بازدید 7690

رواج حواله فروشي در بازار خودرو

کد خبر: ۲۹۹۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۵ 26 January 2013
با افزايش قيمت خودرو و كاهش عرضه در بازار، رويكردهاي جديدي در اين بازار در حال رواج است؛ رويكردهايي از جنس رواج معاملات حواله خودرو و رونق داد و ستد خودروهاي كاركرده.بازار خودرو اين روزها، حال و هواي متفاوتي پيدا كرده است. اگر تا چند ماه قبل كسي سراغي از خودروهاي دست‌دوم نمي‌گرفت، امروز به ازاي فروش هر خودروي كاركرده چند مشتري بر سر فروشنده مي‌ريزند.

به گزارش جام‌جم، آنهايي هم كه خودروي صفركيلومتر در اختيار دارند به دليل اطمينان نداشتن از شرايط آينده بازار تمايلي به فروش ندارند.

از سوي ديگر، شركت‌هاي بزرگ خودروساز كشور همچنان مدعي هستند كه توليدات آنها با زيان به بازار عرضه مي‌شود و قيمت‌هايي كه از سوي سازمان حمايت براي محصولات پرطرفدار آنها تعيين شده، كفاف هزينه‌هايشان را نمي‌دهد، شايد به همين دليل است كه عرضه خودرو از سوي آنها شديدا كاهش پيدا كرده است.

آنها اميدوارند با تصميمي كه اخيرا در خصوص محاسبه هزينه تمام شده خودرو با ارز مبادلاتي اتخاذ شده است، بتوانند قيمت‌هاي مصوب را افزايش دهند.در چنين شرايطي رويكرد معاملاتي ديگری در حال رواج يافتن است و آن معاملات حواله خودرو است.

به گزارش ايسنا، در چند هفته اخير به دنبال صعودي شدن قيمت‌ها، خريد و فروش حواله خودروهاي پيش‌فروش شده رونق گرفته است به‌گونه‌اي كه پيش خريداران حواله خودروي خود‌را به صورت نقدي و البته مقداري ارزان‌تر از نرخ بازار واگذار مي‌كنند.

يكي از نمايندگي‌هاي فروش خودروسازان در اين باره مي‌گويد: برخي از پيش خريداران خودرو در شرايطي كه قيمت‌ها به دليل قطع عرضه از سوي برخي خودروسازان در حال تغيير است ترجيح مي‌دهند تا حواله خودروي خود را فروخته و در آينده با آغاز عرضه از سوي خودروسازان و كاهش قيمت‌هاي بازار، خودروي مدنظر خود را مجددا خريداري كنند.

به گفته وي، در شرايطي كه قيمت نقدي خودروي سايپا 111 به حدود 16 ميليون تومان رسيده است يكي از پيش خريداران حواله خودروي خود را به صورت نقدي و با موعد تحويل 30 روزه با نرخ 14 ميليون تومان واگذار مي‌كند. حواله 30 روزه سايپا 131 SL نيز در شرايطي كه قيمت نقدي اين خودرو بيش از 14 ميليون تومان است به قيمت 12ميليون و 500 هزار تومان عرضه مي‌شود.

يكي ديگر از نمايندگي‌هاي فروش خودروسازان درباره دلايل شكل گرفتن چنين وضعي مي‌گويد: كساني كه خودرويي را با قيمت سابق پيش خريد كرده‌اند با افزايش شديد قيمت‌ها وسوسه مي‌شوند تا حواله خود را فروخته و با سود قابل توجهي از اين بازار خارج شوند.

وي البته هشدار مي‌دهد كه اگرچه قيمت خريد حواله خودرو چند ميليون توماني ارزان‌تر از قيمت روز اين محصولات است، اما در شرايطي كه خودروسازان با افت شديد توليد مواجه شده‌اند هيچ تضميني براي تحويل خودروها در موعد مقرر وجود ندارد.

در اين ميان نكته قابل توجه آن است كه به گفته نمايندگي‌هاي فروش، قطع عرضه خودرو از سوي خودروسازان بزرگ همچنان ادامه داشته و موجب تشديد روند صعودي قيمت‌ها و گرم شدن بازار خريد و فروش حواله شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی