بازدید 3252
احمدی‌نژاد:

انقلاب اسلامی متعلق به همه بشریت است

کد خبر: ۳۰۱۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۳:۴۲ 09 February 2013
رییس‌جمهور با بیان اینکه انقلاب اسلامی حرکتی تاریخی و تاریخ‌ساز است، اظهار داشت: از این منظر انقلاب اسلامی متعلق به همه بشریت است؛ و به اعتبار اینکه تحولی انسانی بوده، عمیق و ماندگار شده است. 
  
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد شامگاه شنبه در دیدار سفرا و مسئولان نمایندگی های کشورهای خارجی و سازمان های بین المللی، به منظور گرامیداشت سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، ضمن خوشامدگویی به ایشان گفت: انقلاب اسلامی ایران بدون تردید یک حرکت تاریخی و تاریخ ساز است، نه از آن جهت که یک تغییر سیاسی بزرگ در ایران بود، بلکه از آن جهت که یک حرکت انسانی بسیار عمیق و ماندگار است.

رییس جمهور با بیان اینکه امروز همه می دانند که انقلاب اسلامی به عنوان حرکتی دینی، شهرت یافته است، افزود: در این مجال قصد دارم درباره این ویژگی انقلاب اسلامی با شما سخن بگویم که برای این منظور ابتدا باید به این سوال پاسخ دهیم که دین یعنی چه و برای چیست؟ و بالطبع قبل از آن باید پاسخ این سوال را بیابیم که انسان چیست و برای چه خلق شده است؟ چرا که دین برای انسان است، نه غیر انسان.

احمدی نژاد در پاسخ به این سوال که انسان چیست؟ اظهار داشت: انسان بالاترین موجود عالم هستی و بالاترین مخلوقی است که همه عالم برای او خلق شده و اگر انسان را از مجموعه عالم خلقت کنار بگذاریم، دیگر همه عالم بی معنا و عبث خواهد بود.

رییس جمهور انسان را موجودی توصیف کرد که به همه آفرینش معنا و مفهوم می بخشد و تصریح کرد: انسان تنها موجودی است که می تواند بیاندیشد، تعقل کند، آزادانه تصمیم بگیرد، انتخاب عمل دارد، میتواند بسازد یا تخریب کند و تنها موجودی است که می تواند سرنوشت خودش را انتخاب کند.

احمدی نژاد ادامه داد: خداوند انسان را در بالاترین مرتبه وجودی خلق کرده و اینگونه اراده کرده است که در عالم با کرامت زندگی کند و از همین رو استعدادهای وجودی انسان را بسیار برجسته و نامتناهی و حتی بعضا عجیب و متضاد قرار داده است.

رییس جمهور با بیان اینکه انسان می تواند در عین حالی که در مسیر کمال، آنقدر بالا برود که به خود خدا برسد و جلوه خدا و جانشین او در زمین شود، خاطرنشان کرد: انسان می تواند مظهر قدرت، حکمت، رحمت و لطف خدا شود و البته همین انسان می تواند با انتخابی دیگر، در مسیر مخالف انسانیت خود آنقدر پایین برود که از حیوانات درنده نیز بدتر شود؛ چرا که یک حیوان هر قدر هم که درنده باشد در تمام طول عمر خود تعداد محدودی از حیوانات را می تواند بدرد، اما در تاریخ افرادی داشته ایم که در ظاهر انسان بودند اما صدها هزار و بلکه میلیون ها انسان را کشتند و اگر فرصت می یافتند بیشتر از این می کشتند و این یعنی سقوط از انسانیت.

احمدی نژاد با طرح این سوال که خداوند کدام یک از این دو مسیر را برای انسان پسندیده است، گفت: خدا انسان را برای کمال و خدایی شدن خلق کرده است، اما سوال این است که انسان چگونه می تواند خدایی شود؟

رییس جمهور اضافه کرد: خداوند برای خدایی شدن انسان دو راهنما و برنامه در اختیار او قرار داده که یکی در درون انسان و دیگری در بیرون است. راهنمای درونی فطرت الهی انسان است و همه انسانها بر اساس فطرت پاک الهی آفریده شده اند و این فطرت الهی، انسان ها را به سمت خدا، آسمان، زیبایی های اخلاقی، پاکی، عدالت، مهربانی، دوستی با دیگران و فداکاری هدایت می کند و انسان را مستمراً به کمال و راه حق و انسانی تر زیستن دعوت می نماید.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه پیامبران الهی همان راهنمای بیرونی هستند که خداوند برای انسانها قرار داده است، اظهار داشت: همه پیامبران الهی آمده اند تا راه را به انسانها نشان دهند و دوست انسانها هستند، چرا که خداوندی که آنان را به سوی انسانها فرستاده دوست انسان هاست.

رییس جمهور تصریح کرد: خدا برای جامعه بشری ظلم ستیزی، تجاوز، اشغالگری و کشتار را نپسندیده بلکه اینگونه خواسته است که همه انسانها در صلح و صمیمیت زندگی کرده، به یکدیگر احترام گذاشته و حقوق یکدیگر را محترم بشمارند و پیامبران برای هدایت انسانها به همین مسیر مبعوث شده اند تا فطرت الهی انسان ها را که اسیر خاک و تمایلات خاکی شده است بیدار کرده و از انسان ها حمایت و آنان را در مسیر رشد و کمال راهنمایی کنند و همه پیامبران الهی در این ماموریت مشترک هستند .

احمدی نژاد با طرح این سوال که آیا امروز کسی را سراغ دارید که از وضع فعلی جامعه جهانی راضی باشد؟ خاطر نشان کرد: چه کسی می تواند ادعا کند که وضع موجود دنیا راضی کننده است؟ در کجای دنیا آرامش و امنیت برقرار است و کدام بخش از ساکنان زمین با احساس کرامت زندگی می کنند؟

رییس جمهور با بیان اینکه هنوز هدفی که خدا انسان را برای آن خلق کرد محقق نشده است، گفت: دین برنامه بیداری فطرت انسان ها و رسیدن آنان به خداست و بر همین اساس دین هرگز نمی تواند بین انسان ها مرز قائل شود یا در انحصار گروه و طایفه خاصی قرار بگیرد، بلکه برای همه انسانهاست ؛ چنانکه حضرت نوح ، حضرت ابراهیم ، حضرت موسی و حضرت عیسی (علیهم السلام) و خاتم پیامبران (ص) متعلق به همه انسانها هستند.

احمدی نژاد با طرح این سوال که چه زمانی اهداف انسانی خلقت محقق خواهد شد؟ اظهار داشت: زمانی که فطرت الهی انسانها بیدار شده و انسان ها بر اساس آن اندیشیده و بر اساس آن با دیگران تعامل کنند، این اهداف محقق شده است.

رییس جمهور خطاب به حضار ادامه داد: لحظه ای همه انسانها را در ذهن خود تصور کنید، فارغ از نژاد، رنگ، چهره و خصوصیات دیگر؛ خالص انسان را در نظر بگیرید که موجودی حقیقت جو ، کمال جو ، پاک، بدنبال محبت، عدالت ، علم ، حکمت و زیبایی است .

احمدی نژاد تصریح کرد : این انسان زمانی به سعادت می رسد که بر مبنای حقیقت انسانی خود با دیگران ارتباط برقرار کرده و بر همین مبنا درباره خود و دیگران اندیشیده، تصمیم گرفته و عمل نماید ؛ اگر انسان بر اساس تعاملات پست حیوانی خود بیاندیشد و با دیگران تعامل کند، حاصلی جز جنگ، کینه، اشغالگری و کشتار نخواهد داشت.

رییس جمهور انقلاب اسلامی را حرکتی برای بازگشت به حقیقت انسانی توصیف و خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی فطرت ها را بیدار کرده و باعث شد عظمت انسانی بار دیگر در جهان طنین انداز شده و یک حرکت انسانی محض در جهان به جریان بیفتد.

احمدی نژاد اضافه کرد: در جریان انقلاب اسلامی انسانهای به خود بازگشته برای عدالت، آزادی و استقلال به میدان آمدند که این ویژگی ها بستر و لازمه کمال انسان و انسانی زیستن هستند.

رییس جمهور گفت : از این منظر انقلاب اسلامی متعلق به همه بشریت است و نباید کسی تصور کند که این حرکت متعلق به ایرانیان یا حتی صرفا مسلمانان است، بلکه این انقلاب متعلق به همه بشریت است .

احمدی نژاد با بیان اینکه انقلاب اسلامی به معنای حاکم کردن ایرانیان بر جهان نبوده و نیست، ادامه داد: اگر کسی حقیقت انقلاب اسلامی را دریافته باشد متوجه خواهد شد که داعیه جهانداری داعیه باطلی است و انقلاب اسلامی برای تجاوز به حقوق دیگران، برتری جویی و تعصبات قومی و حتی مذهبی نیامده است.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه هدف اصلی از خلق همه ما هدفی مشترک است، اظهار داشت: مرزبندی های امروز جهان، مرزبندی های کاذبی هستند و همه ما انسان ها در عدالت، پاکی، کرامت و عزت انسان ها مشترک هستیم.

احمدی نژاد با اشاره به سخنرانی سفیر آلمان در مراسمی که چند ماه قبل برای بزرگداشت حافظ در شیراز برگزار شده بود، مبنی بر اینکه "اگر تسلیم شدن برابر دستورات خدا مسلمانی است ، همه ما مسلمان هستیم" تصریح کرد: امروز می خواهم پاسخی به سخنان ایشان بدهم و بگویم اگر مبارزه با ظلم و بی عدالتی و دفاع از حقوق انسانها، مهربانی و احترام به دیگران، دین حضرت مسیح (ع) است پس همه دینداران واقعی مسیحی هستند و اگر تلاش برای نجات ملت ها از دست ظالمان، تعلیمات حضرت موسی(ع) است پس همه کسانی که در این راه تلاش می کنند، پیروان حضرت موسی(ع) نیز هستند.

رییس جمهور اضافه کرد: بر این مبنا هیچ فاصله ای بین انسانها نیست؛ چرا که همه یک مقصد ، یعنی برپا کردن جامعه ای انسانی و سعادتمند برای همه بشریت را دنبال می کنند.

احمدی نژاد خاطر نشان کرد: جهانی که در آن ظلم، تحقیر، تبعیض، سلطه طلبی، استعمار و استثمار نباشد و کسی خود را برتر از دیگران نداند و در آن مهربانی، محبت و فداکاری نشانه و شان اجتماعی افراد باشد، مقصد مشترک همه ما و حرف همه پیامبران است.

رییس جمهور تاکید کرد: مرزبندی های فعلی همه تحمیلی است و انقلاب اسلامی آمد تا بگوید این مرزبندی ها کاذب بوده و انسانها باید بر مبنای حقیقت انسانی خود با یکدیگر همکاری کنند.

احمدی نژاد با بیان اینکه انقلاب اسلامی به لحاظ اینکه تحولی انسانی می باشد، پایدار بوده است، گفت: 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد اما همه شاهد خواهند بود که بار دیگر فردا امواج خروشان مردم، درست همانگونه که در طول این 34 سال به ثبت رسیده است با همان شور، نشاط و هوشمندی و البته در سطح و افقی بالاتر به جریان خواهد افتاد.

رییس جمهور افزود: البته این به معنای آن نیست که ایران مشکلی نداشته یا در اداره کشور ضعفی وجود ندارد و یا اینکه همه اهداف انقلاب اسلامی برای کرامت و عدالت در ایران اجرا شده است، هرگز؛ بلکه حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن به معنای آن است که یک ملت بیدار شده و بدنبال حقیقت انسانی خود حرکت کرده است.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی متعلق به همه انسانهاست، اظهار داشت : هر کس در هر کجا بدنبال احیای انسانیت ، انسان ها باشد، یک انقلابی و همراه انقلاب اسلامی است.

رییس جمهور تصریح کرد : انقلاب اسلامی آمد تا بگوید اسلام ، مسیحیت یا سایر ادیان هر کدام یک حرف نمی زنند، بلکه همه با هم برای عدالت، انسانیت، صلح، امنیت پایدار ، رفع فقر و جهل و تبعیض و فراهم کردن رفاه برای همه انسانها آمده اند.

احمدی نژاد خاطر نشان کرد: اگر ما با اشغالگری ، تبعیض، ظلم و کسانی که برای تسلط بر ملت ها نقشه می کشند مخالفت می کنیم برای آن است که این مسائل حقیقت انسانی را لگدمال کرده و انسانیت را خواهد کشت ؛ همه باید برای دفاع از حقیقت انسانیت مقابل زورگویان بایستیم و طبیعی است که اگر زورگویی و زیاده خواهی نباشد مقابله ای نیز شکل نخواهد گرفت.

رییس جمهور با بیان اینکه شاید همان زورگویان اجازه ندادند که حقیقت پیام انقلاب اسلامی به طور کامل منتشر شود، گفت : البته پیام انقلاب اسلامی در گستره وسیعی در دنیا منتشر شده و امروز به هر کجا که پا بگذارید مردم دنبال عدالت، پاکی، صلح و برادری هستند و ما از این بابت خدا را سپاسگزاریم .

احمدی نژاد افزود : معتقدم روزی فرا خواهد رسید که همه ما در یک صف، مانند برادران و خواهران یکدیگر ایستاده و برای استقرار انسانیت در جهان تلاش می کنیم؛ چنین روزی به زودی زود فرا خواهد رسید.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه آن روز بهار حقیقی انسانهاست، اظهار داشت: آن روز روزی است که 7 میلیارد انسان با هم در تصمیمی مشترک ، همدل و هماهنگ برای استقرار عدالت ، محبت و کرامت در جهان تلاش کرده ، به یکدیگر احترام می گذارند و دلسوز هم هستند.

احمدی نژاد تصریح کرد: آن روز بسیار بسیار روز زیبایی است و مطمئنم همه شما را آن روز خواهم دید و در کنار شما برای حقیقت انسان و انسانیت تلاش خواهیم کرد.

رییس جمهور در پایان یاد همه کسانی که در طول تاریخ برای حقیقت انسان و انسانیت، مجاهدت کرده اند از جمله پیامبران، اوصیاء، مصلحان، آزادیخواهان، عدالت طلبان، انسان دوستان، امام راحل، شهیدان، آزادگان و جانبازان را گرامی داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی