بازدید 17384
«پنجمعه» با تابناک

از کنسرت سالار عقیلی تا دربی پایتخت

هرچند این بسته عمدتاً به حوزه‌های فرهنگی مرتبط می‌شود، دیگر خواندنی‌ها، دیدنی‌ها، شنیدنی‌ها و حتی بوییدنی‌ها و چشیدنی‌هایی ایده‌آلی که هر هفته با هزینه‌ای نسبتاً اندک می‌توان تجربه کرد، معرفی و تلاش خواهد شد، مخاطبان «تابناک» بدون جست‌و‌جوی فراوان، گزینه‌های ایده‌آلی برای تکمیل برنامه‌های پایان هفته‌شان برگزینند.
کد خبر: ۲۹۹۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۴ 23 January 2013

از این پس «تابناک» درصدد خواهد بود، بسته‌ای برای پایان هفته خوانندگان گرد آورده و منتشر سازد. هرچند این بسته عمدتاً به حوزه‌های فرهنگی مرتبط می‌شود، دیگر خواندنی‌ها، دیدنی‌ها، شنیدنی‌ها و حتی بوییدنی‌ها و چشیدنی‌هایی ایده‌آلی که هر هفته با هزینه‌ای نسبتاً اندک می‌توان تجربه کرد، معرفی و تلاش خواهد شد، مخاطبان «تابناک» بدون جست‌و‌جوی فراوان، گزینه‌های ایده‌آلی برای تکمیل برنامه‌های پایان هفته‌شان برگزینند.

بر پایه قواعد این بخش، هرچند رویکرد کلی در معرفی کتب و فیلم روز است، در عین حال رجوعی به گذشته نیز خواهد بود که از کنار مباحث فرهنگی است. این بخش که عصر هر چهارشنبه با نام «پنجمعه» منتشر می‌شود و رویدادهای قابل پیگیری پنجشنبه و جمعه‌ها را در بر خواهد گرفت، از این هفته با شما همراه خواهد بود.

بنابراین، از فرهیختگان دعوت می‌شود، «تابناک» را در تکمیل این بسته ـ که گستره آن هفته به هفته بیشتر خواهد شد ـ همراهی کنند.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که طرح کلی این بخش، برگرفته از یکی از پوسترهای خلاقانه گالری ماتیس است.

به حنجره سالار عقیلی دل بدهید

پنجشنبه این هفته، مصادف با پنجم بهمن ماه، می‌توانید قطعات زنده سالار عقیلی را از فاصله چند متری بشنوید. عقیلی این کنسرت را با همراهی گروه جدید «راز و نیاز» در مجموعه ورزشی سرپوشیده انقلاب کرج خواهد نواخت و احتمالاً در آینده دور نیز در قالب آلبوم‌های آتی قربانی منتشر خواهد شد؛ اما آیا می‌توان تا آن زمان شکیبا بود؟


پیشنهاد موسیقیاییِ هفته، دل دادن به حنجره عقیلی است که هرچند برای پایتخت نشینان اندکی دور از دسترس است، ولی اگر کسی طالب موسیقی اصیل سنتی باشد، سختی راه شاید چندان دشوار نباشد، به ویژه که قطعات ماندگار بیست سال اخیر عقیلی اجرا می‌شود.

کنسرت محمد معتمدی که قرار بود، جمعه ششم بهمن در ایوان شمس برگزار شود نیز فرصتی بود که ظاهرا به واسطه صدور دیرهنگام مجوز برگزاری، لغو شده و در عوض می‌توانید آلبوم «گاهی سه گاهی» معتمدی را مطالعه کنید.

در پایان توصیه می‌کنیم، آلبوم‌هایی را که این روز‌ها به نام «تازه» و «آخر» استاد همایون خرم منتشر می‌شود و ادعا شده آخرین ساخته‌های زنده یاد است، با احتیاط خریداری کنید؛ آلبوم‌هایی که تابناک به زودی درباره آن‌ها نقد مفصلی خواهد داشت و پدیده انتشار آلبوم‌ها پس از مرگ اهالی موسیقی را خواهد شکافت.

به دیدن یک زندگی خصوصی بنشینید

 «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» شاید جدی‌ترین فیلم در حال اکران این روزهای سینما باشد! روح الله حجازی توانسته ابراهیم حاتمی کیا را به مقابل دوربین بکشاند و حاتمی کیا نیز انصافاً نشان داده در جایگاه بازیگر نیز می‌تواند توانمند حاضر شود و نقش یک چهره جذاب را ـ که می‌تواند یک مرد را با بدل شدن شک به یقین پیش برد ـ خوب بازی کند.

مهتاب کرامتی و حمید فرخ‌نژاد، بازیگران نقش‌های محوری نیز بازی خوبی ارائه داده‌اند تا اهمیت این فیلم ـ که جزو تحریمی‌های حوزه نیز بود ـ جدی‌تر شود. هومن بهمنش، فیلمبردار جوان این فیلم نیز انصافاً شات‌های خوبی گرفته و بیننده را به خوبی با فیلم درگیر می‌کند. در آخرین روزهایی که سالن‌های سینما خود را برای جشنواره فیلم فجر آماده می‌کنند، آخرین ساخته حجازی برای خانواده‌های جوان، انتخاب خوبی است.

به دیدن این تئا‌تر بروید، اگر بلیتش را داشتید!

اگر اهل تئا‌تر هستید، دیوار چهارم را پیشنهاد می‌کنیم؛ دیوار چهارم امیر کوهستانی که اجرای متفاوتی دارد تا چهارم اسفند ماه ۱۳۹۱ تمدید شده؛ اما علی الظاهر بلیت‌هایش برای سانس‌های تا پایان بهمن به فروش رفته است. دیوار چهارم با بازی نگار جواهریان و رامبد جوان در گالری مؤسسه اکو واقع در اقدسیه برگزار می‌شود. این تئا‌تر قرار است تمدید نشود، ولی اگر برنامه تیم برگزاری تئا‌تر و همچنین گالری اکو اجازه دهد، بعید نیست که دوباره تمدید شود..


دیوار چهارم که به واقع دیواری فرضی است، روایتگر داستانی است که ظاهرا توسط کوهستانی بومی شده و به واسطه محل متفاوت اجرای این نمایش، تقریباً فاصله‌ای میان بازیگران و تماشاچیان وجود ندارند؛ مسأله‌ای که در برخی اجرا‌ها بر تمرکز بازیگران نیز تأثیر گذاشته است. به هر حال، اکو سالن استانداردی برای اجرای تئا‌تر نیست و با دیدن این تئا‌تر، می‌توانید تجربه دیدن یک تئا‌تر در یک گالری و نه یک سالن نمایش را نیز داشته باشید!

سری به نیاوران بزنید

فرهنگسرای نیاوران، میزبان نمایشگاه نقاشی شهرزاد دریازاده است که از ساعت ۱۰ تا ۱۹ برگزار می‌شود.

به گالری سیحون در خالد اسلامبولی نیز می‌توانید سری بزنید و از نمایشگاه انفرادی نقاشی بهرام دبیری که از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برقرار است، بازدید کنید.

گالری گلستان نیز نمایشگاه انفرادی نقاشی بهمن نیکو را برپا کرده و گالری سین نیز میزبان نمایشگاه انفرادی نقاشی نگار فدایی است.

همچنین می‌توانید به گالری آتبین رفته و نمایشگاه گروهی نقاشی آبستره را ببینید. مجسمه‌های علیرضا معصومی و نقاشی‌های مصطفی چوبتراش نیز در گالری اعتماد برپاست که می‌توانید در آخرین روزهای این نمایشگاه از آن بازدید کنید.

کلیدهای زندگی را بشناسید

در دوره‌ای که کتب متعدد درباره سبک زندگی اسلامی منتشر می‌شد و بعضاً بسیاری از خرافات با تکیه بر احادیت نامعتبر به نام عقاید شیعه برای زندگی سالم نشر پیاده می‌کرد، آیت الله جوادی آملی در حرکتی هوشمندانه به گردآوری احادیث پیرامون سبک زندگی، تألیف و انتشار کتابی با نام «مفاتیح الحیات» پرداخت؛ کتابی که هرچند تازه نشر نیافته، در افتتاح این بخش، طرح پیشنهاد خریدش یک رویداد مبارک تلقی می‌شد؛ کتابی ارزشمند برای پاسخ به بسیاری از مسائل روزمره زندگی شیعی که مبتنی بر شیوه‌های درست زندگی است و برای جزییاتی ساده از زندگی یک شیعه که شاید در طول روز بر سر تصمیم‌گیری درباره آن‌ها دچار تردید شوید، پاسخ‌های روشنی داده است.


پرسپولیسی هستید یا استقلالی؟

دربی هفتاد و ششم پایتخت هم برنامه‌ای است که می‌تواند پایان هفته‌تان را تحت‌الشعاع قرار داد. استقلال و پرسپولیس ساعت ۱۵ روز جمعه در ورزشگاه آزادی رقابت خواهند کرد؛ چه پرسپولیسی هستید یا استقلالی، بعید است برنامه‌های دیگر را به این برنامه ترجیح دهید. پرسپولیسی‌ها که در جدول، جایگاه به مراتب پایین‌تری نسبت به آبی پوشان دارند، با برد در این بازی، روحیه‌شان دوچندان خواهد شد؛ اما آیا استقلال تا دندان مسلح چنین فرصتی را در اختیار رقیب سنتی‌اش خواهد گذاشت؟


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۹
بلیطها آنقدر گران است که جرئت نمیکنیم با خانواده بریم
به استقلالی ها آخر هفته تلخی دارند چون یه 6 تایی دیگه در راهه!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
خوشحال.....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
والا من طرفدار فوتبال بودم ولی الان یک سال هست یه مسابقه از نزدیک که هیچ، از تلویزیون هم ندیدم..بخدا گرسنه خوابیدن و شب تا صبح دویدن برا ادم جون نمیزاره که فوتبال ببینه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
آرزو برجوانان عيب نيست
کیارش
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
خوب شد یه چیزی بهت گفتن ها که دلت خوش باشه. باشه ما شیش تا خوردیم زمانی که تو هنوز بدنیا نیومده بودی ولی توی این چندسال شما که اینقدر ادعا دارین چندبار از دور مقدماتی جام باشگاه ها رفتین بالا؟ چند بار جزو چهار تیم بودین؟ به اینکه سی و اندی سال قبل شش گل زدین چندبار امتیاز میدین؟ چقدر دلتون رو به اون خوش میکنین؟ میدونم داغ اون ستاره ها روی دلتون مونده. نازی جان طفلکیها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
ایول ایوله ایول داش مسعود یله ایول
تابناك تو هم حالت خوشه ها !!!
ما نداريم بخوريم ؛ اونموقع تو ميگي پياز بخوريد تا اشتهاءتون باز شه !!!!
كنسرت !!!!!!!!!!!!!!!!!!
آدينه ، تا لنگ ظهر ميخوابيم تا در هزينه صبحانه صرفه جويي كرده باشيم .و سعي ميكنيم صبحانه و نهار رو يكي كنيم .
من جاي اينكه 17 ، 18 هزار تومن بدم كنسرت ؛ 1800 تومن ميدم و يه كنسرو لوبيا چيتي ميخرم و به اتفاق خانوادم يه روز رو به شب ميرسونم .
پاسخ ها
کامیار
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
17 18 هزار تومن؟ عزیز من تو مث این که یه ده سالی عقبیا! با این همه هزینه ی اجاره ی سالن و هزینه ی انتظامات اجباری (!) و پول اورژانس و غیره الان بلیط کمتر از 50 هزار تومن گیر نمیاری!
آفرین! چه عجب!
سالار جون دوست داریم، بعضی از خواننده های وطن فروش باید از تو یاد بگیرن....
پاسخ ها
سامان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
بهتره بگیم خواننده های دمدمی مزاج که تو هر کاری خودشون و استاد می دونن .. بعضی وق تا هم یک کمی وطن فروشن
بسته خوبیه ولی حیف که بیشترش فقط برای پایتخت نشین هاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
همه چیز مال پایتخت نشیناست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
دیگه این شهرستانی هم گندشو در آوردن بااین پایتخت نشین گفتنشونو بخلشون
تو را به خدا کنسرت رو بی خیال شو، الان دلار شده 3700 ؟ یعنی 2 ماه دیگه شب عید چی باید بکشیممممممممممم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ای خداااااااااااااااااااا
ممنون کار خوبیه
این حساسیت بی مورد نشان دادن در خصوص دربی تهران چه ثمری برای فوتبال ایران داشته و دوره آن هم گذشته که فوتبال ایران دو قطبی بود و برد و باخت هر یک از این تیم ها اثر مستقیم بر قهرمانی آنها داشت و الان باشرایطی که تیمهای لیگ برتری در جدول رقابت ها دارند لااقل 50 درصد این تیم ها ی حاضر در لیگ امید به قهرمانی در لیگ برتر فوتبال را دارند
رویکرد خوبی در پیش گرفتید که به مرور جواب میده. خدا قوت
خواننده وطن فروش ؟؟؟؟؟!!!!!!! فکر می کنی نظر مردم هم همین است؟
درود بر تابناکِ عزیز شمارو به خدا در این بسته ی فرهنگی به موسیقی فاخر و اصیل ایرانی و موسیقی کلاسیک بپردازید شما رو به خدا برای جذب مخاطب بیشتر هنر رو فدا نکنید موسیقی ایرانی واقعا با آنهمه ارزش همیشه مظلوم وافع شده باید قبول کنیم تنها هنر ایرانی که امروز به جامونده موسیقی ایرانیه که میتونه حالات فرهنگی ایرانی و اسلامی رو به خوبی بیان کنه و در زندگی مردم ایران و مقابله با افکارِ سخیف غربی بسیار فدرتمنده
میتونم بگم این حرکت تابناک شاید بهترین بوده در کنار سایر خوبیهاش. اخبار فرهنگی آخر هفته بیشتری رو پوشش بدهید. خدا قوت.
آقای تابناک بخداا قسم بحث ناشکری نیست اما هفت کنج دلمون کنسرت !!!!!!!!
با سلام،لطف كنين موضوع رو سياسي نكنين و به كسي هم توهين نشه،اين روزا شاهد كنسرت هاي خوبي هم از طرف همايون شجريان عزيز و هم سالار عقيلي عزيز هستيم.انشاءا... هر دو آنها كه از ذخاير فرهنگي اين مرزو بوم هستن تو كارشون موفق باشن.
باریکلا به شما. اشاعه فرهنگ چیزی بود که تابناک کم داشت. اما خواهشمندم به سخن دوستمان در خصوص شهرستان ها توجه کنید. تا کی ایران باید خلاصه شود در تهران! حتما فکری بکنید. تشکر از شما.
پیشنهاد عالیه ؛ تابناک ممنون
تمام اینایی که گفتی برای تهرانی هاست ما شهرستانی ها که هیچی نه کنسرتی نه تئاتری نه سینمایی نه ورزشگاهی نه نه نه نه ...........
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار