بازدید 8173
۲
مسابقه‌های غرب آسیا؛

بسکتبال ایران، قهرمان غرب آسیا شد

تیم ملی بسکتبال ایران با پیروزی برابر لبنان، قهرمانی رقابت‌های غرب آسیا را از آن خود کرد. ایران در دیدار پایانی رقابت‌های قهرمانی غرب آسیا، ۱۰۰ بر ۸۶ لبنان را شکست داد و قهرمان شد.
کد خبر: ۳۰۱۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۸ 09 February 2013

ششمین و آخرین دیدار از سیزدهمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی غرب آسیا، عصر امروز شنبه، میان دو تیم ایران و لبنان در تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.

به گزارش «تابناک»، این دیدار در پایان وقت قانونی به تساوی هشتاد بر هشتاد انجامید، ولی تیم ملی ایران بدون در اختیار داشتن اوشین ساهاکیان، حامد سهراب‌نژاد و صمد نیکخواه بهرامی در اولین وقت اضافه بازی صاحب برتری شد. این بازی در پایان با نتیجه ۱۰۰ بر ۸۶ به پایان رسید.

نتیجه کامل دیدار تیم‌های ایران و لبنان به شرح زیر است:

ایران ۱۰۰ - لبنان ۸۶

(۲۳ بر ۱۹)، (۲۲ بر ۱۴)، (۱۹ بر۲۴)، (۱۶ بر ۲۳)، (۲۰ بر ۶)

مصاف تیم‌های ملی ایران و لبنان که پیش از این با حضور در دیدار پایانی، سهمیه جام ملت‌های آسیا را به دست آورده بودند، در کوار‌تر نخست با نتیجه ۲۳بر ۱۹ به سود ایران به پایان رسید. در این کوار‌تر تیم ایران بازی را با ترکیب مهدی کامرانی، حامد آفاق، صمد نیکخواه بهرامی، اوشین ساهاکیان و اصغر کاردوست آغاز کرد و توانست تا نیمه‌های این کوار‌تر بر حریف مسلط باشد؛ اما لبنانی‌ها رفته رفته توپ و میدان را در اختیار گرفتند و توانستند اختلاف را کمتر کنند.
 
در کوار‌تر دوم لبنانی‌ها تلاش کردند تا مانع امتیازگیری بازیکنان ایران شوند؛ اما کادر فنی ایران تاکتیک‌های هجومی ایران را تغییر داد و باز هم شاهد مسلط شدن تیم ایران بر توپ و میدان بودیم. اصغر کاردوست در این کوار‌تر هر زمانی که وارد میدان شد، کارکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت؛ این کوار‌تر با نتیجه ۲۲ بر ۱۴ به سود شاگردان بچروویچ پایان یافت. صمد نیکخواه بهرامی که در دقایقی از بازی، عصبی به نظر می‌رسید، جای خود را به امیر صدیقی داد.
 
در ادامه مسابقه و در کوار‌تر سوم، تیم ایران با ترکیب اصلی وارد میدان مسابقه شد. تیم ایران این کوار‌تر را بد آغاز کرد و موجب شد تا لبنانی‌ها از فرصت استفاده کرده و اختلاف را کم کنند. با بیرون رفتن اصغر کاردوست، تیم ایران در زیر حلقه با مشکل روبه‌رو شد و لبنانی‌ها به خوبی از این موقعیت بهره بردند، اما حامد آفاق و صمد نیکخواه بهرامی در این کوار‌تر پرتاب‌های سه امتیازی خوبی انجام دادند. لبنانی‌ها با حضور علی کنعان، شرایط بهتری پیدا کردند و توانستند این کوار‌تر را با نتیجه ۲۴ بر ۱۹ به سود خود رقم بزنند.
 
در کوار‌تر چهارم هر دو تیم بازی نزدیکی از خود به نمایش گذاشتند. لبنانی‌ها در این کوار‌تر با درخشش فادی الخطیب و ریشان‌تری امتیازهای بسیاری کسب کردند، اما بازی خود صمد نیکخواه بهرامی، موجب شد تا باز هم برتری به ایران برسد. در کوار‌تر چهارم، حامد سهراب‌نژاد، اوشین ساهاکیان و صمد نیکخواه بهرامی با پنج خطا از بازی بیرون شدند. این کوار‌تر با نتیجه ۲۳ بر ۱۶ به سود لبنانی‌ها پایان یافت تا بازی در مجموع با نتیجه هشتاد بر هشتاد مساوی شود و به وقت اضافه برسد.
 

ایران در وقت اضافه کار را پایان داد

تیم ایران وقت اضافه را بسیار خوب آغاز کرد؛ از‌‌ همان آغاز کار، دو امتیاز کاردوست و سه امتیاز امیر صدیقی شادی را برای ایران به ارمغان آورد. در ادامه حرکات خوب کاردوست در زیر حلقه و توپ ربایی‌های مهدی کامرانی اختلاف را به ده رساند تا لبنانی‌ها انگیزه‌ای برای ادامه مسابقه نداشته باشند. این مسابقه در پایان با نتیجه ۱۰۰ بر ۸۶ به سود ایران یاپان یافت.

بدین ترتیب، ایران برای پنجمین بار قهرمانی رقابت‌های غرب آسیا را از آن خود کرد. تیم ملی بسکتبال ایران در حالی موفق به شکست لبنان شد که این تیم عربی در لباس مدافع عنوان قهرمانی به تهران سفر کرده بود.

البته شکست برابر ایران تأثیری در سرنوشت لبنان برای کسب سهمیه جام ملت‌های آسیا نداشت. این تیم پیش از دیدار امروز و به دلیل پیروزی برابر اردن و عراق جواز شرکت در این رقابت‌ها را کسب کرده بود. اردن نیز امروز با پیروزی برابر عراق، دیگر سهمیه غرب آسیا برای شرکت در جام ملت‌های ۲۰۱۳ آسیا را به دست آورد.

تیم ملی ایران هم پیش از این با قهرمانی در کاپ آسیا به عنوان نخستین تیم منطقه غرب به جام ملت‌ها راه یافته بود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
یاشاسین
این پیروزی شیرین تر از پیروزی تیم فوتبالمون هست,بچه ها خسته نباشید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار