بازدید 2615

پیشنهادهای لاریجانی به بین المجالس اکو

کد خبر: ۳۰۲۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۹ 12 February 2013
رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست شورای اجرایی بین المجالس اکو پیشنهاد کرد کمیته هایی در پارلمان های کشور های عضو برای نزدیک کردن مقررات تجاری کشورها تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به اسلام آباد، مهدی سنایی نماینده ایران در شورای اجرایی بین المجالس اکو در حاشیه برگزاری این اجلاس در اسلام آباد به تشریح نتایج برگزاری نشست مذکور پرداخت.

وی با اشاره به اینکه مجمع مجالس اکو از سه بخش دبیرخانه،شورای اجرایی و مجمع عمومی تشکیل می شود تصریح کرد: در نخستین روز برگزاری اجلاس مجالس اکو منشور این مجمع امضا شد و سپس شورای اجرایی مجمع در سطح روسای مجالس کشورها تشکیل جلسه داد.

سنایی خاطر نشان کرد: رئیس مجلس ایران در این نشست پیشنهاداتی ارائه کرد که به تایید اعضا رسید و بر اساس آن گروه تماس پارلمانی در جهت هماهنگی آرا این کشور ها در مجامع بین المللی ایجاد خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد:در این نشست همچنین به پیشنهاد ایران محکومیت تروریسم در دستور کار اجلاس قرار گرفت و بر تقویت همکاری فرهنگی تاکید شد.

به گفته سنایی در این جلسه لاریجانی همچنین پیشنهاد ایجاد کمیته هایی در پارلمان کشورهای عضو اکو در راستای نزدیک کردن مقررات تجاری اعضای اکو را ارائه داده است.

همچنین در حوزه های حمل و نقل و انرژی  نیز کمیته هایی در مجالس کشورهای عضو اکو تشکیل خواهد شد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست