش‌فروش خودرو آغاز شد... شرایط ویژه پیش‌فروش خودروهای... بهای قیمت خودروها به زودی کاهش می‌یابد... اولتیماتوم وزیر به خودروسازان... این‌ها همه تیتر اخباری است که این روز‌ها از خروجی برخی رسانه‌ها منتشر می‌شود؛ تیترهایی که البته شاید در نگاه اول رضایت بخش باشند، اما دیگر در دل دردمند مصرف کننده ایرانی خودرو، تأثیری ندارد، زیرا واقعیت چیز دیگری است.
کد خبر: ۳۰۳۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۴ 17 February 2013

پیش‌فروش خودرو آغاز شد... شرایط ویژه پیش‌فروش خودروهای... بهای قیمت خودروها به زودی کاهش می‌یابد... اولتیماتوم وزیر به خودروسازان... این‌ها همه تیتر اخباری است که این روز‌ها از خروجی برخی رسانه‌ها منتشر می‌شود؛ تیترهایی که البته شاید در نگاه اول رضایت بخش باشند، اما دیگر در دل دردمند مصرف کننده ایرانی خودرو، تأثیری ندارد، زیرا واقعیت چیز دیگری است.

به گزارش «تابناک»، اگر گمان می‌کنید با تصویب قیمت‌گذاری خودرو با نرخ ارز مبادلاتی و رسیدن قیمت خودرو‌های «بومی» و ۹۸ درصد تولید داخل، دیگر همه چیز تمام است و افزایش قیمتی نخواهید داشت و بهای خودرو متعادل می‌شود و خودروسازان افزایش عرضه داده‌اند و بازار آزاد جمع می‌شود و می‌توانید به آسانی خودروهایی با استاندارد دو دهه پیش را با بهای خودروهای روز و استاندارد دنیا تهیه کنید و از رانندگی با آن‌ها لذت وافر ببرید اشتباه می‌کنید! خودروسازان هنوز به دنبال دریافت تسهیلات میلیاردی از دولت هستند! و البته... .

این روز‌ها فشار انتقادات بر خودروسازان و انحصار خودرو در کشور بسیار زیاد است. نه مصرف کننده ایرانی و نه کار‌شناسان این شرایط را در صنعت خودرو شرایطی عادلانه نمی‌دانند. اما خودروسازان هم بیکار نیستند و با مصاحبه‌ها و گفت‌وگوهای خبری برای افزایش عرضه‌ای که عملاً شاهدی از آن در دست نیست، سعی در خنثی کردن این حجم از انتقاد دارند.

انجمن خودروسازان کشور، این روز‌ها بسیار از این دست از مصاحبه‌ها دارد. امروز نیز احمد نعمت‌بخش دبیر این انجمن در گفت‌وگویی عنوان کرده که نمایندگان به جای انتقاد از مصوبه جدید، پیگیر تسهیلات دو هزار میلیاردی خودروسازان باشند!

وی گفت: از نمایندگان می‌خواهیم به گونه‌ای عمل نکنند که صنعت خودرو به دلیل ادامه یافتن وضعیت زیان دهی تعطیل شود. در آن صورت مصرف‌کنندگان بسیار بیشتر از شرایط کنونی متضرر خواهند شد.

طبیعتاً این گفت‌وگو‌ها نشان از آن دارد که حتی مصوبه عجیب و غریب دولت و حمایت عاجلی که حامی بی‌چون و چرای صنعت خودرو از خودروسازان کرده، عطش سیری ناپذیر صنعت خودروی کشور را ارضا نکرده و هنوز بحث بر سر دریافت تسهیلات است.

از سویی حال که نعمت بخش در گفت‌وگوی خود گفته که در صورت تعطیلی صنعت خودرو مصرف کننده بیشتر متضرر می‌شود، باید پرسید چرا؟

مسلماً در صورت تعطیلی صنعت خودروی کشور (البته صرف نظر از ضرر و زیانی که کشور به دلیل بیکاری افراد شاغل در این صنعت و صد البته زیانی که به دلیل حمایت در چند دهه از صنعتی داده که اکنون هم بی‌شباهت به ورشکسته نیست) حداقل مصرف کننده ایرانی متضرر نخواهد شد، زیرا تقاضای خودرو در کشور به اندازه‌ای است که واردات آزاد و با تعرفه پایین خودرو بتواند پاسخگو باشد. یا آن که خودروسازان گمان می‌کنند، اگر صنعت خودرو در کشور نباشد، واردات هم نخواهد بود؟!

راستی چه خبر از پیش فروش؟

از سویی این روز‌ها خبر آغاز پیش فروش خودرو در کشور از سوی خودروسازان شنیده می‌شود. اما کدام پیش فروش؟ بگذارید سری به سایت این خودروسازان بزنیم تا بهتر متوجه شویم:






این تنها چند مورد از شرایط پیش‌فروش است. در خصوص همه خودروهایی که خودروسازان پیش فروش می‌کنند، این شرایط تقریباً درست است و موعد تحویل بیش از چند ماه. با این شرایط چگونه بازار خودرو باید متعادل شود؟

از سویی گویا قرار است دوباره شاهد افزایش قیمت رسمی خودرو‌ها باشیم، زیرا در شرایط پیش فروش دقیقاً قید شده که مابه‌التفاوت بها در زمان تحویل یا فرستادن دعوت‌نامه محاسبه و دریافت خواهد شد.

حتی و حتی نکات جالب‌تری از پیش فروش خودروسازان می‌توان پیدا کرد که خود روز‌ها تفکر و تأمل و طنز و گریه را با هم می‌طلبد. کافی است، نگاهی به چند نمونه از پیام‌های فرستاده شده مخاطبان تابناک بیندازید:








این مشت نمونه خرواری از پیام‌های بینندگان تابناک است. با همه این تفاسیر، آیا باید از پیش فروش خودروهای خودروسازان خوشحال بود؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۵۰۱
انتشار یافته: ۱۰۹
تا حالا آقایونی به این پرویی دیده بودید!!!!همان بهتر که در کارخونشون بسته بشه تا کی باید مردم از دست اینها جونشونو از دست بدهند.تا کی باید زیر بار زورگویی این خودرو سازان خم بشیم. تورو خدا ملت چند مدتی خودرو نخرند هیچی نمیشه.از این بی عدالتی مردیم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
من یه پراید ثبت نام کردم میرم انصراف بدم امیدوارم بقیه هم این کار رو کنند
و امیدوارم پولم رو پس بدند اینها در روز روشن ...
از ماست که برماست
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
بیش از 16 میلیون کشته و زخمی در طول سی سال در اثر سوانح رانندگی کم خسارتی است؟
به امید روزیکه کارخانه های خودروسازی داخل یا توانایی رقابت با کمپانی های خارجی را داشته باشند یا به طور کامل نابود شوند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
مردم اگر عاقل باشند نباید بخرند
ناشناس
| United States |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
مردم عاقل هستن ولی چاره ندارن.ایرانی همیشه اول تو همه کارا ولی تو صنعت خودرو باید قبول کنیم حرفی برای زدن نداریم مثل همه اجناس باید از خارج بیاریم.بست فرصت دادن به صنعتی که هنوز خودکفا نشد.30سال زمان کمی نیست برای صنعت منتاژ کار داخل
سلام،واقعا انصاف است کسی که کمتر از 10دقیقه دیرترخودرو رانا ثبت نام نموده و تحویل بهمن یا اسفند میباشد 11 میلیون بیشتر پول بدهد،مفهوم عدالت همین است
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
بله عزیزم انصاف است. چون خواص برای دی ثبت نام کرده اند و عوام هستند که به موقع وظایف شان را انجام نمی دهند تا ظرفیت تکمیل شود و بعد اقدام کنند!! حالا هم باید چوبش را بخورند تا دیگه از این غ.... نکنند.
واقعا این همه مطلب نوشتن و نامه و نامه نگاری اثری داره؟؟؟؟خودروسازها دلالی خودشونو میکنن!!!!!مردم نباید با این شرایط ثبت نام کنن که متاسفانه تو این جور زمانها مردم برای پیش خرید صف می ایستن همین باعث میشه خودروسازها هر کاری میخوان بکنن.
با سلام خیلی وقت بود که دنبال یه مطلب با این عنوان تو سایتتون بودم منم از کسایی هستم که گول خودروسازهای وطنی رو خوردم و رانا ثبت نام کردم اونم تحویل اسفند ماه.بهتره درموردش صحبت نکنم چون فقط میتونم بگم اینکار یک ... بود فقط از همه مردم خواهش میکنک دیگه خودرو ایرانی نخرن .
باسلام و احترام
چرا خودروسازان مجددا برای فروش خودرو ثبت نام میکنند وقتی تعهدات گذشته برآورده نشده است. ما باید چه کنیم که قبلا ثبت نام کردیم و موعدش هم تمام شده ولی خودرو تحویل ندادند.
من هم یه پژو 405 بهمن تحویل گرفتم به علت نیاز مالی مجبور شدم به قیمت 18.5 میلیلون بفروشم حال که دوباره رفتم بنویسم شده 23 میلیون.باید به کدام ارگان دولتی شکایت کرد.؟وقتی حقوق من هنوز همون 600 هزار تونم چگونه از خرج زن وبچم بزنم یه خودرو بی کیفیت بگیرم.اونم به روایت همین سایت تابناک با همین پول بهترین خودرو خارجی میشه سوار شد...دولت فقط به فکر خودشه به مردم هم توجه کنین خواهشا.لاغا حقوقارو زیاد کنین.ممنون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
وزیر صنعت گفت که قیمتا یکم تغیرر میکنه...برا اونا یکم هستش .واقعا 5 میلیون افزایش برا وزیر یکم پول؟خدا به دادمون برسه که قرار باشه یهو زیاد بشه..
چه جالب دقیقا من هم چنین شرایطی داریم ( طرح طلایی ایران خودرو - 6 ماهه -همونکه میگه حساب شده قدم بردارید ) زمانی که قرارداد من موعدش رسید هنوز قیمت ها بالا نرفته بود ولی زمان تحویل برابر با بالا رفتن قیمت خودرو است
آیا این نمونه بارز غش در معامله نیست ؟؟؟
الان که شرایط این بنده خداها را می خونم پیش خودم میگم : چه دل خجسته ای دارم که فکر می کردم صاحب خودرو می شوم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
ارش جان اینا دیگه خودشونم قبول ندارن چه برسه به دین و قران...چه میدونه غش چیه فقط به فکر سود خودشونن نه اخرت مردم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
این دقیقا غش در معامله است و حکم آن حد شرعی است که باید بدون چون و چرا اجرا شود. تمامی مسئولین خودروسازی ها که در زمان پیش فروش قیمت فروش قطعی خودرو را نداده اند باید حد بخورند.
من خودروی تیبا ثبت نام کردم سایپا بعد از گذشت 2 ماه از موعد تحویل با قیمت روز خودروی منو تحویل داد. کدام عدالت؟
سلام خدمت هم میهنان عزیز
یه سؤال دارم
هرکی میدونه و یا اطلاع داره پاسخ بده
بنده در 18 آبان 91 در پی اطلاع پیامکی ایرانخودرو مبنی بر طرح ویژه پیش فروش خودرو آن هم "پیش فروش قطعی" اقدام به ثبت نام ال90 E2 نمودم. و نبلغ 15 میلیون تومان هم واریز کردم و زمان تحویل خودرو هم فروردین ماه 1392 میباشد
در زمان ثبت نام قیمت رسمی خودرو 21 میلیون تومان بود. حال با افزایش لجام گسیخته قیمیت ال90 که به 36 میلیون تومان رسده, تکلیف من چیه؟ چقدر دیگه قراره از من پول بگیرن؟
لازم به ذکره که در قرارداد منعقده هیچ سود مشارکت یا انصراف هم وجود نداره!


تابناک جان اگر ممکنه شما هم این سؤال رو هم از ایراخودرو بپرسید تا بلکه جواب بدن و شب عیدی استرس پرداخت پول رو نداشته باشیم.
ممنون
اون ... توی کشورای عربی باید به روز ترین خودروی دنیا رو سوار بشه اونوقت ما با هزار منت و خواهش و خواری باید پرایدو بخریم به قیمت هیوندا فقط به این دلیل که خودمون تولید (مونتاژ ) کردبم این عین عدالت
آقا الان تکلیف ما چیه؟
تیر از ایران خودرو ال 90 پیش خرید کردیم با موعد تحویل دی، الان زنگ زدیم نمایندگی میگند اولا: ال 90 نداریم در ثانی به قیمت روز تحویل می دیم. این دقیقا یه ...هم بدقولی می کنند، هم 20 میلیون گرونتر می گیرند. درضمن اگه ماشین ندارید پس چرا ایران خودرو الان داره ثبت نام میکنه؟
تنها راه علاج شکسته شده انحصار فروش خودرو و برداشتن کمرگ از وارداته اونوقت ببین چطور میشه ببین می تونه پراید رو 5 ملیون بفروشه همین عراق همسایه خودمون برید ببیند پراید چقدر خریده میشه اونوقت خودمون اینجوری اینم حکایت پستس که اونطرف مرز می خره 30 هزار تومن ما باید بخریم 60 هزارتومن ادم شاخ در میاره اگه بشینیم فکر کنیم از گریه خندمون میگیره شبیه یه جک دردناکه
تمام سقف ارزوهایم رو سرم خراب شدن با این اوضاع دیگه امیدی برای ادامه زندگی ندارم
با سلام .
اینجانب ف شفیعی در تاریخ 1391/10.02 نسبت به ثبت نام خودروی ام وی ام 315 اقدام نمودم و مبلغ 15.800.000 تومان که 15 میلیون آن وام و بقیه پس انداز م بود به شرکت مدیران خودرو دادم در آن روز قیمت بازاز آزاد خودرو 28 میلیون تومان و قیمت کارخانه ای بعد از 2 سری افزایش از 18 میلیون به 22.680.000 تومان رسیده بود . که حدودا 7 میلیون دیگه میبایست در 75 روز بعد بدهیم . و من اقدام به خرید خودرو از بازار آزاد نکردم . تا اینکه برای اینجانب پیامکی آمد که مبلغ نهایی خودروی ام وی ام 315 از 22.680.000 تومان به قیمت قطعی 38 میلیون تومان افزایش پیدا کرده و تا 25 بهمن هر کس قبل از عید خودرو میخواهد 22 میلیون تومان دیگر به حساب مدیران خودرو بریزد . میخواهم بگم . چرا باید همچین پولی پرداخت کنم ؟
چرا قیمت این خودرو بعد از ثبت نام به یک بار از 28 میلیون به 42 میلیون در بازار آزاد افزایش پیدا کرد ؟
من اگر در آن زمان در بازار آزاد میخریدم به جای 38 میلیون 28 میلیون میدادم و 10 میلیون کمتر میشد .
الان جواب گوی ضرر و زیان من و خانواده ام که همه چیزمان را برای خرید خودرو گذاشتیم و برای ودیعه 2 پول نداریم چیست ؟
و چرا هیچ کس جوابگو نیست .
اگر در فرض طبق مصوبه عمل میشد
22.68+42/2=
جواب میشود 31 میلیون و 340 هزار تومان .
چرا 7 میلیون از مصوبه تعیین شده دولت باید بیشتربدهیم .
لازم به ذکر است قیمت این خودرو 8 ماه پیش 18 میلیون بود و در 2 ودیعه 9 میلیون تومانی ماشین را تحویل میدادند .
اما افسوس .....
.
سلام علیکم
اینجانب در دیماه نسبت به پیش خرید mvm x33 اقدام کردم. در حالیکه اگر همون موقع از بازار سیاه خودرو خریده بودم 20 ملیون ارزانتر تمام می شد حالا با این افزایش قیمت نا عادلانه دیگه توان خرید ندارم. معلو هم نیست کی پولمو پس می گیرم.
فعلا که ما را سوارند. پدرما درامد از بس که کولی دادیم...
ماشین می خوایم چیکار . دولت و مجلس پاینده باشن .
من خودم ماشین دارم و مشکل مالیم ندارم، ولی بخدا وقتی آدم این پیامارو میخونه دیونه میشه. چقدر باید دوتا کارخونه بدرد نخور به این مردم بیچاره و بی نوا بتازنو هیچکس صداش در نیاد. مردمی که پاشون رو طلا و نقته، چطور نباید بتونن سوار پراید بشن؟؟؟؟ اینو میشه به عنوان عجایب هشتم جهان ثبت کرد
ما ایرانیا فقط بلدیم حرف بزنیم،اینجا می نویسیم نخریم آنوقت تو صف تو سر و کله هم میزنیم
تنها راه علاج اعتصاب بر علیه خودروسازان می باشد همه با هم ما خودرو نمی خریم
با اين مديران راحت طلبي كه داريم 20سال بعد هم پرايد وارد مي كنيم اينها به فكر حقوقهاي آنچناني و مسافرتهاي خارج هستند. چطور بعضي كشور واردات خودرو را منطقي انجام دادند و حالا صادر كننده هستند. كافيست بعضي از نمايندگان را ببينند تا كارتمام بشود. بيكاري و اشتغال را بهانه مي كنند و هزاران نفر در جادهها ازبين مي روند.
تنها راه حل مشكل لغو مصوبه اخير دولت براي تعيين نرخ گذاري خودرو توسط خودروسازها است.تابناك لطفا" به پيگيري ابده.
مطمئن هستم این صفحه رو شاید بیش از 10000 نفر ببینن از همه میخوام واسه یبار هم شده خودمون و خانوادهامون و دوستانمون رو ترغیب کنیم که از خرید خودرو واسه مدت چند ماه هم که شده خودداری کنن . بهتون التماس میکنم
عزیزان دل خلایق هرچه لایق!
نخرید نخریدددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد............................................................................................................................................................................................................................................................ نخرید گلوم پاره شد
ما خودرو ساز داخلی نمی خواییم تا کی باید تاوان این بی عدالتی رو بدیم
وی گفته: از نمایندگان می‌خواهیم به گونه‌ای عمل نکنند که صنعت خودرو به دلیل ادامه یافتن وضعیت زیان دهی تعطیل شود.

تهديد هم كرده! رو كه نيست سنگ پاست .
بنده 11 ماهه كه بي ماشينم ولي هيچ طوريم نشد. والله قسم اگر مردم دوماه نخرند درست ميشه . من كه نمي خرم

بابا نخريد تو را به ابوالفضل نخريد يه مدت
قيمت كارخانه ايي خودرروي mvm x33 تا تاريخ 14 بهمن 41600000 تومان بود ودر بازار حدود 50 ميليون . ولي كارخانه قيمت را در 14 بهمن 63 ميليون اعلام كرد . آيا اين امر با سياست كاهش نرخ خودرو همخواني دارد؟
با سلام ،شایسته است مردم خودرو های داخلی را تحریم کنند.
نبید بخریم
من ماشین ندارم و قصد داشتم تا عیدماشین بخرم و سفر راحت برم
با این اوضاع به نشانه اعتراض قصد دارم ماشین نخرم و با اتوبوس با خانواده بریم سفر
اگر مردم متحد باشن میتونیم جلوی این افسارگسیختگی رو بگیریم! دولت که گویا کاری نمیخواد بکنه!
در طول تاريخ انقلاب شكوهمند اسلامي تاكنون كشور را بي اين برنامگي نديديم!!خداوندا نشد يك كار درست باشد؟ارز!!خودرو!!گوشت!!طلا!!همه و همه درگير ساستهاي غلط پولي مالي و اقتصادي هستند .
از این دلال بازیها خیلی ها دارند سود میبرند وگرنه با اولتیماتوم جدی جلوی ضرر مصرف کننده رو میگرفتند حتی اگه قراره به نرخ روز تحویل بدن نرخ ازاد موقع ثبت نام رو باید در نظر میگرفتند
من در مهرماه یک دستگاه مگان تحویل اسفند ثبت نام کردم اما با قیمت های جدید توان پرداخت ندارم ؛می خواهم انصراف بدهم از بقیه هم می خواهم که انصراف دهند. جالب اینکه هنوز دعوت نامه های بهمن و اسفند هم نیامده است اما اینها می خواهند که الان ثبت نام کنند و فروردین و اردیبهشت تحویل دهند.
تا کی می خواهید به مردم دروغ بگویید ، دست بردارید.
تنها راه نخریدن این خودروئهای بی کیفیت است.
بروید انصراف دهید
به نظر من دولت بياد يكم از حمايت بي چون و چراش به خودروسازاي داخلي رو كم كنه و حالا كه قراره قيمت ها آزاد باشه تعرفه ورود خودرو رو بياره پايين تا ملت برن ماشين هاي استاندارد بگيرن
پاسخ ها
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
به نظر من باید خودرو سازی در کشور باید محدود بشه به چند تا کارخونه کوچک ولی با کیفیت. در عوض اینهمه پول و نیرو که تو این صنعت داره حیف و میل میشه بره به سمت کشاورزی
منم متاسفانه رانا ثبت نام كردم شد تحويل اسفند به اين ارزو كه شايد با پول عيدي اخر سال و جمع كردن پولام بتوتن مبلغ اعلامي خودروساز كه اون موقع 17 ميليون بود بدم اما اين مبلغ الان شده 32 مليون مي خوام بگم خودروساز من كه دو سوم پول خودرو اون موقع داده بودم به چه قانوني و شرعي بايد الان اين خودرو از شما 32 مليون بخرم
خواهشن خودرو نخرررییید
خودرو نخرید تا ارزون بشه
این رو توی همه وب سایت ها باید اعلام عمومی کنید و اطلاع رسانی
از تابناک هم به خاطر این کارش تشکر میکنم
با سلام و هزاران تشکر از پیگیری شما... واقعا دلم خنک شد که بلاخره یه سایتی به فکر مردم بود.
انبجانب هم در مردادماه 91 برای پارس تندر 13.500 واریز کردم و قرار تحویل اسفندماه 91 می باشد.
حالا میگویند با قیمت جدید ...
من بازنشسته هستم و همین پول رو با قرض تهیه کردم... آخر از کجا بیارم بدهم به سایپا تا اینها پاداش میلیون میلیون مدیرانشان را شب عید بدهند .
من که راضی نیستم خدا هم راضی نباش ...
باسلام من ازهمه نااميدشدم .ام وي ام 315به قيمت 22680000تومان در2دي ماه ثبت نام كردم (البته به كمك وام ومقداري قرض ) دعوت نامه فرستادندقيمت جديد38ميليون .درصورتيكه تاقبل ازاعلام قيمت جديداين خودرودربازار28ميليون بود
اي كاش جايي بود كه به تظلم خواهي مردم درباره خودروسازها رسيد گى مي كرد.متاسفانه خودروسازها كاملا حساب شده و با برنامه قبلي درحال سركيسه كردن و زورگويي به مردم بي چاره هستندمن ابانماه با هزار اميد و ارزو باپولى که با زحمت جمع کرده بودم ال90 براى تحويل اسفند ثبت نام كردم و15 ميليون داده ام به اميد اينكه 6 ميليون ديگه بدم اما حالا ميگن بايد 21 ميليون ديگه بدى تازه اگر افزا يش پيدا كنه.....!!!!!
اقدام اخیر خودرو سازان در خصوص افزایش قیمت بطور مشخص با مجموعه قوانين ومقررات اجرايي فصل نهم اصل 44قانون اساسي- تسهیل رقابت و منع انحصار مغایرت داشته و قابل شکایت از طریق دیوان عدالت اداری می باشد.
ننگ باد بر این نظارت وحمایت از مصرف کننده
والله من كه سر در نميارم يعني چي؟ خب آدم اصولا پيش خريد مي كنه كه اگه در آينده هر اتفاقي افتاد اون كالا را با نرخ زمان قرارداد پيش خريد تحويل بگيره ديگه، مگه ميشه آدم هم پولشو بده هم چند ماه انتظار بكشه وهم به قيمت روز در آينده پول بده؟بابا اينا ديگه كين؟
اقا ن
مگان نخر
من گرفتم تو کیلومتر هشتاد اشکال برقی پیدا مرد الان تو کوشه تعمیرگاه ازادی افتاده
واقعا متاسفم
ماشین نخریــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــن
پسته نخریــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــن
مرغ نخریــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــن
گوشت نخریــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــن
برنج نخریــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــن
2 روز فقط 2 روز اما این ملت ...
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
چی بخریم ؟
اینجانب نیز از ثبت نام کنندگان رانا در خرداد 91 با موعد تحویل بهمن 91 بودم پولی که ما در آن زمان به ایران خودرو دادیم با ارز 1226 تومانی تمام مواد اولیه یک دخودرو رانا با آن قابل خرید بود اگر خرید نکردند گناه ما چیست ما که نباید هزینه بی تدبیری مدیریت ایران خودرو را بپردازیم، اگر در آن زمان 15 میلیون می دادیم یک ال 90 می خریدیم که الان 37 میلیون می شود واقعاً با به مظلومیت و بی کسی مصرف کننده ایرانی گریست.!!!
خودروهای داخلی کیفیت دارند استاندارد به روز دارند
از گذاشتن یه ایر بگ ساده عاجزند .....
متاسفانه ما همیشه بفکر خودمون هستیم . اگه همه نخرند انشالله در این دو کارخانه زپرتی بسته میشه
تابناک چر انقدر خودرو سازها را تحت فشار قرار مي دهيد، مگر نمي دانيد خودرو سازها چه نقشي در ايجاد اشتغال در جامعه دارند فقط به موارد ذيل از شغلهاي غير مستقيم ايجاد شده طي چند سال بومي سازي خودرو توجه کنيد:
1-راننده جرثقيل حمل خودرو له شده
2- راننده آمبولانس
3- نفرات زحمت کش راهنمائي و رانندگي
4- پزشک و پرستار بخش اورژانس
5- وسيله نقليه موارد بالا
6- صافکار
7- نقاش
8- مکانيک
9- مرده شور
10- قبر کن
11- پرسنل زحمت کش قبرستان
12- شيريني پز (حلوا ساز)
13- نخل دار (توليد کننده خرما)
........
من يك ال 90 به مناسبت عيد سعيد ثبت نام كردم 15 ميليون دادم تحويل فروردين 92

قيمت را از 20 و خورده اي به 36 رسوندن

من كارمند از كجا بيارم 15 ميليون اضافه تر
چرا هيچ كس به داد ما نمي رسه
فاتحه ی خودروی ایرانی با این کیفیت آشغال رو باید خوند.واقعا متاسفم برای ملت عزیزم
نمايندگان مجلس اگر مي خواهند كاري براي مردم انجام تصويب عدم تعرفه از واردات خودرو انجام بدهند تا فرغوني به نام پرايد به اين قيمت به اين ملت دردمند فروخته نشه آيا خجالت آور نيست مگه ما چقدر در آمد داريم كه بايد تاوان مال اندوزي و دلال بازي عده اي را در اين آشفته بازار بديم
تا زمانی که مردم دو ساعته ظرفیت ثبت نام و تکمیل می کنن!!!!
پرویی، گرونی،بی کیفیتی و ... پیش میاد!!!!
همه جای دنیا میگن گرون نخر ارزون میشه!!!!
تو ایران میگن گرون بخر گرون میشه!!!!
اگه اوضاع اقتصادی برای همه مردم بد شده برای این دوکارخانه درپیت عالی بوده، فکر کنم توخواب هم نمی دیدن خودروهای اشغالشونو به این مبالغ قالب کنند
تو رو به خدا نخریددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد . نمیمیرید که!
بنده يک ا ل90درابان ماه ثبت نام کردم و15ميليون براي تحويل بهمن پرداخت نمودم البته براي مصرف خودم که متاسفانه بهمن ماه رسيده ولي خودرو راتحويل نميدهند .
تورابخدا واردات خودرو راآزادکنید وانحصارش را بگیرید بااین قیمتها بادلار4000تومان هم بهترین ماشینهای دنیارومیتونیم بخریم.
تابناک جان
باید به عرض برسانم که ما بجز شما رسانه ها دیگر هیچ جایی را نداریم تا صدا و اعتراضمان را اعلام کنیم خواهش میکنم این موضوع خودرو رو پیگیری کنید تا حق از بین رفته من و امثال من از بین نرود
تابناک جان داري يواش يواش پاتو از گليمت درازتر مي کني....... قرار نبود به ما گير بدي ها بذار کاسبيمونو بکنيم داداش !!!!!!!!!
((حافظ منافع خودخوانده خودروسازان وطني))
سال 89 پژو 206 اتوماتیک ثبت نام کردم 21 میلیون تیپ 6 کلاس 5 بعدتیپ 6 کلاس 3 معمولی تحویلم دادند که حدود 1 و نیم ارزونتر یعنی 18 و نیم بود 6 ماه به همه ی نمایندگی و واحدشکایت و ..... تماس گرفتم هیچ فایده ای نداشت این شرکتها غش در معاملشون جدید نیست از قبل بود ولی اینقدر فرا گیر نبود دو سال پیش که ما همه جا نوشتیم و گفتیم گفتند جو را متشنج نکنید
همتون حقتونه!!
من همین 7 ماه پیش رفتم دلار خریدم گول این حقه بازی های خودرو ساز ها رو نخوردم!
همین شما ها هستید که تا الان این 2 آشغال ساز ورشکست نشدن!!
بابا چرا اینقد ناراحتید؟! ما که ال نود گرفتیم 15 حالا میخرند 38 .اینقد هم ناله نکنید خودتون مقصرید
با سلام
خواهران و برادران عزیز ترا بخدا قسم میدهم بیایید عزت ایرانی را برگردانیم بیایید دست به دست هم بدهیم و این سود جویان بی لیاقت که خودروهای معیوب میفروشند را سر جایشان بنشانیم تا دیروز التماس میکردند.اگر مدیریت خودرو سازی بی لیاقت است چرا مردم باید هزینه آنرا بپردازند......
خیلی درد داره آدم رو توی کشور خودش تحقیر کنند.
از ماست که بر ماست
منكه ديدم اوضاع اينطوريه رفتم يه ماشين دست دوم خريدم ، تا وقتي هم اينطوري باشه هيچوقت ماشين نو نميخرم و پولمو توي جيب اين ...نميريزم
بخدا قسم حتي اگه ثبت نام هم كرده بودم با وجود ضررش انصراف ميدادم
واقعا کسی نیست به داد کسایی که پیش خرید کردن برسه 25 میلیون پول دادم که مگان تحویل بهمن بگیرم حالا معلوم نیست چقدر دیگه ازمون بگیرن فقط بگید به کی شگایت کنیم آخه این چه وضعیه درست کردن
ازماست که برماست
پارسال همچین روزی یک عدد پراید 131 هیدرولیک و ای بی اس رو فروختم 8.800
بعد از گذشت یک سال همون ماشین رو 16 میلیون تومان هم بهم نمیدن
اینجا برعکسه ! از تاریخ ساخت ماشین که بگذره ، ماشین گرون تر میشه اونم دوسه برابر !!!

چقد ما فرق داریم با همه جا !
منم دی ماه ال 90 ثبت نام کردم که تحویل بهمن بوده اما هنوز دعوتنامه هم نفرستادن برام. اگه بیشتر از 21 میلیون قیمت بزنن انصراف میدم. ماشینی که به اندازه 60 ماه حقوقم قیمت داره سوار شدن نداره.
بنده نیز یکی از متضرر های پیش خرید خودرو هستم
قطعاً مي بايست بين افرادي كه قبل از گروني خودرو ثبت نام كرده اند تفاوتي قائل شوند متأسفانه ما دم از اسلام ومسلماني مي زنيم ودست هرچي كافر و بي دين رو از پشت بسته ايم قانون و شرع ما در معامله به اين صورت است كه بايد قيمت كالا در زمان معامله مشخص باشد نه اينكه فروشنده هر بلايي كه مي خواهد سر خريدار در آورد .
تابناک عزیز خواهش میکنم نظر منو سانسور نکن و به گوش ملت برسون.
مردم عزیز در کشور عربستان مرغ گران شد و عربها مرغ نخریدند و بعد از مدتی قیمت مرغ پایین آمد.ما که همیشه خود را بالاتر از عربها میدانیم چرا با گران شدن هر محصولی به طرف آن هجوم میبریم.بیاید از خودرو شروع کنیم و خودرو نخریم بهتون قول میدم مجبور میشن با التماس محصولاتشون رو میفروشند.بیایید خودمان به داد هم برسیم که اگر به امید خودروساز نشسته اید سخت در اشتباه هستید.موفق باشید
در مملکت اسلامی این بی عدالتی محض است. من نمیدانم چرا علما و مراجع تقلید در مورد این بی عدالتیها و بی احترامی به ملت هیچ اقدامی نمیکنند. تنها راه نخریدن محصولات داخلی و ازاد شدن واردات است . البته اگر اقازاده های محترم برای سوء استفاده از این موضوع نیز کمین نکرده باشند
سلام
ترا بخدا به فکر دولتمردان نباشید آنها گرفتار مسایل مهمتری هستند!!!!!!!!!(بزرگترین جک تاریخ بشریت)
خودمان باید اقدام کنیم
با سلام
علي القائده مي بايستي كه كسي كه در آبان ماه يا هرموقع قبل از افزايش قيمتها ثبت نام كرده ومبلغي را بحساب خودرو سازان واريز كرده بود هر نسبتي از قيمت خودرو بود الن نيز همان نسبت قيمت خودرو حساب شود
مثلاٌاگر قيمت خودرويي 20 ميليون بود وشخص 10ميليون پرداخت كرده بود يعني 5 در صد قيمت خودرو را پرداخت كرده بود واكنون كه خودرو 30 ميليون شده مابه التفاوت بايد 15 ميليون يعني باز 50 درصد قيمت اخذ گردد.زيرا ثبت نام كننده مطابق روال عادي افزايش قيمت ثبت نام نموده است
به خدا اگه واردات باز ميشد خودروساز ما اينطوري ناز نمي كرد كجا ديديد كه بخاطر 20دقيقه ديرتر ثبت نام كردن خودرو رانا حالا بايد تحويل گيرندگان بهمن واسفند 11ميليون بيشتر بايد بدندتابناك تورا خدا پيگيري كن
و جالبه که الان با همین روش قرار هست سکه پیش‌فروش بشه! یعنی الان ۱ تومان بدیم و بعد مابقی به قیمت روز که خدا میدونه چند می‌خوان حساب کنن!
ايران خودرو " تنها توليد كننده ال 90 اتوماتيك در جهان" !!!
انحصار داخلی بایستی شکسته شود تا مردم از فرصت رقابت استفاده کنند
من هم قصد خرید ماشین از ایران خودرو رو داشتم ولی منصرف شدم و لیفان شاسی بلند با قیمت قطعی و مناسب 72 میلیون ثبت نام کردم
سلام تابناک تو رو خدا نظر من رو بدون کم و کاستی تأئید کن...
بزار منم حرف دلم رو بزنم، حرف دلی که شده یک حسرت، هم تو دل خودم هم خانوادم...
من دانشجوی رشته حقوق هستم، به جای اینکه فکر و ذهنم فقط مشغول درس خوندن باشه، مثل خیلی از دانشجوهای دیگه اول فکر و ذهنم به دنبال فراهم کردن هزینه های دانشگاه و کمک خرجی برای خانوادم تو این اوضاع اقتصادی هست، گفتم یه ماشین بخرم باهاش برم تو آژانس کار کنم، یه 4 میلیونی جور کردم که سه میلیونش وام بود، و این پول رو ریختم به حساب یکی از صندوق های قرضه الحسنه که بعد از دو 4 ماه یک برابرش رو وام بگیرم تا حداقل بتونم یک پراید مدل 87 بخرم، 4 ماه گذشتع وام رو 4 بهمن ماه گرفتم و گفتم بزار امتحاناتم که 9 بهمن تموم میشد تموم بشه بعد سر فرصت برم یه پراید بگیرم، وقتی امتحاناتم تموم شد دیدم دیگه با 8 میلیون حتی یک پراید 84 هم نمی تونم بخرم، مدام اخبار خبرگزاری ها و پایگاه ها رو پیگیری می کردم و با خوندن تیترها خوش بینانه امیدوار میشدم، ولی هیچ انتفاقی نیفتاد که نیفتاد تازه قیمت ها بیشتر هم شده...
گناه من جوان چیه؟ با هزار امید و آرزو نزدیک به 7 الی 8 ماه برنامه ریزی کنم و بعد این بلا سرم بیاد؟ بعد چطور انتظار دارن من جوان دلسرد نشم؟
هر چقد فکرش رو می کنم و این اخبارها و اظهارات مسئولین رو بیشتر رسد می کنم به این نتیجه می رسم که همه این گرونی ها زیر سر خود مسئولین اقتصادی هست، و خدا شاهده شکی برام باقی نمونده که همه اینها زیر سر خودشون هست...
حالا من تا کی باید منتظر بمونم؟!!! یه پراید مدل 87 هم شده برامون آرزو، صفرش پیشکششون...
خدا ازشون نگذره
بروحاجی تو دیگه کجای کاری......!!!!!!
سلام بنده با هزار بدبختی تونستم یک ام وی ام 315بنویسم حالا که نرخ جدید اعلام شده واقعا چطور بقیه پول جور کنم. 2ی ماه که ثبت نام کردم 315 تو بازار بود 31میلیون الان نمایندگی به من می خواد بده 38 میلیون.
