بازدید 9759

پرش رونالدو بيشتر از بسكتباليست حرفه اى

کد خبر: ۳۰۳۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۹ 16 February 2013
به گزارش «تابناک»، چندين كارشناس ورزشى درتحقيقى ميزان پرش قد كريستيانو رونالدو را بررسى كردند.

پس از گل ديدنى كريستيانو رونالدو به منچستر يونايتد، چندين كارشناس ورزشى در تحقيقات خود درباره ميزان پرش كريستيانو رونالدو اعلام كردند كه اين مهاجم پرتغالى قادر است بدون كمك دستانش يك متر و ۱۱ سانتيمتر بالا بپرد. پس از گل رونالدو در بازى با منچستر كه توجه خيلى ها را جلب كرد، كارشناسان در تحقيقى دقيق در يك آزمايشگاهى واقع در مادريد به بررسى اندازه گيرى دقيق توانايى كريستيانو رونالدو در پرش به هنگام ضربه سر پرداختند.

كارشناسان علوم ورزشى اين آزمايشگاه در اين بررسى ابتدا به اندازه گيرى پرش عمودى اين بازيكن (با كمك دست و بدون كمك دست) پرداختند. رونالدو در اين تحقيق دو نوع پرش انجام داد. يك پرشى كه رونالدو دستانش را روى مفاصل ران خود قرار داد و بدون كمك از دستانش اين حركت را انجام داد و ديگرى پرشى با كمك دستانش. در حركت اول كه يك سنسور اندازه گيرى قدرت روى پوست رونالدو قرار داشت، مشخص شد رونالدو يك و نيم برابر بيشتر از وزن خود نيرو مصرف مى كند و از پايين تنه خود كمك مى گيرد. در حركت دوم كه در بازى با منچستر يونايتد رخ داد و اين بازيكن توپ را وارد دروازه  كرد،  مشخص مى كند قدرت فيزيكى به رونالدو اجازه مى دهد تا يك متر و ۱۱ سانتيمتر پرش داشته باشد تا قد رونالدو در هنگام اين پرش به ۲ متر و ۹۳ سانتيمتر برسد، كمى بزرگ تر از قد يك بازيكن در ليگ بسكتبال . نيروى كه كريستيانو رونالدو صرف مى كند پنج برابر بيشتر از وزن بدن خود است.

 نيرويى كه باعث مى شود يك فضانورد صرف كند. اما چه چيزى باعث مى شود رونالدو اين قدر پرش داشته باشد؟ رونالدو زانو و پاهاى خود را در پشت باسن خود قرار مى دهد و اين كار قدرت جاذبه زمين را موقتا افزايش مى دهد. درست شبيه يك فضانورد كه از هوا مى پرد و سر خود را به بالا مى گيرد و پاهاى خود را به پشت خود قرار مى دهد. اين به رونالدو اجازه مى دهد ۸۰ سانتيمتر پرش داشته باشد كه بالاتر از ميزان پرش يك بسكتباليست در ليگ ان بى اى است. رونالدو در بازى چهارشنبه خود در ليگ قهرمانان اروپا توانست با پرشى بلند دروازه يونايتد را باز كند. قد اين بازيكن هنگام پرش به ۲ متر و ۹۳ سانتيمتر رسيد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی