بازدید 7007
۳

خواب بین الطلوعین را فراموش کنید

کد خبر: ۲۹۹۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۴ 24 January 2013
یک متخصص بهداشت گفت: اغلب سکته‌های قلبی در فاصله بین الطلوعین اتفاق می‌افتد و بهتر است از خوابیدن در این زمان خود داری شود.

به گزارش فارس، مجید محرابی توانا گفت: هر انسان حداقل به 8 ساعت خواب مفید در شبانه روز نیاز دارد. و این مدت برای اینکه فرد انرژی مجدد بگیرد و مواد زائد از بدنش دفع شود ضروری است. البته نیاز خواب افراد با افزایش سن یا بروز بیماری‌ها کاهش یا افزایش می‌یابد.

وی افزود: از دیدگاه اسلامی و طب سنتی بهترین زمان خواب اوایل شب و بعد از نماز مغرب و عشا تا نزدیکی طلوع آفتاب است و بهتر است در این زمان فرد بیدار شود.

وی توصیه کرد: افراد از خوابیدن با شکم پر پرهیز کنند و درهنگام خواب نه خیلی سیر باشند و نه خیلی گرسته.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله همچنین به دانش آموزان و دانشجویان توصیه کرد: زمان خواب را رعایت کنند. اوایل شب استراحت کنند و بعد از آن بیدار شوند و به مطالعه بپردازند و به عبارتی از ساعات مفید خواب استفاده کنند و مواقعی که خواب از نظر فیزیولوژیک مفید نیست مطالعه کنند.

وی با تأکید بر داشتن سبک زندگی سالم اظهار داشت: خواب سالم باید در کنار غذای سالم، و توزیع سالم رعایت شود و در کنار آن به تحرک ورزشی و آمادگی جسمی هم توجه شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
تا جایی که من یادم میاد در احادیث داریم که از خواب در این زمان نهی شده.
بهتر نیست از واژه هایی که در زبان پارسی داریم، در گفته های خود به کار ببریم. بین الطلویین?
بهترین زمان خواب بعد ازنماز مغرب و عشا تا نزدیکی طلوع فجراست نه طلوع آفتاب چون بین الطلوعین یعنی فاصله بین طلوع فجرکه اول وفت نماز صبح است تا طلوع آفتاب اصلاح کنید لطفا
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
آخرین اخبار
وب گردی