آقای وزیر محترم من دلال نیستم یک مصرف کننده ایرانی هستم با صد تا خرج مختلف تو این آخر سال و با بودجه مشخص. واقعا اگه سر فرزند شما یه جایی میخواستن اینجوری کلاه بذارن شما چیکار میکردین؟ شعار عدالت همین دیگه؟ الان هم همین مدیران خودرو منتظر که من انصراف بدم و با قیمت بالاتر و شیرین تر بده به دیگرانی که.... پول زحمت کشیده این مردم نزارین بره تو جیب دلال ها وزیر محترم صنعت. این پول صد در صد حرام خوردنش. واقعا اگه فکر می کنین حلال برید از چند نفر انسان دانا بپرسید. علیرضا (یک ثبت نام کننده شاکی از بی خردی)
تنها راهش نخریدن و تحریم ایران خودرو و سای÷ا و.. است
هرکسی دسترسی داره اینو مطرح کنه با نخریدن درست میشود
اين كار نمونه بارز يك جرم محسوب ميشه و حكم شرعي و عرفي خودشو داره. چرا با اينها كه خون ملتو توشييشه كردن برخورد نميشه؟!!! آخه توليد ملي به چه قيمتي؟! مگه هدف از توليد ملي خدكفايي و بعدش رسيدن به آسايش نيست؟! كجا آسايش اورده اين صنعت خودرو؟! جز اينكه به مردم ضرر زده و متشنج كردشون! آقايون اين راهش نيست كه براي رسيدن به يه هدف، چن برابرشو تاوان بديد! همونطور كه در سياست خارجي به كسي باج نميديم به اين هموطنان! نبايد اجازه سو استفاده بديم. بگيريد جلوي اين ظلم بي نهايتو وگرنه قطعا شما مسئولين هم بايد پاسخگو باشيد.
واقعاً دردناکه! حمایت از تولید کنندگان داخلی؟ آیا مصرف کنندگان داخلی حقی ندارند؟ آیا بستن فضای رقابتی کشور به پیشرفت صنعت خودروی کشور کمک می کند؟ اگر کمک کرده چرا بعد از این سالهای طولانی هنوز توانایی طراحی و ساخت یک پلتفرم داخلی را نداریم؟ آیا با پیش گرفتن سیاست هایی مانند سیاست هایی که هیوندای از سالها پیش شروع کرده بود ما موفق تر نخواهیم بود؟ آقایان مسئول شما یا نمی دانید یا منفعتتان در ندانستن است... این کار حمایت از تولید کننده داخلی نیست و تنها جیب عده ای را پر می کند و صنعت کشور را عقب مانده!
تابی این مطلب را که می نویسم خیلی جالبه؛
دقیقا حدود سه چهار روز قبل از گرانی به نمایندگی ایران خودرو مراجعه کردم برای خرید نقدی خودرو؛خانم فروشنده گفت صبر کن طرح دهه فجر می آید امتیازات بهتر داره،تخفیف هم داره ال 90 هم ارائه می شه،
حالا ما که منتظریم ببینیم طرح کی می آید
نمیخرم!
اگر دقت کنید خودروسازان اواخر هر ماه اقدام به ثبت نام میکنند تا حقوقهای انچنانی را بدهند ما یک جمع حدود 1000 نفری تصمیم به انصراف و تحریم گرفتیم شما هم به ما بپیوندید.
باسلام.پرایدهم به آرزوها پیوست.ماشینی که اقشارکم درآمدبه آن دلخوش کرده بودند
خدا وکیلی الان برا بنده مسیله خودرو یک مسیله حیسیتی شده دارم دق میکنم واقعا نمیفهمم چرا هیچ قدرتی تو مملکت نیست جلو اینا رو بگیره مگر سهام دار این شرکتا کیا هستن که لابیشون اینقدر قدرتمنده. من الان تو شانگهای هستم اینجا مزدا ۳ رو دارن به پول ما میدن ۴۰ تومن با ارز رقابتی خودشون من از ته قلب از تابناک تشکر میکنم که پیگیر هست امیدی که نیست که بهتر بشه ولی لااقل دلمون خنک میشه من که خدا شاهد ه. اصلا امیدی به اصلاح این صنعت نمیبینم صنعت خودرو دنیا داره کجا میره ما داریم کجا میریم. تختش کنید ملت خلاص شن
يك سوال از آقاي رئيس جمهور :
به دليل افزايش قيمت اوليه و ساير خرجها به خودرو سازها اجازه افزايش قيمت مي دهيد تا ضرر نكنند
چرا حقوق من كارمند با اين گراني مايحتاج زندگي بيشتر نمي شود و بايد ضرر بدهم و سختي بكشم
آيا اين عدالت است ؟
اتفاقا این موضوع خودرو اولین باری است که پیش میآید وهمه چیز دست مردم است. مردم با نخریدن خودرو میتوانند تعادل ایجاد نمایند
سلام دیماه تندر90ثبت نام کردم 15ملییون قیمت بازار27بودحالا شده 36پول ندارم تفاوت بدهم میگویم پولم راپس بدهید میگویند اخراردیبهشت اگرزوزربگیری نیست چه نام دارد
واقعا ديگه با دروغ گويي دارند مردم رو از هر اعتقادات دور ميكنند.
چرا با این همه عقب ماندگی در صنعت خودرو اصرار بر این است که خودروسازی را با هزینه جیب مردم ایران سر پا نگه دارند. کشور ما در صنعت بسیار عقب مانده است دیر یا زود صنعت خودروسازی مانند لوازم خانگی وگوشی موبایل و... مجبور می شویم که همه را از خارج وارد کنیم مسوولان زودتر با واقعیات کنار بیایند و مردم را بیشتر از این عذاب ندهند و واردات خودرو را ازاد کنند.
سمند 27 ميليون رانا 32 ميليون چرا؟!!!
چون بدنش شبيه 206 هست!
نخريد تنها راهش همينه.
بسمه تعالی
تابناک تو رو خدا دست از پیگیری برندار.تنها راه رساندن پیام به مسئولان شما اصحاب رسانه هستید. انشالله جواب میدهد.
با سلام به همه دوستان.من اواخر تير ماه 90 بعد از كلي زحمت براي تامين پول قصد خريد ال 90 كردم.تحويل فوري موجود نبود و قيمت بازار آزاد حدود 18ميليون وپانصد.براي اينكه ماشين را از نمايندگي بخرم و دست دلالان را كوتاه كنم اقدام به ثبت نام پارس تندر براي پيش فروش تحويل اسفند كردم.الان قيمت 38 تومن شده ضمن اينكه خودرو سازان حتي تعهدات ماههاي قبل از اسفند را هم نداده اند.تازه نمايندگي ميگفت كه بايستي بياييد بجاي پارس تندر ال 90 معمولي ببريد.يكي نيست بگه خب اگر ميخواستم ال 90 معمولي بخرم همون موقع ثبت نام ميكردم.راستش الان هم پولش رو ندارم بخرم.
آقایون اینهمه تدبیر به خرج دادند وکارگرنیفتاد،کاهش عوارض واردات خودرو هم تجربه شود بد نیست.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی